Vierailija

Nyt sitten tarvin asiasta ilmeisesti kirjallisen päätöksen jotta voin valittaa hallinto -oikeuteen. Tai ainakin päätöksestä täytyy käydä ilmi mihin voin valittaa. Meneekö se noin?

Tänään perhepäivähoidon ohjaaja ilmoitti asian puhelimitse. Ihan kiva! Menetän siis työpaikkani ( määräaikainen, kuitenkin vuoden kestävä ja mahdollisesti myöhemmin vakinaistettava ) ja kotihoidontukeni loppuu tässäkuussa kun nuorimmaiseni täyttää 3v. Ihan kivat taloudelliset tappiot! Varsinkin kun ollaan muutettu uudelle paikkakunnalle ja aloitettu talon rakennus.

Ei vois vähempää kiinnostaa alkaa tappelemaan asiasta, mutta mitä muutakaan voin?

Sivut

Kommentit (41)

Voisko olla niin, että ne ei nyt ole tajunnut että sä menet töihin ihan just nyt.

Ja hanki hoitaja kotiin jos hoitopaikkaa ei tule, maksaahan se mutta pääset kuitenkin hommiin.

Ottaisin niin kovin mielelläni hoitajan tänne kotiin, mutta ei niitä hoitajia tuolla puissa kasva! Ja on muuten sen verran kallista lystiä ettei kannata.

Olenko minä väittänyt että meidän elämänmuutokset olisi kunnan vika? Ei tässä nyt pahvi siitä ole kyse!

Pph:n ohjaaja mainitsi että nyt on paljon työllistynyt työttömiä äitejä ja heille hoitopaikat on järjestettävä! Mutta meille ei tarvi järjestää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ja mistään vaihtoehdoista ei ole edes mainittu.

Kaikki kieltämättä tuli yhteen ryppääseen, se on totta. Mutta ei se vapauta kuntaa noudattamasta lakia! Olen hakenut hoitopaikkaa 3 kuukautta ennen työn alkua, heti kun saimme entisen asunnon myytyä ja tiedon, että saatiin hakemamme tontti. Asunnon kaupunki lupasi meille järjestää. Lapsillemme olisi jäänyt 6 viikkoa aikaa tottua uuteen ympäristöön ennen hoidon alkua. Työpaikkaa vaihdan siksi,että uusi työpaikka on tuossa vieressä eikä ole mielestäni järkeä matkustaa 150 km päivittäin entiseen työpaikkaan. Olen ollut 3v kotona lapsia hoitamassa.

Voisitko kertoa, että mitä ihmettä mun pitäis tarkalleenottaen tehdä?! Toi sun viestisi oli kyllä niin sekavasti kirjoitettu että en ymmärtänyt alkuunkaan.

34. En mä ala kuule ketään kumartelemaan tai pelkäämään! Kyllä kai tässä oikeuksiaan saa ajaa?!

On siis oma vikani, kun haluamme tarjota lapsillemme pääkaupunkia rauhallisemman paikan kasvaa ja tilaa leikkiä! On oma vikani, että pitkään unalmana ollut rakennushanke vihdoin sai tulta purjeisiin nopsaan ja asiat alkoivat sujua odotettua nopeammin! Elämässä ei kaikkia asioita voi tietää montaa kuukautta etukäteen, joskus asiat tapahtuu nopsaan!

Mutta ei ole minun, eikä perheeni vika, että on olemassa lainsäädäntö, jonka mukaan odotan asioiden hoituvan! Luulin että tietyt kuntalaisten oikeudet koskee minunkin perhettäni, siitä huolimatta että olemme uusia kuntalaisia!

En todellakaan laita lapsiani " jonkun " luo hoitoon tai palkkaa kotiini " jotain hoitajaa " kun on olemassa valvotut päiväkodit ja ammattitaitoiset lastenhoitajat.

Ei ole minun vikani, jos pph:n ohjaaja on ymmärtänyt asiat väärin! Olen laittanut hakemuksiin kaikki vaadittavat tiedot ja ollut häneen yhteydessä puhelimitse. Jos ei asiat mene jakeluun, niin enempää en voi tehdä!

Meidän tilanteessa vaan hoitopaikkaa ei tarvitse järjestää 2 viikossa, eikä edes 4 kuukaudessa! Uskallettiinhan me muuttaa yllättäen paikkakuntaa, aloittaa rakentaminen ja minä vielä meinaan vaihtaa työpaikkaa!

Joo, ja en todellakaan meinaa tyytyä tähän tilanteeseen, joten kiitti vaan tyhjästä!

että työttömän työllistyessä on kunta velvollinen järjestämään hoidon kahdessa viikossa, muuten se aika on 4 kk.

Kannattaisko ap kuitenkin pitkällä tähtäimellä ajateltuna hommata se hoitaja kotiin?

Onkohan ne nyt käsittäneet siellä, että hoitovapaasi päättyy tässä kuussa ? Meidän kunnassa työttömät ja hoitovapaalla olevat pysyvät jonossa ja työssä käyvien lapset saa hoitopaikan. Nyt soitan sinne ja sanot, että töihin on pakko mennä ja lapsi täyttää kolme. Kahdessa viikossa pitäisi hoitopaikka järjestää jos työpaikka.

ja työt alkais lokakuussa. Ymmärrän että siinä välissä on aikaa 3 kuukautta. Minulle sanottiin että lokakuuksi ei paikkaa löydy. Marraskuussa aikaa tulee kuluneeksi 4 kuukautta,mutta epäili etteivät kykene järjestämään hoitopaikkaa siihenkään mennessä.

Työpaikka joustaisi siihen marraskuuhun, mutta enempään eivät pysty!

Ja todellakin, ei niitä hoitajia niin vain oteta, tai lapsia vain viedä jollekin hoitoon!

sen määrätyn 4 kuukauden rajoissa.

Ja kai Suomessa järkeään saa käyttää, eikä rysäyttää kaikkea uusiksi ja sitten tykätä, että kunta paikkaa.

Olen katsellut hoitopaikka.netistä, työkkärin sivuilta, paikallislehdistä. Mutta se on viimeinen vaihtoehto! Meillä oli esikoista aikoinaan hoitamassa hoitaja kotona ja voin sanoa ettei hyvät fiilikset jäänyt!

etsiä hoitajaa kotiin tai muuta hoitopaikkaa, vaan kunnan on järjestettävä se hoitopaikka kahdessa viikossa kun äiti on menossa töihin. Siinä faktat.

Ota nyt ap luuri kouraan ja soita sinne päivähoitotoimistoon että se hoitopaikka on oltava tarvittavana päivänä ja sillä selvä. Toimiston täti hoitakoon itse lapset jos ei kykene hoitopaikkaa järjestämään.

Eikä minulle ole mitään tarjottu, en siis ole mistään hoitopaikasta kieltäytynyt! Ei täällä ole yksityisiäkään paikkoja vapaana ja vaikka olisikin, niin miten kunta voi silti kiemurrella velvollisuudestaan irti!

Kai nyt Suomessa muuttaa saa!? Ei kai se voi lain tulkintaan vaikuttaa!

Mikset ilmoittautunut jonoon silloin heti?

Sieltä jonosta on helpompi päästä pois ja paikoista voi aina kieltäytyä, jos ei tarvitsekaan...

Ehkä teidän täytyy tehdä niinkuin ennen vanhaan, kun muut ei hoitanut näitä hoitoasioita perheiden puolesta eli otatte hoitajan kotiin tai viette lapsen jollekin kotihoitoon.

Ei tarvitse selitellä mitään muuta kuin ilmoittaa, että Työpaikalla oltava työvalmiudessa päivänä xx.xx. (eikä mitään mainintoja että työnantaja voi joustaa, vaikka voisikin).

Ehkä ne on sekaantuneet taloistanne, lapsen iästä sun muusta sepustuksesta. Faktat pöytään ja paikka teille kuuluu.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat