Vierailija

Opiskelen, kaksi pientä lasta ja talo. Talo pitäisi myydä, jotta päästäisiin veloista. Opiskelen kaupallisella alalla, saan koulutuspäivärahaa n. 800- 900 euroa kuussa. Paljonko saisin toimeentulotukea tai asumislisää jos muuttaisin lasten kanssa kolmioon? Paljonko vuokran pitäisi olla suunnilleen että saisin tukea. Muuten raha ei riittäisi opiskeluun ja talouden ylläpitoon lasten kannsa. Miehen kanssa tosi riitaisa tilanne. Haluaisin jatkaa opisekeluja, mutta en tiedä tulisimmeko toimeen. Auttakaa pliis, hermot meinaa mennä kun velkaa on. Kaipaan tukea, enkä vittuilua. Ihan tosi, olen ihan loppu.

Kommentit (10)

Ihan varmasti saat riittävästi asumistukea (kuhan et mitään kauhean isoa/ kallista) asuntoa ota.

Mulle yh-kaveri sanoi että pärjää melkeenpä paremmin työttömänä elatustukineen kaikkineen. Hälläki kaks lasta.

Ehkä sulle ei oo mitään luksusta olemaan taloudellisesti elämä, mutta pärjäät kyllä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uskon että pärjäät. itse olen opiskellut 3 lapsen yh:na ja toimeen tultiin. Ei haettu toimeentulotukeakaan, mutta sekin on vaihtoehto tilanteessasi. Ota yhteys sosiaalitoimistoon, ainakin osaavat neuvoa. neuvovat myös kelalla kun käyt tai soitat virkailijalle. Stemppiä! Tottkai tulevaisuus pelottaa, mutta uskon kokemuksella että pärjäätte. Monet asiat ovat opiskelija yh:lle ilmaisia ( esim. päivähoito ) tai ainakin halvempia.

minulla kolme lasta, lapsilisät 451e, elatusmaksut 389e, opintotuki 233 + opintolaina 300e /kk. asumistuen jälkeen vuokraa jää maksettavaksi 112 euroa. Lisäksi teen opiskelun ohella töitä, mutta vain sen verran ettivät ne vaikuta hoitomaksuihin ja kelan tukiin. Älä huolehdi turhaan, kyllä sinä pärjäät ja rahaa jää käytettäväksi varmasti enemmän kuin tällä hetkellä asuessasi yhdessä miehesi kanssa!

ja onko siihen tehty remppaa tms.. Näin siis ainakin yleistä asumistukea jos hakee..

Kaikki voi tuntua tällä hetkellä synkältä ja pelottavalta mutta asiat järjestyy kyllä. Olen ollut samassa tilanteessa ja selvisin jaloilleni. Voimia!

Soitat heti maanantaina sossuun ja Kelalle ja kysyt asiaa. Kelan asumistuki riippuu siitä paljon asunnossa on neliöitä, vuokraa ja asujia. Asumistuki kattaa osan vuokrasta. Loput saat toimeentulotukena sossusta; tuki määräytyy sen mukaan, mitkä on tulot - eli siis Kelan asumistuki ja saamasi koulutusraha + lapsilisät ja elatustuet vähennetään. Jokaiselle aikuiselle ja lapselle määritetään kuukausittainen minimiraha, eli kaikki elämiseen tarvittavat rahat saat sossusta. Usko pois, miestä et tarvitse elämiseesi...

Heti vaan maanantaina soittelemaan ja selvittelemään! Ja huomaa, että kaupungilta saa todella helposti asunnon, kun on pieniä lapsia elätettävänä...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat