Vierailija

Hän on muutenkin usein pahalla tuulella ja varsinkin kaikkeen lapsiin liittyvään suhtautuu myrkyllisesti. Hän saattaa olla hyvin ilkeä ihmisille, joita ei suvaitse ja kritisoi usein varsinkin niitä, joilla on lapsia. Ymmärrän kyllä tavallaan, lapsettomuus on varmasti ottanut hänellä koville ja nyt hän on jo liian vanhakin saamaan lapsia.

Minun pitää kuitenkin puhua asiasta töissä, sillä istumme hän, minä ja kolmas kollega samassa huoneessa ja yleensä ilmoitamme toisillemme, että menemme jonnekin, miksi olemme sairaslomalla jne. oleelliset asiat. Miten ihmeessä voin ottaa tällaisen asian esille? Oikeasti pelkään, että hänen kiukkuisuutensa alkaa kohdistua minuun ja sitten on tuskaa olla työpaikalla.

Kommentit (2)

Otan osaa. Edellisessä työpaikassa pomoni kärsi myös lapsettomuudesta ja oli välillä erittäin hankala. Jälkimmäisessä sekä pomoni että hänen pomonsa olivat samassa tilanteessa. He suhtautuivat kyllä hyvin asiallisesti raskauteen ja äitiysvapaalle jäämiseen, vaikka asia olikin heille kipeä. Jälkimmäiset ovat miehiä.

Ilmoittaisin työkaverille perjantaina ja sitten luikkisin pakoon. Sen jälkeen en puhuisi koko raskaudesta mitään, jos ei ole pakko. Sille kolmannelle ´henkilölle yrittäisin kyllä kertoa aiemmin. Jos jokin myrsky nousee, niin hän arvaisi jo etukäteen asian ja ehkä voisi jopa puolustaa sinua.

Minulla vähän sama juttu: ystävälläni on ollut 4 keskenmenoa. Tuntui tosi vaikealta kertoa, että olen nyt itse raskaana.

Olen vältellyt aiheesta (raskaudestani) puhumista, sillä tilanne tuntuu niin vaikealta ja olen todella surullinen hänen puolestaan. Hän sai yhden keskenmenon juuri niihin aikoihin kuin itse aloin epäillä olevani raskaana.

Ystäväni on kuitenkin kaikesta huolimatta ollut todella ihana minua kohtaan, hän kyselee aina vointiani ja on tarjoitunut ompelemaan vauvalle jotain. Viimeksi sanoi ihan suoraan, että hän HALUAA puhua kanssani raskaudestani ja vauvasta sitten myöhemmin.

Rankoista kokemuksistaan huolimatta hän aina ottaa raskauteni puheeksi, vaikka itse yritän sitä välttää. Viimeksi kun juteltiin, hän sanoi ihan suoraan, että haluaa jakaa nämä asiat kanssani, ja että pahimmalta tuntuu, jos välttelen asiasta puhumista ja olen vaivaantunut hänen seurassaan.

Yritänkin nyt puhua rohkeammin myös hänen kanssaan raskaudestani ja siihen liittyvistä asioista, vaikka se edelleen tuntuu hieman hankalalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat