Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Parisuhde alkaa olla tosi kovilla minun haluttomuuteni vuoksi. Mies tietysti asiasta kärsii erityisesti, mutta kyllä minäkin haluaisin haluta seksiä. Miten siis saada halut takaisin?

Ollaan oltu 8 vuotta yhdessä ja alkuun seksi sujui hyvin ja sitä oli usein. Kuten usein varmaan käy, parisuhteen vakiintuessa seksikin väheni. Tämä ei minua haitannut, sillä minulle riitti kerran tai pari viikossa. Mies olisi kuitenkin halunnut enemmän tai ainakin useammin. Jostain syystä kuitenkin viimeisen parin vuoden aikana on seksi välillämme lähes loppunut. Mies kyllä harrastaa sitä itsekseen (eikä se minua haittaa), mutta minua ei nykyään kiinnosta seksi enää lainkaan. Tähän asti olen säännöllisesti suostunut seksiin miehen mieliksi, mutta nyt en pysty enää edes yrittämään enkä myöskään teeskentelemään nauttivani, joten miehen halut hyytyvät nopeasti kanssani.

Parisuhde on muuten meillä enimmäkseen onnellinen, joten en usko oman haluttomuuteni siitä johtuvan, että en juuri omaa miestäni vain haluaisi. En halua ketään muitakaan miehiä, en kaipaa seksiä muutenkaan, joten en "harrasta" itsetyydytystä, eikä minulla (enää) ole mitään fantasioita.

Lapsia ei ole, joten seksiä voitaisiin sikäli harrastaa silloin kun halutaan. Tahattomasta lapsettomuudesta kyllä kärsimme, mutta ongelma alkoi kyllä jo ennen sen selviämistä.

Nyt alkaa tuntua siltä, että miehelle ei enää riitä oma käsi ja minun antamani muu läheisyys. Asiasta riidellään päivittäin, mutta en vain saa itseäni haluamaan seksiä.

Mitä tässä voi tehdä? Luin seksuaaliterapiasta, mutta voisikohan siitä olla apua (onko kellään kokemuksia) vai meneekö siinä vain rahat hukkaan (kallista on)? Vai voiko asiaa enää ratkaista kotikonstein?

Kommentit (6)

Meillä seksielämä parani muutamassa kuukaudessa kun jätin pillerit pois, sitä ennen kärsin kuivuudesta ja haluttomuudesta, tuli aina paikat araksi niin eipä se paljoa kiinnostanut. Ei auttanut liukkaritkaan. Pillerit kun jäi ja lasta alettiin toivomaan, paikat muuttui ihan erituntoiseksikin ja seksi alkoi taas maistua. Raskaana ollessani pantiinkin sitten kuin kanit. =)

Toivottavasti tilanne teilläkin selviää ja saat halusi takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä alkoi taas iloiset ajat. Ihan tosta vaan, vaimo kärsi kuivuudesta aika lailla ja sen myötä katosi molemmilta halu pitkäksi aikaa. Mutta kuin ihmeen kaupalla alkoi uusi kausi ja halut palasivat molemmille ja millä voimalla! Kannanee koittaa myös pientä flirttiä mm. aikuiskeskustelupalstoilla, niillä oli meille ainakin yllätävä vaikutus toisen ollessa pari viikkoa matkoilla.Yllättäkää toisenne.

Kannattaa keskustella lääkärin kanssa - vois tehdä esim. jotain hormonitasomäärityksiä ja voisit saada apua! Tarkista myös ehkäisytilanne - välillä tuntuu, että osa hormonalisen ehkäisyn tehoa on se, että halut menee. Ja se alkaa lopulta syödä sekä miestä että naista! Itselläni oli myös ongelmaa pillereiden kanssa - osin auttoi merkin vaihtaminen. Vielä suurempi apu oli, kun vaihdoin pillerit kokonaan ehkäisylaastariin - auttoi muutenkin noihin pillereiden aiheuttamiin mielialanvaihteluihin. Tosin et kerro mikä teidän ehkäisynne on, joten tämä on nyt vain ehdotusten heittelyä. Ja se lääkärin tapaaminen muutenkin - mahdatko olla muuten alavireinen? Ihan perussettiä kannattaisi tutkia - kilpirauhasta ym...Onnea matkaan!

Ehkäisyä ei meillä ole käytössä, sillä raskaus on toiveissa. Tosin luomusti en raskaaksi tule, joten niissä kierroissa kun ei hoito ole menossa, emme raskauden edes odota alkavan.

Vuosi sitten hoitoja aloittaessamme seksielämä parani hetkeksi, kun parin vuoden aktiivisen yrityksen jälkeen oli kivaa kun ei tarvinnut seksiä harrastaa lainkaan "lapsentekotarkoituksessa". Vaikutus ei kuitenkaan ollut pitkäaikainen.

Hormonit pitäisi olla kunnossa, niitä on tutkittu tämän lapsettomuuden takia. Ja mielialakin on ihan ok, en mielestäni ole mitenkään masentunut tms. Laspettomuus varmaan osaltaan on vaikuttanut seksielämään, mutta en usko että syy on lopulta siinä kuitenkaan, sillä tosiaan ongelma on alkanut jo aiemmin.

Täytyy varmaan mainita asiasta lääkärille kuitenkin. Edelleen olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksia, jos joku on käynyt seksuaaliterapeutilla. Ja kaikki muutkin kommentit otetaan kiitollisudella vastaan.

Ap.

Ps. Kolmoselle kiitos tarjouksesta, mutta taidan pitää tämän omani kuitenkin ja toivoa että asia korjaantuu. ;) Vaikka myönnän kyllä, että mulle sopisi paremmin hieman vähähaluisempi mies... Elättelen toiveita, että pääsemme jonkinlaiseen tasapainoon asian suhteen.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat