Seuraa 

Eli siinäpä kysymys, sattuisiko kuulolla olemaan suomalaisia Norjan länsirannikolla sijaitsevasta Stordista? Olisi mielenkiintoista kuulla, millaista siellä on asua ja millainen sää siellä vallitsee. Jostakin luin, että sielläpäin satelee aika paljon, mutta pitääkö paikkansa? Minkälainen paikka lapsiperheen asua? Myös Stordin lähialueet kiinnostaa...

Kommentit (3)

Heips,

Mua kiinnostais hirmuisesti, josko Ap on jo muuttanut Stordiin? Me olemme nyt harkitsemassa muuttoa sinne 2 lapsen kanssa ( 2 ja 3-vee) ja kiinnostaisi kovasti kuulla lisää muiden kokemuksia.

Meillä tulisi olemaan se tilanne, että me molemmat olisimme töissä. Hoitopaikka on luvattu jo meille, hieman vain askarruttaa, että kuinka lapset sopeutuvat, varmasti olisin ainakin kuukauden lasten kanssa kotona ja välillä tarhassa, hieman opettelemassa...Muilla kokemuksia?

Minkä hintaista on asuminen Stordissa tai Rubbestadsnesetissa? Entä elämisen kustannukset muuten; ruoka lasten vaatteeet, päivähoito kahdesta lapsesta jne. Mitä muita suuria eroja teille tulee mieleen? Onko paljon suomalaisia lapsiperheitä, jotta lapsilla olisi välillä suomenkielisiäkin leikkikavereita?

Itse en ole edes käynyt Stordissa, mutta muutettiin nyt muutama kuukausi sitten hieman etelämpään, Stavangeriin. Länsi-rannikon sää on tosiaan jotain aivan toista kuin mitä Suomessa on kokenut, Golf virran vaikutuksesta. Sadetta tulee paljon, ja vuoden aikoja on virallisesti kolme. Itse olen kyllä ihan tykännyt, ei ne Helsingin loskakelitkään loppujen lopuksi niin ihania olleet, ja nyt ollaan jo kevään kynnyksellä. Luonto on tietenkin aivan mahtavaa, ja lapsille riittää näyttämistä, kun lähtee rannoille ja vuorille kulkemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Asun Stordin naapurisaarella, 10 min lauttamatkan paassa. Saa taalla on kovin sateinen, sataa saattaa jopa viikon putkeen. Talvet ovat leutoja, tana talvena on satanut 3 kertaa lumen, pisimmillaan kesti maassa viikon. Kayn Stordissa usein kaupoilla, koska siella paljon paremmant valikoimat kuin taalla meidan saarella. Oletko muuttamassa tannepain? Kaikenkaikkiaan Stord on kiva paikka, pari pikku kaupunkia loytyy, josta saa kaiken tarpeellisen.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat