Seuraa 

Är det i Dickursby (Linda och Linus)?

Kommentit (7)

så var det ja, ni hade erfarenhet av Helsinggårds daghem inte Linda och Linus :) Vi har Lyckoslanten som nummer 1, men nu funderar vi även på att kanske börja på Nejlika som eventuellt kommer att flytta till Herrgårdsforsen/Backas i framtiden Nejlika drivs av Fyndet ry. Nästa vecka är vi nog igen lite klokare...

Embo

vi har varit väldigt nöjda med helsinggård (jag har inte erfarenhet av linus och linda). helsinggård (drivs av folkhälsan men man söker dit via vanda stad som vanligt) ligger ju nära heureka men dagiset skall flytta till peltolavägen i augusti. det blir alltså ett helt nytt daghem med fina lokaler. dagiset heter lyckoslanten. vi bor i herrgårdsforsen och jag jobbar i helsingfors (och vi har ingen bil) men men... :) platser finns säkert kvar.

jag är egentligen finskspråkig men barnen pratar både svenska och finska. min man är svensk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

tänkte nu för en gångs skull skriva några rader och inte bara läsa :) Ellu -72, läste tidigare att du har varit nöjd med både Linus och Linda. Vår situation är för tillfället den att vi måste få en plats till hösten. Vår son (2 år) har hittills gått på svenksspåkigt daghem i H:fors, men nu får han inte plats där längre. Vi bor i Backas. Romi, har din son börjat på dagis ännu, eller gör han det nu i höst? Har du kommit fram till var du vill att han ska börja? Det är verkligen synd att det inte finns svensksspåkigt daghem här i Herrgårds-Backas -området :( Det finns tydligen ett privat gruppfamiljedaghem som heter Fyndet ry. som letar efter en ledig lokal här i området för att starta sin verksamnhet. http://www.fyndet.fi/ Vet ni något mer om saken? Dickursby ligger lite avsides då vi båda jobbar i inne i stan.

Vore kul att bekanta sig med andra svensksspåkiga i området :) Själv har jag bott i Sverige fram till tonåren, men annars är vi en tvåspråkig familj. Själv är jag 29, min man 34 och sonen blev precis 2 år.

:) Embo

Vår son börjar på Nejlika i slutet på augusti. Där lär finnas en plats ledig har jag förstått. Vet att två nya börjar nu på hösten (vår son + en till) och tre börjar i förskolan, så kanske där finns ännu en ledig plats.

Jag hoppas verkligen att de skulle hitta lokal i Backas/Herrgårdsforsen området, vi bor i Herrgårdsforsen och Dickursby är helt åt fel håll för både min och min mans arbetsplatser.

Var i Backas bor ni? Hör av dig om du vill till ansku.fi@luukku.com. Det finns inte tillräckligt med svenskspråkiga kompisar här så vore skoj att lära känna fler.

Vi är en tvåspråkig familj också, min man är finsk. Vår son är nu 1 år 7 månader.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat