Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kääk! MLL:n lastenvahti 6h = 60 euroa!

Vierailija

.

Sivut

Kommentit (42)

Vierailija

Väestöliiton hoitajat maksavat 14,5e asiakkaalle, mutta hoitaja ei saa tuota summaa, vaan Väestöliitto laskuttaa perhettä ja hoitajalle maksetaan sitten mitä maksetaan. Väestöliittohan maksaa tuosta summasta vielä työnantajamaksut.

Vierailija

Tämän sanon siksi, että meillä on kolme lasta joiden hoitoon osallistuvat tasan minä ja mieheni. Kuka tahansa ymmärtää, että jos me haluamme viettää kaksin aikaa ilman lapsia niin meidän on siitä maksettava ja jätettävä lapset tuntemattoman hoitajan hoidettaviksi.

Miettikääs hiljaa mielessänne kuinka usein meillä on varaa olla yötä pois kotoa? Hotellikaan ei ilmainen ole ja kun hoito maksaa vajaalta vuorokaudelta 160e niin ei tässä perheessä vanhemmat juhli parisuhdeajalla.

Itseasiassa MLL:n taksat ovat jo niin kovia ettei tässä kannata omaa duunia lasturina enää kauaa itsekään tehdä. Enemmän rahaa saisi babysitterinä!

Vierailija

taksa koko illan lastenhoidosta saattoi olla 50-80 markkaa... Ei olisi tullut mieleenkään pyytää 360 markkaa. Tämä siis 90-luvulla.

ap

Vierailija

että maksan myös siitä, että joku on jo "tsekannut" hoitajan: ei tartte haastatella ja etsiskellä ihmisiä, ja miettiä kehen voi luottaa, eikä "opettaa" lastenhoitajaa

-lisäksi he tekevät matkat omalla kustannuksellaan lyhyemmillekin keikoille, eikä heillä välttämättä ole aina töitä, kun toivoisivat

Vierailija

onko todella kaikkien muiden (paitsi yhden vastaajan) mielestä sopiva summa tuo 60 euroa. Kyseessä siis 16-v MLL:n pikakurssin käynyt babysitteri.

Omaan noin 250 euron kk-palkkaani (kotihoidon tuki) suhteutettuna yhden illan vahtimisesta pitää maksaa tooo-si pal-jon.

Vierailija

kantelun, hinnan nosto ei ollut MLL:n halu, vaan muuten koko toiminta olisi pitänyt lopettaa kilpailua vääristävänä.

Palkat ovat muuten nousseet todella rajusti yhdeksänkymmentäluvulta. Keskipalkka on nyt 2700 euron luokkaa, kymmenisen vuotta sitten 2000 euron luokkaa, ja vuonna 90 vielä huomattavasti vähemmän. Moni tuote muuten halpeni aika paljon, ja on vieläkin halvempi, kuin ennen euroa. Hesari on tehnyt tätä seurantaa, ja polttoaineita ja asuntoja ilukuunottamatta nflaatio on ollut todella maltillista, todellakin jopa negatiivista.

Vierailija

Palkatkin on nousseet 90-luvusta. Nyt kun ei vaan enää eletä 90-luvulla niin miksi muistella sitä. Vai pyydetäänkö että sun työnantaja maksaa sulle saman palkan kuin silloin? Mä oon aivan kurkkuani myöten täynnä markka-aikojen muistelua. Ne oli ja meni!

Vierailija

Lainaus:

taksa koko illan lastenhoidosta saattoi olla 50-80 markkaa... Ei olisi tullut mieleenkään pyytää 360 markkaa. Tämä siis 90-luvulla.

ap

ja olin MLL:llä

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat