Vierailija

Kommentit (26)

Siis just hyvä sellaselle kävelemään oppineelle. Tais olla jotkut erikoisemmat napit ja olisko ollut jotain ruusukkeita tms. koristeena. Vähän juhlamekon olonen kyllä oli.

Ja pien vihje tulevaisuuttakin varten. Neulo myös jotain muuta kuin villasukkia monta paria talvessa. Meillä senkun kaapit pursuaa villasukkia. Ja esim. lapaset sopivan kokosia. Ei liian suuria kasvunvaralla, siis että ovat hyviä pitää esim. talvirukkasten alla.

Minä tykkään lapsilla esim. sellaisista villalapasista ja -sukista, joissa on tosi pitkä resori, niin että varmasti pysyvät päällä eivätkä tipu heti ensi heilahduksesta. Myös haalarit on hyviä. Neulepaidat on minusta hyviä sitten hieman isommille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Takit ovat helppoja pukea ja housut on hyvät, kun niihin neuloo henkselit. Aivan ehdottomia ovat pakkaskeleillä ja voi taivas, miten kauniita. Ne woolin värit on kyllä kaikki sellaisia, että sopivat vauvoille ja lapsille. Niissä on nyt sellaista raitalankaa kans. Niistä vasta ihanan näköisiä tuleekin.

Ohuet villasukat ja lapaset on kans huippuja.

Antoi hyvin periksi ja mahtui toppapuvun alle hyvin. Väriltään luonnonvalkoinen, eli kävi vielä hyvin sekä pojalle että tytölle. Sukat ja lapaset myös parhaita ohuesta langasta tehtyinä. Minä ainakin arvostan neulottuja juttuja ja pidettyä tulee varmasti.

mutta eniten käytetty on ollut haalari. Meille syntyi vauva keväällä ja tein neulehaalarin noin 70 senttiselle. Ompelin lahkeen suut ja hihat kiinni. Oli tosi kätevä kesällä vähän kylmemmillä ilmoilla, kädet ja jalatkin pysyi lämpiminä ilman tumppuja tsm. Sitten vauvan kasvaessa avasin lahkeiden suut ja hihat auki, haalari on mennyt talven toppapuvun alla.

Jos tekee puseron, ni sitten kaula-aukko ei saa olla tiukka. Onhan niitä ihania persoonallisia juttuja. Eikä aina niitä perusvärejä. Mielikuvitusta kehiin.

Itse olen vierestä seurannut, kun äitini neuloo vaatteita poikansa lapsille. Miten hän huolella valitsee langat ja mallit ja yritää miettiä mistä miniä pitäisi (on kysynytkin, muttei miniä juuri ole osannut sanoa). Ja mikä kova työkin vaikkapa villahaalarin teossa on. Koskaan en ole näitä vaatteita veljieni lapsilla nähnyt käytössä, miniä näyttäisi käyttävän vain jotain fleecetakkeja ja -housuja ja muita tekokuituja villavaatteiden sijaan...

Odotusaikana kudoin myös pari palmikkoneuletta, vähän epäkäytännöllisiä ovat olleet kun on sisällä pitänyt riisua pois - olisi pitänyt ohuemmasta langasta tehdä..

Pari neulesettiä myös tein, henkselihousut ja villatakit ovat olleet kovassa käytössä myös. Ja kun tekee n. 80 cm koon, niin menee pitkään, ei nyt ihan vastasyntyneelle mutta melko pian ja meidän 1,5-vuotias vetää niissä unia nyt toista talvea..

Jos tosiaan olet kätevä käsistäsi niin panosta noihin villapukuihin; sukkia ja tumppuja saa kaupasta ja ennen kaikkea niiltä vähemmän käteviltä sukulaisilta.. :) Jos sukkia haluat tehdä, niin tee vähän " erikoisempia" , esim. pitkävartinen sukka jossa nätti palmikko tai kuvio.

Ja jos kyseessä tyttö, niin niillehän kyllä kesäksi löytyy kaikkea ihanaa pitsineulehörsellystä..

Tai hahtuvasta.. Koko haalarit ovat tosi rock kovilla pakkasilla toppapuvun alle! Tumppuja ja töppösiä ei niitäkään ole meillä liikaa, aina kaikkien parit hukassa ;).

Monet ohjeet ovat kamalan väljiä. Pienelle vauvalle ovat lähes ihonmyötäiset vaatteet parhaita. Ovathan ne väljät söpöjä, mutta eivät pysy kunnolla päällä eikä niitä voi käyttää toppahaalareiden alla.

Minusta sellaiset ovat epämiellyttäviä. Mutta jos teet ohuesta langasta tarpeeksi pehmeää, mutta kuitenkin tiivistä neulosta, se ainakin minusta on hyvä ja käyttökelpoinen materiaali. Sellaisia voi käyttää sisälläkin. Toivottavasti sinulla on myös esteettistä silmää ja väritajua.

Vierailija:

Lainaus:

Itse olen vierestä seurannut, kun äitini neuloo vaatteita poikansa lapsille. Miten hän huolella valitsee langat ja mallit ja yritää miettiä mistä miniä pitäisi (on kysynytkin, muttei miniä juuri ole osannut sanoa). Ja mikä kova työkin vaikkapa villahaalarin teossa on. Koskaan en ole näitä vaatteita veljieni lapsilla nähnyt käytössä, miniä näyttäisi käyttävän vain jotain fleecetakkeja ja -housuja ja muita tekokuituja villavaatteiden sijaan...

mieti miten hän itse tykkää pukeutua tai miten hän pukee mieluiten lapsensa, mihin väreihin jne. ja käytä samaa tyyliä neuleissa. Siten vaatteita tulee myös käytettyä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat