Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mahdollisesti uusi koti meille voisi löytyä Talvikankaalta tai Kuivasrannalta. Kumpikin asuinalue näyttää päällisin puolin samanlaisilta, rauhallisilta..

Sivut

Kommentit (33)

Mekin olemme muuttamassa KAAKKURIIN, kunhan uusi koti valmistuu muutaman kuukauden päästä.

Useimmiten kuulee vaan sitä negatiivista palautetta Kaakkurista/koulusta. Olisi todella kiva kuulla, että millaiseen kouluun ne meidän lapset sitten menevät. : )

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja aika lähellä Citymarkettia asutaan vuokralla. Tasasesti on sekasin omistus- ja vuokratalot mikä tekee alueesta rauhallisemman. Ei täällä ole rauhatonta, päinvastoin. Jos nyt kuitenkin haluaa ettei yksikään laitapuolen kulkija satu törmäämään, suosittelen muuttoa saharan keskustaan. Iso alue = omat haittapuolensa mutta suhteessa niitä on vähän enkä itse ole kertaakaan törmännyt mihinkään epämääräiseen. Koulussakin olen useampaan kertaan vieraillut, mukava ja moderni vaikkakin iso. Kuitenkin on todella hyvin sumplittu välitunnit sun muut.

Vierailija:

Lainaus:

talot rakennettu todella pienille tonteille (500 m3) ja suurinosa osukkaista nokialaisia.

En muuttaisi ikinä ko. alueille ja ovat lisäksi joen pohjoispuolella ja sinnehän ei kukaan kunnon oululainen muuta....

Mää varmaan oon sitte " epäkunnollinen" palijasjalakane oululaine ku oon ikäni asunu jojen pohojoispuolella:-)

Ihan tien päässä metsään rajoittuva hyvän kokoinen tontti. Mutta kun ei ole sitä tuuria yhtään :(

Oltais tykätty alueesta ja mies on töissä Teknologiakylässä ja tyttö menossa myös sinne kansainväliseen päiväkotiin.

HARMITTAA!!!

Ja ei ne tontit mitään pieniä ole, meillä oli siellä talo 1200 neliön tontilla. TIetysti maalaisen mielestä pieni, mutta eipä kaupungeissa juuri isompia tontteja ole - ja pienet kivat koulut siellä oli ja pari lähikauppaa. Muut palvelut kauempana. Hiihtoladut/lenkkipolut menee vierestä, meidänkin takapihalta pääsi suoraan ladulle/polulle...

:-DDD Voi jestas tuota tiedon vähyttä...

On kait Kaakkurin koululla erityislapsia eniten kun siellä on oikein omat luokat erityislapsia varten. Ja omat opet, tilat ym... Katsos, se on nykyajan suunta: erityislapsia ei eristetä sillä he ovat yhtä arvokkaita ihmisinä kuin muutkin lapset...

Pieniä tontteja ja palvelut ovat tosiaan kauempana. Tuttavani ovat kertoneet myös huonosta päivähoitotilanteesta.

Muuten aivan ihan uutta ja kaunista aluetta. Mä olen myös eteläpuolen kannattajia...

Jos muutat esim Etelä-Suomesta, voi tuntua, että Kuivasranta ja Talvikangas ovat hyvin lähellä keskustaa, mutta näin paljasjalkaisena Oululaisena ne ovat ihan perimmäistä korpea :)

Toisaalta, jos työ/opiskelupaikka esim Yliopistolla, Kuivasrannalta on hyvät ja kauniit pyöräilyreitit sinne suuntaan.

talot ovat ihan kiinni toisissaan. Palveluja ei ole. Alueet kyllä rauhallisia ja niissä paljon lapsiperheitä.

Itse asun mieluummin eteläpuolella mutta se on makukysymys

Ja tontit ihan isoja - en tiiä sitten onko jonku maalaisen mielestä 1000-1500 neliön tontti pieni..

Kaakkurin koulu on Oulun pahamaineisin ja tulee olemaankin.

talot rakennettu todella pienille tonteille (500 m3) ja suurinosa osukkaista nokialaisia.

En muuttaisi ikinä ko. alueille ja ovat lisäksi joen pohjoispuolella ja sinnehän ei kukaan kunnon oululainen muuta....

Vierailija:

Lainaus:

Ja ei ne tontit mitään pieniä ole, meillä oli siellä talo 1200 neliön tontilla. TIetysti maalaisen mielestä pieni, mutta eipä kaupungeissa juuri isompia tontteja ole - ja pienet kivat koulut siellä oli ja pari lähikauppaa. Muut palvelut kauempana. Hiihtoladut/lenkkipolut menee vierestä, meidänkin takapihalta pääsi suoraan ladulle/polulle...

Talvikankaan tontit ovat keskimäärin 500 neliötä, alue on oulun kaupungin kokeilualue ketjutaloille (omakotitaloille rivitalon pihakoolla). Palveluja ei ole mitään, lähimpään kauppaan on pari km ja Ruskon K-kauppaan on ainakin 4 km ja Kuusamontien levennyksestä johtuen matka sinne kestää varmaan 40 min.

Koulua ei ole lähistöllä ja päivähoitopaikkoja vielä vähemmän. En ikinä muuttaisi ja en todellakaan suosittele kenellekään....

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat