Lähteekö selluliitti juoksemalla?

Vierailija

Miten päästä selluliitistä eroon tehokkaimmin? Olen hoikka (166cm/50kg), mutta selluliittiä on muodostunut todella paljon reisiin ja takapuoleen. En urheile juurikaan ja olen istumatyössä. Aikaisemmin olin urheilullinen, nyt viimeiset pari vuotta olen kiireisen elämänrytmin takia laiskistunut sillä saralla. Haluaisin kesään mennessä eroon selluliitistä ja ajattelin jostain repiä aikaa urheiluun. Lähteekö lenkkeilyllä (2-3 kertaa vkossa) ja kotijumpalla selluliitti? Auttaako selluliittivoiteet?



En siis halua laihtua, vaan vain eroon tuosta selluliitistä (ja kauniimman lihaksikkaamman vartalon).

Kommentit (12)

Vierailija

Tosin liikunta voi kiinteyttää lihasta ihonalaisen rasvakudoksen alla ja saada ihon näyttämään tasaisemmalle. Ehkäisevänä kuivaharjaus voi toimia, pois appelsiini-ihoa ei saa kuin puukolla (rasvaimulla).

Vierailija

Ei ne rupsahtaneet rinnatkaan nouse jumpalla...

Liikunnalla toki voi ehkäistä ettei selluliittia tule lisää. Mutta jo tullutta ei jumpalla tai jalkakyykyillä sulateta.

Vierailija

Karpata en oikein voi, sillä olen kasvissyöjä. Nyt aloitan lenkkeilyn ja jumppaamisen ja parannan ruokatottumuksiani! Infoan sitten kesällä tuliko tuloksia :)



-ap

Vierailija

Olen kyllä päättänyt muhkuroista päästä eroon, voisinki ruveta tekemään noita askel-kyykkyjä kotona painojen kanssa. Ja lenkkeillä (ihan kunnonkin takia) kun lumet sulaa. Ja tuota kuivaharjausta myös. Jos edes pikkasen saisin selluja sulamaan ja vartaloa muokattua.



-ap

Vierailija

mutta lenkkien on oltava pitkiä (väh. tunti) ja matalasykkesiä. Pikku hiki pintaan ja niin että pystyy puhumaan puuskuttamatta! Olo on mahtava lenkin aikana ja myös lenkin jälkeen, liian lyhyestä ja vauhdikkaasta lenkistä ei ole niinkään hyötyä kiinteytymisen kannalta! Aloita nyt niin kerkeät kesään, muista lepopäivä lenkin jälkeen ja KUNNON venyttelyt, lenkkiä n. 3 krt viikossa. Kotona myös lihaskuntoa ja niitä kyykkyjä, varmasti alkaa sellut häviämään!



Mutta kaiken a ja o syöminen, eli syö TERVEELLISESTI! Aamulla kunnon aamiainen, puuroa ja ruisleipää..syö ruualla salaattia ja täysjyväriisiä, eli syö 3-4 tunnin välein terveellisesti, herkkuja kerran viikossa, jos silloinkaan. Säännöllinen ja terveellinen syöminen on se TÄRKEIN!



Voit myös hieroa itseäsi rasvalla aina sydäntä kohden, vilkastuttaa pintaverenkiertoa, ja hieronta saa olla aika rajuakin, eli ihon pitääkin alkaa punoittaa ja kihelmöidä, tunne on ihana ja veri kiertää...kysy jos haluat tietää lisää



-asioihin perehtynyt



-

Vierailija

Toki myös rasvaa on lähtenyt, mutta läskillä ja selluliitilla tai ylipäätään elopainollla ja selluliitilla ei ole kauheasti tekemistä toistensa kanssa.

Vierailija

ainoa keino liikunnalla saada persuksista ja reisistä selluliitti liikkeelle on jalkakyykyt salilla tangon kanssa. Tiedäpä tuota...



Mutta ei taida ihan juoksemalla lähteä. Ehdottaisin kuivaharjausta, (lymfa)hierontaa jne.. Aika raakaa käsittelyä tarvii, että ne pallerot lähtee hajoamaan.



T: sellureisi itsekin

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat