Vierailija

komentaa turhaan lapsiaan, älä nyt Aino tee näin ja älä Lauri työnnä nyt vaunuja,

omat muksut nätisti istuu ja syö ja muut mukelot eivät edes vanhempien käskyjä usko, vaan tekevät vaan komennosta huolimatta, se on nannaa.

hah hah haa.

ei minkäänlaista kuria,, komennetaan, mut muksut ei edes tottele, eli komennetaan vaan ihan siitä syystä , että on muitakin paikalla..

ja muksut ei piittaa..

ja näitä onPALJON!!!

Sivut

Kommentit (44)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Usko pois, kyllä meidän kohta 3 veetä komennetaan kotonakin ja kasvatetaan mutta silti riehuu kun innostuu - myös yleisillä paikoilla.

Todella toivon että saisit lapsen joka on vilkas ja touhuava, siinä sitten ihmettelisit mikä meni pieleen ja miksi et olekaan enää niin täydellinen kasvattaja.

Ei tule pieneen sivistymättömään mieleen että jotkut lapset ovat vilkkaampia luonnostaan ja heidän kasvattamisensa on kovempi pala kuin sinun rauhalllisten lastesi?

Mutta joo, joskus lapset kokeilevat kahdesti, jopa yleisellä paikalla, vaikka kotonakin pidetään kuria. Ja kyllä, tempperamentteja on erilaisia, eikä se johdu kasvatuksesta tai sen puutteesta.

selvästi poikkeaa vanhempien näkemyksestä. Ne vanhemmat sitä lasta kuitenkin kasvattaa, eikö?

Hiukan voisit sinäkin opetella toisen asemaan asettumista ja erilaisuuden hyväksymistä.

Lainaus:

vanhemmat komentavat ihan turhaan julkisilla paikoilla. Esimerkiksi komennetaan: "istu nyt aloillasi" vaikka tilanne olisi sellainen että lapsi saisi hyvin käydä tutustumassa ympäristöönsä aiheuttamatta häiriötä kenellekään. Tai sitten lapsi menee juttelemaan oudon mummoihmisen kanssa ja äiti onkin heti huutelemassa: "pois sieltä niko-petteri". t:34

Meilläkin oli tyttö pienenä välillä tosi hankala. Kun lähdettiin puistosta niin karjuen tarttui porttiin kiinni ja huusi että äiti on tyhmä äiti on tyhmä. Oli tällöin 2v. 5v:nä ärsytti mua välillä tahallaan, oli sellainen vaihe.

Nyt on 7v ja ylpeänä saan taas julkisilla paikoilla kulkea hänen kanssaan. Hän todella osaa käyttäytyä, nätisti ja kiltistä! Eli ne opit, joista joskus tuntui ettei ole hyötyä, tehos sittenkin kun tarpeeksi odotti.

En suinkaan odota, että tyyntä olisi aikuisikään saakka, mutta nyt on minulla helppo vaihe. En kuitenkaan ylenkatso niitä äitejä joiden lapsilla toisenlainen vaihe menossa.

Minulle neuvolassa sanottiin, kun olin uhmasta huolissani, että uhma on normaalia ja terveen lapsen merkki. Jos ei koskaan uhmaa ole, niin se on huolestuttavaa!

kilteistä hyvinkasvatetuista tenavistaan on tullut raivostuttavia näsäviisaita teinejä, jotka ovat kaikesta raivostuttavan vahingoniloisia muille.

Lainaus:

[b]]omat muksut nätisti istuu ja syö ja muut mukelot eivät edes vanhempien käskyjä usko, vaan tekevät vaan komennosta huolimatta, se on nannaa.[/b]

Eli ap:n lapset on näitä, joille yleisillä paikoilla syötetään koko ajan jotain, että pysyät hiljaa ja paikallaan.

[/quote]

Taisi osua ja upota! =DDD

Mielestäni meillä on kielletty, estetty, rangaistu, houldattu, kannettu pois paikalta ja kaikkea muutakin mahdollista kymmeniä ja taas kymmeniä kertoja. Ja tehdään edelleenkin. Mutta kotiin emme aio eristäytyä vilkkaiden ja omapäisten lasten takia, ne eivät tosiaankaan istu ravintolassa paikallaan, mutta menemme sinne silti.

Itse asiassa. On paljon perheitä jotka joskus väsyneenä käyvät kaupassa. Väsyneet lapset monesti käyvät hieman ylikierroksilla. Ja on todellakin eriluontoisia lapsia. Et SINÄ voi tietää mikä näitten perheiden tausta on. Oma poikani käyttäytyy välillä mallikkaasti, mutta juuri väsyneenä saattaa nostaa pienen metakan.

Nyt sinä varmasti napautat et onko lapsi vietävä väsyneenä kauppaan. Ehkä joskus on tilanne et otan mukaan. Odota vaan sitä aikaa kun lapsesi alkaa kitistä, juosta pitkin käytäviä, leikkiä piilosta ym. SINÄ ap et voi tietää mitä pieni Nico-petteris tai Janicas saa vielä elämässään päähän.

Itse en viitsisi alkaa nauramaan muiden perheiden kauppakäynneille. Koska olen jo itse sen verran aikuinen, jotta tiedän ettei aina ole helppoa. Ja kyllä itse olen komentanut lasta jo ennen kun tapahtuu.

Joten naura vaan, itse en tasollesi viitsi alentua!

Lainaus:

Herran pelosta ja ankaruudella alistetuistako ne luovat ja menestyjät nousee? Ei todellakaan!

Taidat olla näitä "vaistovanhempia", kun et muusta tiedäkään. Tuollaiset vaistovanhemmuudet ovat kätevä tapa peittää oma epävarmuutensa ja kyvyttömyytensä vanhempana.

Eikä tosiaan ollut kyse siitä, ettei olisi kasvatettu. Poika osasi käyttäytyä oikein nätistikin, kun sille päälle sattui, mutta kun turhaantui tai muuten vain otti pannuun, niin alkoi raivoaminen. Jouduttiin välillä esim. huvipuistoissa pitämään poikaa holdingissa. Varmaan olisi ap nauttinut, jos olisi paikalle osunut. Nyt poika on jo 20-vuotias ja varmaan parempikäytöksisiä nuoria miehiä ei Suomesta ainakaan kovin monta löydy.

Toiset lapset ovat vilkkaampiakuin toiset, omanikin on. Uhma päällä, kiellot ei mene perille ainakaan ensimmäisellä kehoituksella. Toki on paljon niitäkin vanhempia, jotka eivät lapsilleen ole rajoja asettaneet, sekin on tyhmää, mutta aina ei ole kyse siitä.

Lainaus:

eikä heitä koskaan tarvitse oikaista julkisilla paikoilla niin eiköhän se ole pelko joka hallitsee.

Muiden lasten vanhemmat joutuvat ehkä sanomaan, että älä työnnä niin keskellä käytävää niitä rattaita, älä koske vaan katso jne.

Kaikki muut paitsi sinä, jonka pienetkin piltit istuvat liikkumattomina ja tuskin sanaa suustaan uskaltavat päästää..

[iTaidat olla näitä "vaistovanhempia", kun et muusta tiedäkään. Tuollaiset vaistovanhemmuudet ovat kätevä tapa peittää oma epävarmuutensa ja kyvyttömyytensä vanhempana.

[/quote]

Ja tietynlainen defenssihän tuo on, että haluat ajatella tottelevaisten lasten pelkäävän. Tosiasiassa tällaiset lapset on hyvin kasvatettuja.

Lainaus:

omat muksut nätisti istuu ja syö ja muut mukelot eivät edes vanhempien käskyjä usko, vaan tekevät vaan komennosta huolimatta, se on nannaa.

Eli ap:n lapset on näitä, joille yleisillä paikoilla syötetään koko ajan jotain, että pysyät hiljaa ja paikallaan.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat