Sain tietää eilen että ystäväni vie suoraan kaikki minun antamani lastenvaatteet myyntiin kirpparille

Vierailija

Ystävälläni on vuotta nuorempi tyttö kun meillä ja olen antanut hänelle paljon tyttömme vaatteita ja aina kun olen antanut niin olen sanonut että ottakaa jos tulee käyttöön, että mieluummin annan vaatteet tarvitseville kuin myyn koska käyttöarvo on suurempi kuin myyntiarvo.

No, ystäväni on aina ruhtinaallisesti tyytyväisenä vaatteita ottanut ja viimeviikolla itse kysyi olisiko meillä vaatetta kun tyttö on kasvanut.

Eilen juteltiin puhelimessa ja ystävä kertoi että olivat ottaneet kirpparipöydän ja vievät sinne tavaraa, eipä siinä mitään mutta kun kertoili miten edelliset myynnit ovat menneet niin sanoi tämmöisen lauseen: " Sain taas siskolta ja teiltä niin paljon hyviä vaatteita kun myyn ne niin saan ostettua itselle ja tytölle tosi ihania uusia vaatteita. Käyn vielä kiertelemässä muitakin kavereita ja sukulaisia jos antaisivat jotain?"

Siis täh? Tarkensin vielä varovasti kysellen että laittaako hän suoraan saamansa vaatteet myyntiin ja hän myönsi. Sanoin hänelle sitten että annoin vaatteet käyttöön ja luulin niiden myös siihen tarkoitukseen menevän. Kerroin että en antanut niitä siksi, että voisi suoraan myydä ne ja jos hänellä ei kerran ole niille käyttöä niin voi tuoda vaatteet takaisin että voin antaa ne jollekin joka tarvitsee tai sitten myydä itse, mutta myytäväksi minä en niitä ajatellut antaa.

Mua siis häiritsee se, että tyyppi ottaa vaatetta käyttöön mutta sen sijaan että käyttäisi vaatteita niin vie ne suoraan myyntiin. Ei mua haittaisi jos vaatteet ensin käytettäisiin ja sitten myytäisiin mutta tästä tuli suoraan sanottuna kusetettu olo.

Päätin etten enää anna heille mitään, myyn itse tai annan tarvitseville, niille jotka oikeasti tarvitsevat.

Sivut

Kommentit (43)

Meillä yksi sukulainen teki tätä. Eipä ole sen jälkeen saanut vaatteita, kun kuulin anopilta sen bisneksistä. Oli anopille kertonut, miten hyvin huutiksessa saa niistä rahaa...

Toinen inha tapaus oli yksi kaveri, jotka elää sossun tuilla ja lapset kulkee ihan lumpuissa. Tarjosin hänelle näitä vaatteita ja iloisena otti kaikki vastaan. Kerran sitten oltiin heillä, ja siinä levällää oli hänen kirppikselle menevät vaatteet. Kaikki ne mun antamat. Eikä todellakaan ollut heillä käytetty, kun olivat liian isoja vielä heidän tytölle (1,5 vuotta ikäeroa). Kehtasi mulle sitten vielä sanoa, että jos sieltä löytyy jotain kivaa niin voi mulle myydä!

Ilmeisesti kaikki yrittää vaan hyötyä =(

Kuka voi tehdä tuollaista kaverille? Aikamoista rahanahneutta!

Mä pähkäilen tässä saman asian kanssa mutta en sen takia, että kaveri myisi ne pois, vaan sen takia, että mua on alkanut ottamaan syvästi päähän tämä yksipuolinen ystävyys lapseni kummivanhempiin, joilla on reilun vuoden nuorempi poika. Heistä ei ikinä kuulu mitään muuten, siis eivät edes kummilapsensa syntymäpäiville " ehtineet" niin tänä-kuin viime vuonnakaan, eivätkä edes kortilla viitsineet muistaa. Ainoat kerrat viimeisen parin vuoden aikana, kun heistä kuuluu jotain ovat ne, kun olen laittanut tekstiviestin ja kysynyt, tarvitsitteko vaatteita pojalle. Sitten poikkeavat innokkaasti puoleksi tunniksi kylään, ottavat vaatteet eivätkä edes kiitä. Sitten saattaa mennä puolikin vuotta ilman, että heistä kuuluu mitään.

Nyt just pitäis taas lajitella pieneksi käyneitä vaatteita pois, ja tulin siihen tulokseen että laitan mieluummin kirpparille tai pelastusarmeijalle kuin annan ilmaiseksi näille ihanille " kummeille."

että hän voi tehdä niillä mitä haluaa, niin onko hänen syynsä, että hän käsitti, että hän voi tehdä niillä mitä haluaa.

Ehkä hän käsitti, että et jaksa itse myydä tai kuvitteli, että sinulla ei ole tarvetta myydä niitä.

Onko tosiaan noin kummallisia ihmisiä. (Vähän samantapainen on, kun ex-poikakaverini pyysi minua aina kuljettamaan hänet rautatieasemalta asunnolleen. Kerran paljastui syykin. Hän sanoi, että siksi, että säästää bussimaksun. Oli näet kerran kiukkuinen kun en päässyt ja sanoi vihaisena , että nyt joutuu maksamaan bussimaksun. Bensani maksoi huomattavasti enemmän, kun asui ihan toisella suunnalla. Yritän aina muistella tätä exääni, kun kohtaan tuommoisia kummallisia toisista hyötyjiä kuin nyt ap on kohdannut.)

Annoin tyttöni vaatteet hyvälle ystävälle ja sovimme, että hän palauttaa ne kun siskoni odottaa myös vauvaa. No soittelin pari päivää sitten ja kyselin vaatteiden perään. Tämä " hyvä" ystäväni oli antanut ne vaatteensa miehensä sukulaiselle ja sano, ettei niitä sieltä saa enään takaisin. Sillon suututti..nyt jo naurattaa kuinka jotku voi olla törkeitä!!

Mietin, että annanko lastemme vanhoja vaatteita ja lastentarvikkeita (turvakaukaloita, rattaita ym.) heille käyttöön. Miehen avovaimo on vähän sellainen, että kun ovat saaneet vanhemmiltani jotain, niin ovat myyneet eteenpäin ja ostaneet itselleen sitten mieluisemman version.

No, tämä ketju on vain tukenut ajatuksiani. Myyn tavarat itse kirpparilla ja ostan vauvalahjaksi mieluummin jotain uutta tavaraa tai annan rahana, niin saavat suoraan ostaa jotain mikä heitä miellyttää.

Miksei tunnukset voi olla yhtään kätevämmin kuin jollain hemmetin A4-lapulla vrt Sampo, jolla tunnukset pienessä LOMPAKKOON MAHTUVASSA kortissa!!!! Tosi ärsyä!

niistä kun sai niin hyvän hinnan!

Kerroin hänelle että mielestäni niillä on suurempi käyttöarvo kuin myyntiarvo ja sanoin etten anna hänelle enää vaatteita kun kerran menee ne heti myymään eikä käytä. Sanoin että säilytän tulevaisuudessa itse vaatteet ja jos kukaan ei tarvi niin myyn itse.

Hän oli käsittänyt asian niin että annan hänelle jotta hän voi myydä ja ostaa uusia, haluamiaan tilalle.

Oliko kyse siis väärinkäsityksestä vai hyväksikäytöstä? Enpä tiedä...

ap

Vierailija:

Lainaus:

Annoin ystävälleni vauvan vaatteita ja sanoin, että ne menee sen jälkeen toiselle kaverille. Kun taannoin pyysin niitä sitten, niin ei muistanut muka juuri mitään vaatteita mitä olin antanut. Ja nyt ne on hänellä kirpparilla myynnissä. Törkeää!

sano tälle " ystävällesi" , että tulet tunnistamaan vaatteet heille, että sinä kyllä muistat oman lapsesi vaatteet. Katso, mitä sanoo. Jos on myynyt luvatta eteenpäin, määritä summa, jolla itse olisit voinut myydä ko. vaatteet ja pyydä se summa tuolta tyypiltä.

Eli jos valikoin isosta vaatekasasta vain 1-2 vaatetta, olen nirso, jolle ei ilmaiset vaatteet kelpaa. Eräskin oli närkästyneenä selittänyt ystävälleen, että miksi mun lapset on muka niin paljon parempia kuin hänen, kun kaikki vaatteet ei kelvanneet... No haloo, en halua ottaa vaatteita joille ei tule käyttöä! Osa on rumia mielestäni, mutta en tietenkään sano sitä vaatteiden antajalle, vaan sanon diplomaattisesti että " meillä on jo paljon 74 cm bodyja" , tms.

Jos otan vaatteet, joita en aio lapsillani käyttää, ja säilytän niitä vintillä, olen ääliö.

Ja jos myyn saamani vaatteet eteenpäin, olen idiootti.

Mitä tässä voi tehdä? ;-)

Itse olen saanut lasten vaatteita ja tarvikkeita useammaltakin ihmiseltä jotka antaneet vaatteet tyyliin ota käyttöön jos on tarvetta ja vie uffille jos ei. Mitään ei ole tarvinnut viedä vaan paremmat käyttöön ja huonommat mummolaan rönttövaatteiksi ja sitä kautta sitten lopulta lumpuksi kun on loppuun kuluneet. Inhottavaa kun ihmiset käyttävät toisten anteliaisuutta hyväkseen. Itse kun odotin esikoista ei meillä ollut sukulaisilla tai ystävillä lapsia joten ei saatu mistään mitään ja kun kaiken osti itse opiskelijan vähillä rahoilla niin jopa alkoi arvostamaan sitä kun jotain joltain sai. Nyt kun neljäs tulossa on arvostus annettua tavaraa kohtaan vain kasvanut. Ja olen myös oppinut sanomaan ei jos en jotain oikeesti tarvitse.

joulukeräykseen kaikki pois joutavat. Menevät ainakin tarpeeseen.

En ikinä lainaa kellekään, varsinkaan kavereille, koska tiedän että paluukunto voi olla mitä sattuu tai tavarat katoaa. Meille toivotaan vielä kolmatta ja serkku hiljan kyseli vaatteita vauvalleen, mutta sanoin vaan että en lainaa, kun on kova vauvakuume. Kellari pursuaa, mutta ainakin ne on tallessa, jos ei rosvo vie.

Harmin paikka ap, vie tavarat jonnekin keräykseen, vaikka Viipurin vauvakassiin tms. tarkoitukseen. Kurja kaveri, hyväksikäyttäjä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat