Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Mietiskelin tässä juuri, miten töiden kanssa pitäisi suhtautua...

Vauva on siis yrityksen alla ja työskentelen leikkaussalissa, jossa usein käytetään läpivalaisua. Raskaudestahan tällaisessa tilanteessa täytyy ilmoittaa töihin HETI, että organisaattori tietää olla laittamatta minua töihin tällaiseen saliin.

Mutta mistäs minä joka kuukausi tiedän mahdollisesta raskautumisesta, kun en turhaan viitsisi testejäkään tehdä (ja nehän eivät heti edes välttämättä näytä +:aa). Ja kun pientäkään alkiota ei turhaan viitsisi altistaa säteilylle... Ja en varmastikaan voi töihin ilmoittaa, että " yrityksen alla on" , sillä mistäs sitä tietää miten kauan plussaamiseen menee...

Kertokaa hyvät naiset ajatuksistanne! Kiitos! =D

Kommentit (4)

Terkut tänne enska-kaverille : )

Vastailen nyt tänne siulle... tai enpä oikein miekään osaa antaa muuta neuvoa kuin että otahan ihmeessä puheeksi esimiehesi kanssa asia. Jos siis on ihan alkuviikoillakin vaarallista alkiolle, niin eihän se ole mukavaa eikä järkevää stressata itseään miettimällä koko ajan, että mitä jos... Tai ainakin voit kysellä esimieheltäsi tarkemmin vielä, että mitä hän suosittelisi sinua tekemään. Eli jos et ihan suoraan halua paukauttaa vauvakuumetta esille, niin kysy vaikkapa ohjeita tulevaisuutta varten : )

Toivottavasti tähän siun kyssäriin vastailee joku, jolla omakohtaista kokemusta ko. asiasta. Itselläni ei valitettavasti ole.

Dajm

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Nostelen tärkeää aihetta. Kertokaa nyt kaikki kokemuksia siitä miten työssä on otettu huomioon sikiöön kohdistuvia riskejä.

Mä teen töitä Listerian kanssa. En kyllä tosiaan ole ajatellut kertoa yrityksestä... Eihän sitä oikein voi tehdä. Sitten kun raskaus on totta niin täytyy järjestellä asiat.

Yksi mikä mua on ruvennut huolestuttamaan, on löytyykö oikeastaan mistään kunnon tietoa näistä riskeistä. Ettei vaan kielletä ja kauhistella varmuuden vuoksi, vaan että saisi oikeasti apua korvaavien työtapojen miettimiseen.

Välillä joudun käsittelemään myös aika myrkkyä ainetta, jonka käsittelyn aikana ei raskaana oleva nainen saa olla samassa huoneessa.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat