Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Tänään tuli maitotili, vaivaiset 19 euroa! Omasta mielestä olen vienyt maitokeskukseen ainakin pari litraa maitoa, mutta tuo summahan on lähempänä litraa...

No, ei ole nyt kyse siitä mitä on maksettu, vaan siitä, mihin ne mun maidot hävisi? Kun aloitin luovuttamisen, sanottiin että jos maito onkin jotenkin epäkelpoa, sen saa kuitenkin antaa omalle lapselle, mutta ei siis kelpaa luovutettavaksi. Pitääkö siis omia maitotietoja kysellä maitokeskuksesta kuukausittain, vai ilmoittavatko ne sieltä jos maito ei olekaan ihan priimaa? samalla kun sinne vien maitosatsin, niin voisin ottaa takaisin " huonot" maidot samalla reissulla, ei vaan koskaan ole tullut mieleen. Mikä on käytäntö muualla? itse luovutan oysiin.

Kommentit (3)

Keräys oli 3x viikossa ja he ottivat ainoastaan 500 ml täysiä pulloja vastaan. Jokaisesta pullosta otettiin bakteerinäytteet.

Luovutin siis 3,5kk (kauempaa ei saanut) ja aina välillä maidossani kasvoi bakteereja. Emme kyllä saaneet ikinä selville mistä nuo bakteerit maitoon tulivat, kun tein aina kaiken samalla tavalla? Mutta joka tapauksessa tienasin tuossa 3,5kk:ssa n. 400-450 euroa, en nyt tarkkaan muista...

Mutta jos sinullakin on osassa maidossa kasvanut bakteereja? Meillä ainakin meni sellaiset maidot viemäriin, ei ainakaan ollut puhetta että ne olisi saanut takaisin itselleen!

taidanpa tosiaan ottaa paremmin selvää, pitää maanantaina heti soittaa sinne maitolaan. Täällä on ilmeisesti niin kova pula luovuttajista, että ottavat ihan pieniäkin määriä vastaan. Itse olenkin luovuttanut sen mukaan mitä olen jaksanut, on aika kova homma kuitenkin kaiken steriloinnin ym kanssa... Ja täällä sai myös niitä pulloja, johon maitoa sai kerätä, mutta saa myös kerätä minigrip-pusseihin, ja niin olen tehnytkin. Jännä, että niin käytännöt vaihtelee, täällä maitoa otetaan vastaan, kunnes lapsi täyttää puoli vuotta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

itse luovuttelen satks maitoa ja tili tulee 10 luovutetun kerran välein eli noin 20 päivän ajalta. maksetaan 17 euroa litra. Ekasta muutamasta erästä otetaan jotain näytteitä ja siitä osasta ei kaiketi makseta, menee omaan piikkiin. Olen myös pitänyt kirjaa siitä paljonko vien maitoa ja joka erästä puuttuu muutama kymmenen milliä. En tiedä minne katoaa, mutta kaikki on olleet puhtaita maitoja. Täällä ei edes oteta luovuttajaksi jos maitoa ei tule päivässä yli 3 dl ylimääräistä luovutettavaksi. Soitto tulee kuulemma heti perään jos maito ei kelpaa bakteeripitoisuuksien vuoksi ja saisi hakea omansa pois. kysy ensi kerralla kun viet maitoa noista maksuperusteista, ne pitää kirjaa kuka luovutti koska ja kuinka paljon.

luovutuksen iloa!

natuli ja poika 2,5kk

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat