Vierailija

Ja onko yksityinen päiväkoti kalliimpi kuin kunnallinen?

Kommentit (6)

Mä valitsin ison kunnallisen ja olen ollut tyytyväinen. Kavereiden lapsia ollut yksityisissä ja monet heistäkin tyytyväisiä. Ongelmiakin toki on ollut, mm. osa yksityisistä toimii aika pienillä rahoilla eli jos rahat menee palkkoihin, niin kaikissa yksityisissä ei välttämättä ole sitten hirveästi rahoja vaikka askarteluvälineisiin. Ehkä kaikista omituisin juttu oli kuitenkin se, että kaverin lapsi meni 1,5-vuotiaana yksityiseen päiväkotiin, niin sinne tuli ruuat ulkopuolelta vähän oudosta paikasta ilmeisesti, sillä siellä oli tosi usein aika voimakkaita eksoottisia ruokia, kuten vaikka jambalayaa. Niinä päivinä oli lapset aika nälkäisiä, kun eivät osanneet syödä valkosipulista ja tulista ruokaa. Meidän pojalle ei olis varmaan tuommoisessa päiväkodissa käynyt mitenkään, on ihan hulluna valkosipuliin ja tykkää eksoottisista ruuista, mutta veikkaan, että joillekin tuommoinen vois olla kauhistus jauhelihapihvien ja makkarakastikkeen maailman keskellä.

jos vain paikkoja on, niin yksityinen (ihan vain tavallinen sellainen), ja vain siksi, että ryhmät pienempiä, joten aikuisella enemmän aikaa ja läsnäoloa lapselle.

Minua ei erityisesti kiinnosta mitkään " erityis" -päiväkodit.

Mutta yhtä hyvin minulle kelpaa myös kunnallinen päiväkoti. Tässä lähistöllämme olevat päiväkodit (kunnalliset) ovat aivan mahtavia; henkilökunta on todella ammattitaitoista ja panostaa työn laatuun ja jälkeen. :) (Minulla on ollut sukulaislapsia niissä, ja vain hyvää olen kuullut).

Ryhmät vain ovat ikävä kyllä aika isoja. :(

Ja mitä hintaan tulee, niin minun mielestäni niissä nyt ei ihan hirveän isoa eroa ole.

Mutta onhan tässä aikaa miettiä, kun vasta esikoinen on 2 vuotta ja kuopus 1kk, niin kotona tässä vielä ollaan kolmisen vuotta. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minä olen työskennellyt sekä yksityisessä- että kunnallisessapäiväkodissa ja ihan yhtä isot ryhmät niissä oli ja hoitajia sama määrä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat