Vierailija

Väsyn lasten kanssa ja vien heidät mielelläni mummulaan tai sukulaisille pariksi tai muutamaksi päiväksi, ehkä kerran kuussa. Nyt tekisi mieli hankkia vielä yksi lapsi. Onko se järkevää, kun usein kaipaan eroa lapsista? Kaksi lapsista menee isälleen kahtena viikonloppuna kuussa ja lomilla, mutta parivuotias on kotona tai mummulassa silloin. Miehenikin haluaisi vauvan, vaikka hänkin mielellään turvautuu sukulaisten hoitoapuun, että saamme mennä johonkin tai rentoutua ihan kotosalla. Kaverini on toppuutellut vauvahaaveitani, koska tietää minun stressaantuvan joskus lasten kanssa, mutta eikö ole kuitenkin hyvin perinteinen tapa, että myös sukulaiset osallistuvat lasten hoitoon

Kommentit (11)

Anna heille kaikki mahdollinen liikenevä aikasi ja voimasi ja rakkautesi.

Ei kannattane hankkia lisää "jakajia" voimillesi. Jaksat paremmin näiden kolmen olemassa olevan kanssa ! He ovat lapsia vain kerran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kerran kuukaudessa muksut hoidossa ei todellakaan kuulosta paljolta. Itse olen ollut viimevuoden marraskuussa viimeksi ulkona että muksut on hoidossa.

Tiedän pariskuntia joiden lapset on joka viikonloppu hoidossa että vanhemmat pääsevät tuulettumaan.

Turhaan morkkaat itseäsi ap ja varsinkaan kysyt täältä neuvoja.

niin ehkä kannattaisi odottaa muutama vuosi. Minusta (ilmaisen) hoitoavun varaan ei voi laskea. Minusta 2v on kyllä aika pieni olemaan viikonloppuja hoidossa noin usein.

Toinen asia on, että miten teillä riittää rahat. Jos teillä rahat riittävät hyvin, niin asia on kunnossa. Haluatko todella lasta vai olla raskaana?

Mutta sen sanon, että sisko halusi itselleen neljä lasta, ja ne saikin. Ja nykyään minä ihmettelen, että miksi halusi, kun ei se lasten kanssa oleminen näytä sitten kuitenkaan olevan niin kovin tärkeää. Siskokin haluaa vain omaa aikaa, ja saa jollain vetoamisella vanhempamme hoitomaan lapsia useaksi viikoksi vuodessa, jotta pääsee itse lomalle.

Mitäpä se mulle kuuluu, mutta ottaa kuitenkin päähän se, että kyllä se vanhempien ilmainen hoitoapu kelpaisi mullekin, vaan kun sisko laumansa kanssa väsyttää vanhemmat jo niin, että minä saan lapset vanhemmilleni vaivaisesti kerran kuussa puoleksi päivää.

Että ihan tällä mun kokemuksellani voisin sanoa, että jokainen saisi hankkia niitä lapsia sen verran että jaksaa ne itse hoitaa. Sillä olishan se kiva, kun sisko ei omisi vanhempiamme itselleen, että voisin edes kyläillä vanhempieni luona.

Et voi laskea lastenhoitoa sukulaisten varaan. Voivathan vanhempasi muuttaa vaikka Espanjaan eläkepäiviksi tai heille voi sattua jotain, etteivät voi enää hoitaa lapsiasi.

ei voi valjastaa lastenhoitoa varten...

Jokainen hoitakoon lapsensa itse. Lähisukulaiset/ystävät eivät ole velvollisia hoitamaan muiden lapsia.

Harvoin tulee täällä mihinkään kyssäriin vastattua mutta nyt oli ihan pakko ettei kaikki tuomitsevat av-mammat ehdi ekana asialle! :D

On ihan luonnollista väsyä lapsiin(omiinkin) ja toivoa saada muutama hetki itsellen ja ladata akkuja varsinkin jos sinulla se on vain muutama päivä kuussa.

Kyllä vanhemmatkin ansaitsevat lepoa ja aikaa omille jutuilleen.

Uutta pökköä pesään vaan! :D

Lapsillekin varmasti mukavaa vaihtelua olla yö kylässä aina silloin tällöin,Kiva että sinulla on auttavia ihmisiä lähäpiirissä!

Viestisi perusteella tunnut tarvitsevan sitä "omaa aikaa" tosi usein. Jos jo itse toteat ettet jaksaa kolmea lastasi hoitaa, niin miten muka jaksaisit neljä??? Isovanhempien, muiden sukulaisten tai ystävien varaan et voi laskea, heillä ei ole mitään velvollisuutta hoitaa kakaroitasi. Ainoa jolla on velvollisuus, olet sinä itse ja lasten isä! Ole onnellinen siitä, että ylipäätään olet tähän mennessä saanut hoitoapua. Meitä on monia joilla on "omaa aikaa" kerran vuodessa tai vielä harvemmin.

Niin lastenhoito lähtee siitä hoitajasta itsestään. Että haluaako ja jaksaako.

Hoitamiseen pyytämisessä ei ole mitään vikaa jos siitä lapset tykkää ja hoitajat innostuu asiasta, mutta mää olisin huolissani sun stressaantumisesta!

Jos sulle arki kolmen kanssa on kerran kamalaa hampaitten kiristystä niin miksi siihen (ainakaan tällä hetkellä) kannattaa lisätä lastia?

Jos te molemmat kerran haluatte lapsia niin hyvä, mutta antakaa niitten pienien ensin kasvaa jonkun aikaa isommiksi. Ongelmat ne on aina, oli lapsi minkä ikänen vaan mutta ehkä sinä jaksat paremmin kun ei tartte niin monen lapsen pyllyä pyyhkiä ja passata?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat