Vierailija

Olen työssä, jossa sattuu joskus arkipäiville vapaapäiviä. Miten on?

Tuomitsetteko minut, jos kerron, että vien lapsen silloinkin hoitoon ja vietän omaa vapaapäivää/teen kotihommia/nukun/valmistelen töitä ym.

Tai lähden kaupungille kauppoihin ja kahvilaan.

Viikonloput mulla on aina vapaat, näitä arkivapaita sattuu joitakin kuukaudessa. Viikonloppuisin lapsi ei ole hoidossa, paitsi joskus mummolassa esim. 4-5 tuntia lauantaisin.

Sivut

Kommentit (41)

Nuo vapaat on mukavia yhdessä ja varsinkin jos on vain yksi lapsi, niin melkein mitä vain voi tehdä hänenkin kanssaan kuin yksin. Hoitomaksujakaan ei mene paljoa kun mieskin pitää lapsen aina arkivapaanaan kotona eli hoitopäiviä tulee max15/kk.

toivottoman väärin, että viikonloppuisin vanhemmilla on lepoa 3 tuntia tai max. 5 tuntia?? Joku kyseli, että milloin sitten olen lapsen kanssa. No, ensinnäkin viikonloppu kestää huomattavasti kauemmin kuin tuo 3 tuntia, eli vallan hyvin siinä ehtii olla lapsen kanssa. Toisekseen olen kantapään kautta saanut huomata, että oma lepo on tosi tärkeä juttu kaiken kaikkiaan. Miksi siitä ei saisi huolehtia??

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

Siis oikea tilanteeni on se, että lapsella on viikonloppuisin hoitaja kotona joko laantaina tai sunnuntaina noin 3-5 tuntia. Ja sen lisäksi siis nämä harvat arkivapaat käytän mielellään omaan lepoon. Ehkä tämä jonkun mielestä on aivan väärin, mutta tähän on päädytty sen takia, että mummoloita ei ole, eikä muutenkaan apua arjen pyöritykseen. Pakko välillä levätä, että jaksaa taas.

Vierailija:

Lainaus:

Välillä ne päivät on mukavia kun on vähemmän lapsia,

En silti syyllistä tahoa, joka aiheuttaa sen, että mulla on työtä siitä kellonlyömästä, kun työt alkaa, ainakin siihen hetkeen, kun ne työvuorolistan mukaan loppuvat...

Hoidin heidät hyvin sen ajan, kun olin täysipäiväisesti kotona ja hoidan heidät edelleen hyvin. En ymmärrä tätä keskustelua. Joskushan tekin vapaapäiviä lasten kanssa viettävät siivoatte ja teette muita pakollisia juttuja; käytte gynellä, kampaajalla, pankissa, lepäätte. Jos lapset on mahdollista viedä noiden puuhien ajaksi päiväkotiin, totta kai vien. Kun kerran viihtyvät siellä ja mielellään sinne menevät. Kun pakolliset kuviot on hoidettu ajalla, jolloin lapsillakin on mielekästä puuhaa, voimme loppuajan käyttää yhdessä oloon ja voin ihan todella olla läsnä ja mukana lasten touhuissa eikä tarvitse pyytää olemaan hiljaa, kun äiti juttelee verotoimistossa tai pankissa tai varomaan, ettei vessanpönttöä pestessä likavesi roisku tai odottamaan, että äiti pesee vielä tämän ikkunan tai silittää nämä paidat.

Ja niin kauan kuin mun lapset on tyytyväisiä, minä olen tyytyväinen. :)

haluan hoitaa lapseni itse, ja siinä samalla menee kaverina pari muutakin. Että mun ei tartte miettiä millon vien lapseni hoitoon ja millon en. Äitini teki näin ja oli ihanaa kasvaa kotona, ainakin tiesi että äiti välittää ja haluaa itse hoitaa mua, eikä anna sitä tärkeetä vastuuta kellekkään toiselle! T:päiväkodin täti

se olikin vain esimerkki. Välillä ne päivät on mukavia kun on vähemmän lapsia, kerkee jokaiselle antamaan enemmän huomiota. Jos mulla olisi omia lapsia en todellakaan veisi heitä vapaapäivänä hoitoon, vaan viettäisin sen ihan kaksin. Ja et varmaan itsekään pistä pahaksesi jos joskus pääset vaikka puolituntia aikaisemmin kotiin, voi ei..siinähän menetti rahaakin tosi paljon..mielummin meen aikasemmin kotiin kun törötän 1lapsen kanssa pihassa, että saan euron, kerta sen vanhemmat on kotona.

Vierailija:

Lainaus:

ihan laskea ettei vaan tule liikaa kuussa oltua lasten kanssa?

Aika kauheeta kyllä jos tulee se ylimääräinen vapaa päivä sulle ja lapselle yhdessä.

Jännä,että sulla raha menee ennen lapsia.

Olis kannattanut miettiä vähän kauemmin ennenkuin rupesit lapsen tekoon.

ihan laskea ettei vaan tule liikaa kuussa oltua lasten kanssa?

Aika kauheeta kyllä jos tulee se ylimääräinen vapaa päivä sulle ja lapselle yhdessä.

Jännä,että sulla raha menee ennen lapsia.

Olis kannattanut miettiä vähän kauemmin ennenkuin rupesit lapsen tekoon.

päiväkodin täti, kirjoitat että JOS sulla olisi lapsia, niin viettäisit arkivapaat kaksistaan, siinä on tärkeää juuri se sana JOS.

Niin minäkin ajattelin monesta, monesta asiasta, että JOS minulla olisi lapsia, niin minä kyllä tekisin niin tai en ainakaan tekisi noin. Mutta nyt KUN minulla on lapsia, niin tiedän, että...

3 lasta jotka kaikki alle 5v. Ei arkivapaita eikä mummoja hoitamassa, joten sen vuoksi tuo MLL hoitaja yhden lapsen äitille vielä tuntuu kyllä siltä että pidät todella huolta että sinulle jää varmasti aikaa rentoutua.

päiväkodin täti vielä. 27 tässä kirjoittaa.

Sinulla on hyvät periaatteet. Mutta tiedätkös, minä olen hoitanut omat lapseni 4-vuotiaiksi asti kotona. Silti tiedän, että kaikille se ei ole mahdollista, kaikki eivät jaksa yksin sitä ym.

Laaja-alaisempaa katsantokantaa elämään saa sitten siinä vaiheessa, kun on niitä omia lapsia. Toisten ratkaisuja on niin helppo arvostella. Lapsettomien varsinkin.

Minulla on työviikkoina ikävä lasta! Nautin kovasti viikonlopuista ja ylimääräisistä vapaista enkä halua missään tapauksessa laittaa häntä silloin hoitoon. Vietetään ylimääräisinä vapaapäivinä ihanaa aikaa kahdestaan. Käydään retkillä, kahviloissa, maalataan, nukutaan kylki kyljessä... Kaikkea, mitä ei muuten ehdi tekemään.

Olen pari kertaa vienyt pariksi tunniksi esim. lääk. tutkimusten tai muiden ajaksi. Mutta muuten en veisi.

Mielenkiintoista oli lukea kommentteja.

Entä sitten vielä se, että muuttaisiko tuota asetelmaa, mitenkään se, jos sanoisin, että viikonloppuisin lapsella olisikin aika säännöllisesti hoitaja kotona noin 3-5 tunnin ajan (joko lauantaina tai sunnuntaina). Ja tuo hoitaja siis olisi esim. MLL:n hoitaja. Mummolaa ei todellisuudessa ole.

Siis oikea tilanteeni on se, että lapsella on viikonloppuisin hoitaja kotona joko laantaina tai sunnuntaina noin 3-5 tuntia. Ja sen lisäksi siis nämä harvat arkivapaat käytän mielellään omaan lepoon. Ehkä tämä jonkun mielestä on aivan väärin, mutta tähän on päädytty sen takia, että mummoloita ei ole, eikä muutenkaan apua arjen pyöritykseen. Pakko välillä levätä, että jaksaa taas.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat