Seuraa 

Sivut

Kommentit (39)

Ruusunpiikki:

Olitkohan se sinä, kun mä maanantaina pojan kanssa olin kättärillä, ja siinä tuulikaapissa odoteltiin taksia kun joku kärrättiin paareilla sisään? Siinä joskus 11 aikaan? Noh paljon onnea olit tai et =)

Mä sain sitten patologin tulokset istukasta, ja ilmeisesti syynä ennenaikaiseen synnytykseen oli paha tulehdus sikiökalvoissa. Noh, mullahan sitä verenvuotelua oli pitkin raskautta, että samaa reittiä ne pöpöt on päässeet sisään kun veri ulos. Ihan kiva kuitenkin tietää mistä se johtui. Saipahan mielenrauhan siltä ajatukselta että olisi ollut omaa syytä :)

Paljon jaksamista kaikille kärvistelyyn!

-Duppis ja pikkumies 2kk&15pv

Sisältö jatkuu mainoksen alla

päivän plussaukset

+ viikonloppu..taas

+ Puksu potkii - vähän miinustaa kun se sattuu

+ öööööh...

ZELDAllahan onki jännät paikat, toivottavasti on kohta nyytti sylissä - ellei ole jo :)

KASHMIR:

Ei olla lappeesta, vaan tästä naapurista..kaipa ne sitte polilta laskun lähettää (meillä kun ei omaa ole ni käydään aina EKKS;n polilla), tuskimpa kävis niin hyvin että unohtaa.

Kyllä mä ton pinonkin luin mutta arvatkaapa muistanko enää mitään..höh.

( . ) Eilen kierrettii cittarissa ja se sai mukavia viiltelyjä aikaan, Robbarissa ne katos..suosikaamme siis vain suuria kauppakeskuksia :) Yöllä jomotteli alamasua muttei sen kummempaa - että se siitä. Ei taida Puksu tosiaankaan syntyä ilman apuvirtaa..tyhmää.

Mut mä palailen taas jossain välissä..

Tappert ja Puksutti 39+6

Minä vielä tietysti lylleröin, kun la on vasta kuun lopussakin...

Päivän plussia:

+ ollaan saatu siivottua, pesin jopa lattiat!

+ löysin vihdoin kauan kadoksissa olleen villahaalarin vauvalle ja muutakin pientä sopivaa

+ olen vielä tajuissani, vaikken ole ehtinyt nukkumaan päiväunia. Väsyttää tosin ;)

Olo on siis aika ok, vaikka tukkoinen olen flunssan takai yhä. Telkkarista tulee vaan urheilua, joka ei enää aikoihin ole jaksanut motivoida, jos menen telkkarin ääreen niin nukahdan takuuvarmasti. On siis vähän irrallinen olo taas kerran. Paljon on asioita jota voisi tehdä, mutta nyt taitaa voimat olla siinä vaiheessa ettei enää kannata. Huomenna lienee päivä uus ;)

Kuka kyseli hoitopöydän tarvikkeista??? TAPPI? Kuka? Sorry ei muista. Kyllä ne laitoksella neuvoo! Siellä harjoitellaan ja saa kyllä ihan hyvää vinkkiä mitä kotonakin sitten varaa hoitopöydälle ennen kuin vauvan siihen laittaa: pumpulit, vaatteet, vaipat, rasvat jne.

Aika jännää että meidänkin perheessä on kohta neljä tyyppiä :). Toivottavasti vauva-arki sujuisi hyvin eikä mitään hämminkiä olisi...

telma ja masu 37+3

ISOT onnittelut kaikille jakautuneille,pistää oikein mielen herkäksi kun niin kovasti toivoisi saavansa jo oman tuhisijan syliin!!!

TAPPI:Itse laitan hoitopöydän lähettyville mainitsemiesi tavaroiden lisäksi vanulappuja(vauvan kasvojen pyyhkimiseen),vanupuikkoja(napatyngän putsaukseen) ja tietysti pitää olla muutama sideharso puklausrättinä käden ulottuvilla.Laitan myös muutaman perusvaatteen(bodeja ja potkiksia),ettei tarvitse joka kerta raahautua vaatekaapille asti...

Masulillako se oli ikävä kauppakokemus?On se kurja ettei ihmisistä löydy yhtään auttamisen halua,vaikka näkevät toisen kärvistelevän tuskissaan.

(.)Joo,ei merkkiäkään synnytyksestä.No,virallisestihan laskettuun aikaan on vielä viikko,mutta olo alkaa olemaan aikas tuskanen.Omalla varrella kun on mittaa vain reilut 160 cm ja norm.paino pyörii 50 kg:n kieppeillä,on 15 kg:n lisäpaino tuskallista kantaa...

tityli 39*poksista poks*

+ sikeesti nukuttu yö takana

+ olo on suhteellisen hyvä (vielä toistaiseksi)

+ koko pesue on kasassa

Kolmonen: mulla esikoinen syntyi luomuna, n.7h, ja aukes niin nopeesti etten ehtinyt saada kivunlievitystä, kun niin myöhään pääsin saliin. Toinen käynnistettiin 42+1 niillä pillereillä. Aamulla laitettiin eka murunen ja puoliltapäivin toinen, kyselin siinä vaiheessa, että kauanko kesta ja VASTA sillon meille kerrottiin, että saattaa hyvässä lykyssä mennä parikin päivää, plääh. Mies lähti asioille ja minä jäin kärvistelemään. Supparit alkoi 2 jälkeen, mutta tulivat liian tiuhaan. Onneks lähempänä 4 alkoi väli pidentyä ja tehot nousta. Miehen soitin paikalle ja kun hän pääsi Kättärille olin jo salikunnossa (hyvä että kykenin itse kävelemään). Sain onneksi epiduraalin. Juuri kun toista annosta laitettiin tuli ponnistustarve. Eli 5cm 10cm meni taas muutamassa minuutissa. Tämänkin kesto n.7h.

Z: joko sulla on nyytti sylissä. Älä pidä meitä uteliaita piinassa.

Heips taas.

-m- ja Hippu rv40+3

No minäpä tietenkin. Hitsi että näin unia siitä Z lapsivedestä ja kaikesta mahollisesta. Sitten oli pakko nousta näin aikaseen katsomaan että onko Z kirjoittanut mitään :)

Toivottavasti hänellä on jo nyytti kainalossa tuhajamassa!

mitä mulle on tapahtunu? Kyljen kääntäminen ei tuottanu hirveetä tuskaa luihin :o Vähän ihmeissäni olin kun se kyljeltä toiselle pyörähtäminen kävi ihan heittämällä :D

Yöllä sattu mahaan ja selkään ja se vähän valvotti. Nyt vielä väsyttää, mutta minkäs sille voin että oli pakko tulla kahtomaan että onko Z kirjoittanu vielä lähtiessään jotain :D Nyt menen takas nukkumaan!

Jouhi 37+

Himskatti, täällä ollaan ja kokonaisena ;) Eilen oli kyllä jännät paikat. Neuvottiin laittamaan side ja tarkkailemaan vuotoa, sen yhden kerran lurahti ja lapsivettä se suurella todennäköisyydellä oli. No, nyt ei auta kuin kuulostella ja ihmetellä. Mutta ei minulla ole nyt sellainen olokaan, että lähtö tulisi.

Illalla taas saunotaan ja lujaa, katsotaan josko siitä olisi apua kun sitä mukavintakaan ässää ei voi kokeilla, on paikat niin arat ja kipeät.

Mutta olihan täällä yksi maalisvauva putkahtanut maailmaan. Ihanaa! Onnea pojasta koko perheelle!

Meillä aika monella on laskettu aika nyt alkukuusta/puolivälissä, kohta on varmaan ruuhkaa vauvauutisten kanssa :)

Zeldatar 40+0 *poks*

Näitä uutisia ollaan odotettu jo monta päivää .. Ihanaa, aivan mielettömän paljon onnea äidille isukille ja pikkuiselle !! Nyt vain nautitte vauvasta .. Voi voi meni ihan plasmat sekaisin kun näin viestisi, nyt täytyykin lukea se paremmin :-))

Onnea t. emmi

..luen viestit tarkemmin kun jaksan...

Nukuin viimeyönä sairaalassa lääkkeillä jonkin aikaa...supistuksia edelleen 5-30 minuutin välein( torstaista asti). Sairaala täynnä, joten tulin kotiin " roikkumasta" , pääsee omaan sänkyyn ja saunaan lämpiämään (sairaalassa on pirun kylmä, lämpöä on kyllä 23, mutta se ilmastointi).

Sairaalassa on täyttä joten ei käynnistetä päivystysaikaan. Väsyttää, selkä on tulessa, käskivät syödä panadolia kipuun. Se auttaaki tosi paljon...

ei plussia tänään...

punkeli

tai no yks ISO plussa, vauvalla on kaikki hyvin!

Ensinnäkin kiitos tunnelmistanne. Olen viikolta 31 asti joutunut makaan vaakatasos ja jäänyt koukkuun tänne. viime viikkoina päivän ainoat ilot,kun yrittää pysyä tervejärkisenä. Eli paikat oli auki ilman suppareita vko 31 2cm ja nyt vielä RR koholla joten lepoa jatketaan. oon siis vikolla 35 nyt mut koska mulla diabetes ei anneta yli 37mennä. Tää on toinen .tyttö synty 37+3 lähes tasan neljä vuotta sitten. olen tyytyväinen että ehdin synttärit järjestää ettei synnytys tullu sitä häiritseen. kuvei tuo tuleva isosisko ole vielä varma onko uusi vauva kiva vai kurja juttu. se miks vihdoinkin rekisteröidyin oli että tahtoisin rusunpiikiltä tarkemmin udella mitä siinä jälkeisvaihees tapahtui? menetin itse verta viimeksi lähes 2 l ja vointi romahti. Syy jäi epäselväx ja nyt jännitän tätä asiaa eniten, vaikka muutenkin mun synnytys ei mee kaavan mukaan jo ton disbeteksen takia.

Onnea teille kaikille vauvautuneille ja kiitoksia kirjoituksista joita saanut lukea täältä sängyn pohjalta.

natte

Ainoastaan kerran aiemmin olen teidän pinoonne kirjoittanut, mutta tulinpa nyt kuitenkin ilmoittamaan, että meille syntyi poika 6.3. tiistaiaamuna klo 07.35. Rv:t silloin 40+3.

Painoa oli vauvelilla 4325g, pituus 53,5cm, py 37. Eilen päästiin kotiin. Nyt on kaikki onneksi hyvin ja vauva-arjen opettelu alussa. Painoarviohan heitti melkein kilon verran vielä samana päivänäkin tehdyn ultran (3430g) mukaan, mutta toisaalta ihan hyvä, ettei vauvaa etukäteen ihan noin suureksi tiennyt! Mutta tulipahan siis jälleen kerran todistettua, ettei noihin ultriin ole luottamista :( Ponnistusvaihe tosin oli nopea, eikä sattunut yhtään. Ne on vaan ne hirvittävät supistuskivut, joita meikäläinen ei kestäisi yhtään :-/

Synnytys oli pitkä (11h, kun edellinen oli 5,5h..) ja kivulias (käynnisteltiin maanantai sytotec- tableteilla), mutta pääasia, että vauva syntyi ELOSSA ja ilmeisen terveenä :) Pisteet olivat 8, 9 ja 10 (lapsivesi oli vihertävää, eikä kätilö antanut heti parkaista).

Imetyskin tuntuu lähtevän tosi hyvin käyntiin ja ihan taitavan vauvan ansiosta. Äippä kun ei ole tätä hommaa oikein koskaan hallinnut ;-)

mami ja poju 4vrk

+ ihanaa, viikonloppu

+ ei tarvitse kokata ko vasta illaksi

+ kotona oikea rauhan tyyssija

Mies otti kaikki kolme tenavaa ja lähti niiden kanssa kuopuksen muskarijuhliin. Minä en sinne vaivautunut, sillä siellä pitää seistä/istua lattialla ja kiivetä hurja määrä rappusiakin sinne juhlasaliin, joten jätin suosiolla väliin. Saan sitten videokuvaa niin vähän sentään näen millaista oli. Kovasti on paha mieli, mutta pakko olla joskus itsekäs ja ajatella omaa vointia. :(

Eilen laitoin lihasoppaa jättikattilallisen (josta tosin puolet jo puputettu) ja sitä saa koko perhe, kun parin tunnin päästä kotiutuvat. Vispipuuron keitin aamupuuron perään ja on tuolla jäähtymässä, että saadaan jälkkäriäkin. Tiskasinkin, vaikka selkä meinas jo puuronkeitossa sanoa sopimuksen irti. Hampaat irvessä puuhastelin, etten vaikuttas liian laiskalta omasta mielestäni. ;)

Z se sitten otti jä lähti. :) Loistavaa! Saadaan maanantaina sitten (toivottavasti) jo uutisia.

Meillä masussa vähän taas aamutokkuraa, ei ole kovasti jaksanut riehua. Yön nukkui hyvin sekä äiti että vauva ja luultavasti tässä joutaa ottaakin nyt kohta pienet päikkärit. Tulee illalla taas hyvä futismatsi ja pitäis jaksaa sinne yli puolen yön kukkua hereillä. :)

Eilen huomasin, että supparit tiivistyi ja vaihtoi kivuliaiksi. Sanoinkin miehelle, että ennen eilistä oisin voinut sanoa, ettei se sieltä tule, mutta nyt en enää mene vannomaan vaan saattaa tullakin mikä päivä tahansa. Jokainen suppari kun kivasti nipistää selästä. =) Ja mä siis ihan onskuna täällä! Öisin ei supista, mutta heti aamusta alkaa. Mies toivookin, että lapsi syntyisi illalla, joten on kovin iloinen siitä, että vaimo kärvistelee het heräämisestä saakka. =D

Kevättä kovin lupailivat jo sääasemilla, minä se vaan toivon, että tulis takatalvi. Äitini osti niin ihanan pienen haalarin vaaville, joten tahtoo käyttöön sen kans. Eli sais vaavi syntyä pian taikka tulla se takatalvi tohon huhtikuulle. ;)

MÖHKIS saa täältä voimia reissuun ja suppareita takastulomatkalle. :)

Hmm.. Nyt on pää tyhjä. Luultavasti se on nyt otettava ne päikkärit, kun vielä ehtii.

Iloista lauantaita kaikille! :)

Papu ja Hermanni 39+1

... on se kumma ettei uudelleen synnyttäjä tiedä milloin sitä ollaan oikeasti synnyttämässä ja milloin ei...

Menin näyttäytymään kun en ollut varma oliko se lirahtelu lapsivettä vai mitä. Tekivät testin ja ei ollut lapsivettä, ilmeisesti " laihentunutta" valkovuotoa? Kätilö kyllä sanoi, että aika paljon on vuotoa, saattaa olla jopa limatulppaa? Noh, olipa tuo mitä oli niin rauha maassa jälleen.

Reilulle sormelle oli kohdunsuu auki :)

Vieläkin mietin ruusunpiikkiä ja vauhdikasta lähtöä, onneksi kaikki meni hyvin ja olet pojan kanssa kotona. Siitä se ihana vauva-arki alkaa :) Kevätaurinko paistaa ja lumet sulaa, ihanaa olisikin työnnellä vauvaa jo vaunuissa. Pölyttyvät nekin tuonne nurkkaan... =)

Eteenpäin mennään ja päivä päivältä ollaan lähempänä synnytystä. Miten sitä pientä ihmistä voikaan haluta näin kovasti syliinsä. Ihanaa kuulla kaikilta vauvansa saaneilta arjen asioita, niitä on mukava lukea.

Z

Ensinnäkin: ONNEA TUHANNESTI KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE!

Emmi: Soitin noista verenpainearvoista äitipolillekin eilen, ja sain ohjeen seurata asiaa viikonlopun yli. Tietenkin jos muita myrkytysoireita ilmenee, täytyy oitis mennä polille. Muutoin maanantaina yhteys neuvolaan ja neuvottelu, mitä tehdään. Meinasin kinuta terkalta lähetteen polille jo alkuviikolle (to olisi muutoin aika), jotta tekisivät asialle jotain. Muuta ei kai voi kuin käynnistää synnytys? Eipä tässä muuta nyt voi kuin rauhallisesti ottaa...

Raisa

Kaisun tyttö, minnis, jonttura ja ruusunpiikki: Suunnattomasti onnen pikkuisista vauvoista! Ihanaa, näin niitä alkaa maaliskuullekin tupsahtelemaan urakalla :)

ruusunpiikki: Kuulin kyllä ambulanssin maanantaina, ajattelin että jotain mummoa siinä sitten viedään :) Mutta sehän olitkin sinä...

Ja nuorimmainen sanoi kun hain päiväkodista, että me kuultiin ja nähtiin mediheli ja paloauto ja luultiin, että äiti lähti hakemaan vauvaa. Täällä kun on puhuttu siitä ambulanssikkyydistä, mies ei suostu kuskiksi sairaalaan kun takana on yksi nopea synnytys.

Edelleen täällä kotona köpötellään, illalla lorahti lapsivettä ja juuri äsken uudelleen. Tähän saakka onkin ollut kuivaa =) Ajattelinkin soittaa NKL:lle ja käydä näyttäytymässä. Kiva vaan kun pitää ottaa koko tämä katras mukaan jos en saa näitä hoitoon mihinkään.

Se on sitten laskettu aikakin tänään mutta kukapas se silloin viitsisi syntyä... liian helppoa.

Z

Naistenpäivänä 8.3.07 meille syntyi suloinen pieni tyttö, 3040g/47cm/pipo 34cm. Tänään päästiin kotiin! Tästä se vauva arki taas alkaa..... =)

Lämpimät ONNITTELUT kaikille muillekkin vauvansa jo syliin saaneille sekä TSEMPITYKSIÄ kaikille loppumetreillä odottaville!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat