Seuraa 

Ajattelin aloittaa uuden pinon kun se toinen rupesi jo olee aika pitkä, taas =)

Jos joku fixumpi vois linkittää edellisen pinon, minäkun en osaa linkittää..

Laitan oman textin ihan kohta..

Sivut

Kommentit (24)

Minäkin päätin kirjoitella, hiljaiselon jälkeen. Täällä voidaan nyt hyvin. Pahimmat supistelut ovat takana. Voi olla että vaikuttaa kun esikoinen isänsä kanssa ollut reilun viikon nyt reissussa ja minä kotona puoltoista vuotiaan hymypojan kanssa. :) Ei ole tarvinnut kertaakaan huutaa ja rähjätä. Kyllä se kummasti nostaa verenpainetta ja pistää supistamaan.

Neuvolassa tosin sanoi lääkäri että ei mahda laskettuun aikaan olla tyttö sisällä. Paineet 151/85. Kohdunkaulaa jälellä 1cm ja kohdunsuu pehmeä. Lääkäri totesikin että tuntee sormissaan pikkuisen pään!

No, huomenna on 37+0 ja on jo mahdollista viikkojen takia mennä Haikaranpesään. Ens viikolla päätinkin aloittaa kunnon siivousurakan. Pojat tulevat huomenna kotiin. On sitten porukka kasassa ja uskallan vähän rehkiä. Lääkärihän on määrännyt minut kotona lepoon, nostelukiellon ja sexy kiellon. Arvaatte varmaan että toi lepo- ja nostelukielto ei oikein ole toiminut puoltoista vuotiaan lapsen kanssa...

Plussa juttu oli kiva idea! Kävin minäkin kurkkimassa Maalispuolella ja näytti toimivalta ja positiiviselta jutulta.

+Hyvä olo, ei supistele

+ostin edullisesti ihanat tuplavaunut

+pystyn nukkumaan vielä tänään kuopuksen kanssa päikkärit, huomenna sekin ilo loppuu kun esikoinen kotiniin. :/

Ramsas rv36+6

Olen kyllä ahkera lukija, mutta kirjoittaminen vaatii tsemppausta. Mistäköhan sellanen tänään löytyi? :)

Meillä esikoinen, poika 06/04 ja laskettuaika toisella (tyttö) 6.4.07 elikkäs oliskohan rv 36+1, hui näyttipä isoilta luvuilta ruudulla.

Oli ihanaa lukea muiden valituksia, koska oma olokin ollut viimeiset pari päivää aivan kaamea. Flunssaa pukkaa päälle (ihan niinkuin raskauden loppuvaiheessa ei olisi jo tarpeeksi vaivoja) ja nyt parina päivänä on ollu outoja tuntemuksia mahasta. Vauva liikkuu ja työntää itseään mitä ihmeellisimpiin asentoihin ja tästä syystä kipu tuntuu niin alapäässä, alaselässä kuin reisissäkin. Ihan niinkuin vauvan muljahtelut aiheuttaisivat supistuksia, onko mahdollista? :)

Ja sitten välillä vauva potkii jonnekkin tuonne alas niin kovasti että se tuntuu kuin joku vääntäis puukkoa alapäässä ja pitäisi käydä pissalla koko ajan. Onko muilla samoja tuntemuksia?

Näitä kun en muista esikoisen odotuksesta ollenkaan ja olen ollut vähän huolissani... onneksi lääkäri on ens viikolla.

Näiden kaikkien kipujen johdosta olen joutunut pysyttelemään sisätiloissa ja se ottaa pattiin välillä aika pahasti ja esikoista käy sääliksi, mutta en vain uskalla lähteä ilman miestä ulos.

Sisätiloissa pysyttelemisen takia on vielä mukava pääkipu tullut kehiin, mikä ei ota helpottaakseen.

Tuntuipa kivalta saada valittaa johonkin, kun miehelle en viitsi koko ajan oloani kauheasti valitella. Niin ja huominen päivä voi olla jo taas yks niistä päivistä kun voisin juosta vaikka maratoonin.

Sairaalakassia pitäis alkaa pakkailemaan :) ja pikkuisen vaatteita alkaa pesemään. On niin hassua kun nyt tiedetään sukupuoli jo etukäteen ja kaikki on niin tyttömäistä, kun esikoisesta ei ollut muuta kuin valkoista ja keltaista kun kerran sukupuolta ei ollut tiedossa. Minä en kyllä itse ole ostellut vaaleanpunaista kauheasti, kun ei lukeudu lempiväreihin ja tiedän että vauvan synnyttyä se on se väri jota eniten tulee lahjaksi.

Lakanat pitäis vaunukoppaan vielä hommata ja rintapumppu.

Olen harkinnut sen Aventin ISIS IQ UNOn ostoa. Se mikä on siis sekä elektroninen ja manuaalinen. Onko jollain kokemuksia siitä?

Erinomaista viikonloppua kaikille ja yritetään nauttia raskaudesta (vaikka välillä TODELLA vaikeeta)

-Narndan ja masu 36+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla

1,5 viikkoa jo äitiyslomaa takana. Olo raskausviikkoihin nähden tosi hyvä, tosin väsymystä alkaa olla aikaisempaa enemmän, samoin turvotusta, sillä paino noussut nyt kolmen viikon ajan sellaista kiloa viikossa - kääk! Muuten mieli on enimmäkseen hyvä ja pirteä, mutta joskus tulee yhtäkkiä itkeä tirautettua joistakin pienistä jutuista.

Oon pitkään jo halunnut sanoa, että nostan todella hattua teille odottajille, jotka hoidatte samalla esikoista tai jopa useampaa lasta! Olette todellisia sankareita silmissäni.

Kolme hyvää asiaa tällä hetkellä:

+ mies kantoi loput kellariin menevät tavarat tänään sinne, joten nyt meillä on yksi huone lisää " kunnolla" käytössä. Esim. vaunut ja turvakaukalo saatiin sinne niin ne ei enää vie tilaa muissa huoneissa.

+ eilen sain tosi hyvää palautetta tekstistäni jatkokoulutusseminaarissa ja se teki mielen hyvin iloiseksi

+ viikonloppu ja paljon aikaa miehen kanssa!

LiinaMeri 36+3

Eilen illalla luovutin jo ennen kymmentä ja menin nukkumaan. Heräilin kuulostelemaan esikoista ja kääntämään kylkeä ja milloin mitäkin ja puoli viideltä hain miehen sohvalta nukkumasta (jää tuijottamaan telkkaria ja nukahtaa, mä en siis komentanut sinne ;)) ja kävin vessassa ja yhä oli hiljaista pojan huoneessa. En sit saanukkaan enää unta ja suunnittelin mielessäni vauvan kotiinlähtövaatetusta ja kuvittelin sairaalaoloaikaa ja sitä miltä vauva näyttää ym jonkun reilun tunnin. Oon sit ilmeisesti nukahtanut vielä koska seuraavan kerran heräsin klo 8 kun Luka tepsuttu meiän väliin tyyny ja peitto kainalossa..

Poika siis nukkui yhteen putkeen 12h heräämättä, tai mua herättämättä, kertaakaan! Ja vaikka se ei näköjään vaikuttanut mun yöuniin mitenkään niin hieno hommahan se on. Toivottavasti kyse on jostain jatkuvasta eikä vaan vahinko tms.

Mä jokatapauksessa oon ihan yhtä väsynyt kun kaikkina muinakin aamuina tällä viikolla ja lisäksi vähän joka paikkaa kolottaa ja niskoja särkee ja nenä on tukossa. Tai tukossahan se on ollu jo pari kuukautta mutta jotenkin eri tavalla tänään. Että vissiin oon taas tulossa kipeeks. Plääh. Ei yhtään huvittais näin lähellä loppua vielä olla uudelleen kipeenä..

Onneks on viikonloppu ja mies kotona viihdyttämässä poikaa ja mä saan hetken levätä.

Jos vaikka lähtis teen keittoon ja sit sen verran itikseen että kävis hakemassa synttärilahjan yhdelle kaverille jonka synttäreille siis ollaan tänään menossa. Poika menee mummille ja vaarille yökylään ja toivottavasti ens yönä nukuttais vähän paremmin *sormet ja varpaat ristissä*

Sori sori vali vali mutta ens kerralla toivottavasti positiivisempi fiilis. Lupaan ainakin yrittää :)

marie 35+6

APUA!

Aika tuntuu loppuvan kesken. Keksin kokoajan mitä kaikkee on vielä hankkimatta tai laittamatta.

Joka paikassa on jotain pientä kremppaa jatkuvasti. Tosin nukkunut olen hyvin ku olen niin väsyny =)

Maanantaina äpoli aika. Selvitetään miten päin tuo perillinen vatsassa makaa. Toivottavasti älyää ite mennä oikein päin ettei tarttis alkaa kääntelemään. Jännittää! Varsinkin jos aletaan jo sektiota sopimaan että tietää etukäteen milloin se tapahtuu. Pahinta ku siihen voi varautua etukäteen ; )

Ei pysty keskittymään oikein enää mihinkään muuhun kun omaan vointiin. Menen laatimaan listaa kysymyksistä lääkärille maanantaiks...

Ja niitä plussia

+ meidän koiravanhus parani mahataudista!

+ jaksoin käydä lenkillä eilen eikä tarvinnut topata vaatetta hullun lailla!

Mykyrä ja vaavi 35+6

miten niin istun koneella ja päivystän mitä muille huhtimammoille kuuluu :)

Minusta tuo plussa idea on mainio. Laitankin tähän heti

+ on viikonloppu ja mies kotona

+ koira karkasi häkistä, mutta hoksattiin se ennenkuin lähti pihalta minneen

+ kaksplussa ABC sivulta luint turvotuksesta ja siinä sanottiin, että varsinkin alaraajojen turvotus tarkoittaa sitä, että istukka toimii HYVIN :)

Pakko oli tulla kurkkaamaan mitä teille muille mammoille kuuluu.

Se + juttu oli loistava.

Tässä mun 3 +:

+ sain imuroitua kämpän sekä pestyä lattiat (!)

+ illalla mennään saunaan koko perhe, myös Isäntä

+ hammassärky n vähän parempi tänään kun eilen.. HUOM! Vähän parempi..

Eipä muuta!

t. jonzku80 rv 33+4

Tässä on taas vierähtäny jokunen pvä että en oo käyny sivuilla, en oo kertakaikkeaan jaksanut.

Ulkona tihkuttaa vettä ja on sumusta, mittari näyttää +1.

Meillä ollut raskas viikko:

- Keskiviikkona saatiin tietää että isälläni on paksusuolessa syöpä. Se oli todella kova kolahdus. Ens vkolla hän menee HUS:iin ja siellä otetaan rtg ja sit lääkärit pohtivat miten leikkaus tehdään, jos sitä voi leikata. Kukaan ei vielä tiedä missä emäpesäke on ja onko se miten pahasti levinnyt =(

- Minulla on kamala hammaslääkärikammo ja tottakai ke-to yö iski aivan kamala hammassärky. Kävin sitten to aamuna päivystyksessä ja hammaslääkäri viilas sitä hammasta ja lupasi että " kyllä tuo kipu hellittää iltaan mennessä" . Just joo! To-pe yö oli aivan kamala ja pe aamuna uudestaan päivystykseen. Hammas avattiin ja otettiin rtg. Ei mätää tai märkää missään, olin aivan varma että mätänee koko hammas. Syy tähän kipuun on tod.näk. hammaskalvon tulehdus sekä paha ientulehdus. Nyt syön antibioottikuurin sekä 1000mg Panadol-särkylääkettä. Tänään aamulla olo on vähän parempi kun eilen, ei vieläkään hyvä mutta toivon mukaan ollaan parempaan suuntaan menossa!

Lapset on onnex *koputtaa puuta* säilyny flunssasta sekä siitä Noro-viruksesta, ainakin vielä..

Esikoinen on ollut viime yön siskoni luona yäkylässä. Kuopus istuu tässä sylissä ja katsoo Muumeja samalla kun mamma kirj viimeiset kuulumiset. Kuopus nukku 20.50-7 putkeen ja minäkin sain viime yönä vihdoin nukkua ees vähän. 2krt kävin pissalla, yleinsä käyn 4-6krt. Esikoinen ei oo nukkuknu hirveen hyvin sen jälkeen kun hän ja pikkuveli siirrettiin nukkumaan kerrossänkyyn. Sen takia oli ihanaa kun esikoinen oli poissa viime yön niin minäkin sain nukkuu =)

( . ) Vauva se myllertää mahassa edelleen. Äippäpolilta soittivat eilen, sain uuden ajan painoarvioon. Uus aika on nyt 21.3, vanha aika mikä myös pidetään voimassa on 2.4 mutta klö jaka soitti oli sitä mieltä että jos rv32 sf-mitta on 36,5cm ja painoarvio (neuvolatädin tekemä) on yli 3kg niin sitä huhtikuun painoarvioaikaa EI tarvita!! Ottaisin kyllä ihan mielelläni tän vauvan pois mahasta pikkuhiljaa, alkaa tää oma kömpelyys kyllästyttää..

Ens pe on taas neuvola.

Joitain galluppeja oli mutta en muista niistä yhtäkään =(

Hauskaa lauantaipvää kaikille!

t. jonzku80 rv 33+4

Kävästiin tässä välissä siellä itiksessä ja nyt kun tultiin kotiin niin piti tulla vielä hetkeks tähän koneelle roikkumaan ennen niille synttäreille lähtöä.

Toi plussaidea on kiva, huomasin itekkin maaliskuisia lueskellessa sen. Kiva jos mekin aletaan, kai sitä aina just sen kolme positiivista asiaa löytää per päivä. Mullakin on jo parempi olo kun aamulla, join kupin teetä ja douppasin rautaa väsymykseen ja panadolia lihassärkyyn. Joten tässä niitä plussia

+ ostettiin vauvalle kotiintulovaatteet =)

+ tänään on ne synttärit ja pääsee kotoa vähän rilluttelemaan

+ vauva potkii ja liikkuu ahkerasti

Täytyypä rueta laittamaan tavaroita kasaan pojalle yökyläilyä varten. Hauskaa lauantaita kaikille huhtimuruille :)

marie 35+6

Ja kiitokset myötätunnosta sairasteluita kohtaan, meillä oli sen verran onnea matkassa että pojalla on " pelkkä" flunssa eli korvat olivat hyvin parantuneet 2 viikon takaisesta tulehduksesta. Mutta täytyy myöntää, että 2 päivää sisällä virtaa täynnä olevan 3 vuotiaan kanssa on ollut....sanoisinko haasteellista. Nyt aamulla mitattiin kuume ja sitä ei onneksi ollut eli päästään kunnolla ulkoilemaan...ONNEKSI!

Itselläni on silmäluomessa tulehdus eli pelkkä antibioottivoide riittää hoidoksi.

Eilen iski kauppareissulla kunnon kuuma aalto ja oli illalla todella huonovointinen...huimasi, oksetti, vihloi alapäätä ja supisteli hyvää vauhtia. No, lepo ja kunnon yöunet helpottivat jälleen kerran, paitsi nuo alapään liitoskivut eivät poistu enää edes levolla : /

Rasittaako muuten muita, kun ainakin tässä omassa lähipiirissä naapureita myöten suurinpiirtein joka päivä saa vastata kysymykseen...KOSKAS!!! Olen tuumannut lyhyesti, että vois syntyä vaikka heti mutta tuskin tällä lapsukaisella on yhtä kiire kuin esikoisella.

On muuten hyvä idea tuoda noita positiivisia juttuja joka päivään, tässäpä omani:

+ 8 tunnin täydet yöunet takana = )

+ esikoisella on kuumeeton päivä ja päästään ulkoilemaan & hän pääsee huomenna hoitoon = )

+ jälleen päivän lähempänä h-hetkeä

Beatitude & Eemeli rv 37+5

Huh, olipa karmea yö! Ehkä laitan ne plussat loppuun... :)

Meidän tenava on ollut rt:ssa jo monta viikkoa ja just viime yönä päätti jostain ihmeen kumman syystä kääntyä. En ymmärrä miten se onnistui, kun on jo niin ahdasta. :/ Heräsin 2.44 kun joku muljautteli ihan kauheasti ja kipeästi alavatsaan ja voihkin siinä sitten tunnin. En saanut ollenkaan hyvää asentoa ja siinä se loppuyö menikin sitten ihmetellessä. Taisi vaavikin olla vähän ihmeissään, kun oli niin levoton.

Nyt on ollut koko päivän tosi hiljainen, onneksi potkut tuntuvat nyt oikealla kyljellä niin elän toivossa, että olisi kääntynyt taas oikeinpäin. Pelkään ihan sikana, että joudun leikkaukseen, kun kaksi edellistä ovat tulleet ihan nätisti alakautta. Vasta keskiviikkona on neuvola, josko siellä katsovat, onko oikeinpäin, kun en nyt itse oikein hahmota tilannetta. Synnyttämään tässä jo kovasti alkaa tehdä mieli.

Mutta ne päivän plussat. Kiva, että niin moni on niitä keksinyt, vaikka ajatukset saattavat näinä viikkoina pyöriä melko samaa rataa....

+ ulkona on ihana kevätilma

+ kystahaavat on parantuneet ihan ok

+ synnytykseen enää muutama viikko

~Emppu-76 ja " Tii" 34+3

Tää päivä on ollut meikäläisillä aika vauhdikas! Ollaan melkein koko aamupäivä siivottu. Ja 3 vee poika on ollut ihan täysillä mukana, heilunu rätti kädessä jne.. Jospa tää vaikka olis viimeinen kunnon siivouspäivä ennen synnytystä..

Joo, toi kolme plussaa oli kiva ehdotus.. Tässä mun:

+ saatiin siivottua koko koti ja ihan koko porukka oli 100% mukana!

+ Pojat oli äsken ulkona niin sain ottaa rauhassa päikkärit

+ Herkuttelen nyt jäätelöllä

Timpura rv 35+5

Plussat heti alkuun:

+ Iiiiiiiiihana ilma ulkona! Kevät!

+ Käytiin miehen ja pojan kanssa ulkona syömässä ja jälkkäriksi otettiin ISO jätskiannos kermavaahdolla... Nam

+ Turvotus lähti aika hyvin eilisen saunomisen seurauksena, joten parempi olo.

Olen siis ollut viimeisen viikon aika turvoksissa, joka on ihan uutta mulle. Esikoista odottaessa ei turvotusta ollut ainakaan niin että olisin huomannut. Nyt on ollut jalat paisuksissa oikeen kunnolla ja naamastakin huomaa. Kamalaa. Ihan tönkkö olo. En tiedä mistä johtuu. En mä nyt niin suolaistakaan syö, ihan normaalia ruokaa. Ei tosiaankaan mitään sipsejä voi ajatellakaan... Oisko ollu ne oliivit joita popsin aika kasan kun oltiin yksissä juhlissa syömässä viime sunnuntaina. En voinut vastustaa, ne oli sellasia valkosipulimarinoituja ja niihin tuli hirveä himo.

Muuten on ollut ihan hyvä olo ja masussa sopivan vilkasta. Olen jaksanut jopa jo vähän siivota. Koko kämppä pitäis puunata kuntoon kun esikoisella on synttärit tämän kuun lopulla. Leipoakin olen ajatellut. No jos energia ja into loppuu kesken niin ostan sitten kakun ja muut, ihan hyvällä omallatunnolla. Menee vähän viimevaiheille noi synttärit, mutta eihän niitä nyt voi jättää väliinkään. Saa poikakin huomiota osakseen ennenkuin vauva tulee. Ja toivottavasti laskettu aika pitää, ettei jouduta perumaan synttäreitä! Sitten täytyy kyllä keksiä jotain, järjestää ne vaikka vähän myöhemmin. Poika kun niitä niin odottaa ja joka päivä niistä puhuu.

Meillä alkaakin olla jo kaikki valmiina vauvaa varten. Vaatteet kaapissa ja muut tavarat odottelee vaatehuoneessa ja kylppärissä, että joku vaan nostais ne paikoilleen. Taidan jättää sen homman siihen kun päästään sairaalasta takaisin. Kyllä sen sitten ehtii, olisivat nyt vaan tiellä. Eihän se vauva oikeasti tarvi kuin minut maitoineni. Ja ehkä pari vaippaa... Huomasin tossa yks päivä kun hypistelin Lastentarvikeliikkeessä kaikkea ihanaa (lue:turhaa), että sitä tulee vähän sokeaksi koko touhulle kun uppoaa tähän " vauvamaailmaan" . Meilläkin kaapit pursuu jo vaatteita ja tuttipulloja, jotka on suurimmaksi osaksi ihan turhia. Ne on ne pari paitaa ja potkarit joita kuitenkin aina vauvalle puen, vähänkin epäkäytännölliset ja ei-niin-kivat jää pinon pohjalle pienenemään. Ihan kun sitä rahaa nyt olis kenellekään liikaa, mutta aina pitäis jotain ostaa kun H&M:lle " siis ihan vahingossa" eksyy. Jepjep. Apua jos tämä masuasukki on tyttö! Kaikki ne pienet ylisöpöt hameet, joita en ole voinut ostaa kun esikoinen on poika, nehän ei kauaa kaupoissa pölyty. Ja hameethan on vauvalla tosi käytännöllisiä...

Mukavaa loppuiltaa kaikille! Huomenna alkaa taas uusi viikko ja kohtahan on jo huhtikuu.

crisantemo 34+3

Vaikka uutisesi eivät olleetkaan hyviä niin jotenkin tyylisi kirjoittaa piristi mieltä :) Multa ei noita munuaisia ole epäilty missään vaiheessa vaikka koko ajan on kipuja ja pissatulehdus päällä. Nytkin sattuu alavatsaan koko ajan. Toivon vain, että olisi merkki lähestyvästä synnytyksestä. Siis pikaisesti lähestyvästä synnytyksestä. Ei sillä vauvallakaan ole tuola kovin paljon tilaa olla kun on aivan kippurassa. Pää alhaalla ja varpaat suussa..

jonzkulle iso voimahaluas. Toivottavasti hyviä uutisia on tulossa isäsi suhteen.

Mietin tänä aamuna kun moni on valittanut miehestään.. vaikka valitukset voikin kai laittaa hormoonien piikkiin.. niin minulla on aivan ihana mies. Osti kukkia naistenpäivänä. Yrittää kaikin tavoin lohduttaa ja tukea. Ja lisäksi tekee lähes kaikki työt kun minä en pysty. Suloisinta minusta on se, että 13- vuotias tyttäreni yrittää kaikin tavoin vähentää mieheni työkuormaa. Milloin on kolannut pihan, koonnut itse uuden kaapin, jotta mieheni ei tarvitsisi.. Kumpa itsellänikin riittäisi kärsivällisyyttä ja ymmärtämystä heitä kohtaan yhtä paljon kuin heillä minua kohtaa.

Asiasta moottorisahaan. Onko vatsan löystyminen yksi merkki synnytyksen lähetymisestä? Täälä toivonrikkaana :).. Ei vaiskaan voihan tämä johtua myös rautatapleteista, mutta koskaa ei ole suoli toiminut näin hyvin nyt jopa hivenen liiankin hyvin.

Lunta tulee aivan tosissaan. Pitäisi varmaan yrittää vaikka lumitöidentekoa.

Iso hali kaikille huhtimammoille. Kyllä tämä tästä vielä iloksi muuttuu.

Leivänkannikka ja Olivia 36 +2

Täälähän onkin jo kovasti pinouduttu. Miekkonen on lähtenyt kaveri porukalla mökkeileen ja oon yksin kotona mikä nyt ei niin hääppöstä ole kun oon ollut saikulla jo pian 2kk ja omaa aikaa on ihan tarpeeks, mutta löydetään sitten ne positiiviset asiat:

+ oon imuroinut ja laittanut tiskit

+ ulkona on ihan mahtavan näköinen ilma, vaikka aamulla satoi ja oli synkkää

+ tänään ei tarvi tehdä ruokaa, meen äitikän luo syömään joka on myös leiponut... nam nam

Kovasti on porukalla ollut perheessä huolta ja sairauksia, jaksamisia kaikille. Itelläkin on huoli paapasta joka on tosi huonossa kunnossa. Täytyy vain jaksaa ei muu auta.

Äippäpolilla olin sillon torstaina rv 33+2, kaikki ok. Painoarviot 1800/2100 ja kummatkin rt:ssä toivottavasti pysyvätkin, ettei tarvi tämän enempää murehtia synnytystä.

Ei kai auta muu kun lähtee peseen vielä lattiat... hauskaa viikonloppua kaikille!!

-p- 33+4

Eipä ole kovinkaan aktiivisesti tullut viime aikoina kirjoiteltua. Oma elämä kun pyörii (suhteellisen muhkean) navan ympärillä ja kotona, kun mihinkään ei pääse. Ei oikein jaksa joka päivä kirjoittaa, että tänään kolotti sieltä ja täältä ja tuolta ei jostain syystä kolottanut ollenkaan... Esikon kanssa elämä sujuu tappavan tylsästi, harmittaa tytön puolesta, kun ei pääse ulos ollenkaan. =(

Nyt typy on mummolassa, saadaan miehen kanssa olla kahden ja laittaa paikkoja ja autoja kuntoon ja mikä tärkeintä, mä saan huilata rauhassa.

Ja sit omaa napaa...

Eilen kävin Tyksissä ja olipas taas reissu... =/ Onneksi oli eri lääkäri kuin viimeksi, mut silti.

Aamulla siis taas syömättä ja kiukkuisena lääkäriin, tällä kertaa en onneksi joutunut odottamaan kauaa, viimeksi odotettiin 1,5h... =/ Lääkärinä ihan miellyttävän tuntuinen nainen ja tarkkaan kyseli voinnista ja vaivoista. Annoinkin kyllä sit tulla ihan koko rahan edestä... =D

Teki perustutkimukset ja viikon kestäneet kipeät supistukset olivan tehneet tehtävänsä ihan kuten toivoinkin. Viikon aikana paikat auenneet 2,5cm, kaula lyhentynyt 2cm:in ja " lörppä" smile eli ilmeisesti pehmennyt.

Vauvaa tutki pitkään ja hartaasti, katsoi napavirtaukset, sydämen, keuhkot, munuaiset, aivot, istukan jne... Kaikki kunnossa ja kokoa jätkällä [b]3100g[/b]!!! Viikkoja 35+1. Päivitteli isoa kokoa ja EKAA KERTAA koko raskausaikana kysyi sokereista... Vauva laskeutunut ja alkanut kiinnittyä. Kuulemma voi syntyä koska tahansa. Toivon että näin olisi, mutta jotenkin en usko tuohon sanontaan, ainahan lääkärit niin sanovat... Kehotti ottamaan vielä muutaman päivän (viikolle 36) rauhassa ettei joudu keskolaan. Kuitenkaan mitään hätää ei ole, vaikka syntyisikin kun on noin iso.

Käynnistyspäivä sovittiin ja jos ei itekseen synny aikaisemmin, niin 30.3. käynnistetään. Koitin varovasti puhua viikkoa aikaisemmasta, mut lääkäri meinasi, et: " Kyllähän sitä vielä 3viikkoa seisoo vaikka päällään, eikö vaan?" Joopa joo, tässä olotilassa mähän teen ton kolme viikkoa vaikka kärrynpyöriä... #¤%&£$

Olin jo pukenut ja mietiskeltiin siinä pöydän ääressä kun muisti ne mun munuaiset. Katottiin sit vielä ne ja yllätys yllätys! Kaikki ei ollutkaan ihan niinkuin piti... Munuaisallas oli taas laajentunut samaan kokoon kuin ennen stenttiä, 5x6cm. Terveellä ihmisellä tuo koko on siis jotain max. 0,5x0,5cm... Ihmekös että vähän on taas kipuja. =/ Ilmeisesti stentti on mennyt tukkoon tai jotain ja nyt sit urologilta käsky tulla taas ensi viikolla sairaalaan ja stentti pois. Tai sit vaihtavat sen, ihan tarkkaan en tiedä. Ketunmarjat.

Kyllä muuttui lääkärillä ääni kellossa noiden löytöjen jälkeen. Meinasi jo itse siirtää käynnistyspäivää, mut oli sit kuitenkin sitä mieltä et pidetään toi päivä ja eletään toivossa et syntyis itekseen aiemmin. Meinasi että mitä ilmeisemmin synnytys käynnistyy jo sillä kun menevät sörkkimään sitä stenttiä... Eli saatan päästä leikkauspöydältä synnytyssaliin, ihanaa... 8/

Nyt sit vaan odotellaan urologin kutsua ja koitan laitella paikkoja kuntoon siihen malliin, et syntyy koska vaan. Eilen lääkärin jälkeen (joka tarkkaan painotti sanoja " täytyy levätä" ) juoksin 3 tuntia kaupoissa ostamassa vaatetta, tutteja, puhdistuspyyhkeitä, liivinsuojia ja sitä sun tätä tarpeellista itelle ja Jätkikselle... =D Illan järjestelin vaatteita ja pakkasin sairaalakassin ja loppuillan makasin sohvalla supistelemassa. Ihme on jos ei synny ennen käynnistystä... =)

Semmoista...

Mitäs muuta?

Hermot on kovilla, alan olla tän olon takia jatkuvasti kiukkuinen. Onko mikään ihme kun kaikki paikat kremppaa... Miesparka saa kaikki vihat niskaansa... =(

Supistuksia tulee ja menee. Ed.päivänä tuli parin tunnin ajan 7min välein... Ilkeää, mut ei haittaa, senkun syntyy jos on syntyäkseen. =)

Miehet on tyhmiä, kissat kivoja, tavaraa pitäisi vielä mennä ostamaan, rahat on loppu, supistaa au, siivota pitäisi, tänään pitäisi jollain konstilla taipua pariksi tunniksi auton alle... =/ Saa nähdä kauanko tätä poikaa vielä odotellaan. ;)

Nyt menen aamupalalle.

~Murmutti ja JättiJätkis 35+2

Huh, olipa ikävää lueskella, että on huolia läheisistä ihmisistä. Voimia teille influenssojen ja vakavien sairauksien kanssa painiskeleville.

Kiva, että pinot ovat alkaneet venyä - vähän vissiin alkaa venyä ja paukkua koko porukan mielialat, kun synnytykset lähestyvät. :) Yhdellä jos toisellakin on jo kohtalaisen hankala olo. Itsekin olen jo aika kalkkiviivoilla, ainakin ajatuksissa. ;)

Mä olen tässä ihmetellyt, kun vaikka täällä pääkaupungissa asustelen, tuntuu, että äitiysneuvola toimii tosi huonosti. Taas kerran neuvolantäti perui ajan, kun piti torstaina mennä käymään. HArmitti, kun en ole viiteen viikkoon ollut sellaisella peruskäynnillä. Ei ole siis tietoa kohdunpohjan korkeudesta tms. Verikokeissa olen kyllä välillä käynyt, kun vahditaan sitä hepatogestoosia ja hemoglobiinia, joka ei millään ilveellä nouse. Tasan 100 taas oli, vaikka olen jo joulukuulta syönyt rautaa... :/

Tuolipa toissapäivänä uus murhe, josta säikähdin kovasti. Oli ilmestynyt tuonne alas sellainen isohko valkoinen patti, joka oli ohan p...n kipeä. JA kun soitin neuvolaan perjantaiaamuna en saanut - yllätys, yllätys - kiinni sen paremmin terveydenhoitajaa kuin lääkäriäkään. Siitä suivaantuneena menin yksityiselle, joka passitti kiireellisenä sairaalan päivystykseen. No lääkäri katsoi onneksi nopeasti ja löysi kaksi melko valtavaa kystaa ihan emättimen suulta ja puhkaisi molemmat. Nyt sitten syödään antibioottia viikko ja toivotaan sormet ristissä (jos taipuvat turvotukselta :S) ettei uutta märkää tule. Ei ne olis kestäneet synnytystä vaan olis ollut sitten puhkeamisvaara, et kuulemma ihan hyvä, et saatiin nyt pois. Kaikenlaita sitä tuleekin....

(o) Meinasin laittaa että (O): ;) Ehkei sentään ihan vielä sellainen olo, tosin kyllä se napa meinaa välillä ratketa. Turvotusta löytyy, paine alas on jo kova, vauveli liikkuu tosi hyvin ja kävely on aika tuskaa, sekä supistusten että liitoskipujen takia. Ei ole kauheasti kerrottavaa noista neuvolatuloksista, kun en siis siellä ole ollut. Ehkä ens viikolla.... Aika malttamaton jo olen. Ihan valmis olisin jo itseni puolesta synnyttämään lähtemään. Vielä kun sellaiset pari viikkoa jaksais...

Mietin tuossa, että alkaa nää tekstit olla aika negatiivisia, vaikka mun mielestä on tosi hyvä, että täällä voi valittaa ja kertoa, jos joku vaivaa. Maalismasujen puolella oli sellainen aika kiva juttu, jota mietin, et vois soveltaa täälläkin. :) Jospa yritettäis keksiä joka päivä kolme +-asiaa niin sitten voi ihan vapaasti lopputekstin valittaa.

Mä aloitan:

+ kevät on tulossa

+ ollaan selvitty ilman tauteja

+ viikonloppuna on koko perhe kotona

Voimia vielä teille kaikille! Ja mukavia loppumetrejä!

~Emppu-76 ja " Tii" 34+2

pistetäänpä plussat ensin

+ lakanapyykki kuivumassa ulkona

+ päästään tänään edeniin pulikoimaan

+ enää max 6 viikkoa niin näkee vauvan (toivottavasti vähemmän=D)

Tänne ei siis mitään kummempaa.Lapset leikkii sopuisasti (ainakin vielä) ja on siksi hetki aikaa surffailla netissä.Tämä palsta on kyllä oiva henkireikä arjen keskelle.

Vauvalle alkaa olla kaikki valmiina ainoastaan kotiin lähtöä varten vaatteet on vielä harkinnassa. Jos tämmöiset ilmat jatkuu niin lumethan kerkiää sulaa ja kevät on jo ovella :).Toisaalta ei ois mikään ihme jos on vaikka toistakymmentä astetta pakkasta.Pitänee sitten isännälle jättää harkintaan mitä ottaa mukaan kun meitä tulee hakemaan.

Aivan ihana ilma ulkona,aurinko paistaa ja on 5 astetta lämmintä.Ulkoilemaan ois tässä tarkoitus lähteä,mutta en millään viittis kaivaa kurahousuja vaatehuoneen perukoilta.

Taidanpa laittaa kinkkukiusauksen uuniin ja houkutella lapset ulos.

Voimia ja halauksia viimeisille metreille!

edram ja himppu 36+1

Olipa kivaa pitkästä aikaa lukea muiden kuulumisia. Jonzkulle voimia ja toivottavasti saatte hyviä uutisia isäsi suhteen. Olotilat alkavat olemaan jo jokaisella varmasti ihan rasaanaolevan tuntuiset, kolttaa jomottaa ja särkee vähän väliä. Tuossa kuin luin vauvojenne painoarvioita niin täällä taas ollaan hieman huolissaan kun vaaveli aika pieni. Ja huolissaan siksi, ettei vielä vaan ulos tulisi.Keskiviikkona oli painoarvio 1980 kg ja rv 34 huomenna täynnä, mutta ehtiihän sitä kasvamaan vielä toivottavasti. Supistelee kyllä välillä aika kivuliaasti, mutta kohdunsuu oli ainakin vielä kiinni. Lääkäri käski rauhoittumaan ja ottamaan iisisti kun lapsiveden määrä ihan alakäyrillä. Kahdenviikon päästä haluaa taas tavata minut. Vakuutti kyllä, että kaikki olisi hyvin ja ettei tarvi huolestua, mutta silti huoli painaa mieltä. Ja tuota lapsiveden määrää juuri murehdin, täällä kun taas toivotaan, ettei vaavi paljon ennen laskettua aikaa ulos haluaisi kun isän mukaan tulo synnytykseen on mahdollista vasta siellä lasketuilla päivillä. Tuntuu kamalalta ajatella, etttei pääsisi mukaa, mutta toivon todella, koska on ainoa ihminen jonka mukaani synnytykseen haluan.

Sitäkin murehdin kun maha on aika pieni, painoa tullut 7 kg ja joka päivä saan kuulla kuinka pikkuinen olen ja kuinka muilla oli näin pieni maha 5 kuulla tai jotain. Huolestuttaa, ettei kaikki ole hyvin kun olen itse tosi pieni ja maha ei kovin paljoa ole kasvanut. No lääkäri ainakin vakuutti kaiken olevan hyvin, joten tarvitsee vaan lakata murehtimasta. Tulipa vähän purattua tuntoja ja nyt tarvitsee hieman siivoilla. Mukavaa lauantaipäivää ystävät ja voikaahan hyvin:)

Lartsu 33+6

Täällä on menny pari päivää ihan ohi,kun oon ollu flunssassa.En oo paljon muuta jaksanu,kun petissä maata.Ja lapsien kanssa tehä pakolliset hommat.On kyllä aika rankkaa,kun ite puolikuollut,ja lapset ois kuitenkin hoidettava=(Toisaalta hyvä,että mä sairastuin eka,niin jos lapset sairastuu,niin jaksan sitten hoitaa niitä.Ei oo kyllä terve olo vieläkään,mutta jospa se tästä.

Miehen kanssa tuli harrastettua s:sää illalla,ja siitäkös riemu repesi,supisteli aamu 5:teen...luojan kiitos loppu kuitenkin,eikä ihan vielä tarvinnu lähteä=)Mutta täytyy käyttää tuota sitten,kun oikeesti haluan synnytyksen käyntiin.Meille ois paras aika syntyä 4-8.4,kun isommat silloin isällään,ja saisin miehenkin mukaan synnytykseen,mutta en usko tuohon aikaan syntyvän=)Laskettu aika on 10.4.

Mulla on nyt tullu noita turvotuksia käsiin,ja tosi inhottavan tuntonen=(

ja niitä plussia

+mies täälläkin,ihanalta vaan tuntunu,kun jaksanu olla lasten kanssa kun minä kipeä

+kaikki vauvalle valmiina

+lkevät tulee

Huiskutin 35+5

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat