Vierailija

harkitsen pienempipalkkaista työtä (olen helv kyllästynyt leipätyöhöni) ja samalla elämänlaadun paranemista henkisesti. Tarkoittaa luultavasti kylläkin sitten taloudellista tinkimistä yhtä sun toisesta.. Huoh, jos ei raha tee onnelliseksi, niin kyllä se ainakin helpottaa elämää..

Lähinnä kiinnostaa, mikä on lasten osuus näissä " ruokarahoissa" . Olemme (vielä) lapseton pariskunta.

Tai mikä permpi, onko kellään omakohtaista kokemusta tällaisista elämänmuutoksista?

Kommentit (10)

Syömme kasvisvoittoisesti, kalaa pari kertaa viikossa. Lihana lähinnä vähärasvaista (alle 7%) jauhelihaa ja broileria. Maitotuotteet ostamme rasvattomina, juomme erikoiskahveja ja rakastamme pestoa ja avokadoja. Keräämme itse marjat ja sienet. Hedelmiä ostamme paljon, leikkeleitä ja juustoja kerran viikossa. Makeisia yritämmme vältellä, tummaa suklaata tarttuu välillä mukaan. Ostamme laadukasta ruokaa sen mitä ostamme, mutta käytämme myös edullisia kauden kasviksia sekä paljon täysjyväviljaa.

Aikaisemmin kun ostimme mitä halusimme laskematta rahankulua, rahaa meni satasen enemmän. Emme ole mielestäni joutuneet paljoa tinkimään ruoan tasossa, vaikka olemmekin hillineet jotain mielitekojamme ja syömme entistä terveellisemmin. Käytämme myös tarjoukset hyödyksemme ja pakastamme paljon. Leipomukset teemme pääsääntöisesti itse, leivät ostamme kaupasta.

Mies syö joka toinen viikko töissä, joten siitä seuraa 50e lisää ruokakuluja.

2 lasta, ja kaksi aikuista, toinen lapsista pääsemässä vaipoistaan ja purkkiruoistakin / vastikkeista /valmisruoista ollaan pääsemässä eroon jo, ruokalasku heti pienenee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Valitsen järkevämmin, ja jaksan etsiä ne halvemmat ja maukkaimmat tomaatit ja muut, sen sijaan että ottaisin kalleimpia jotka sattuu olemaan vaan tyrkyllä.

menee noin 750kk. Me ei juosta tarjousten perässä joten nipistämisen varaa olisi. Tosin kaupassa käydään kerran viikossa joten turhia heräteostojakaan ei tule tehtyä kuin kerta/viikko :-)

ja kk ostoja tulee 600-700e, tässä siis kaikki ruuat, vaipat, pesuaineet, polttoaineet, vakuutuset, puhelimet ym. Meillä on lapset 2v ja 10kk ja täytyy myöntää että ei juurikaan katsota mitä kaupasta ostetaan.

Sisältää ruoat ja perheen hygieniatuotteet. Lapset jo kouluikäisiä, varsinkin kaksi vanhinta poikaa syövät reilusti eli aikuisten annoksia jo. Pyrin säästämään joissakin asioissa (esim. kaikki pullat ja kakut leivon itse) niin, että välillä sitten saa hurahtaakin ja ostaa sisäfileetä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat