Kommentit (17)

täältä porukoiden superhyperhitaalta koneelta..

Synnytyksen pelottavuudesta olitte jutskailleet. Tähän asti ei varsinaisesti ole kyllä pelottanut vaan tarkoitus olisi mennäs sitten aikanaan synnytämään ilman erikoisempia suunnitelmia jottei tulis sit mitään pettymyksiä. Mut toisaalta jonkinlaisia pelkoajatuksiakin alkaa tulla lähinnä siinä mahtuuko se vauva sit syntymään normaalia kautta. Täälläkään päin kun ei ole mitään synnytystapa-arviota luvassa. Ja tiedän ett äiteen puolella tuo lantionseutu ei ole ollut mitään parasta synnyttäjän laatua.

Ärsyttää se, ett kaikki jotenkin olettaa kun on isompirakenteinen niin toki se luustokin on silloin isompi. Mikä ei kyllä pidä paikkaansa. Tiedän monia " pienikokoisia" , jotka ovat ilman vaurioita saaneet ulos lähemmäs 5 kg:n vauvoja ja sit vastaavasti tunnen myös " isompi kokoisia" joilta ei olisi mahtunut ede 3 kg:n painoinen vauva ulos..

Mut viimeistään synnytyksessähän sen näkee mahtuuko sieltä vaavi ulos normaalisti vai ei.

No, joo tulipas siitä taasen valitusta. Nyt tenttikirjan pariin, jos edes kerran lukisi alueen ennen tenttiä, (kun ei kerran edes tunneilla tullut käytyä..)ja töistä poissaolleena kun pitäisi ainakin olla aikaa lukemiseen, mutta ei.

-Ninca ja Rimpula 30+2-

[color=#8B008B]Onpas tosiaan ollut hiljainen viikonloppupino.. missäs kaikki luuraa? :)

KESIS-parka saanut riesakseen flunssan! :( höh! Ne on nuo mustaherukkamehut ihan ykkösiä flunssien hoidossa, kannatan!

NINCA tsemppaa tenttikirjan parissa, hattua nostan! Me oltiin tosi saamattomia tänään Tiitiäisen huoneen laiton kanssa. No, huomenna uusi yritys paremmalla innolla.. ;)

COLTSFOOT & Elsa pyörähtivät uudelle viikolle taas! :) Onnittelut siitä.. Tekikö ne hauvelia jotain ¿koiruuksia¿ kun niin epäilit että on pahaenteisen hiljaista..?

LEENIS ¿ kasviväri = vähän sama jutska kuin Hennaväri.. Eli siis ei oo kaiken maailman ¿myrkkyjä¿ niin paljon kuin ¿normaaleissa¿ väreissä.. lähinnä kai hapetetta tai jotain sinne päin. Oon aina välillä ottanut sen kasvivärin kampaajalla kun siitä näyttää tukka tykkäävään, alkaa kiiltämään kovasti ja on muutenkin parempikuntoisen oloinen.. Sullahan oli ollut sitten aivan MAHTAVA perjantai!!! Ylläribileet ja kaikki! :)))

LIVE ¿ musta oli niin ¿hauska¿ lukea että sä ähiset.. Mietis vaan mitä se on tosta 15 eteenpäin.. ;) Mulla alkaa tosiaan olla jo aika valasmainen fiilis välillä.. Saa nähdä miten sitä jaksaa huomenna lyllertää sinne kaupungille.. ;)

Nyt tutimaan.. Tiitiäinen jumppaa vaan masussa.. Jäi nimittäin menemättä body pumppiin, tekisköhän se siellä jo omia ohjelmiaan.. ;) hih!

Mammis[/color]

Sisältö jatkuu mainoksen alla

[color=4169E1] Massu ihan täynnä! Tehtiin miehen kanssa tortilloja miljoonalla eri täytteellä ja masu taitaa kohta poksahtaa, kun tuli syötyä " hieman" liikaa! Lumetkin on jo tuolta pihalta alkaneet sulaa! Ihanaa, kevät tulloo! Aurinko tosin saisi vähän paistella, niin pääsisi oikein kunnon kevätfiiliksiin! Noh, huomiseksi taisi Pekka Pouta ainakin lupailla kaunista keliä:)!

Viivi taisi päästä tositoimiin! Huih, hienoa!

Mammikselle mukavaa koiranhalitusreissua ja *energiapuhallus* Tiitiäisen huoneen laittoon!

Juska oli saanut pikkuisia vaatteita:) Kivaa!

Moolille hyvää Epsanjan reissua! Olisi kyllä ihana päästä käymään jossain ulkomailla! En ole käynyt muualla kuin Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa:( Plääh, aika nihkeää.

Nyt ei nää mun kommentit oikein lähde käyntiin... Järki jäässä tällä tytöllä, joten taidan vaan vielä nopsasti kertoa oman navan kuulumiset. Öö...mitäpäs kertoisin...eipä niissäkään ole mitään kerrottavaa;) Välillä supistelee vähäsen ja jomottelee menkkamaisesti, mutta eipä se taida mitään tarkoittaa. Eli odotellaan, odotellaan... Piksu möyrii kiitettävästi ja nyt kyllä selvästi alkaa tuntea Piksun osasia masun läpi, hauskaa! Piksu aina työntää peppua tuossa vasemmalla puolella ja jalat voi hyvin tuntea tuossa oikealla ylhäällä:)

Jaksaisikohan sitä vielä jossain kaupoissa pöyriskellä tänään, niin saisi päivän paremmin kulumaan! Ulkonakin voisi käväistä...

Mukavaa lauantaita kaikille!

~ ♥ ~ Viipuli ja Piksu, rv 38+5 ~ ♥ ~

Onpa tosiaan hiljaista tämä enskaelämä nykyään :)

Eipä sovi moittia, kun ei ole itsekään tänne ennättänyt - kiirusta pitää ihan liikaa. Masu alkaa jo ajoittain vaatimaan tahdin hiljentämistä.

Kesis on saanut flussan! Pikaista parantumista :) Kiva, kun teidän mies on niin innoissaan teidän Jätkästä ja tulevista autoradoista ;)

Nincalla on tonttikaupat ja talopaketti valmiina! Meillä samat suunnitelmat ensi vuodelle - kovasti tekisi jo nyt mieli isompaan asuntoon ja omaan pihaan.

Viivi on tainnut tosiaan lähteä hakemaan onnimöttöstään - toivottavasti saamme pian vauvauutisia :)

Moolilla on kamalasti hemmotteluhoitoja! Wau. Mun täytyy kanssa palkita itseni jotenkin tän opintojakson jälkeen. Lähdittekö muuten Lahteen katselemaan ilotulitusta eilen? Ihanalta kuulostaa tuo teidän Espanjan lomakin...

Leenikselle isot synttärionnittelut :)

(.) Täällä minä vain ähisen... Jospa tää ähinä tasottuisi, kun tähän masuun tottuu. Meillä alkaa olla nimivaihtoehdotkin jo valmiina - hieno fiilis. Ei malttaisi odottaa!

Tarkoitus olisi lähteä kohta äänestämään ja sitten ulos syömään - kamala nälkä kuitenkin jo nyt, ja mies on urheilemassa. Ehkä jotain pientä välipalaa? Jeps.

Heihei! Live rv 20+4

Kovin on lyhyt pino saatu tänään aikaseks. Viivi oli ainakin lähteny synnärille, kovin oli Möttönen tarkka ajasta;)

Mammis kyseli meiän häistä. Eli ne on kesäkuussa ja samalla olis tarkotus järjestää Hipun ristiäiset. Ihan kiva, kun menee kahdet juhlat siinä samalla, eikä vieraitakaan ole kovin paljoa (alle 50). Meillä sukulaisia on tuolla Itä-Suomenkin puolella, niin olisi pitkät matkat ajella edestakaisin useempien juhlien takia.

Mooli kyseli vaunuista, me ostettiin käytettynä Emmaljungan yhdistelmät, joissa tosin on vielä takuutakin jäljellä. Saatiin erittäin hyväkuntoiset vaunut hiukka edullisemmin:) Itekin oon miettiny sitä kasvohoitoa, että kuinkahan se nyt onnistuis vai olisko parempi mennä sitten synnytyksen jälkeen, ennen häitä. Osaako muuten kukaan sanoa, et kuinka paljo ennen häitä ois hyvä käydä kosmetologilla? Itellä, kun ei ole noista asioista kauheesti tietoa/kokemusta.

Viipuli oli syöny tortilloita, ne on kyllä hyviä! Ja sairaalakassiin olit saanu eväitä -hyvä varmaan jo alkaa laittaakin sitä kassia valmiiks, jos Piksu sattuu vaikka kohtapuoleen haluumaan ulos masusta;) Mua ei synnytys pelota, mut tietty sitä välillä tulee ajatuksia, että jos siinä ei kaikki meekään hyvin. Mut täytyy vaan toivoo parasta ja koittaa rentoutua itse synnytystilanteessa mahdollisimman paljon. Ja jos se avautumisvaihe kestää kauheen kauan ja alan ite oleen poikki, ni kyl se epiduraali on sitte otettava.

Iida-Linnealle ja miehelle onnea autokaupoista!

Nyt täytyy lähteä kattomaan miehen kanssa leffaa tonne sohvalle! Mukavaa illanjatkoa!

Hippux ja pikku-Hippu 31+0

[color=#8B008B]Kotiuduin hetki sitten siskoni luota.. Olipa mukava tyttöjen ilta! Tehtiin ruokaa niin että mieskin oli mukana ja kun hän lähti töihin niin me mentiin sitten hauvelin kanssa happihyppelylle. Vuokrattiin 2 leffaa ja niitä ihmeteltiin koko ilta. Suht aikaisin mentiin nukkumaan ja kylläpä uni maistui. Vaikka muutaman kerran heräilin ja kävin vessassa niin silti on hyvin levännyt olo. Nyt mies nukkuu sitten varmaan jonnekin kahteen asti yövuoron jälkeen. Minä ajattelin sillä aikaa pestä lattiat ja vähän mietiskellä mitä saisin aikaiseksi Tiitiäisen huoneessa. Jos sitten iltapäivällä lähden joko kävelylle tai sitten menen käymään body pumpissa.. Saa nähdä kumpi houkuttelee enemmän.

JUSKAlla on vauvatarvikevarastokin jo hyvällä mallilla. :) Noista äitiysvaatteista kun mietiskelit kuinka kauan se S-koko menee.. Se niin riippuu mistä on kuteet ostanut. Mulla ainakin toiset H&M-mammafarkut ei mahdu enää mahan kohdalta ¿ kiristää ihan liikaa ¿ ja sit on esim yksi paita joka on S-kokoa (yleensä ostin jo ennen raskautta M-kokoa) ja menee ihan mennen tullen.. Ja mulla ei kai takamus + reidet oo hirmusti levinneet, lähinnä tuo masu ja sitten kädet + nilkat sen turvotuksen takia..

MOOLI ¿ kyllä mäkin olen aina silloin tällöin sen lasillisen viiniä saattanut juoda, tai varastanut puolet miehen saunaoluesta.. ;) Kyllähän esim tuolla etelä-Euroopassa mammat juo ruokajuomana viiniä jne. Siellä ei lasiin syljetä, joten en mäkään ole ihan absolutisti ollut. Toiset on ja se on heidän valinta. :) Kävittekös Lahden kisoissa? Siellä on varmaan ollut mahtifiilis kun tytöt hiihtivät niin hienosti!

VIIPULI oli sitten saanut herkutella tortilloilla! Nam. Me tehtiin siskon luona hampurilaisia + ranskalaisia (ei mitään valmisranskiksia vaan ihan itse paistettiin) ja AI ETTÄ OLI HYVIÄ!!! mmm. Ja sairaalakassikin alkaa sulla olla melkeistä pakattu.. ;) Munkin pitäis varmaan hiljalleen alkaa keräileen sinne jotain. Mä oon myös seurannut American Idolia.. Pojista mä tykkään siitä vähän ¿pullukasta¿ kikkarapäisestä pojasta sekä Sundancesta. Tytöistä se Lakisha on ihan ehdoton.. Eilinen meni nauhalle ja varmaan illalla katsotaan sit miehen kans yhdessä.

Pelottaako tuleva synnytys!? Kyllä. Jonkin verran. Ja kyllähän se on viime aikoina alkanut pyörimään mielessä. Kipu ei ehkä sinänsä ¿ lievityksiä kun on olemassa ¿ mutta se miten kaikki sujuu. Ettei kestäisi ihan 2 vuorokautta, ettei repeäisi kamalan pahasti, ettei Tiitiäiselle satu mitään.. Se että rakas mieheni tulee mukaan, on ainakin minulle IHAN HIRMUISEN ISO JUTTU! Sanoinkin että selviän mistä vaan ¿ toivottavasti ;) ¿ jos hän on vain mukana, tukena ja turvana.

IIDA-LINNEAlle onnea uudesta menopelistä! :) Hyvän valinnan teitte, vaikka itse sanonkin.. Meillähän on myös moinen. Otitteko farmarin? :) Meillä on sellanen hopeanharmaa farkku ja ollaan kyllä miehen kanssa tykätty ihan hirveästi. Ja isällä on ollut tavallinen, dieselinä, eikä sekään vaihtaisi sitä mihinkään..

HIPPUX ¿ tommoiset ¿yhdistelmäjuhlat¿ on varmasti aivan ihanat!!! Kuulostaa hyvälle! Mä taisin käydä ihonpuhdistuksessa, manikyyrissä & pedikyyrissä n. 1 vko ennen häitä ja samalla laitettiin kulmiin väriä + nypittiin. Kävin sitten hääpäivän aamuna sekä meikattavana että kampaajalla.. Ja kun sitä kasvohoitoa mietit että vieläkö uskallat mennä, mulla se meni ainakin ihan hyvin viime KE. Tuoli oli aika pystyasennossa kun vähän varoittelin etukäteen ¿ tosin ei ois tarvinut varoitella mun kosmetologia, se kyllä bongasi mun mahan heti kun kävelin ovesta sisään napa edellä.. ;) hih!

MA enskatreffeistä minäkin mietin että kun en ole aikaisemmin ketään tavannut ¿livenä¿ mitenköhän tunnistan.. Hmm. No mulla on nyt sit sellanen porkkananpunainen tukka ja varmaan mammafarkut sekä miehen ylisuuri musta toppatakki.. ;) Vähän hassulle tuntuu alkaa kyselemään jengiltä että oottekos te niitä enskoja vai..

Ok, nyt muihin puuhiin! Ihanaa aurinkoista sunnuntaita!!!

Mammis + Tiitiäinen 36+2[/color]

Enskat on tainnet nauttia kauniista säästä ja ulkoilusta (ainakin nyt su) kun pino on näin lyhykäinen :)

NINCALLA ja miehellä alkaa jännittävät ajat kun alatte rakentamaan. Hieno juttu! :) Vitsi kun mekin jo päästäis! Mut ei varmaan ihan vuoteen pariin vielä. Olen niin omakotiasuja-tyyppiä että odotan sitä aikaa innolla nyt jo vaikka tontista, talosta puhumattakaan, ei ole edes mitään suunnitelmaa olemassa! :)

COLTSFOOT oli koiravahtina ollut anoppilassa :) Kivaa vaihtelua arkeen! Kai sitä vesirokkoa kandee loppuraskaudesta varoa, siellä kätilön keskustelussa se kätilö nimenomaan kysyi multa vesirokosta (ei mistään muista sairauksista) oonko sairastanut sitä ja sanoi että hyvä että oot, koska no good jos se tulee nyt kun viikkoja on enää näin vähän. Mutta kuulstipas nuo netin ' faktat' kamalilta... :/ Varmaan kannattaa vähän varoa jos tiedät että siskon pojallasi on epäilty tautia mutta ei siitä kandee pelihousujaan etukäteen repiä :)

SERE kävittekös leffassa? Sen Vareksen itsekin halusin nähdä mut en oo vielä ehtinyt. Ja todennäköisesti en kyl enää halua lähteä näillä viikoilla istumaan leffan kahdeksi - kolmeksi tunniksi kun ei se viime kerrallakaan enää tuntunut kovin kivalta. Mulla on tuo istuminen pitkään paikoillaan melkein se pahimmalta tuntuva olemisen muoto... Toivottavasti teillä oli ihanaa laatuaikaa kahdestaan! =)

Onkohan VIIVILLÄ siellä tosi paikat menossa.... :) Huikeeta! Me täällä jännätään ja ootetaan kuulumisia!

MOOLI on ollut kunnolla hemmoteltavana =) Se on ehdottoman sallittua! Pitäähän sitä itselleenkin suoda nautintoja kun ei esim. vaatteiden shoppaaminen kauheesti välttämättä tuo sitä tyydytystä tämän rantapallon kanssa. Rentouttavaa lomamatkaa teille Espanjan aurinkoon! :) *ihan kade*

MAMMIS - mikä kasviväri? *blondina taas* siis onko se joku värjäysmenetelmä mitä itse käytät? :)

VIIVI ja MAMMIS ja ketkä muutkin oli miettinyt sitä painoarviota. Mä tässä tein oman johtopäätökseni koko hommasta... meillä tehtiin silloin pari vk sitten arvio joka oli 2330g. ja sen mukaan vauva on ihan " normaalikokoinen" (mitä ikinä tarkoittaakaan). Nehän tekee sen painoarvion ultralla niin että mittaa pään- ja vatsan ympäryksen ja reisiluun pituuden ja sen perusteella paino kai tulee jotenkin keskiverrosti. Mutta eihän mikään taulukko ota huomioon sitä jos on siroluinen tai romuluinen! :) Tarkoitan siis, että voihan esim. reisiluun pituus luonnostaan siroluisella olla ihan sama kuin rotevalla jonka luutkin on vahvempia ja siksi en usko oikein tuohon painoarvioon ollenkaan! No, mä oon perusskeptinen... mutta kuitenkin. Me ollaan miehen kanssa isoluisia eikä mitään heiveröitä kumpikaan ruuminrakenteeltamme, joten veikkaan että jos juniorille annettu " keskiverto painoarvio" oli tuolloin 2330g. on se todellisuudessa jonkun verran enemmän. No, mene ja tiedä mutta tämmöistä pohdiskelin...

(.) Voi mä olen ollut niiin ONNELLINEN koko viikonlopun että oon jo melkein melankolinen sen takia! Perjantaina, sen jälkeen kun oltiin KESIKSEN kanssa vingutettu visaa Stockkalla ja käyty kaffittelemassa, mies tuli hakemaan mua kun oltiin sovittu menevämme tuttavapariskunnan luo vierailemaan. Perillä selvisi että ystävät oli järkänneet mulle YLLÄTYS 30:SET ja yhdistetyt BABYSHOWERIT! :) En osannut yhtään odottaa sitä - mua vietiin ihan kuus nolla! Oli aivan ihana ilta ja daamit oli ostaneet kaikenlaista kaunista sekä mulle että juniorille. Voih! ... ja lauantaina juhlat sen kun jatkui. Vanhempani ja nuorin veljeni (15v) tulivat kyläilemään puolenpäivän aikaan, sekä miehen vanhemmat ja lisäksi isoveljeni ja vaimokkensa tulivat paikalle. Oli ihana nähdä kaikkia pitkästä aikaa! Siskoni ei päässyt kun oli miehensä kanssa skimbaamassa mutta soitteli ja oli hengessä mukana. Kaiken seurustelun ja fiilistelyn jälkeen mulla oli illalla ihan euforinen olo ja niiskutin ihan ääneen, että mitä mä olen tehnyt ansaitakseni kaikki nämä ihanat ihmiset ympärilleni! Oon edelleen niin onnellinen kaikesta ja lisäksi tietysti juniorista ja omasta kullasta että se melkein pelottaa! Uskaltaako sitä olla näin onnellinen...

*pitkä onnellinen huokaus* Nautin tietysti tilanteesta ja koitan ajatella: carpe diem! Niin olen kyllä nyt tehnytkin.

Näissä kuvissa ja tunnelmissa palaan miehen kaikkuun soffalle.... :)

Leenis & jr 35+5

Sen siitä saa kun kirjoittaa viestin aikaisemmin talteen ja tulee liittämään sen myöhemmin ketjuun... Eli äänestykset ja ruokailut hoidettu jo iltapäivällä, ettei jää ketään ihmetyttämään ;)

[color=#8B008B]VIIVI on sitten päässyt kenties Möttösen kanssa tositoimiin!!! Mahtavaa! :))) Meinasin muuten yöllä tulla surffailemaan kun kukuin hereillä pari tuntia, mutta sinnittelin sängyssä.. Tsemppiä sinne Viiville ja kovasti täällä sitten odotellaan uutisia!!!

HIPPUXilla on ollut kovasti puuhaa, hääjuhlapaikan ja auton katsastamista.. :) Saakos udella milloin teillä on tarkoitus häitä juhlia?

Oli jotenkin niin masentavaa herätä tähän lauantaihin kun ulkona on NIIN kurjan näköinen ilma.. Ehkäpä möngin soffalle katsomaan jotain ohjelmaa (kiitos digiboxin, sinne kun on saanut tallennettua ihan hirmusti ohjelmia näin mammalomaa varten). Mies nukkukoon niin pitkään kuin unta riittää, hän kun menee yövuoroon illalla. Minä menen mahoineni sitten siskon luokse ¿hoitoon¿ kun hän asuu samoilla nurkilla missä mies on töissä. Pääsen sitten taas halimaan sitä hänen hauveliaan.. :) Mitään ihmeellistä ei ole suunnitteilla tälle viikonlopulle, Tiitiäisen huoneen laittoa yms.

Aamupala kutsuu.. Palataanpa myöhemmin!

Mammis + Tiitiäinen 36+1[/color]

Jäätiinkin tänne anoppilaan koiravahdiksi vielä toiseksikin yöksi. Täällä on just hyvää aikaa käydä kurkkaamassa viikonlopun enska-kuulumiset kun siippakin lähti pihalta pukkailemaan lumia (mä vapautin itseni moisesta puuhasta).

Sisko rimputti aamulla ja kertoi, että siskonpojalla lienee pukkaa vesirokkoa. Saavat huomanna lääkäriltä varmuuden asiasta. Täytyy vaan toivoa, ettei se muhun olisi tarttunut sitten (olen ollut superterve lapsena, kaikki rokot sun muut ovat kiertäneet munt kaukaa¿). Netistä kyllä luin, että jos tuo tartunta tulee äitiin kun raskausviikkoja on >24, niin sen ei pitäisi olla sikiölle vaarallista. Mutta sitten oli taas jotain juttua, että jos se tulee pari päivää ennen synnytystä tai synnytyksen jälkeen, niin se iskisi syntyvään/syntyneeseen mukeloon oikein raivolla ja kuolleisuus olisi niinkin suuri kuin 25%! (Olisi pitänyt lopettaa surffailu parin ensimmäisen linkin jälkeen¿ Meikäkin tämmönen kaamea panikoija, hirveästi jo kaivoin netistä tietoa, vaikkei ole edes varmaa, että tuolla siskonpojalla olisi tauti ja jos olisi, niin ei kuitenkaan hirmuisen todennäköistä, että moinen olisi minuun tarttunut, kun ei kuitenkaan nähdä viikossa kuin pari kolme kertaa. Mutta minkäs sitä ihminen luonnolleen voi!

[color=purple] Sere [/color] oli käynyt leffassa. Mäkin olen huomannut tuon uuden Finnkinon erinomaiset penkit, mahtuu porukka ohi ilman että täytyy itse nostaa peffaansa ylös. Viikko sitten käytiin katsomassa ykkössalissa tokaylimmässä rivissä leffaa ja sen kyllä totesin, että niitä portaita oli ihan riittävästi :D

Kiitokset [color=purple] Moolille [/color] ja muillekin myötätunnosta noita pirun raskausarpia kohtaan. Mä rupesin juuri myös stressaamaan, että minkähännäköiseksi tuo maha jää sitten kun se pienenee. Välillä sitä kyllä ärsyttää, että miten sitä saattaakin olla näin pinnallinen! Ja siellä onkin kunnon hemmotteluohjelma päällä! Ehdottomasti sitä pitää itseään hemmotella, siihen ei edes tarvittaisi mitään perusteluita! Oo¿ ja huomenna olette reissuunkin lähdössä!

[color=purple] Mammis [/color] tuosta synnytystapa-arviosta ihmetteli. On kyllä jännää, ettei moinen kuulu kaikille ensisynnyttäjille. Meillä se nyt on ensi viikolla viimeisen lääkärikäynnin yhteydessä. Käsittääkseni vaan törkkivät (au, saan tästäkin jo ahdistusta) vähän tuolla alapäässä. Meillä kuitenkin mukelo vaikuttaa olevan suht pieni ja samoin meikän lantio on ainakin ulkoisesti leveä(hkö), joten omalta osalta voisin antaa tuon arvion jonkun muun käytettäväksi¿

[color=purple] Sadeyekin [/color] oli käynyt parturissa :D Mäkin tunnustaudun Emmerdalen kattojaksi. Tai meillä siippa tuijottaa sitä (kuten myös Kaunareita, hirmu miehekästä¿) ja itse olen siinä sivussa osin koukuttunut¿

[color=purple] Hippuxilla [/color] siellä kaikkien ihanien asioiden organisointia :DD

Jumankekka kun jäi perjantaipino [color=purple] Viivin [/color] osalta jännään paikkaan, alkoi ihan mahassa tuntumaan! Vitsi, ihan kun jotain jännää sarjaa kattoisi, onneksi on tuo viikonloppupinokin jo aukaistuna niin näkeepi mitä on sielläpäin käynyt!!

[color=purple] Juska [/color] oli saanut tutuilta vauvanvaatteita. Meillä on ihan sama juttu, ettei lähipiirissä ole noita vauvoja ollenkaan (paitsi kuten täällä jo hehkutin yhdelle kaverille on tulossa nyytti loppukesästä, varasin sen jo meidän muksun ainokaiseksi vauvakaveriksi¿). Ja noista äitiysvaatteista kyselit. Itsellä ainakin vielä menee ihan samat äitiysvaatteet kun aiemminkin, vaikka kai tässä viimeisten parin viikon aikana maha saattaakin tehdä megalomaanisen spurtin, tiedä sitten miten käy. Vielä vähän aika sitten sain tungettua päälleni xs-kokoisen normipaidan, nyt luovuin sen käytöstä kun jäi se jäi mahalta niin ylös. Mutta varmasti riippuu kovasti siitä, minkätyyppisiä vaatteet on. Itsellä housuissa on tuossa mahan kohdalla sellainen ¿resori¿ ja samoin paidatkin ovat enimmäkseen joustavaa sorttia¿

[color=purple] Viipuli [/color] oli siellä täydentänyt sairaalakassin muonituspoulta, suklaa kuulostaa oikein hyvältä sapuskalta! Minäkin olen tässä viikonloppuna alkanut miettimään synnytystä, vaikka siihen toki on jo aikaa (tosin hoksin juuri, että tuon kuuluisan siskonpoikani osalta synnytys käynnistettiin jo viikon päästä tästä mitä itse olen, jumankekka!) ja yllättäen, kovasti on alkanut ahdistamaan. Vielä pari päivää sitten en ollut asiaa miettinyt yhtään ja yllättäen ei ollenkaan ahdistanutkaan¿ Tuntuu vähän, että nyt sitä on prosessoinut mielessään ihan liiankin paljon¿ Koen että itselläni on melkoisen korkea kipukynnys, mutta kun tässä miettii ihan vaan menkkakipuja ja minkälaisia ne itsellä oli, niin pistää miettimään, että vaikka ne olisivat kuinka pahoja tahansa, niin ne ovat ehkä miljoonasosa (tai kymmenestuhannesosa¿? Positiivista ajatelua¿) niistä synnytsykivuistal. Mutta toisaalta, niinhän se pitäisi ajatella, että miljardit naiset ovat synnytyksestä selvinneet ja täällä koto-Suomessa homma kuitenkin pelittää ja kipulääkkeitäkin on jos jonkinmoisia¿

Onnittelut [color=purple] Iida-Linnealle [/color] uudesta ajopelistä! Kyllä sitä kelpaa nyt kruisailla!

[color=purple] Kesis [/color] on joutunut flunssan kouriin :( Mäkin vannon flunnsassa äidin mustaherukkamehujen nimeen!

[color=purple] Ninca [/color] siellä meinaa viettää sunnuntaipäivää tenttikirjojen kanssa! Hatunnoston paikka! Mun lukeminen on rajoittunut viimeaikoina Kalevaan ja Hercule Poirotiin (juuri sopivaa tekstiä mun raskausaivoille).

Mutta oivalliset sunnuntaipäivänjatkot kaikille! Viivillä taitaakin olla nyt jo nyytti kainalossa :D

Coltsfoot ja Elsa 36 tismalleen

Onpa muuten pahaenteisen hiljaista noiden kahden koiran suhteen. Normaalisti ainakin tuo oma koira pyörii koko ajan jaloissa. Mitähän siellä on nyt hajoitettu¿?

Oih, kuulostaa tosiaan siltä, että Viivi olisi päässyt onnimöttöstä hakemaan! Toivotaa parasta ja ootellaan kuulumisia!

Meillä duunissa yhden perheen lapsonen syntyi 3 viikkoa sitten 1,5h lasketusta ajasta, siis juuri seuraavan vuorokauden puolella:=)

HIPPUX; ihanaa, että olette saaneet paljon vaatteita - meillä ei tuttavapiirissä ole pieniä näkynyt vähään aikaan - siiten johtuen kotona o nyt yksi lyhythihainen ja pitkähihainen body, yhden puolipotkarit ja myssy:=) Tarvitsee varmaan ostella vielä jotain;=D Otettiin äitiysavustus rahana. Miten se nyt olikaan, joko teillä on menopelit/vaunut valmiina?

PIKKU-JUSKA tuota kokoasiaa; mooli on pitkä tyttö, mutta hoikahko ja tähän asti on kaikki vaatteet mahtuneet muuten päälle, mutta tavalliset paidat tietty jää lyhyeksi. Eli ainakaan vielä ei ole reidet tai takamus alkaneet paisua;=) Toiveena on olla mahd. pian synytyksen jälkeen taas " omissa mitoissa" ...

MAMMIS; kiva, että teillä on paljon katsottavaa narulla odottamassa! Tänään onkin melko sumppuripäivä. Lymfasta; mulla ei vielä ole turvotusta ollut, mutta niin on sanovat, että auttaahan se. Sanoi mun lymfaaja hoitavansa paljon loppuraskauslaisia ja juuri synnyttäneitä. Mun hoito kesti tunnin ja siinä ajassa kävi läpi niskan ja kaulan seudun ja jalat. Parisen vuotta sitten otin sellasen kuukauden mittasen lymfakuurin 2krt viikossa ja siinä huomasi tehot. Moolille on aina maistunut booli suht runsain mitoin ja silloin hain sellaista kokonaisvaltaista puhdistusta;=)

Boolista vielä sen verran, että taidan olla suht ainoita, joka ei sylje kuppiin raskausaikana...muutamia annoksia alkoholia viikossa on kulunut koko raskausajan. Joo, tiedän - parempihan se olisi kokonaan ilman...mutta kun on muuten niin vähän mitään paheita:=0

Lymfa tosiaan meni hyvin, mutta kasvohoidossa olo tuli tukalaksi; hoitaja on tuttu monen vuoden ajalta ja jotenkin eilen en olisi yhtään jaksanut keskustella vaan olla vaan. Sitten alkoi toi nyytti painaa selkärankaa ja paniikki oli valmis - tuli kuuma ja huono olo. Onneksi olin sopinut, että mies hakee mut sieltä, niin ei tarvinnut julkisiin itseään tunkea. Joskus mietin, että olisi kiva mennä ihan vieraalle hoitoon - olisi se sitten kampaaja, hieroja tai kuka vaan...sitä jotenkin kaipais, että sillä rahalla saisi myös sen " hiljaisen hetken" ...Mut sitten kun on vuosikaudet käynyt samoilla, niin siinä tuntee aikas läpikotaisin...minäkö epäsosiaalinen?!?

Joo, mennään Barcelonaan - siellä ei ihan niin lämmin ole kuin etelässä, mutta sellasta 16-18 astetta näyttää olevan. Ja mies oli siellä kk sitten, niin silloin oli ihan kesäkelit:=) Eniten kaipaan vaihtelua - joskus alkaa nää keskustan pienehköt kuviotkin ahdistaa ja pitää päästä Helsingistä ulos:=) Lennot on yhdellä vaihdolla, joten koneessa menee kerrallaan sellanen 2h.

Lähdetään tänään joko Lahteen kisoihin tai sitten laiskotellaan täällä kotosalla. Just nyt ei kumpikaan tunnu ykkösvaihtoehdolta...pitänee ottaa toinen kuppi kahvia...

Mukavaa weekendiä!

-mooli, rv 31+1

...KIITOS kaikille pyöreiden johdosta onnitelleille! :) Perässä tulevia voin lohduttaa toteamalla että ei tämä niin paha juttu ole ollenkaan kuin miltä kuulostaa! :)

Leenis

[color=4169E1] Missäs kaikki Enskut piileskelee? Tulkaahan muutkin höpöttelemään... :)

Me tultiin justiinsa kaupoilta. Käytiin vähän kiertelemässä monessakin eri paikassa. Tällä kertaa (ihme kyllä) mukaan ei tarttunut vaatteita Piksulle *ylpeä itsestään* :)

Sairaalakassiin ostin itselleni nesteitä eli pillimehuja, kaksi pullollista lähdevettä sekä jonkun sokerittoman vadelmajuoman=) Hih, ei pitäisi ainakaan nestehukan iskeä synnytyssalissa! Suklaalevykin odottelee nyt kaapissa pääsyään kassiin! Pitäisi varmaan jossakin vaiheessa pakkailla tuo sairaalakassi valmiiksi (osa jo pakattuna).

Pelottaakos teitä muita tuleva synnytys? Itseäni se pelottaa jonkin verran. Lähinnä mietityttää synnytyksen kipu sekä se, sujuuko kaikki hyvin ja onnellisesti (pelottaa, jos Piksulle tai itselleni tapahtuu jotain pahaa synnytyksen tiimellyksessä). Nyt viime aikoina synnytysasiat ovat pyörineet kovasti mielessä ja välillä koko asia ahdistaa todella paljon! Pitäisi vain yrittää ajatella positiivisesti... ajatella, että ovathan siitä synnytyksestä muutkin selvinneet ja synnytys ei kuitenkaan kestä kuin pienen hetken pitkästä elämästä:) Ja mikä tärkeintä, siitä saa " palkinnoksi" maailman hienoimman ja arvokkaimman asian...oman rakkaan lapsen ♥ !

Tänään taitaapi telkasta tulla Amerikan Idol. En ole vielä oikein päässyt selvyyteen siitä, kuka olisi siinä suosikkini, koska mukana kisassa on vielä niin paljon sitä porukkaa. Huomenna tuleekin sitten Tanssii tähtien kanssa:) Se on hyvä ohjelma!

Höpötihöpöti... kylläpäs mulla taas oli paljon " tärkeää" asiaa;) Pakko oli vain tulla höpöttelemään, kun tässä koneella istuskelin ja ettei meidän pikkupino putoa kokonaan toiselle sivulle.

Heipparallaa!

~ ♥ ~ Viipuli ja Piksu, rv 38+5 ~ ♥ ~

VIIVILLE lykkyä tykö. Siellä taidetaan olla tositoimissa vai jokohan on Onnimöttönen jo maailmassa!

KESIS: Kiva, että vauvasi on nyt oikeinpäin. Vai Kova Jätkä tulossa ;)!

NINCALLA on uusi koti tulossa rakenteille. Olisipa ihanaa omistaa oma koti. Tällä hetkellä asuntosäästäminen näyttää niin vaikealta, kun vuokra nousi taas. Ollaan asuttu tässä kämpässä puolitoista vuotta ja vuokra on jo noussut satasella! Jos se tuosta vielä toisen satasen nousee, niin on kyllä pakko muuttaa halvempaan, muuten ei ikinä saada säästettyä rahaa omaan kotiin. :-(

JOLANDALLE JA MASU-MAMMALLE onnea pikkunyyteistä! Ja BIANCO oli käynyt katsomassa vauvelia ultrassa. Eihän se vielä tuossa vaiheessa näytä kuin möykyltä, jonka sydän sykkii, mutta sitäkin lumoavampaa on sitä pikkumöykkyä katsella, kun tietää, että siitä on kasvamassa vauva! Alussa kun tuo raskaus tuntuu muutenkin niin epätodelliselta...

MOOLI: Mulla on jo ennen raskautta ollut sellainen suonikohjun alku jalassa ja nyt varmaan raskauden aikana kohjut pahenee. Äidilläkin on leikattu suonikohjut jaloista, joten taitaa olla geeneissä. Haluaisin koko ajan istua jalat koukussa tai toinen jalka toisen päällä, mikä ei suonikohjuja kyllä paranna! Muuten vain istuminen tuntuu epämukavalta, niin minkäs teet...

Munkin tekisi mieleni mennä kasvohoitoon, nyt vielä kun jaksaisi. Lisäksi mulla olisi sellainen Stockmann Beautyn leimakortti, jolla saisi yhden ostoksen jälkeen pitkän meikkiesittelyn, mitä olen säästänyt hemmotellakseni itseäni sopivan hetken tullen. Tänä keväänä voisi kyllä olla kiva käydä tuollakin.

VIIVILLE lykkyä tykö. Siellä taidetaan olla tositoimissa vai jokohan on Onnimöttönen jo maailmassa!

(.) Viikonloppuja aloitellaan. Viikot aina vilahtavat töissä niin nopeasti, etten tänne ehdi juuri palstailemaan. Siksipä nämä minun viestini ilmestyvät aina viikonloppuisin. Vauvatarvike varasto on karttunut, kun erästyökaveri lahjoitti pussillisen pieniä vauvanvaatteita. Ne olivat kyllä tosi söpöjä. Hyvä, että sentään joillakin työkavereilla on vauvoja, kun muuten olen ensimmäinen kaveripiirissäni. Myös eräs miehen sukulainen soitteli eilen ja kyseli, että olisiko minulla tarvetta hänen vanhoille äitiysvaatteilleen, kun ei hän enää kolmen lapsen jälkeen aio niitä tarvita enää koskaan. Pitänee käydä hakemassa, vaikka saattavat olla vielä isoja.

Miten muuten on, hyvät pienikokoiset loppupääläiset. Mahtuvatko S-koon äitiysvaatteet enää viimeisillä viikoilla, vai pitääkö siirtyä M-kokoon? Mulla kun tuo normaali vaatekoko on ollut S, mutta kun tässä raskauden aikana tuota painoa tulee lisää, niin tuleehan sitä varmasti muuallekin kuin tuohon vatsaan. (Tai minne ihmeeseen se puoli kiloa viikossa menee, kun meikäläisen vauveli painaa vasta kokonaisuudessaan sen reilut puoli kiloa???) Siten ei kannattaisi heittää noita liian isojakaan äitiysvaatteita menemään, siltä varalta, että takamus ja reidet lähtevät tosiaan leviämään tuota vauhtia. Raskausarpia vielä odotellaan...

Terveisin, pikku-Juska, rv. 23+2

[color=hotpink]

...koka meikäläisen nopeat sormet lähettelee näemmä viestejä hyvää tahtia :)

Mulle iski päälle hirveä flunssa. Koko viime viikon kurkku oli kipeä ja eilen alkoi nuha ihan toden teolla. Siis mistä ihmeestä se kaikki räkä voi muodostua?? No, onneksi tänään on jo paljon parempi olo. Kiitos äidin mustaherukkamehulle, jota oon kuumana juonut varmaan jo monta litraa. Mä kyllä vannon sen nimeen, en tiedä auttaako oikeasti, mutta usko sen parantavaan voimaan on niin vahva, että tulee heti parempi olo.

[b]Mammisko[/b] kyseli sairaalakassista? Siis häh, mulla ei ole hajuakaan, mitä mä sinne pakkaisin. Tai siis on: tärkeimpänä varmaan meikit ja shampoot ja rasvat yms. Tunnen itseni sen verran hyvin, että kunnon suihku, rasvaus ja meikkaus (jotka siis mulla vie n. 15min) tekee heti pirteämmän olon. Tietysti voi olla, että oon ihan poissa pelistä ja ripsivärit on yksi paskan hailee, mutta eipä ne paljoa paina. Ja olishan se kiva näyttää valokuvissa ja sukulaisten käydessä omalta itseltään eikä jyrän alle jääneeltä ;) Sitten mä varmaan pakkaan sinne rakkaan kauratyynyni ja hieromarullan (miksi sellaista oikeasti sanotaan?) ja miehelle jotain evästä, varmaan myös red bullia tai vastaavaa. Ja neuvolakortin ja kameran latureineen. Mutta noita kaikkia tarvitaan vielä, enhän mä voi niitä pakata kassin pohjalle odottamaan. Kai mä siinä sitten suppareiden keskellä koitan haalia kaikkea tarpeellista... Ei kyllä ole oikeen kokemusta, mitä pitäisi olla. Voihan mies sitten tuoda perässä kaiken muun ja ei sitä varmaan synnytyksen aikana jaksa ihmeitä kassista penkoa. Mitäs muilla oli ideoita?

[b]Hippux[/b] taisi kysellä ihonpuhdistuksesta. Mä kävin viikkoa ennen häitä, ja se oli kosmetologin mielestä liian myöhään, joutui tekemään " kevyemmän" version. Joillekin kuulemma voi naama helahtaa punaiseksi vielä päiviä hoidon jälkeen, joten varmaan joku pari vkoa ennen häitä viimeistään kannattaa homma hoitaa.

Hohhoijaa. Nyt taidan lähteä ulkoilemaan, ihana auringonpaiste! Tai jospa keittäisi ensin lisää kuumaa mehua ja lysähtäisi hetkeksi sohvalle lukemaan vaikka vauva-lehteä.

Aurinkoista ja pirtsakkaa kevätpäivää kaikille, nauttikaahan tästä ilmasta (ainakin täällä pääkaupungissa on mitä ihanin kevätkeli!)

[quote]

Kesis, 36+2

Täällähän on uusia enskavauvoja ilmeisesti syntynyt, jos oikein noita pinoja tulkitsin. Synnytyskertomuksia odotellessa...

Me ostettiin miehen kanssa eilen auto ja sitä ihmetellessähän tässä on eilinen ja tämä päivä mennyt! Skoda Octaviaan päädyttiin ja vaikkei edellinenkään auto huono ollut, niin kyllä vain on paljon parempi ajettava tämä uusi (tai siis vähän käytetty, mutta uusi meille).

Aamupäivä meni miehen siskon synttäreillä ja kohta tulee kummipoika yökylään. Huomenna viemme hänet aamupäivästä kotiin ja suuntaamme miehen isän synttäreille. Elikäs voi olla etten paljon koneelle kerkiä.

Voikaa hyvin kaikka ja oikein ihanaa viikonloppua!

t. iida-linnea 33+3

ps. Maanantain enskatreffejä kovasti odotan! Osaiskos joku teistä antaa hyvät tuntomerkit itsestään kun se Sanomatalon kahvila saattaa olla muidenkin vauvallisten/ mahakkaiden suosiossa... Etten väärään seuraan itseäni tuppaa! ;)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat