Vierailija

Kommentit (25)

tai niin ainakin meillä puhutaan t-paidasta kun puhutaan selaisesta lyhythihaisesta paidasta mitä käytetään esim. kesällä shortsejen kanssa.

sitten on erikseen ohuemmasta kankaasta tehty pitkähihainen paita ja siten on paksut puserot.

Vierailija:

Lainaus:

Ettekö te oikeesti tajua vai mistä kiikastaa? Eikö se ole ihan hemmetin yhdentekevää, onko päällä sisävaatteet + toppapuku vai sisävaatteet + villapuku + kuoripuku? Mitä kohtaa ette tajua? Ei ne toppapuvut mitään autuaaksi tekeviä vaatteita ole.

Kun itse olen ollut pieni 60-luvulla, ei ollut kunnollisia toppavaatteita, vaan nimenomaan pukeuduttiin kerroksittain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kyllä tuolla on kuitenkin maa roudassa ja kylmä. Eri asia on syksyllä, kun maa ei hohkaa kylmyyttä. Toppapuvun voi jättää sitten, kun aurinko oikeesti paistaa lämpimästi.

Se on oltava toppapuku talvella ja välikausipuku keväällä ja syksyllä. Ei sitä välikausipukua voi käyttää talvella, koska äly ei riitä siihen, että sinne alle voi laittaa jotain. Lähdetään me mummot nyt vaan takaisin keinutuoliin kutomaan sukkia.

Täytyy oikeesti olla aika uusavuton, jos kuvittelee, että toppapuku on ainut ja oikea ulkoiluvaate. Kun on kunnollinen vettä ja tuulta pitävä kuoripuku, niin sillä pärjää ympäri vuoden. Kerrospukeutumisella saadaan ihan sama tulos kuin toppapuvullakin. Toppapuvun kanssa voi tietenkin jättää yhden kerroksen pois eli siinä mielessä helpompi.

Meillä muutamat hyvät villaiset väliasut, joita pidetään yksistään tai päällekäin, eikä ole koskaan vielä ollut kylmä tai liian tönkkö.

t. 3

Sä et nyt vissiin tajunnut vieläkään?! Se oli esimerkki, minkä kerroin. Kuten varmasti tiedät, ovat lapset erilaisia ja toiset ovat lämminverisempiä kuin toiset. Pointti oli kuitenkin se, että sinne välikausipuvun alle voi laittaa enemmän tavaraa, jos on tarvis. Toppapuku on tietenkin helppo siinä mielessä, että sinne alle ei tarvitse useampaa kerrosta. Mutta kyllä sillä välikausipuvulla pärjää, jos sinne laittaa sopivasti vaatetta alle.

21

Vaatturi taisi tarkoittaa, että heilläpäin t-paita tarkoittaa lyhythihaista, ei pelkästään heidän perheen puhekielessä. Ja erikseen sitten puhutaan pitkähiahisesta paidasta. Näin myös meilläpäin puhutaan.

Itse suosisin tälläistä:

- sukkahousut + pitkähihainen t-paita

- fleecehaalari (fleece on märkänäkin lämpöinen, eli jos hikoaa)

- vuorillinen kosteutta kestävä vk-haalari

Jos on kylmempää, sukkahousujen ja t-paidan päälle voi laittaa collegepuvun. Kengäksi goretexit tai kumisaappaat.

Jos istuu lähinnä rattaissa, sukkahousut + se t-paita + toppapuku on ihan ok.

Ettekö te oikeesti tajua vai mistä kiikastaa? Eikö se ole ihan hemmetin yhdentekevää, onko päällä sisävaatteet + toppapuku vai sisävaatteet + villapuku + kuoripuku? Mitä kohtaa ette tajua? Ei ne toppapuvut mitään autuaaksi tekeviä vaatteita ole.

Kun itse olen ollut pieni 60-luvulla, ei ollut kunnollisia toppavaatteita, vaan nimenomaan pukeuduttiin kerroksittain.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat