Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen tullut siihen tulokseen. Kaikki sektion kokeneet tuttavani ovat toipuneet nopeasti ja muutenkin sanoneet että haluavat seuraavallakin kerralla ehdottomasti sektion. Nämä jutut " sektio on iso ja vaarallinen leikkaus" ovat pelkkää julkisen terveydenhuollon propagandaa, jolla koitetaan saada kustannukset mahdollisimman alas. Ja sektiohan on paljon kalliimpi toimenpide kuin alatiesynnytys, sekä vie henkilökunnan resursseja enemmän. Sektioita on tehty maailman sivu ja ainoastaan pieni prosentti naisista on siihen kuollut. Katsokaa vaikka itse tilastoja, ei se sektio mikään vaarallinen ole terveelle naiselle! Alatiesynnytys on brutaali ja alkukantainen, naista alentava tapahtuma ja sen ihannoimisesta pitäisi jo pikkuhiljaa päästä eroon!

Sivut

Kommentit (110)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kuitenkin jokainen synnytys saattaa päätyä leikkaukseen ja suunnittelematon leikkaus on paljon riskimpi kuin suunniteltu sillä alkanut alatiesynnytys lisää kohtutulehduksen riskiä.

Syynä liioitteluun on todellakin raha. Tämän vuoksi en ymmärrä miksi ei ole yksityisiä sairaaloita, jotka tekisivät sektioita. Sen pitäisi olla osa naisten ihmisoikeuksia. Toiset säästävät mielellään omaa asuntoa, minä taas ilomielin maksaisin leikkauksesta 5000-10 000 euroa, ilman että tarttisi käydä itkemässä ja raivoamassa saadakseen leikkaukseen oikeuttavan diagnoosin.

Alatiesynnytykseen pakottaminen on nöyryyttävää ja ihmisarvoa alentavaa.

Normaalisynnytykset olivat paljon helpompia ja ennen kaikkea miellyttävämpiä kokemuksia kuin sektiot, jotka olivat niin kauheita, etten halua edes muistella niitä. Suunniteltuja molemmat.

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija:

Lainaus:

että pimppa halkeaa peräsuoleen asti ja pissa karkaa yskiellä loppuelämän ajan. Ai niin, paitsi että sektiohaava on harkittu, ja se ommellaan huolellisesti eikä vain nopeasti kursita kasaan.

Näin minäkin näen asian! Kaikki tuntemani alatie-äidit on revenneet ihan kammottavalla tavalla ja joutuneet istumaan uimarenkaan päällä viikkotolkulla eikä p:lla käymisestä ole tullut mitään pitkään aikaan. Eipä paljon houkuttele sekään skenaario.

Sama tilanne ainakin kahdella ystävälläni, joista toisella 2 lasta ja toisella 5.

Ihan oikeasti, lopettakaa jo tuo " minä tiedän, koska mun kaverit..." Kun se ei todellakaan anna totuudenmukaista kuvaa asioista. Munkin pitäisi siis väittää, ettei kukaan repeä synnytyksessä, koska mä ja mun kaveritkaan ei olla revetty?

Aina ei itse voi määritellä synnytystapaa. Itselläni todettiin ahdas lantio ja kaksi sektiota tehty. Maito nousi normaalisti molemmilla kerroilla ja toipuminen oli nopeaa. Nyt odotan kolmatta ja luultavasti sektio taas tulossa.

Haluaisin kokea myös alatiesynnytyksen, mutta näköjään sitä ei vain ole minulle tarkoitettu.

Tärkeintä on se ihana pikku vauveli joka on sylissä ja tuhisee, eikä se millä tavoin tämä pikkuinen ulos masusta tulee!

Ja tällä hetkellä olen kädet kyynärpäitä myöten ristissä että tämän kakkosen saisin synnyttää alateitse. 4 viikon päästä on synnytystapa arvio ja toivon että synnytys käynnistettäisiin ennen kuin lapsi on liian iso syntymään alakautta. Sektiosta jäi siis älytön pelko/kammo vaikka ihan hyvin toivuinkin ja imetyskin sujui ongelmitta 1v7kk.

Siinä mielessä olen samaa mieltä ,että tuon setion saaminen näyttä olevan vähnä kiven alla. Esikoisen raksuaden aikana minulle tehtiin myös synnytystapa arivo (minulla siis raskausdiabetes) JOssa lapsen todettiin mahtuvan syntymään hyvin. Toisin kuitenkin kävi ja synnytys päätyi siis sektioon monen tunnin kärvistelyn jälkeen. Jälkeenpäin sitten lantio vast akuvattiin ja todettiin ettei sieltä yli 3.5kg vauva mahdukkaan ulos tulemaan ja esikoinen painoi 4100g. Niinkin " helposti" kuin tuon lantion kuvauksella tämä olisi tiedetty jo siis viimeksi ja tuolta turhalta käristelysltä olisin säästynyt kun sektio olisi tehty suunnitellusti. Samoin lapsi olisi selvinnyt ilman tehohoitoa ja antibiootti kuuria heti synnyttyään.

ja sitä pidetään normaalina.

Totta kai on vielä piiiiitkä matka siihen, että hoitotyössä yksilö otettaisiin lähtökohdaksi, eikä siihen varmaan ikinä päästäkään. Ja yksilöllisyyden huomioimista on tietysti myös sektio silloin kun se tarvitaan. Mutta minkä tahansa tavan, sektion, sukka-asennon tai vaikka luomusynnytyksen tms. asettaminen normiksi on minusta väärin ja naista alentavaa.

Luin kyllä vain muutaman kommentin ja naurattaa :D. " Brutaali ja naista alentava" :D

Olen kokenut molemmat. Sektio oli hätäsektio. Sellaisena se on mielestäni ok - silloin se on pakko tehdä tai lapsi tai/ja äiti menehtyy.

Itse olin kyllä menehtyä myös sen sektion jälkeisiin komplikaatioihin. Ja en todellakaan vapaaehtoisesti valitsisi sektiota. Se on kivuliaampi, kestää kauemmin toipua ja se on mielestäni luonnoton tapa.

Ihan eri tunne oli normaalin synnytyksen jälkeen saada se vauva rinnalle. Sektio on jotenkin liian kliininen.

Vierailija:

Lainaus:

Alatiesynnytys on brutaali ja alkukantainen, naista alentava tapahtuma ja sen ihannoimisesta pitäisi jo pikkuhiljaa päästä eroon!

Niin minäkään en halua maksaa veroEUROISTANI esimerkiksi: Ylipainon ihmisille aiheuttamia sairauksia ja vaivoja (mm. lapsettomuushoitoja), en myöskään tupakan tai alkoholin haittavaikutuksia (mukaanlukien rattijuoppojen aiheuttamat onnettomuudet), enkä ihmisten omaehtoisista valinnoista (kuten ylityöllistetylle alalle hakeutumista) johtuvaa työttömyyttä, enkä myöskään tahdo että kotikaupunkini Helsinki joutuu mm. minulta saamillaan kunnallisverotuotoilla nettomaksajana pitämään pystyssä kuolevia maaseutukuntia, joissa kukaan täysjärkinen ei halua asua!! Tätä listaa voisi jatkaa loputtomiin!

tauteja vastaan? Vatsanpeitteiden läpi nostettu lapsi on erittäin altis pöpöille!

Tämä on yksi erittäin tärkeä syy,miksi lasten halutaan tulevan maailmaan alakautta.

Mutta teille P:askan tärkeät av-mammat merkitse mikään muu kuin oma napa. Vähät lapsesta.

Vierailija:

Lainaus:

tauteja vastaan? Vatsanpeitteiden läpi nostettu lapsi on erittäin altis pöpöille!

Tämä on yksi erittäin tärkeä syy,miksi lasten halutaan tulevan maailmaan alakautta.

Mutta teille P:askan tärkeät av-mammat merkitse mikään muu kuin oma napa. Vähät lapsesta.

Lasta suojaavat puolivuotiaaksi asti äidin kehossa raskauden aikana muodostuneet suoja-aineet, jotka ovat siirtyneet lapseen.

Kenenkään synnytystavan ei pitäisi kuulua muille. Vähiten av-mammalle. Äidin ja synnytyslääkärin välinen asia, ihan täysin.

jos miehet synnyttäisivät, niin sektio olisi vallitseva tapa eikä alatiesynnytyksistä koskaan enää puhuttaisikaan. Hänen mielestään alatiesynnytys on täysin epäinhimillinen tapa saattaa lapsi maailmaan.

Itse en edes harkinnut alatierääkkiä, ja molemmat muksut syntyivätkin ongelmitta ja suunnilleen kivutta sektiolla. Tarvitsee vaan vaatia, pitää päänsä ja olla tyhmyyksissää menemättä mukaan rahasyistä rummutettavaan kivun ihannointiin, jota tässä yhteiskunnassa on muuallakin kuin vain synnytyksen yhteydessä.

eräs tuttuni kuoli pari vuotta sitten hätäsektion jälkikomplikaatioihin. Tapaus itse asiassa hidasti meidän lapsenhankintasuunnitelmia usealla vuodella. Nyt olen raskaana ja pelkään tosissani, ettei lapsi käänny ajoissa oikein päin tai jotain muuta, ja joudun leikattavaksi.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat