Vierailija

Tosi monelta pöydltä löytyy uskomattoman järkkyjä, kulahtaneita, rikkinäisiä ja likaisia vaatteita ja mietin, miksi niitä yleensä myyntiin tuodaan, ostaako niitä joku?

Kommentit (20)

Sillä pesen vaatteet aina ennen käyttöä enkä itsekään paljon vaatteita silitä.

Mutta venyneet, vanuneet, rikkinäiset, tahraiset jne. jäävät kyllä ostamatta.

Poikkeus saattaa olla joku purkautunut sauma jonka saan helposti korjattua tai tahra joka ihan selkeästi on sellainen että saan sen helposti pesussa pois.

Esim vaaleassa paidassa oleva pieni tahra ei välttämättä edes näy normaalivalossa, mutta kirpparin loisteputkivalossa näkyy. Voin siis ostaa, jos paita muuten uudenveroinen. Joskus olen ostanut myös paidan, jossa pieni korjattavissa oleva reikä, kun oli halpa ja lapselleni tosi mieluinen ja kaunis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ja huomasin, että jotkut saavat ilmeisesti kuivausrummussa kutistettua vaatteet täysin kokojaan vastaamattomiksi. Huomasin ostaneeni muutaman trikoopaidan, jotka olivat uskomattoman lyhyitä ja leveitä, mitoitus oli muuttunut täysin erilaiseksi kuin merkissä muuten

Kyllä voin uuden veroisesta maksaa 50% uuden hinnasta, mutta kulahtaneesta en kyllä 2-10 euroa maksa.

Lisäksi lastenvaatteet kannattaisi myydä melko pian kun ne poistuvat käytöstä, koska ne menevät muodista jotenkin tosi nopeasti.

Itse katson myös vaatteiden merkkejä, Anttilan ja Seppälän ja Tarjoustalon merkit kierrän kaukaa

mutta vien itse kierrätykseen esim. jos sukkahousuihin tulee reikä-

uutenahan esim. muumisukkahoust maksavat 8 e-

minulta on jopa pyydetty rikkinäisiä lastenvaatteita kiertoon-(kierrätykseen)

ja olen jopa postittanut niitä mm. yksinhuoltajille.

Jos tällaisessa muuten ihanassa vaatteessa on reikä, mietin, miten saisin paikattua sen kauniisti, esim. voisiko siihen kohtaan laittaa applikaatiokirjontaa tms. Yleensä ostan kyllä ehjiä ja siistejä vaatteita, silittämättömyys ei kuitenkaan haittaa. Pääasia että vaate on kaunis, oikean värinen, siinä on oikeat mittasuhteet ja hyvä materiaali.

omista lastenvaatteista myyn parhaat päältä netissä, suuren massan kavereille tai kirppareilla ja loput roudaan hyväntekeväisyyskirppikselle, puhtaina tosin, mutta niissä voi olla pieniä reikiä/ tahra

Tosin aion jatkossa hieman laskea standardia, sillä olen huomannut, kuinka nopeasti uuteenkin vaatteeseen tulee lähtemättömiä tahroja - siksi voisin kuvitella ostavani hieman ryvettyneitä ulkoilukamppeita, sillä muutaman käyttökerran jälkeen juuri ostetut vaatteet ovat jo " pilalla" . Trikoisissa sisävaatteissa en kyllä huolisi kulahtaneen näköisiä lumppuja, niitä kun saa aika edullisesti uusinakin.

mm. vauva-lehtinetissä ostaa ja myy palstalla

Ps. nro 13- miksi et kannata kierrätystoimintaa/kestävä kehitys vaatteisiin liittyen?

Itse ostan valtaosan lasteni vaatteista uusina, mutta vaihtovaatteet kirppikseltä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat