Seuraa 

Ajattelin nyt viikonlopulle oman pinon laittaa..

Pepiliina

Kommentit (16)

Kyllä elämä taas on voittanut. Eli mulla pahaolo helpottanut ja voitte arvata että tuntuu kivalta. Kaiken lisäksi sain vapaa viikonlopun, kun mies otti lapset ja lähti kahdeksi! yöksi omien vanhempiensa luo. Tää on eka kerta kun mä saan olla yksinäni kotona. Eilen kävin shoppailemassa ja illaksi kutsuin saunakavereita ja sitten herkuteltiin ja tänään nukuin melkein yhdeksään ja luin rauhassa aamun lehden jne. Kaiken kruunaa tuo auringonpaiste eli ajattelin tehdä kunnon kävelylenkin ja käydä samalla äänestämässä. Voitteko tuntea sen kuinka hyvä ihmisen on olla!?

Mietin mahtaako pahanolon helpottamiseen olla osittain syynä se, että voi täysin kuunnella omia tuntemuksia ja toimia niiden mukaan ja toisaalta tämä rauhallisuus ympärillä helpottaa myös oloa. Toivottavasti teillä muillakin pahoinvoinnista kärsivillä alkaa helpottaa, itselläni esim. eilen oli vain yksi vähän huonompi hetki iltapäivällä.

Jännä viikko edessä, kun mulla perjantaina se kauan odotettu eka neuvola. Kovasti toivon että saadaan sydänäänet kuuluviin, kun kahdesta ekastakin on näillä viikoilla kuulunut. Sitten jos sydänäänet kuuluu, voikin jo laitaa enemmän ihanaa uutista liikeelle! Nytkin ollaan kyllä useammalle kaverille kerrottu, kun ovat joko arvailleet tai ei ole alkoholitarjoilun takia viitsinyt salailla. Että tämmösi täällä, nyt ulos....

Luhtavilla rv 9+2

Eipäs tänne oikeastaan mitään uutta...paitsi kävin apteekissa kysymässä sitä inkivääriä, eikä apteekkari ollut kuullutkaan että sitä käytettäisiin tähän pahoinvointiin. Niinpä se myi minulle b-vitamiinia. ajattelin kokeilla sitä nyt muutaman päivän ja jos ei tehoa niin etsiä luontaistuotekaupan...

Juuri tultiin ulkosalta ja pitänee alkaa laittamaan muksuille välipalaa.

Hyvää viikonvaihdetta kaikille tasapuolisesti!

moonshine 7+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minä kans näin apteekissa sellaisen hyllyn, jossa oli lääkkeitä raskaana oleville. Siinä oli just niitä Multi Tabs raskaana olevien vitamiinilisä ja sitten oli sitä inkivääri-juttua. En ostanut kumpaakaan kun maksoi 17 euroa ne vitamiinit, jos vaikka löytäis jostain marketista halvemmalla. Ostin nimittäin kerran auringohattu-uutetta apteekista johonkin 8 euron hintaan ja kaupassa huomasin että maksoi 2.50 euroa.

Ostin viikonloppuna äippähousut. Oli pakko ostaa kun oli niin mukavat päällä. Henkka Maukasta katsoin, mutta ne oli kaikki niitä resori virityksiä. Mulla oli esikoista odottaessa ne ja ne oli aivan kauheet. Koko ajan roikku ja jonkun ajan päästä resoriin tuli hirveitä reikiä ja tosi rumatkin. Heitin ne sitten roskiin. Nyt ostin sellaset matalavyötäröiset. Näyttää ihan tavallisilta farkuilta, mutta kuulemma tosi kivat päällä isonkin masun kans. Pitäs vielä tekasta noita masutuubeja jotka on kuulemma nyt tosi suosittuja. Kattelin niitäkin että maksaa hirveesti vaikka on vaan joustavasta kankaasta tehty tuubi.

Halajin esikoiselle aikanaan kantoliina. No enhän raaskinut ostaa, joten menin kangaskauppaan ja ostin paksuhkoa, joustavaa kangasta palakasasta ja oli tosi hyvä.

No nyt masu saa vaan kasvaa kun housutkaan ei kiristä. Huonoa oloa on hieman. Mutta onneks taudista on selvitty. Kauan siihen menikin.

To kävin neuvolassa. Samat jututhan siellä kuuli ku esikoisenkin kanssa. Paino otettiin ja verikokeet ja pissanäytteet. Onneksi ei alkanut kertomaan niitä samoja juttuja vaan ymmärsi että on tuoreessa muisissa. Ei siinä mennyt kuin puoli tuntia niin homma oli ohi. Sydänääniäkään ei kuunneltu kun esikoisestakin kuului vasta viikolla 16!!!.

No näkemisiin..

Siinä se taas vierähti viikonloppu töissä,onneksi pahoinvointi jo helpottanut. Ekaa neuvolaa keskiviikkona odotellaan..

Pariin päivään ei ole ollut ollenkaan oireita raskaudesta,vasta illemmalla

töissä alkoi oleen vähän huono olo.

Kiireelt' kun ei aina töis ehdi syömää säännöllisesti.

Pääsis vaan siihen ultraan pian et näkee et kaik on ok.

Miehen lapsien kans touhuttu viikonloppu kun viel jaksaa jottai

harrastaa heidänlkin kanssa vauvan tullessa voi välillä olla aika kortilla.

He ovat vasta 2 ja 3 v. Joten touhua riittää..

Taitaa olla näin viikonloppuna paljon ekemistä kaikilla, niin hiljaiselta vaikuttaa. Itekkin vaan elukoiden kanssa ulkoillu ja ruokaa laitellu.

Onneksi torstainen epämääräinen tuhruttelu ei ole jatkunut, eikä toivottavasti ihan heti toistukkaan.

Pepiliina 6+6

moonshine : tosiaan niinkuin joku jo sanoinkin on Multitabsilla olemassa nimenomaan raskaudenaikaiseen pahoinvointiin tarkoitetut inkivääritabletit. Tosin saatat saada hieman halvemmalla ostamalla luontaistuotekaupasta ihan " tavis" tabuja....ihme, etteivät asiaa tienneet.

Suosittelen kyllä kokeilemaan niitä ihmeessä, jos kuvotusta on. Mulla edelleen vointi viime viikoon verrattuna superhyvä.

(.) turvotusta on edelleen, omat housut ei mee jalkaan enää. Voih. Toivottavasti se tästä vähän helpottaa kun pääsee liikeelle. Ulkonahan on nyt aivan mieletön ilma! Se kyllä vaikuttaa omaan henkiseen vireyteen kyllä 100% Mä meinaan olen niin kesänlapsi kuin olla ja voi!

Peukutuksia muille ja oiekin mukavaa sunnuntaita!

Katarina 8+6

Ulkona kerrassaan ihana keli! Käytiin esikoisen kanssa hiukan ulkoilemassa, kaivettiin tytön pyörä esiin ja sillä sitten huristeltiin pitkin ja poikin. Näinköhän tämä talvi oli sitten tässä? Kohta alkaa teiden puhdistus ja siitepölyt lennellä. Mulla on siitepölyallergia ja tiepölyt on saaneet mut joka vuosi ihan tukkoon. Saapa nähdä miten tänä vuonna käy. Nimittäin olen normaalisti omenoille allerginen ja nyt raskaana voin niitä syödä ilman oireita! Jospa siitepölyallergiallekin kävisi samoin? Muistaakseni esikoisen odotusaikana olin tukossa keväällä...

Meillä isi lähti jo golfpalloja lyömään ihan rangelle! Täällä pk-seudulla kun on jo ainakin yksi range auki. Siitä se golfkausi sitten lähtee :-) Ollaan miehen kanssa lähdössä Roomaan kuhertelureissulle vapuksi. Eilen saatiin sitten vihdoin varattua hotelli! Ihanaa, en ole ikinä käynyt Italiassa ja tämä reissu tulee siis siksi, kun ajattelimme että kahden lapsen kanssa voi ulkomaan matkailu jäädä hieman vähemmälle. Tai sitten ei... Mummi ja pappa tulee esikoisen seuraksi kun äiti ja isi humputtelee Roomassa :-) Toivottavasti tämä raskaus sitten etenee ilman suurempia ongelmia, muuten tuo matka voi tietty jäädä väliin. Esikoiselta mulla oli puolivälistä lähtien kivuttomia supistuksia.

Pahoinvointia on edelleen, lähinnä iltapainotteisesti. Ja unen tuloa ei tarvitse odotella, kun menee nukkumaan, alta viiden minuutin on sikiunessa. Yöllisiä vessavisiittejä ei yhtä enempää ole tarvinnut vielä tehdä. Paino on pudonnut kilon verran, mutta eiköhän tuo tuosta nouse.

Onko kellään teistä tullut " kramppeja" kun olette esim aivastaneet? Mulla vihlas niin ilkeesti eilen alavatsasta kun aivastin, että meni monta minuuttia ennenkuin pääsin suoristamaan vartalon normaaliksi.

Tässäpä tätä turinointia, mukavaa sunnuntaipäivän jatkoa!

Ykä 10+1

Jopas tässä on aikaa vierähtänyt, koko tämä viikko on mennyt niin tohinalla ja edellinenkin viikko, oli vieraita, on miehen talvilomaa jne..Huono-olokin löysin tiensä tänne, ja väsymys ei ole hävinnyt mihinkään. Vaikka joka päivä etoo ja pari päivää on ollut välillä hyvinkin hankalia, ei tämä silti ole mitään edellisiin verrattuna, ja siitä olen kyllä onnellinen! Tässä muutaman kerran oksennusta pidätellessä on elävästi tullut mieleeni edellisten raskauksien rv5 alkanutta ja rv15 asti kestänyttä yökötystä, eli tämähän on mennyt varsin hienosti jos vasta nyt tulee tällaista oloa!

Joku kertoi ihanasta viikonlopusta omassa rauhassa, nyt täytyy myöntää, olen hieman katellinen, voi miten ihanaa olisi keskittyä hetki vain itseensä..Kahden vilkkaan pienen kanssa, itsensä kuulostelu jää useinkin täysin unholaan.

Fudgis ja Uutu: Parempaa mieltä teille molemmille, ja koittakaa nauttia siitä hetkestä kun ei yökötä, se saattaa hyökätä kimppuun milloin vain;)

Fudgiskohan se oli kun mietiskeli hieman pullottaneen mahan katoamista, alussahan se turvotus vaihtelee kovastikin, usko pois, kyllä se maha sieltä alkaa taas pullottaa:)

Minä kävin tuossa alku viikolla neuvolassakin, kun sain sen viimein varattua, ajat oli tosi tiukassa, ja yksi tyhjä väli löytyi, ja se olikin mukavan pian:)

Tiistaina olisi sitten vuorossa lääkärineuvola, ja pääsen vihdoin kurkkaamaan, mitä sinne masuun kuluu!! Meillähän lääkärineuvola on aina vähintään kolme kertaa raskauden aikana, ja siellä ultrataan joka kerta! Sitten on mahdollisuus käydä niskaturvotusultrassa rv12 tienoilla, ja nyt tännekin on saatu tuo rakenneultra rv18-20 paikkeille, eli ultria on kyllä mielestäni oikein mukavasti tarjolla:)

Juu, kaipa se pitää raahautua esikoisen kanssa leikkimään, kun yritti tuossa jo äitiä houkutella, mies taisi nukahtaa itsekin, kun meni pienempää päiväunille viemään! Sitten kai sitä pitäisi raahautua ulos, vaikka meilläpäin ilma ei mitenkään erikoisen houkutteleva ole, lämmin kyllä, mutta märkä ja harmaa.

Vanile rv 9+1 (terkkari siirsi la:n päivää aiemmaksi, mutta katsotaan vielä mitä ultrassa sanotaan..)

Vaikka täällä on tänä sunnuntaiaamuna kirjoitettu ihanista tunnelmista, enkä millään malttaisi tunnelmaa ahdistaa, niin pakko nyt vähän purkaa omaa oloaan. Oon tosi epävarma :/ Itkua tihrustin aamulla miehen kainalossa. Eikä periaatteessa edes olisi mitään syytä. Mutta kun mulla ei vaan ole mitään oireita ja painokin oli laskenut puol kiloa (eli lähelle normaalipainoani), niin väkisinkin epäilyttää, että onko kaikki kunnossa. Voi tätä mielen vuoristorataa. Viimeisen viikon olen aamuisin käynyt yökkimässä, mutta eilen ja tänään aamut on mennyt ihan normaalisti. Ja tosiaan se jo-pyöristynyt maha on hävinnyt lähes tyystin. Voivoi, valivali.

Anteeksi tämä purkaus, mutta pakko vähän selittää, niin josko tässä pääsisi taas elämänsyrjään kiinni. Niin kauan ollaan raskaana kuin toisin todistetaan :) Ja kuten miehen kanssa pohdittiin, niin ei tässä nyt oikein muuta voi kuin odottaa. Kyllä tilanne selviää, suuntaan tai toiseen.

Tsemppiä kaikille teille, jotka jännäilette, missä mennään. Ja teille, jotka kärsitte pahasta olosta, niin lohduttautukaa välillä sillä ajatuksella, että toiset tavallaan kaipaa niitä oksuhetkiä :)

Ensi viikolla olen ajatellut soittaa Suomeen neuvolaan ja ilmoittaa raskaudesta. Toivon myös, että saisin ensi tai seuraavan viikon aikana hommattua ultra-ajan täältä etelästä. Vielä ei tietoa, miten asian kanssa etenen.

Rauhallista sunnuntaita!

t. epätietoinen Fudgis 8+2

Sunnuntaita kanssa kaikille!

Onkohan tämä nyt sitä pahoinvointia, kun pitäisi koko ajan olla syömässä, kun tuntuu että maha huutaa tyhjyyttään. Puhalluttelee, ja muutenkin on olevinaan ällö epämukava olo..

Muuten on viikonlpoou mennyt ihanan rattoisasti, varsinkin tänään ollut ihanaa olla ulkona, kun aurinko aina välillä jaksaa näyttäytyä.

Mies ihan kauhuissaan, kun tulee suunnilleen koko ajan jotain laitettua suuhun, että miten paljon sitä vielä paisuu =)

Jos ei nyt olisi tätä pientä vellomista vatsassa, voisi melkein kuvitella, ettei edes raskaana ole, kun muuten on olo ollut niin hyvä, ja mieli oudon iloinen..

No täytyy mennä kissoja huutelemaan sisään, etteivät ulos unohdu..

Pepiliina 7+0 (jes viikkokin vaihtui)

Piti tulla mainitsemaan vielä tuosta inkivääristä, että kävin toisessa apteekissa sitä kyselemässä. Sanoivat ettei heillä oikeastaan ole edes lupaa suositella sitä ennen kuin on puhunut lääkärin ja neuvolan kanssa kun sitä ei ole tutkittu tarpeeksi. Ei ollut edes tavallisessa hyllyssä vaan siellä missä resepti lääkkeetkin ovat.. Taitaa olla ihan paikkakuntakohtaistakin tuo asia, miten suhtautuvat.. No jatkelen tuota B vitamiinia ja kysyn neuvolassa, joka jo yllättäen on ensi viikolla.

Omassa olossa ei paljon muutoksia, paitsi että tänä aamuna piti taas puhallella enemmän kuin eilen.

moonshine 7+5

Tämä aamu sujui varsin mukavasti, ei ollut yhtään paha olo. Kerkesin ihan rauhassa laittaa aamupalaa, vaikka yleensä on saatava jotain syömistä heti herättyäni, muuten tulee tosi paha olo. Käytiin naapurikaupungissa ostoksilla ja sain tyydytettyä uuden himoni ja vieläpä ilmaiseksi, nimittäin torilla oli tarjolla " vaali-makkaraa" :) Vitsailinkin miehelleni, että mennääs seuraavaksi tosta hernesoppatarjoilun kautta, sitten seuraavalta kojulta vaalikahvit ja vielä lopuksi suu makeaksi vaalikarkeilla! No ei sentään.

Kotimatkalla havahduin, että tosiaan on aivan erilainen olo kuin yleensä, ei yhtään etovaa oloa iltapäivä kello kolmeen mennessä! Tuli jo mieleen, että jos raskausoireet näin katoaa, jospa on keskenmeno tulossa tms. Ja hahaha, kaikkea muuta! Otettiin tosi pitkät päiväunet ja herättyäni tuli taas *oks*. Varmaan ulkoilu ja liikkuminen auttoi hetkellisesti vaan.

Ja kerroin eilen puhelimessa äidilleni raskaudesta. En saanut oikein mitään kommenttia, suunnilleen vaan " jaa, vai niin" . Kysyin, että oliko tämä huono vai hyvä uutinen, äiti vaan sanoi " no, kai se on luonnollista, että nuoret ihmiset lapsia tekee" . Mulle tuli vähän paha mieli, siskoni lapsista äiti on ollut aina tosi innoissaan. Laitoinkin sitten siskolleni viestin ja sanoin olevani pahoillani kommenteista (tai niiden puutteesta). Sisko oli sitten jutellut äidin kanssa ja tuli siihen tulokseen, että kyllä se iloinen on, mutta pitää mua silti vielä äidin pikkutyttönä, iltatähti kun olen.

Mukavasti tämä lauantai-ilta sujuu, meinattiin mennä elokuviin muttei siellä ole oikein mitään hyvää nyt menossa. Mennäänkin sitten kohta ravintolaan syömään, ei ollakaan käyty kuin viimeksi marraskuussa. Taidan tälläkertaa valita just sitä mitä mieli tekee, hinnasta viis! Ja IHANAA, että mun mies kerrankin suostuu tekemään mun kanssa kaikkea kivaa, välillä suorastaan hemmottelee mua. Tuntuu, että oli maailman paras päätös hankkia perheenlisäystä :)

Tintti rv 8+1

Ihanaa rauhaa täälläkin. Sain nukkua aamulla pitkään, herättyäni mies rupesi siivoamaan (?!?) ja nyt lähti tytön kanssa ulkoilemaan tunniksi. ja minä saan vaan olla...

Mutta silti, hieman samanlaisissa tunnelmissa kuin fudgis. Mullakin alkuviikosta pahoinvointia alkoi olla. Kuten edellisessäkin raskaudessa,aamuisin olo on loistava, mutta etominen alkaa päivän mittaan ja kestää sitten iltaan saakka. Heti pahoinvoinnin myötä olosta tuli kokonaisuudessaan seesteisempi ja luottavaisempi. Vaan nyt pari päivää on pahoinvointi pysytellyt lähes kokonaan poissa. Lisäksi mahassa ei tunnu mitään ja kuitenkin muistelen, että aiemmin jo alkuviikoilla tuntui kaikenlaisia repäisyjä ja vihlaisuja useinkin. Joten taas ollaan aallonpohjalla... Lisäksi harmittaa, että ennätettiin jo molempien vanhemmille raskaudesta kertoa.

Huomenna yritän varata ultra-aikaa yksityiselle, jos vaan on vapaita aikoja minulle sopivina päivinä. Jotenkin nyt on vaan taas niin vaikeaa uskoa olevansa oikeasti raskaana. Jos viikkoja olisi muutama enemmän, iloitisisin varmasti pahoinvoinnin katoamisesta, mutta näilllä viikoilla tämä ei tunnu kivalta.

Uutu rv 6+6

voi elämä... väsyttää ihan sikana, ellottaa vielä enempi, tuntuu ettei mahalaukusta ruoka siirry etiäpäin... olo on kamala... mitään ei tee mieli ja silti pitäs jotain syödä YÄK... Kuopus valvottaa öisin ihan urakalla, hui hui hui, mitenhän sitä jaksetaan syksyllä synnyttää jos tää on yhtä väsymystä taas tää raskaus :S

Pyörryttää ja hengästyttää...

että vali vali...

BLOOMILLE pietään peukkuja, toivottavasti menis aika nopeesti ja pääset uuteen ultraan jossa kaikki ok.

muuta kommentoitavaa ei hän nyt muista.

väpä ja touho

Hiljainen pino näin viikonloppuna. Meillä ei lapset suostu lähtemään ulos ennen ku lastenohjelmat on katseltu joten rauhassa on aikaa kirjoitella. Herättiinkin ihan hirmu aikaisin, johtuisiko valosta.

Halusin vielä näin " myöhässä" sanoa Jonskulille onnittelut ultrasta! Hienoa että kaikki oli kunnossa. Ikävästi vaan ehti säikäyttää.

Boomille voimia!

Moonshine -apteekin inkivääri on ihan varsinainen raskauvalmiste (multitabsin) joten kumma ettei sitä ollut! B-vitamiinitableteista tuli mulle aivan hirveä närästys enkä voinut enää niellä koko kapselia, joten pitänee kokeilla myöhemmin uudelleen kun pahin terä huonovointisuudesta on mennyt pois.

Omaan napaan ei uutta. Puolitoista viikkoa ultraan, ja sitten voi aloittaa liikkeiden odottamisen :) Jospa tästä tilasta saisi alkaa nauttiakin sitten. Mulle on raskaudet ollu aika raskaita, joten ei kiitos enää ikinä ;) vauvat on ihania ja synnyttääkin voisin mutta tää jää viimeiseksi odotuskerraksi vaikka liikkeistä ja mahankasvusta onkin nauttinut.

Ä rv 10+6

Raskaana olo oli niin ihanaa. Sen muistan ensimmäisenä esikoisen odotusajalta. Silloin sanoin miehelle, että voisin olla aina raskaana, toistakymmentä lasta en kyllä jaksaisi, mutta muuten.

Jotenkin olin ihan kokonaan unohtanut tämän alun pahan olon ja väsymyksen ja kaikki muutkin sekalaiset vaivat. Niin se mieli vaan toimii. Toissa iltana itkin miehelle, että kauaa en tätä enää jaksa. Niin taisin tosin tehdä viimeksikin ensimmäisen kolmanneksen loppuvaiheilla.

Toivottavasti tosiaan alkaa kaikilla kohta helpottaa, koska kyllä se raskaana olo sitten oli tosi ihanaa. Voisin melkein sanoa, että elämäni parasta aikaa.

Toisaalta mietin, ovatko odotukseni nyt liian korkealla. Onko se erilaista nyt, kun odotan toista lasta? Esikoista odottaessa kaikki oli uutta ja jännää, ihmetykseltä ei oikein osannut pelätä ja jännittää mitään.

Silloin saattoi myös rauhassa keskittyä omaan itseensä, vointiinsa ja tuntemuksiinsa, sai hyvällä omalla tunnolla nauttia koko ajasta. Nyt ei voi eikä edes halua olla samalla lailla itsekäs, esikoisen elämä jatkuu toistaiseksi kuin mitään muutosta ei olisi tapahtunutkaan, eikä vielä tietenkään olekaan.

Esikoistaan odottaville haluankin sanoa, että nauttikaa, nauttikaa nyt ja juuri tästä ajasta. Jotenkin olen varma, että se on erilaista nyt toisella kerralla, ja monilla täällä on kertoja takana paljon enemmänkin. Edelleenkin olen kyllä sitä mieltä, että voisin olla aina raskaana, kunhan tästä alusta vain selvittäisiin.

Tässä sekalaisia tuntemuksiani, mitä olen tällä viikolla päässäni pyöritellyt. Johonkin halusin ne muotoilla. Tsemppiä kaikille taudeista tai pahoinvoinnista tai vuodoista kärsiville, superrutistushalaus Bloomille, toivottavasti jaksat ja toivottavasti kaikki menee parhain päin.

-Ja_me, onko se jo rv 11+1?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat