Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Hei vaan!

Nyt reilu 3kk poikani on aloittanut nyrkin imemisen. Onko kokemuksia ja neuvoja miten saada tämä loppumaan. Pojalla on atooppinen iho, eli todella kuiva ilman imemistäkin. Pelottaa, että iho menee ennenpitkää rikki ja sitten se on otollinen tulehtua. Tuttia olen yrittänyt antaa kun huomaan, että nyrkki alkaa maistua, mutta ei ole tuttiin oppinut. Suussa tutti pysyy tasan sen minuutin jos sitäkään ja vaihtuu nyrkkiin. Muutenkin olen huomannut, että ei rauhoitu kuin tissille. Jatkanko vain tuttiin opettelua?

akk83

Kommentit (4)

Seuraavaksi imeskellään jotakin muuta. Leluja ja varpaita ym. Vauva tutustuu maailmaan suulla. Itselläni on kaksi tutitonta lasta. Eivät ole oppineet tuttia syömään ,vaikka yritin opettaa. Molemmat söivät tuon ikäisenä nyrkkiä. Joku kokeneempi sanoi, että anna syödä, jos ei pidä peukaloa tuttina. Siitä ei kuulemma niin vain vieroiteta. Voithan yrittää, jos vaikka vauvasi tutin oppiikin, jos asia sinua huolestuttaa.

Itse rasvaan pojan käsiä Bepanthenilla ettei iho olisi niin kuiva. Puhdituspyyhkeillä sitten välillä pyyhin käsiä ettei niissä mene kakkea " isänmaata" suuhun :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ja kädet löytyvät, on oma nyrkki kiva laittaa suuhun. Anna vaavin laittaa käsi suuhun, minusta ei kuulosta hyvältä, että sitä estettäisiin. Meidän 6 kk vauva pureskelee nyrkkiä nyt paljon, aivan kuten siskonsa samanikäisenä aikoinaan. Jos iho on huono, laita usein raskaa (ja esin rasvaa + tumput).

Tuon nyrkiminen imeminen kuuluu jotenkin ikään. Osa jotka syö tuttia imee silti nyrkkiä. Meillä saman ikäinen poika joka ei syö tuttia ja nyrkkiä imeskelee ajoittain. Yleensä silloin tarjoan tissiä kun käden alkaa kuivumaan kuolan vaikutuksesta. En ole itse ajatellut tutuille opettaa kun tuo imemisen tarve meiän pojalla ei ole niin mahdottoman suuri. Joskus myös iltaisin nyrkki menee suuhun ennen nukahtamista. Imemisen tarpeen pitäisi alkaa vähenemään siinä puolen vuoden iässä ja varmaan sen nyrkin imeminen sitä myöten. Viimeistään kun lähtee liikkeelle niin on hankala kontata ja imeä nyrkkiä yhtäaikaa :).

Voihan sitä tuttia yrittää opettaa jos siitä olisi hyötyä.

Santtu ja poika 3kk

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat