Vierailija

Kommentit (10)

Mutta kun mun sisarukset on kaikki muut jo lapsensa tehneet, niin nehän siivos ihan onnessaan kaikki kaappinsa ja varastonsa, ja kippas kamat meille, kun meidän eka oli tulossa. Sitä tavaraa oli sitten rekallinen, mistä otin joka lajia aina parhaat käyttöön. Ja mitä ei meillä ole tullut käytettyä, niin ne oon laittanut eteenpäin tutuntutuntutuille tai uff-laatikkoon. Uutena oon sit ostanut parempia vaatteita. Ja sitä mukaa muita tarvikkeita, kun on tuntunut, että vanhan tilalla oisi syytä olla uusi. Nyt on jo ostettukin uudet vaunut, uusi turvakaukalo ja korokeistuin.

Mut näin meidän ei tarvinnut ostaa kaikkea kerralla. Ei toisaalta toisilta tullut ihan hyvä tavara mennyt hukkaan, eli vähän ekologisuuttakin tässä on.

paljon olen ostanut kirppareilta tai saanut sukulaisilta. AInoastaan sukset ja polkupyörät tms. olemme ostaneet uutena esikoiselle - ne voi kierrättää omien lasten kesken! Luistimiakin saa todella hyviä kirppareilta muutamalla eurolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vauva syntymässä kuukauden sisällä ja kyllä, olen osanut kaiken uutena. Ainoastaan itkuhälytin tulee " käytettynä" . Linjani on jatkossakin hankkia kaikki lapselle uutena, sillä ostamme miehenikin kanssa itsellemme kaiken uutena (paitsi taloa ja autoa), joten sama linja lapsenkin kanssa!

Mutta haluaisimmekin monta lasta, nyt on pikku2 tulossa ja ei tarvitse oikeastaan ostaa mitään uutta hänelle (paitsi vaatteita, varsinkin jos on eri sukupuolta:) kun ostimme heti esikoiselle laadukkaan pinniksen, turvaistuimen, kantoliinan, sitterin jne.

Lainaamme lisäksi mielellämme toisille omiamme,

laadukas kestää käyttöä pitkänkin aikaa, joten antaa hyvä kiertää:)

Vaattet tykkään ostaa halvalla, paitsi ulkoiluvaatteisiin sijoitan.

Mutta sisävaattet voivat ihan mielellään olla käytettyjä, lapsi saa leikkiä (sotkea) ihan rauhassa kun äiti ei itke vieressä jokaista tahraa:)

Yhdeltä ystävältä saan jonkin verran, ja kirppiksiltä ostan joskus. En pahemmin käy kirpputoreilla.

Toisaalta taas kun esikoinen syntyi, niin mulla ei ollut edes varaa ostaa kaikkea uutena, vaan silloin melkein kaikki ole vanhoja.

Nyt taas rahatilanne ja elämäntilanne on se että voi ostaa uusia vaatteita, nautin siitä.

On sulaa hulluutta ostaa kaikki uutena, itse kierrätän ja saan, myös ostan käytettyä.

Kenkiä ja alusvaatteita ja patjoja en käytettynä ymmärrä, mutta kyllä esim. pinnasänky ja rattaat kestää monta käyttäjää.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat