Seuraa 

Viime viikolla kun hain tyttären 2,5 kk päiväkodista, oli hän vyötäröä ja kainaloja myöten märkä kolmena päivänä. Päiväkodin pihalla on syvä lätäkkö, jossa ovat antaneet lasten touhuta. Päällä oli kurahousut, -hanskat ja saappaat. Onko liikaa vaadittu, että hoitajat kieltäisivät lapsia siinä leikkimässä tms.? Onko muilla vastaavia ongelmia? Voisinko itse vaikuttaa vaatetuksella tilanteeseen?

Tulee vaan niin paha mieli, kun toinen on litimärkänä ollut pihalla leikkimässä :-((( Eikä esim. saappaat ehdi edes aamuksi kuivaksi, kun ovat olleet käytännössä täynnä vettä.

Kommentit (10)

Eikö ole hyvä että lapset ovat leikkiviä ja touhuavaisia? Onko tuo kovin iso vaiva heittää vaatteita koneeseen ja pestä ne, jos kuraantuvat. Mieluummin pyykkään ja katson onnellisen veitikan silmiin, kuin nurkassa huojuvaa pelokasta lasta. Itse en edes odota, että lapsi on ulkoleikkien jälkeen näillä keleillä kuiva ja puhdas.

Meidän 3v nimittäin keksi ihan ekana ekan kevään jättilätäkön nähdessään hauskan leikin, eli suoraan uimaan lätäkköön. Selittäisi kainaloita myöten märkyyden...

Minusta se pitäisi pystyä kieltämään, tai rajoittaa ISOT lätäköt kokonaan pois leikeistä. Tunti märkänä ulkona on paha. Eihän sitä ihan uimista MIKÄÄN haalari tai kurahousu pitele.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

En minäkään kuivaa ja puhdasta lasta odota sisälle ulkoa, mutta ulkoilu loppuu lyhyeen, jos ensimmäisenä pikkuinen kerkiää juosta lammikkoon ja uida siellä niin että kurahousut hörppää vettä kainaloista. Ei minulla ole useita ulkovarusteita eikä varsinkaan puolitoistavuotiaan sukelluspukua, jota nämä lätäkköleikit tarvisivat. Jos olisikin pieni tai matala lätäkkö, jossa hyppiä........

Ei meidänkään päiväkodissa suinkaan vaatteiden likaantumisen vuoksi kielletä lätäkköleikkejä, vaan johan sen sanoo järkikin, että jos lapsi joutuu likomärkänä odottamaan vanhempiaan pahimmassa tapauksessa vaikka 1,5 tuntia, niin ei siitä hyvää seuraa.

arnica:

Lainaus:

Eikö ole hyvä että lapset ovat leikkiviä ja touhuavaisia? Onko tuo kovin iso vaiva heittää vaatteita koneeseen ja pestä ne, jos kuraantuvat. Mieluummin pyykkään ja katson onnellisen veitikan silmiin, kuin nurkassa huojuvaa pelokasta lasta. Itse en edes odota, että lapsi on ulkoleikkien jälkeen näillä keleillä kuiva ja puhdas.

Pienet on onneksi murheet.

Toivottavasti lapsi (2,5-VUOTIAS) ei vaan tule kipeäksi, kun odottelee vanhempaa palellen läpimärissä vaatteissa... Pyykinpesu ei ole se murheen kryyni - isompaa murhetta vaan pelkään!

ja vielä kurjempaa, että näitä märkiä kelejä taitaa riittää vielä pitkälle kevääseen...Tokihan voit siellä hoidossa kysyä, voisivatko leikkiä jossain muualla, tai voisko lätäkölle keksiä jonkin esteen (meillä kärrätään rattaat lätäköiden päälle, rajoittaa edes jonkin verran), kun siinä kerran kastuu ihan totaalisesti. Toisaalta, voisit lisätä vielä sadetakin lapselle suojaksi (hiki tosin saattaa tulla helpommin...).

Meillä noi omat mukelot rakastaa kaikkia vesileikkejä ja heitä on aika mahdoton pitää erossa noista lutakoista, joten ollaan hommattu kaikille kahdet saappaat, toiset on aamulla kuivat kun toiset kuivuu iltapäiväksi. Myös kurarukkasia on kahdet, ne kun kastuu vaikka olis kuinka uudet ja ehjät tahansa, kuivuminenkin kestää vaikka ympäri käännetäänkin.

Ehkä kaikkein paras olis jos keksisit itse ehdottaa jonkin ratkaisun noiden lätäköiden " jemmaamiseen" , etenkin päiväkodeissa on hankala enää iltapäivällä lähteä mihkään muualle leikkimään kun vanhemmat hakee eri aikaan.

He ovat ratkaisseet tuon sillain et nyt kun piha on märkä käyvät lasten lkanssa kävelemässä päivällä. Pitävät pienet pois todella märältä pihalta.

Kun ovat pihalla ei lasten anneta suurissa lammikoissa istuskella.

Aika outoa ettei teidän hoitopaikassa kielletä lapsia istuskelemasta/makoilemasta isoissa vesilammikoissa.

Lapsen tulee pian kylmä kun kastuu.

Minä olen aina vaan tyytyväinen, kun lapsi on kurainen tai märkä hoidosta haettaessa. Se on yleensä merkki, että tytöllä on ollut hauskaa.

Ei todellakaan ole liikaa vaadittu kieltää lapsia leikkimästä isossa lätäkössä.

Itse olen töissä päiväkodissa ja työskennellyt paljon juuri pienten ryhmässä. Meidänkin päiväkodin pihalla on aina kevättalvisin kamalan iso ja syvä lätäkkö, emmekä todellakaan päästä pieniä - emmekä kyllä isompiakaan lapsia kastelemaan itseään siihen. Kivaahan se vedellä lutraaminen lasten mielestä olisi, mutta kyllä on kurjaa odotella äitiä tai isää hakemaan, kun lapsi on märkä alusvaatteitaan myöten. Ja kylmäkin siinä tulee. Eikä siihen voi valitettavasti millään vaatetuksella vaikuttaa.

Tietysti joskus vahinkoja sattuu, kumpparit hörppää vettä tms., mutta varsinaisen vedellä lutraamisen lätäköissä jätämme suosiolla kotona vanhempien kanssa tehtäväksi ;o)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat