Seuraa 

eli siinäpä se. meidän poika on n. 1.5 h kerrallaan ja musta se tuntuu vähältä

Kommentit (3)

Meillä poika jaksoi 3kk:n iässä olla juuri tuon 1½ tuntia hereillä. Illalla vähän pitempäänkin, mutta sitten olikin jo kova väsy.

Nyt poika 4kk ja hereilläoloaika nykyään n. 2 tuntia :)

Meilläkin 3 kuukauden iässä poika oli noin 1,5h hereillä kerrallaan. Siitä vähitellen aina puoli tuntia pidempiä jaksoja. Nyt poika on 8,5kk ja nyt valvoo noin 3h kerrallaan. Eli 3h valvoo aamuherätyksestä ekoille päikkäreille ja 3h taas tokille päikkäreille, jotka on pitkät (n. 2h). Tokilta päikkäreiltä yöunille peräti 4h, mut sitten on kyllä tosi kiukkuinen ja itkuinen ja uni tulee heti, kun on puurot syöty, vaipat vaihdettu ja maidot juotu. Niin ne pikkaiset tarttee sitä akunlatausta usein :) Hyviä unia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mulla on semmoinen käsitys, kokemus ja neuvolantätikin vähän semmoista vihjaili, että 1-2 tuntia kerrallaan jaksaa vauva suunnilleen tuossa iässä olla hereillä. Ja iltaisin jo tunnin valvomisen jälkeen voi tulla väsy.

Tästä tuli puhetta silloin, kun satuimme neuvolaan (olisiko tosiaan ollut sitten jopa 4 kk neuvola...) tosi väsyneen pojan kanssa, ja se oli sitten yhtä huutoa. Neuvola-aika oli just pidempien päiväunien aikaan. Terkkari siinä sitten mulle puheli, että tunnin pari ne jaksavat korkeintaan siinä iässä. En ollut siihen mennessä vielä oikein itse päässyt perille vauvani rytmistä, kun nukkui vähän miten sattuu ja enimmäkseen aika lyhkäisiä unia. Ja itsekin kuvittelin, että vauva jaksaisi olla hereillä kauemminkin.. edes sen pari tuntia. Aloin sitten kirjata ylös niitä unia - meillä kun nukuttiin silloin ehkä jopa 6 päiväunet, ja yritin ruveta laittamaan päiväunille aina reilun tunnin valvomisen jälkeen.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat