Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Jos ovat jo parantuneet ja esim. pilveä on polttanut joskus vuosia sitten, niin onko niillä merkitystä?

Sivut

Kommentit (31)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ja pohjois-pohjanmaalla kävin neuvolassa.

olen saanut toisen lapsen ja silloin automaattisesti vetivät viivan sen huumeidenkäyttö jutskan kohdalle.

Vierailija:

Lainaus:

Tuo huumeidenkäyttö kysymyksellä tarkoitetaan suonensisäisiä.... Pilven poltolla ei ole mitään merkitystä, joten sitä en sanoisi.

Neuvolatädit suhtautui ihan ok, synnärillä yksi kätilö oli HYYTÄVÄ niin kauan kun sai ns. huumepissan vauvalta. Sit suhtautuminen muuttui. Kannattaa puhua rehellisesti. En kyllä itekkään olisi varmaan mitään kymmenen vuoden takaisia pössyttelyjä alkanut selostamaan.

Jos vuosia sitten polttanut niin mitä sitten? Ei mitään. Jos olet käyttänyt suonensisäisiä, voit olla hi-viruksen tai hepatiitin kantaja. Ja tätä ne neuvolassa haluavat tietää! Ei ole tarkoitus leimata ketään huonoksi äidiksi tms. Samoin kun sukupuolitaudeista. Ihan sen takia kysytään, kun jotkut niistä lisäävät kohdunulkoisen raskauden riskiä yms. Ja kyllä minä ainakin sanoisin noista, jos olisi syytä! Pilven poltolla ei ole mitään merkitystä, joten sitä en sanoisi.

Koska ei niillä ollut mitään tekemistä tämän hetkisen tilanteen kanssa.

Ja samoin runsaan alkoholin käytön joskus 20v:nä jätin kertomatta, mitä sillä nyt on enää väliä.

käyttäneenä teininä kaikenlaisia nappeja ja polttaneeni pilveä...

minusta oli raskauden takia tärkeää kertoa kaikki,vaikutti tai ei.

Rehellinen kannattaa olla,ei ne sun lastas pois ota sulta eikä levitä tietoa eteenpäin.

Ne ovat tapahtuneet vuosia sitten, joten minusta niillä ei ole mitään merkitystä, paitsi sukupuolitaudista kerroin.

Mutta kannabiskokeiluista ja alkosta sekä tupakasta en.

En kertonut, koska ne tiedot eivät vastanneet sen hetkistä, eikä tämän hetkistä todellisuutta.

Lopetin alkoholin juonnin kokonaan jo silloin, kun yritimme vauvaa, samoin tupakan ja kannabis kuului vain villiin nuoruuteen.

Nykyiset arvoni ja uskontoni kieltävät alkoholin käytön kokonaan ja noudatan sitä kieltoa.

Olen itse absolutisti ja kun en osannut kertoa syytä tähän, minua kytättiin kuin alkoholistia. Neuvolan täti kyseli joka jumalan kerta vihjailevia kysymyksiä, kunnes lopulta tajusin mistä on kyse.

e joku marin polttaminen nuorena on ihan sama. ei sellaiset kylla heita kiinnostakaan. mielestani heilla on sen verran kiire, etta pysytaan ihan vaan asiassa.

ja alkoholinkäytstähän kysytään vaan kuinka paljon ennen raskautta ja raskauden aikana, joten eiköhän tällä tarkoiteta melko lähimenneisyyttä, eikä kuinka paljon tuli dokattua kymmenen vuotta sitten.

ja kerron, ei ole mitään salattavaa.

Vierailija:

Lainaus:

käyttäneenä teininä kaikenlaisia nappeja ja polttaneeni pilveä...

minusta oli raskauden takia tärkeää kertoa kaikki,vaikutti tai ei.

Rehellinen kannattaa olla,ei ne sun lastas pois ota sulta eikä levitä tietoa eteenpäin.

nykyään rekisteröidään kaikki, ja jonkun tiukkapipo neuvolantädin mielestä 10 v takaiset kokeilut voivat vaarantaa lapsesi.. itse en kertonut!

..joskus kerroin koulun terkkarille kokeilleeni pilveä, yrittivät pakottaa minut huumetesteihin ja kirjasivat ylös että minulla on huumeONGELMA ja kaikkiopettajatkin " tiesivät" siitä... että sen takia en IKINÄ kerro kokeiluista kenellekkään terveysviranomaiselle!

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat