Vierailija

Olen tutustunut muutama viikko sitten netitse erääseen ihmiseen, ja pikku hiljaa olen huomannut, että tämä pelottaa minua. Siis jotenkin pelkään, ettei hän olekaan oikeasti se ihminen, joka on kertonut olevansa. Hän ottaa ystävyytemme liian intensiivisesti, siis en oikeasti voi uskoa että näin lyhyessä ajassa hän olisi kiintynyt minuun niin paljon... :(

Olemme sopineet jo tulevasta tapaamisestakin mutta en taida uskaltaa mennä.

Jos tämä henkilö kuitenkin puhuu totta itsestään niin pelkään satuttavani häntä ja sitä en missään nimessä halua tehdä. Miten voin toimia ottaakseni selvää siitä, että hän todellakin on kuka on ja varmistaa mahd. turvallisen tapaamisen?

Sivut

Kommentit (26)

Jos aidosti ihana ihminen varmasti ymmärtää sinua. Muuten takertuminen ja kovat odotukset eivät välttämättä lupaa kovin hyvää jatkoa ystävyydelle. Minulla meni välit poikki erään ystäväni (ei netistä löydetty) kanssa, koska hän oli aina pettynyt minuun eli hänen mielestään en auttanut koskaan tarpeeksi ja muutenkin hän oli jatkuvasti pettynyt muihinkin ihmisiin eli odotti kaikilta enemmän kuin ns. normaaleissa ystävyyssuhteissa tapana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kyseessä on siis " vain" ystävyys, eli nainen niinkuin minäkin. Olemme jutelleet vain netitse. Tapamista olimme suunnitelleet kahvilaan, mutta hän on ehdottanut muutakin esim. omaa kotiaan.

Olenko ihan hölmö kun pelkään tällaista vai onko pelko aiheellinen (jos kyllä niin miksi)? Miten ottaa asia puheeksi hänen kanssaan (vai kannattaako se) loukkaamatta?

monenlaisiin vaikeuksiin. Hän etsi aviomieheni käsiinsä, ja kertoi tälle valheita minusta. Hän soitti kotinumerooni jopa 50 kertaa päivässä, ilmestyi oven taakse, lähetti tekstiviestejä ja sähköposteja 100 viestin päivävauhtia, soitteli työpaikalleni minua mustamaalaten, lopulta uhkasi minun ja perheeni henkeä. Lähestymiskielto ei auttanut, kova kovaa vasten-uhkailu auttoi. Laitoin siis mieheni lapsuuden ystävät (ns. kovia kundeja) uhkailemaan ja seuraamaan tätä naista, silloin hän jätti meidät rauhaan.

Vainoharhainen ja ajoittain psykoottinen henkilö. Nimikirjaimet J.K. ja asuu pk-seudulla, tummat pitkät hiukset, ikää hieman yli 30 v. Varokaa!

Vierailija:

Lainaus:

mutta mielelläni lukisin tuon varoittavan esimerkin.

AP

mutta voi hyvinkin olla, että ystäväni lukee tätä palstaa.

Sinulle, jos luet: pyydän anteeksi, että kirjoitin tästä tänne. En ole osannut ottaa asiaa puheeksi kanssasi. Pelkään satuttavani sinua mutta oikeasti tilanne on minulle epämukava/vaikea. Haluaisin jatkaa ystävyyttämme mutta paljon, paljon rauhallisemmin.

mutta siis hyvin kaukana ko. ihmisestä. Lähinnä tässä pelottaa se, että hän pitää yhteyttä liian intensiivisesti ja tuntuu haluavan minulta niin paljon. Siis olemme molemmin puolin kertoneet toisillemme hyvinkin yksityisiä asioita mutta nyt tämä on alkanut ahdistamaan, ei tunnu hyvältä... Mutta toisaalta pelkään erehtyväni ja satuttavani tätä ihmistä ja en missään tapauksessa haluaisi tehdä niin.

Siis summa summarum: haluan hänet ystäväkseni jos hän todella on se, kuka kertoo olevansa (miten voin tämän tietää?), mutta hiukan rauhallisemmalla tahdilla ja vähemmän intensiivisesti.

Netissä liikkuu monenlaisia, ja osa on kyllä sekopäitä. Jos sua pelottaa, niin lakkaa pitämästä yhteyttä äläkä ainakaan tapaa. Älä mieti, että loukkaat häntä. Hän ei tunne sua, sä et häntä, et ole velvollinen olemaan hänen ystävänsä. Ethän voi tietää sitäkään, onko hän sun ystäväsi. Siis hän voi olla todellakin jotain aivan muuta kuin on, siksi kai olet jotain vaistonnut jotain pahaa ja ruvennut pelkäämään.

Toivottavasti et ole antanut hänelle nimeäsi etkä puhelinnumeroasi.

Ap, ei sun tarvi mennä jos arveluttaa. Tai ainakaan mihikään kotiin. Se on tosiasia että kaikenlaisia hiihtäjiä netissä liikkuu ja siellä voi olla kuka vaan.

Syytä vaikka kiireitä ja anna homman hiipua jos et uskalla jatkaa. Olen itse löytänyt netin kautta hyviä tuttavuuksia, mutta toisinkin voi olla.

Tuo toinen juttu kuulosti kamalalta. Ihan tuollaista en osannut pelätä. Miten teidän ystävyytenne alkoi ja millainen ihminen tämä nainen muuten oli (mitä kertoi itsestään)?

AP

Miten selittää asia ko. ystävälle hienovaraisesti?

Entä tapaaminen, miten toimia? Oikeastaan haluaisin mennä (siis tämä ystävä on tosi ihana ihminen jos on todellinen) mutta miten järjestää se täysin turvalliseksi?

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat