Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Meillä istuisi aina kun rattaat mukana, mutta useimmiten jätän ne kotiin, koska muuten alkaa mankuaminen " haluan kyytiin..." . Joko muut 3v. ovat reippaita ja kävelevät aina itse? Kohta meille syntyy toinen lapsi ja sitten neidin on kyllä opittava jo kävelemään :/

Kommentit (24)

Mulle itselleni kaksi kilometriä on vielä pikku spurtti, tykkään kävellä vähän joka paikkaan. Ei 3-vuotiaalta voi sentään vaatia mitään kahdeksan kilometrin (matka keskustaan, kävelyä siellä ja takaisin) lenkkejä sentään... :)

Eli meillä on kolmevee rattaissa, jos luvassa on paljon kävelyä tai äitillä on kiire. :)

Yleensä mukana on 1v pikkusisko, silloin isosisko kävelee tai joskus on seisomalaudalla. Mutta jos menemme isomman kanssa kahdestaan esim. Citymarketiin jonne on 4 km kävelymatka yhteen suuntaan (bussillakin pääsee mutta tykkään kävellä), silloin otetaan rattaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itse käyttäisin mielelläni vielä esim. kauppareissuilla.

Poika kävelee reippaasti, joten kyllä ne nyt pois jäävät. Paitsi kokopäiväretkiltä (esim. Korkeasaari) ym.

näin talvisin mennään pulkalla, mutta nyt on pulkkakelit vähän huonot joten rattailla mennään.... asutaan keskusta reilun kolmen kilsan päässä ja useimmiten poika kävelee menomatkan, mutta tulomatkan istuu kyydissä.helppohan se on hesassa kulkea ton ikäsen kanssa kun senkusta julkisilla vaan paahdetaan menemään, mutta täällä maalla hieman eri asia. joten turha sanoa, että laiskuutta. me sentäs mennään kävellen eikä istuta

peppu puuduksissa jossain ratikoissa.=)

Ja jos ei tuota pienempää sisarusta olisi niin varmaan käytettäisiin rattaita pidemmillä matkoilla. Tykkään kävellä (reippaasti!) ja mielestäni tuollaiset 10 km matkat on jo niin pitkiä etten edellytä noin pienen niitä kävelevän useita kertoja viikossa.

samoin kuopus käveli 2v alkaen, nyt jo 3.5v eikä ole rattaita yli vuoteen edes kaivattu... Ja kävellään paljon, liikutaan julkisilla, Hgin keskustassa jne, joten laiskuutta mielestäni jossette osaa 3v kanssa olla ilman..!

Kyllä te ihmiset olette vitsikkäitä! " Minun lapseni on kävellyt jo laitokselta kotiin, jos teillä 1v. istuu rattaissa, niin laiskuutta se on, lapsen ja aikuisen! Opetatte lapsenne flegmaattisiksi, jotka ei osaa vielä yläasteellakaan kävellä itse!" :D :D :D

Hyvänen aika...

Omakohtaisuuksia saa kertoa, mutta ehkä ei tarvitse ihan niin hanakasti olla arvostelemassa toisten tapoja!

Meillä välillä 3v. haluaa kyytiin, vaikka on jo tosi reipas kävelijä...

Itse muistan, että sain joskus 2,5v. sateenvarjorattaat takasin, kun äitin perässä kipittämisestä tuli maha kipeäksi! :( Paljastui tosin vuosia myöhemmin laktoosi-intoleranssiksi, mutta edelleen liiasta rasituksesta saan vatsani kipeäksi...

Meillä saa 3v. vielä istua rattaisiin jos haluaa, meillä usein tuplarattaat pidemmillä matkoilla vielä käytössä, tosikoinen 1v.

Liian riskiä kävelyttää pitkiä matkoja autojen vilinässä. Pihalla liikutaan ilman rattaita ellen satu menemään lenkille (n. 6km) mikä on liian pitkä matka kävellä, lapsi kävelee osan matkasta.

Tosin vaan silloin talvella kun itse halusin lenkille ja kävellä reippaasti, muulloin kyllä sai itsekin kävellä tai pyöraillä vieressä.

Ei toki joka lenkkeily- /asioimiskerralla mutta silloin tällöin jos tuli menoja kylälle (4 km päässä, ei julkisia tms. ehkä naapurin traktorin kyydillä ois voinu päästä) ja yksinkertasesti omaa iltalenkkiä tehdessä, noin 40 min.

Talvella ollut kanssa pulkka käytössä vastaavissa tilanteissa mutta kovilla pakkasilla mm. rattaissa!

Ja poikaa rattaissa istuminen ei haitannut yhtään, näkeehän sieltä yhtä ja toista ja voi jutella mukavia äitin kanssa samalla! =) Itse poika liikkuu ja paljon ulkona, kyläily matkat 2 km päähän, kerhoreisut jne. Ja laiskaksi tms ei tuota lasta voi koskaan sanoa!! Kukin tietty taaplaa tyylillään, mutta voin sanoa ettei yhtään paheksuvaa katsetta tms olla saatu!!

Vierailija:

Lainaus:

Meillä istuisi aina kun rattaat mukana, mutta useimmiten jätän ne kotiin, koska muuten alkaa mankuaminen " haluan kyytiin..." . Joko muut 3v. ovat reippaita ja kävelevät aina itse? Kohta meille syntyy toinen lapsi ja sitten neidin on kyllä opittava jo kävelemään :/

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat