Seuraa 

Linkittäköön ken osaa!

Sivut

Kommentit (52)

Yöllä peräti supisteli tunnin ajan n.5 min välein. Ei tehny kovin kipeetä. Sitten ne ilmeisesti loppui, kun olin nukahtanut ;)

Eilen oltiin siskon pojan synttäreillä. Oli meidän poika mielissään kun sai ikäistään leikkiseuraa. Yöllä ilo sitten kostautui. Heräsi 3.30 itkeä tihrustamaan. Nukahti sitten isänsä syliin. Tänä aamuna oli taas itkun paikka kun innostui tanssimaan Mikki Hiiren tahtiin. Jalka sitten lipesi alta ja poika kaatui mahallen halkaisten alahuulensa. Nyt on sitten kiukkuinen kuin ampiainen, jos ei joku juttu mene hänen mielensä mukaan.

Lähdemmä ulkoilemaan taas koko pesue. Kiva kun jo ennakkoon tietää, että kiukkureissu siitä tulee, kun poika on noin huonolla tuulella. Raitista ilmaa on saatava.

rimma 39+4

samaan aikaan ja vielä samalla osastolla. eli kolmosella oltiin mekin, huoneessa 9. niin se on maailma pieni.

olisikohan hyvä idea kulkea laitoksella nimilappu kaulassa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Marianne-kääretorttu:

Pohja:

4 munaa

sokeria

vehnäjauhoja

2 tl leivinjauhetta

2 rkl tummaa kaakaojauhetta

Riko munat isoon juomalasiin. Ota samanlainen lasi ja kaada siihen sokeria niin, että sitä on saman verran kuin munia. Mittaa jauhoja saman verran. Sekoita jauhoihin leivinjauhe ja kaakao.

Vatkaa munat ja sokeri vaahdoksi. Lisää jauhot varovasti sekoittaen. kaada taikina uunipellille ja laita uuniin 225 astetta 6-8 minuutiksi.

Kumoa kypsä pohja leivinpaperille (korppujauhotetulle sanoo ohje, meikäläinen käyttää sokeria :-) ) Jäähtyneen pohjan päälle levitetään

täyte:

2 dl kuohukermaa

1 prk maitorahkaa

pussillinen Marianne-rakeita (niitä valmiiksi murskatuja tai murskaa itse rakeita)

vanilliinisokeria

(sokeria)

Vatkaa kerma vaahdoksi, lisää rahka ja murskatut karkit. Sekoita ja mausta mielesi mukaan vanilliinisokerilla ja sokerilla.

Mä oon niin kypsä tohon edessä roikkuvaan palleroon että voi...käsi!

Mä en ala enää mitään!! Puhelin piippaa jatkuvasti - jokojokojoko..jos ei salamana vastaa niin " ootte varmaan jo synnärillä..jee" ..ja vitut olla. Jos lähden ulos niin vastaan tulijat huokailee, " vieläkö sä täällä kävelet" " vieläkö sä olet kotona" " vieläkö sä..." eiei, mä lopetan elämisen kokonaan loppuraskautena.

Jos mä menen kauppaan - kysytään " miten sä vielä kaupassakin käyt?" muistakaa siis että kun la lähestyy, syöminen loppuu..kauppaan ei hittovie saa mennä!! Raskaana olevat ei syö, ei enää loppumetreillä! Joka toinen soittaja kysyy " vieläkö sä olet ehjänä?" ..ei, mä alan olla just niin rikki että kohta Puksu valuu ulos..stna..

ihmiset on RAIVOSTUTTAVIA!! jestas..

Lisäks mua ottaa päähän kun en taivu mihinkään (ai, ettekö tekään? outoa?!), mä en jaksa mennä mihinkään, mä en yllä mihinkään, mä en mahdu mihinkään...miks se ei jo synny?!

Tiedättekö te sen semmosen odotus-korun? Semmosen mitä pidetään kaulassa ja se kai kilisee tai jotain..vauva tottuu het ekana siihen ääneen. Sitten jos halutaan vauvaa kääntää kohdussa ni voi kokeilla siirtää sen korin alavatsalle..sen vauvan sitte pitäs kääntyä pää lähemmäs sitä korua - eli oikein päin..NO, entäs jos sellasen loppuviikoilla siirtää riippumaan polviin ni tahtosko se sitte ulos? Ei silti, myöhästähän se nyt on kun koru olis pitäny olla alusta lähtien..mutta..jos jollain on niin...täytyyhään siinä joku logiikka olla hittovie. *virn

Entäs kohtuamme? Kuinkas moni on semmosen jo ehtiny hankkia? Yhdestä kuvastosta bongattii..semmone taikinakulhon näkönen johon tenava vaan nakataan risti-istuntaan nököttämään..olo on muka kun kohdussa...pah sanon minä...

Entäs sitte vanhemmalle tuo läpinäkyvä potta pottaharjotteluun..." jotta osaat kiittää lastasi oikeaan aikaan" ..ai tuleeko mieleen koirankoulutus ja " palkitse naksuttimella täsmälleen oikeaan aikaan" ...buahhahaaahhaa..no, ehkä se on tarpeen sitten.

SAIRAALAT JA PERÄRUISKEET

Pohdinnan alla eilen illalla..kaveri sano nimittäin saaneensa vaan semmosen mikrolaxin, samoin mun sisko..ja mä oon kuullu että monille on annettu sellanen " vesi_pussi_huuhtelu" niinkun paastotessa..miksi ero?? Eikö tuo mikrolax ole tarpeeks nopee? Mä kammoan tuota vesipussi-systeemiä paastokerran jälkeen ja kauhulla odotan mitä ne muhun sitte synnärillä tyrkkää..jotain kyllä tietty tahdon - että suoli olis sit tyhjä (täydellä synnytys ei houkuttele) mutta eikö olis muuta kun se vesipussi...kumpi on yleisempi? Tietääkö joku mitä EKKS käyttää?

Njaah..mut nyt jos lopettas tältä erää ja jäis langoille roikkumaan..jos nyt vaikka tallentas tän ensin kun aiempi katos jonnekin...

Tappitaattinen

Mukava kuulla sinustakin!

Hienoa että teillä vauva-arki rullaa ja raskauden vaivat ovat historiaa :) Anna Ilonalle Duppikselta iiiiiiiso hali. Ja voimia sinne " suurperheen arkeen"

...niin ja anteeksi kaikille testaukset. Poika nukkuu, keskimmäinen on isänsä sylissä ja esikoinen mummin kanssa muumi-showssa. Eli siis minulla ei juuri tällä hetkellä ole mitään tekemistä ja päätin sitten opetella tuollaistakin :)

Plussat

+ Poika antoi nukkua pitkään

+ Ristiäiset meni hyvin

+ ei ole pahoinvointia, illalla meinasin oksentaa

Juu, ei syntynyt vauva eilen. Ristiäisreissu meni yllättävän hyvin ja jaksoin hyvin ristiäisetkin ja vauva oli aivan syötävän suloinen! Tahtoo oman vauvan syliin!! Paluu matkallakaan ei tullut kun yksi kipeä supistus ja loppumatkasta muutama napakka harjoitussupistus :(. No toisaalta olin aika poikki illalla, joten hyvä että sai nukkua. Menkkakipua, kyllä oli taas eilen kiitettävästi ja mietin, että olisiko iltainen pahoinvointi johtunut tuosta? Harjoitussuppareita tulee edelleen, mutta ei kipeitä.. Ei tässä taida vielä synnyttämään päästä.

Eilen olikin tullut hirveästi vauvauutisia! Paljon Onnea kaikille vauvan saaneille! Käykäähän laittamassa syntymätiedot, myös tuonne esittelylistan loppuun.

Mulla ei kyllä olis tekemisen puutetta, mulla on motivaation puute, joten tervetuloa tänne siivoamaan, ei varmasti lopu hommat kesken :).

Täällä toiset hurjat kärvistelee supistusten kanssa kotona ja toiset liruttelee lapsivesiä, alkakaahan mennä synnyttämään! Täältä lähetän siis kaikille (itseni mukaan lukien) tehokkaita ja hemmetin kipeitä suppareita! ;).Toisilla on jo laskettukin komeasti ylittynyt, paljon jaksamista heille!

Anoppi ennusti, että ens viikolla syntyy meidän vauva, toivottavasti olisi oikeassa.

Möhkis ja tiitiäinen 38+2

JOUHI;

eihän se ole kun yks matka..ja varmaan autolla olette liikenteessä? Autossa on varmaanki ihan lämmintäkin jos nyt ei kamalaa ylläripakkasta satu kohdalle.

Mulla on varattuna 50-55 vaatteita, ja mietin että mahtuukohan meidän Puksu niihin :)

Vauva kun ei vielä liikoja liiku, niin eikai sillä ole niin väliä vaikka vaatteet isoja oliskin, ja varmaan se kypärämyssy tms ja huppu riittää jos autolla kuljette..ja jos mies tulee hakemaa ja lähdette heti niin autokin on vielä lämmin.

Mä jätin menemättä anoppilaan ja odottelen täällä et millon anoppi soittaa ja kysyy että " onko sulla kamalan paha olla nyt? pitääkö tulla sinne? pitääkö J nyt lähtettää sinne heti? Supisteleeko jo? väsyttääkö? menetkö kohta jo synnärille? syntyykö se vauva jo tänään? pärjäätkö sä siellä nyt ihan varmasti?..." on se kiva että huolehditaan...juujuu.

Jotenki on sellanen " mahatauti-tulossa" olotila taas, päivällä mukamas vähän supisti muttei kuitenkaan..kunhan kivistelee aina välillä, masu ei kuitenka kovetu edes :(

Taidan mennä tekemää makaronilaatikon valmiiks ja kipitän sitte päikkäreille hetkiseks..

Taatti

Onpa täällä hiljaista,onko tullut joukkoryntäys sunnuntailapsia hakemaan?

Plussat:

1)kevät tekee tuloaan

2)heräsin yöllä vain kerran

3)on sunnuntai

Z:Kyllä,tekemisenpuute on valtava.Ajattelin juuri alkaa pesemään kylppäriä/saunaa,kun ei enää juuri muuta pestävää löydy.Uloskin olisi mukava lähteä,mutta siellä on kovin märkää ja kolmelle lapselle kuravaatteiden pukeminen on aika työn ja tuskan takana(tai kahdelle,esikoinen pukee oikeastaan jo kaiken itse).

Mites meni möhkiksen ristiäisreissu,mahtoiko nyytti syntyä matkalle..?

(.)Eipä kummempia,taitaa alkaa maha-asukilta tila loppua,kun liikkeet on kovin rauhallisia.Ei suurempia tuntemuksia synnytyksestä,pientä menkkamaista jomotusta alamahalla ja selässä.

tityli 39+1

KAISUN_TYTTÖ;

Pist pino aluillee..siis sinne vauva-puolelle kans, kyllä me sinne sitte joskus hamassa tulevaisuudessa eksytään. Ja tuolla synnytys-asiaa osiossa on se mein synnytyskertomuspino johon voi kirjuuttaa kertomuksen..voidaan me muut sitte huokaillen lukea...

Palstaterriini tappi..lähtee mättämää halkoja varastoo kun halkokuorman mies toi tullessaa.

Ja keksikää äkkiä syy miks mä EN VOI lähteä illaks anoppilaan..kun en nyt tänään kyllä jaksa kuunnella sitä jatkuvaa selitystä jostain ja siel on niin kuumaki ja kaikkee ja ....hyviä selityksiä kiitossss...

Z: ei näillä eväillä mihinkään lähdetä. Kyllä pitäis nyt jo tajuta, ettei tää sen aikaisemmin tule kun muutkaan (rv41 ja 42+1). Tyhmää edes uskotella itselleen muuta. Sukulaiset ei muuten uskalla mulle pahemmin soitella, pommittavat tuota miestä, hih (taitavat tietää, että napakkaa tekstiä tulee, jos tyhmiä utelee).

-m-

Nukuin 5h putkeen eli klo.3 aina klo.8, ei pisu reissua tai muutakaan reissua, nyt on ihanan virkeä olo, en muista milloin olisin nukkunut viisi tuntia yhteen menoon !!! Eilen innostuin syömään sipsejä(kahjo mikä kahjo) vaikka en saisi syödä tuon verenpaineen takia tai painon tai tai tai ..jne .. mutta kiskaisin kevyesti puolipussia sellaisesta isosta pussista, ja sen jälkeen janotti, ja aattelin kauhulla miten turvonnut olen aamulla varsinkin, kun ei ollut noita xtunti pisureissuja, mutta mitä ihmettä, painohan oli pudonnut yön aikana 3 kiloa, ja en ole sen enempää turviksissa kuin eilen aamulla .. Ihme jutu !

Olin oli hurjasti vauva uutisia, ja onnea Minnikselle, Jontturalle ja voi ei oli siellä vielä nimiä, mutta juuri nyt en muista, anteeksi. Onnea kuitenkin teille jokaiselle, ja nauttikaapa vauva arjesta !!!

Duppiksen pojan hyviä uutisia on ollut kiva seurata !!! Todella onnellinen olen, että poitsu voi hyvin ja KASVU on mahtavaa ..

Jouhilla varmasti on lähtö lähellä :-)) Kyllä nuo oireet ovat sellaisia ..

Ja niin moni menee jo yliaikaa, voi kun ei tarttis kärvistellä montaa päivää yli lasketun, se ei ole kivaa ..

Täällä sama kuin Möhkiksellä, tekemistä olisi mutta motivaatio puuttuu .. Jotenkin en jaksa edes ajatella, että pitäisi tehdä tuo juttu ja tuo ja tuo ja tuo .. On niin ihanaa, kun saa vain olla ja odottaa kaikessa rauhassa :-)) No ruokaa olen laittanut ja eilen leivoin, mutta se onkin kivaa, mutta siivoaminen ei kiinnosta .. Mutta kun vauva on syntynyt niin sitten alkaakin ikkunanpesu-urakka :-//

Ja missä on Hanan ? Onkohan hääkin hakemassa nyyttiä ?

( . ) Kaikki hyin ! Ei erityistä, eilen ei ollut kipeitä supistuksiakaan, ja olo aika hyvä, vaikka töihin menisi (vitsi) ;-)) Tänään on niin upea ilma, että pakko lähteä ulos kävelylle, jos samalla heittäisi kyläreissun .. Tulisi vaikka niitä supistuksia niin kuin viime sunnuntaina.

Kaikille hyvää sunnuntaita supistuksien kera ! t. emmi rv-38+0 (vasta)

Päivän positiiviset:

1. Olen laihtunut viimeyön vessareissujen ansiosta varmaankin kilon.

2. Pääsen synttäreille käymään!

3. Viikkoja on kasassa jo 37+1 ja lapsi on ilmeisen hyväkokoinen, saisi syntyä jo ihan rauhassa! Ei enää huolta keskosuudesta!!!

Täällä taas kärvisteltiin viimeyö suppareita, tai itseasiassa päivästä lähtien. Yöllä sai rampata kakkosella ja maha tyhjeni oikein kunnolla ja supistuksia tuli viiden minsan välein jo aamuyöstä ja meinasin jo anopin soittaa pojan vahdiksi... ja vielä mitä. Eikös ne TAAS aamulla loppuneet. Limaa (viehättävää) kyllä valuu ja välillä vihloo niin p' ' ' rekeesti, mutta ei, maha roikkuu (huom! erittäin epäviehättävästi roikkuu!) tossa edessä. Muksu ei juurikaan liiku, mutta alapäässä tuntuu välillä, kuin joku aukoisi suutaan... hui! No, päätin, etten kyllä soita ketään lapsenvahdiksi, ennenkuin olen ihan ihan ihan sikakipeä tai vedet menee.

Aamulla rupesin näkemään nyt sellaisia läpinäkyviä lillukoita, pitää seurailla, rupeeko muita raskausmyrkytyksen oireita olemaan. Aiemmin näin vain sellaisia mustia palleroita, onpahan vähän vaihtelua =(.

Leikkasin pojan päikkäreiden aikaan miehen hiukset ja olen siivoillut täällä taas, vaikkei se siltä juuri näytäkään. Eilen oli yhdet synttärit ja kohta pitäisi lähteä kummitytön synttäreitä juhlimaan. Jee! Pääsee ihmisten ilmoille!

Tappertille: Minulta viimeeksi EKKS:ssa kysyttiin, olenko milloin tehnyt viimeeksi isoa asiaa ja haluanko ruiskeen vai en. Halusin, kun ajattelin, ettei lavetti ole sitten ihan jätöksissä. Kiva kätilö laittoi sen ja lopetti heti, kun pyysin. Ei ollut ollenkaan paha, paitsi sille, joka joutui siivoamaan sen vessan... Eiköhän sieltä saa sen mikrolaxinkin, jos haluaa, siellä piti ainakin viimeeksi vaan kaikki särkylääkkeistä ja mahanpehmittäjälääkkeistä lähtien käydä itse kansliassa pyytämässä, mitään ei kyllä talon puolesta tultu tarjoamaan, lääkkeitä tai vesilasia tai mitään.

Minä sitkeästi haaveilen, että tänäiltana päästäis lähtemään sairaalaan (kuten monena iltana ja yönä tätä ennenkin) ja vauva saataisiin onnellisesti maailmaan. Nytkin on reidet ihan sen tuntuiset, kun ois pitkän juoksulenkin heittänyt ja jättänyt veryttelemättä, kun ne supparit tuntuu välillä tuolla reisissäkin. Että kiva ois tappi siellä huomenna tavata =). Oih ja voih tätä ihmisen malttamatonta mieltä. Minä alan olemaan niin persaukseen ammuttu karhu, että miestä alkaa käymään jo kyllä tosissaan sääliksi. Tosin tuntuu siltäkin hermo tähän touhuun menevän, kun rouva kaikki yöt kukkuu ja aamulla sitten tiuskii, kun ei mitään oikeesti tapahdukaan.

Joo, taidan lähteä vaihteeksi siivoamaan, en osaa olla tekemättä mitään ja kaikki paikat alkaa olla jo leivonnaisia täynnä.

Terkuin Kashmir

Niin ja lyllerretään :) Alkaa toden totta meno olla aika hidasta jo supistusten vuoksi. Tänään on illalla tuntunut, että on jonkinlainen kestosuppari kun vatsa on niin kova että.

Vauvan vaatteista. Minä olen pakannut mukaan 60 cm:stä vaatetta. Voin varmaan pienemmilläkin vauvan tuoda kotiin mutta miellyin noihin mitä valitsin joten saavat nyt olla. Onpahan parempi ottaa vähän reilummat kuin että ovat liian pienet =) kun on isoja vauvoja olleet nuo edellisetkin.

Jaahans, se on muillakin alkanut puhelin piippailemaan. Luuleeko ne mummit ja muut että ei tosiaan muistaisi ilmoittaa vauvasta. Jos et heti vastaa niin ihanhan siellä ollaan jo täpinöissään. Känny pitäisi olla vissiin kaulassa roikkumassa koko ajan. Eihän tämmöisen mahan kanssa nyt ihan heti ennätä vastaamaankaan jos on toisessa huoneessa, niin kuin se yleensä on.

Minä olen laittanut illalla puhelimen äänettömälle kahdeksan aikaan ja minun puolesta soikoon niin paljon kuin tykkää, en jaksa enää välittää... olen ikävä ihminen, tiedetään.

ruusunpiikki ja muut juuri vauvautuneet: Tehän pääsette vauvan kanssa ulkoilemaankin kun on näin kauniit ilmat. Vai miten lienee nykyään nämä ulkoilusäännöt?

Minulla esikoinen syntyi huhtikuussa 7 vuotta sitten ja oli kivan lämmintä. Ulkoiltiin jo heti samalla viikolla. Toisen kanssa jouduttiin olemaan sisällä pari viikkoa kun oli kovat pakkasen. Neiti oli tammikuun vauva.

Z, mättää naamaansa jäätelöä =)

Minkä kokoisilla vaatteilla te tuotte vauvanne kotiin? Meillä ei ole 50 senttisiä vaatteita kun ne menee niin lyhyen ajan päälle. Nyt kun laittelen vauvalle kotiintulo vaatteita niin ne on tosi isoja (56) ja se vauva varmaan hukkuu niihin.

Kokosin noista vaatteista ihan kokonaisuuden ja nyt meillä istuu turvakaukalossa vauva, ilman sitä vauvaa :D Tuo vauva (lue vaatteet) näyttää ihan super isolta!

Pitikö tässä vielä lähtee ostamaan 50 senttisiä vaatteita ettei toinen huku vaatteisiin kotiin tullessaan :/

Enkä minä kyllä tiedä että tarkeeneko noilla vaatteilla tuodakaan vauvaa. Eihän nyt ole enää niin kylmät ilmat.. hmm..

Semmosta kunnon lämmintä hattua ei meillä ole. (paitsi se äp hattu, mut sehän on tosi iso) Tarkenisko tulla kypärämyssyllä ja sitten semmosella ohuella kevät/kesä/syys hatulla siinä päällä (siinä on korville omat läpät:) ja sitten vielä haalarin huppu siihen päälle??

Nyt menen kaivelemaan itselleni kotiintulo vaatteita!!

Jouhi joka haluais noitten vaatteitten sisään vauvan :)

Huomenta sinullekin :) On se kumma, ettei nämä vauvat tajua näitä äitiyskorttiin kirjattuja päiviä. Kyllä tässä on yritetty kertoa tuonne nahkan taakse, että olisipa hyvä päivä syntyä. Tänäänkin aurinko paistaa ja on niin keväinen ilma, että... Mutta ei, ei uhallaankaan anneta merkkejä syntymisestä.

Kävely ja jopa lepo aiheuttaa minullakin supistuksia mutta eihän näillä mitään vielä syntymään saada. Kunhan vaan kokeilee. Unohdin eilen kirjoittaa, että kun menin sen lapsivesiepäilyn vuoksi NKL:lle niin olin vähällä jäädä osastolle verenpaineen vuoksi. Oli niin koholla, että lääkäri sanoi, että jos ei puolen tunnin levon jälkeen alapaine laske alle 100 niin sitten jään sinne. Onneksi laski sen verran ja pääsin tosiaan kotiin. Nyt on neuvolassa kontrollit ettei vaan nouse uudelleen.

Niin, tekemisen puute on perseestä. Minäkin olen jo laittanut kylppärin vauvalle valmiiksi, on tasot ja pehmusteet ja vaipatkin tyrkyllä rasvoja myöten mutta kun vielä olisi se vauva :)

Z

En nyt ihan muista niiden huoneiden järjestystä, mut tää sun huone..olikos se siinä ruokailutilan päässä käytävää? Hmm...häiritsee kun en nyt muista. Juttelin osastollakin niin usean kanssa et hiukan vaikea yhdistää huonenumeron perusteella keneenkään. Minä siellä aina hassulla murteellani juttelin ihmisten kanssa lypsyllä ollessani ja muutenkin. Mulla on vaaleat -tyvestä laiskuuden takia tummat hiukset ja oon aika lyhyt täti... Jos hälytyskellot käydyistä keskusteluista soi niin vinkkaa mullekin. ;)

Päivä plussat (pakko raapustaa ettei unohdu ;-D)

+ ulkona on/oli iiiiihana ilma ja istuin auringossa kauan, kun lapsi leikki omiaan siinä vieressä

+ harjasin kaikki hevoset (no, kahta lukuunottamatta)

+ talo on edelleen kohtuusiisti, vaikka siivoamisesta on kulunut jo 1vrk

(o) oma olo on edelleen samanlainen punkero, mutta ei supistele pahemmin tai mitään. Maha on järjetön ja huomasin, että raskausarpia on tullut kaksmiljoonaa lisää ja ovat kyllä tosi punaisia! No, ainakin ekan raskauden jälkeen vaalenivat ihan olemattomiin.

Kuulkaa, MIKSI kaikki tavarat tippuvat käsistä lattialle??? On tosi väsyttävää ;) Ei vaan jaksa enää kumartua. Joku viikko sitten mies pyysi lumiharjaa autossa mutta en mä sitä saanut millään nostettua jaloistani. Aika surkee olo. Sama kun vatsalihakset ovat kadonneet (selvisi siihen ihan fysiologinen syykin muuten kun luin jotain Vauva-lehteä!) enkä päässyt äsken sohvalta ylös kun en päässyt kierähtämällä tulemaan. Jippiajee! Köntys mikä köntys.

Jassoo, kohta pitää vielä haihtua kauppaan ettei huomenna tartte.

Illanjatkoja ja jaksuja!

telma ja hissukkamasu 37+4

Eli siirretään tämänpäiväset viestit pois eiliseltä:

Isot onnittelut täältäki vauvansa noutaneille!

Pahalta kuulosti tuo TAYSin tilanne. Jospa sitteki pitäis jalkoja ristissä sinne huhtikuun alkuun, jos ruuhka yhtään helpottaa.

Kolomoselle on pitäny jo monta kertaa sanoa tervetuloa tälle puolelle; siehän synnytät 100 prossan varmuuella tässä kuussa, toisin ku moni meistä, joten turha pyyellä loikkausta anteeksi:) Esikoisen parin vuojen takasta käynnistyskokemusta tähän perään, vaikka vaikeepa näitten perusteella taitaa olla mitään päätelmiä synnytyksen kestosta tehä, ku on niin erilaisia tapauksia:

Menin rv41+6 aamulla muistaakseni kasilta sairaalaan ottaan cytotecia suun kautta ekan murun, joka ei saanu mitään aikaseksi. Toisen murun jälkeen päivällä alko supistella ja synnytys laskettiin alkaneeksi kolmen maissa. Saliin pääsin vasta joskus yhentoista maissa ja epiduraalin sain klo 23.47. Kalvot puhkastiin ennen toista annosta epiduraalia ja ponnistin tytön maailmaan klo 3.36. Ekaksi synnytykseksi tuommonen 13 tuntia taitaa olla aika keskiverto, joten en usko käynnistämisen siihen paljoa vaikuttaneen. Pitkään masussa viihtyneenä vauva oli tosi virkeän ja valmiin olonen alusta asti, tapitti silmiin ja haki hymyntapastaki jo viikon vanhana. Huonona puolena taas se, että vauva oli ehtiny saaha tulehuksen lapsiveen tihkumisen takia, joten joutu lastenosastolle antibioottikuurille.

Tuntuupa hassulta muistella tuota edellistä synnytystä; ei sitä vieläkään tajua, että kohta on taas sama eessä...

Vielä sunnuntain plussat:

+päästiin pitkästä aikaa ulkoilemaan, ku tyttö on tervehtyny

+tytöllä oli kivaa, ku kaveri oli illalla kylässä

+ei oo närästäny koko päivänä, eikä lonkkiakaan hirveesti säre

Udidi ja Dumbo rv 38+1

ei jaksa edes laskea niitä enään.

Lähdetään kohta käymään tuolla 100km:n päässä kyläilemässä ja sitten haetaan poika mummolasta ja mummo otetaan mukaan niin ei pojan tarvi jäädä yksin jos mulle tulee lähtö, siis huom JOS... tällä menolla supistelen vielä kesälläkin.

Supistuskipuihin, kun mulla ne on tuolla selän puolella, käskivät syödä panadolia, liikunnasta ei kuulemma ole mitään apua jos ei lähde käyntiin omaa vauhti niin sitten ei lähde. Liikunta silti aiheuttaa supistuksia, mutta niillä ei kuulemma ole mtn merkitystä jos ne ei jatku myös levossa! Eli käskivät levätä, jota en taas voi tehdä kun selkä hajoaa maatessa.. jos istun(joka on tosi vaikeeta) tulee supistuksia tiheämmin(mutta ei tarpeeksi), joten yhtä tyhjän kanssa koko neuvot.

Kädet tärisee, olo on hutera, saa nähdä kuin huonoon kuntoon sitä pitää mennä enneku tekevät asialle mitään. Sairaalassa on täyttä, eikä viikonloppusin oteta " turhia potilaita" ja noroviruksen takia vierailut on vielä enemmän rajoitettuja. Jopa tutustumiset oli peruttu toistaiseksi. Isäkään ei saa olla siellä ku pari tuntia iltapäivisin :(

Nyt joku taas vääntää puukkoa mun ristiselässä, joten ei tästä kirjottamisestaan tuu yhtään mitään...

Jaksamisia kaikille, punkeli edelleen yhtenä 39+6

Yhtenä kappaleena tosin.

Jouduin viime viikolla pieni muotoiseen autokolariin, yx ukko törmäs muhun takaa päin ja tuon vuoksi jouduin tarkkailuun.Pääsin vasta kotia.

Suuri on kuulema riski et istukka lähtis irtoomaan ennen aikojaan, joten olen nyt aika lailla pakko levossa.

Paljon onnea kaikille vauvansa saaneille,

ja te +40rv' tä, ni kyl se siitä.Ne vaavit tulee kyl ulos kun on niitten aika.

Mä jatkan nyt tuota en tee yhtään mitään-ohjelmaa, semppiä kaikille!

Hanan ja vaavi rv 38+1

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat