Seuraa 

Tein tähän tällasen yhteenvedon näistä tähän asti tulleista esittelyistä.

Ensi ois nää kysymykset:

Nimi:

Ikä:

Siviilisääty:

Lapset:

Taustaa:

Mihin menet synnytämään:

Muuta:

Nimi:Mia

Ikä:33v

Siviilisääty:Naimisissa

Lapset:IVF tuoresiirrosta tyttö 05/05

Taustaa: Endo, syksyllä pas kolmas ja viimeinen onnistui

(pakkasessa oli 7, nyt tyhjä)

Laskettu aika: 28.8.07

Mihin menet synnytämään: NKl eli naistenklinikka

Muuta:Hoitovapaalla kotona

Nimi: (merkki) T-04

Ikä: 34-vuotta (toukokuussa 35)

Sivilisääty: Avoliitto (kahdet häät siirretty, raskauksien " takia" )

Lapset: IVF-poika 12/04

Taustaa: Lapsettomuushoidot alkoi keväällä 2004. Paha endometrioosi jota operoitu pari kertaa. Ensimmäinen IVF onnistui. Pas 4/2006, raskaus alkoi mutta meni kesken rv 8. Toinen IVF 11/2006 (joka oli menossa myös lääkäreiden mielestä) penkin alle,- onnistui-! Mutta ei ole ollut helppo alkuraskaus. Epämääräistä vuotoa 3 vkoa plussa testin jälkeen. Varhaisultrassa todettiin tuulimuna, joka 1,5 viikon päästä vahvistuikin raskaudeksi!!!! Nyt vasta uskon että olen raskaana...

Laskettu aika: 7.8.2007

Mihin menet synnyttämään: HUS Naistenklinikka

Nimi:Lost

Ikä: 28 ja mies 26

Siviilisääty: Avoliitto

Lapset: Edelisestä suhteesta tytttö -00

Taustaa: Yritystä 6/-04, molemmissa vikaa, ICSI ainut hoitomuoto, 3. ICSI toi " pysyvän" plussan, 2 kemiallista aikaisemmista hoidoista.

Laskettu aika: 14.8.07

Mihin menet synnyttämään: TAYS

Muuta: Hoitoalan pätkätyöläinen

Nimi: tintti

Ikä: minä 29, mies 37

Siviilisääty: Naimisissa

Lapset: ICSI tuoresiirrosta tyttö 01/06

Taustaa: Yritystä vuodesta -00 lähtien, hoidot aloitettiin loppuvuodesta -03. Toisesta ICSIstä saimme tytön, nyt saman hoitokierroksen pakkasalkioista odotamme kaksosia. Pakkaseen jäi vielä kaksi alkiota odottamaan ; )

Mihin menet synnytämään: KHKS

Muuta: Osittaisella hoitovapaalla - töitä virallisesti 3 pv/vko, mutta siitä huolimatta työkänny korvalla 7 pv/vko.

Ja muut elokuiset tänne vaan esittäytymään ja pinoutumaan!!!

Kommentit (16)

Mulla suppareita ehkä 15-20 päivässä ja osa kivuliaita. Niitä tulee yölläkin eli lepo ei tunnu auttavan... Hyvä, että sulla ovat vähentyneet!

Kiva kuulla, että kaikilla on hyviä ultrakuulumisia!

Saararebekka: Täällä on kanssa suppareita. Osa on kivuliaitakin ja jouduin viikoksi saikulle niiden vuoksi. Johtui bakteerivaginoosista. Kaikki kukitenkin kohdunkaulalla ok, joten sikäli ei ole huolestuttavaa, mutta parin viikon kuluttua pitää taas tsekata paikat. Kuulemma puolesta välistä saakka saa harjoitussuppareita olla.

Tammihiiri: Oletko ollut hyvällä mielialalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Hei!

Tosiaan on hiljennyt elohiirien pino, itsekin olen ollut laiska kirjoittelija. Mutta vastaanpa nyt tuohon esittelyyn:

Tässä esittelyni:

Nimimerkki: Saararebekka

Ikä: 29

Lapset: Ei, esikoista odotellaan

Taustaa: Tutkimuksiin keväälllä 06 (yritystä reilu vuosi takana), IUI 04/06->negaa, ICSIn tuoresiirto 9/06 ->negaa, lääkkeetön PAS 10/06->negaa, lääkkeellinen PAS 11/06->plussaa :). ICSI ainoa mahdollinen hoitokeino.

Laskettu aika: 3.8.2007

Synnytyspaikka: KYS

Muuta: Potkuja tuntuu jo! Ihmeellisen ihanaa!

Onnellista odotusta elohiiret!

Saararebekka rv 20+5

Me käytiin rakenneultrassa tasan viikko sitten, vauva oli 360g ja kaikki hyvin.Sieltä se meille vilkutteli! Mutta sukupuolta ei selvinnyt vielä. Potkut tosiaan tuntuneet nyt reilun pari viikkoa ja nyt jo toisinaan niin voimakkaita, että mieskin tuntee vatsan päältä niistä jokusen. Enää alle puolet raskautta jäljellä, uskomatonta, nyt alkaa jo enemmän uskaltaa nauttia, vaikka tietenkin se on yhä ajateltava päivä kerrallaan.

Hyvää viikonloppua ja kirjoitellaanhan kuulumisia!

Saararebekka, rv 21+0

Heips vauvaprojekti ja elokuiset! Täällä on olo helpottanut onneksi jo paljon - kiitos lääkkeiden ja tämän raskauden helpoimman vaiheen. Tänään oli taas neuvola ja kaikki oli hyvin. Masukki oli kasvanut kovasti ja pamautti jalallaan sydänäänianturia eli liikettä piisaa:-). Vauvamahakin pullahti täällä esiin vihdoin muutama viikko sitten ja painoa on tullut jo melko paljon (melkein +9 kg, hui!). Välillä tulee aika epäuskoinen olo, että voiko tämä kaikki tosiaan olla totta 4,5 vuoden jälkeen..

Saararebekka: Luulen, että minullakin on ollut muutamia harjoitussupistuksia, ts. sellaista kovettumistunnetta, mutta ei paljoa.

Elliida: Täällä myös istukka etuseinässä, mutta tunsin liikkeitä ihmeen aikaisin. Ekat muistaakseni jo joskus vko:lla 17. Nyt ne tuntuvat jo masun päältäkin. On se helpottavaa, kun tuntee liikkeitä ja tietää kaiken olevan kunnossa. Kyllä ne liikkeet vahvistuvat varmasti meillä kaikilla kovaa vauhtia.

Ihanaa, täällä odotellaan kovasti huomenna alkavaa pääsiäismatkaa Espanjaan:-)! Siispä hyvää pääsiäistä elohiirille!

- Tammihiiri - rv 21+6

Tao_Tao:

Mukava, että kävit lukemassa kuulumisia. Tosiaan on jännää tuntea potkuja ja seurata kasvavaa masua. Toivottavasti sulla tämä piinailu päättyy plussaan!

Vauvaprojekti: Onko sulla supistukset olleet kivuttomia ja kuinka usein niitä tuli? Kerroin myös aikaisemmin, että mulla myös kivuttomia supistuksia ja niitä olikin tuossa pari viikkoa sitten muutama per päivä, mutta nyt ovat rauhoittuneet, eikä ole jokapäiväistä vaan satunnaista.

Virtsatietulehdusta epäilin, mutta ei onneksi ollut. Lienee vain limakalvot muutoksessa ja turvoksissa, joka aiheuttaa tuntemuksia. Selkä myös hiukan vihoitellut, ryhti varmaan liikaa takakenoinen.

Aurinkopäivää!

Saararebekka rv 24+3

Käytiin näköjään Vauvaprojektin kanssa samana päivänä rakenneultrassa:-).

Kaikki oli hyvin täälläkin. Vauvalla oli painoa 359 g ja vajaan viikon oli edellä virallista la:a. Hyvin on siis kasvanut. Osittain ultra tehtiin 4D:llä, joten nähtiin masukin kasvotkin ja saatiin muutama kiva kuva mukaan, joissa se esittelee meille peukutustaan ja haukottelutaitoja. Sukupuolikin taisi ultrassa melko varmasti selvitä ja aavistukseni olivat ihan oikeassa. Prinsessa näyttäisi olevan tulossa:-) Liikkeitä olen tuntenut jo kuukauden verran ja ovat voimistuneet pikku hiljaa. Kaikki tuntuu nyt jotenkin todellisemmalta ja helpotti kovasti, kun ultrassa kaikki oli hyvin. Luulen, että nyt tästä kaikesta uskaltaa alkaa nauttia vihdoin, kun puoliväli on saavutettu. Hyviä vointeja ja kertoilkaahan muutkin kuulumisia!

- Tammihiiri - rv 20+3

Mun kone on ollut kaksi viikkoa huollossa, joten siksi hiljaiseloa....

Tänään oli neuvola rv17+1 ja kaikki ok. Vähän olen huolestunut kun ruoka ei maistu, kiloja ei tule ja maha ei kasva...mutta kyllä siellä sydänäänet ainakin kuuluivat hyvin.

Viime viikonloppuna oli ihan törkeä alavatsa kipu joka säikäytti, kunnes muistin että esikoiselta oli sama. Olin naikkarilla tutkimuksissa silloin ja sain ruokatorven tulehduksen lääkkeet, eli se liittyy närästykseen. Rennie auttaa siihen polttoon ruokatorvessa, mutta se kummallinen alavatsakipu vaan jatkui. Ensi kerralla jos tulee niin menen käymään naikkarilla, saan sen lääkekuurin.

rakenneultra 2.4, joten sitä tässä nyt sit odotellaan seuraavaksi.

mia

Heipsan pitkästä aikaa! Onpa elohiirten pino hiljentynyt, taitavat kaikki odotella jo rakenneultraan menoa. Täällä kaikki mennyt hyvin. Tosin masennus on iskenyt vähän pahemmin ja jouduin aloittamaan lääkkeet siihen:-(. Se hiukan huolestuttaa, mutta noiden pitäisi olla kyllä turvallisia käyttää, ainakin lääkärin ja neuvolan mukaan. Onneksi olo on helpottanut jo kovasti:-). Rakenneultraa odotellaan ensi viikolla. Ja enää 4 päivää ja sitten on puoliväli saavutettu. Liikkeitä olen tunnistanut jo pari viikkoa ja masukin on alkanut vihdoin näkyä.

Tässä esittelyni:

Nimi: (-merkki) Tammihiiri

Ikä: Täytän keväällä 31 ja mies 33

Lapset: Ei, esikoista odotellaan

Taustaa: Takana lapsettomuushoitoja 4,5 vuotta. 4*inseminaatio tuloksetta, 1. IVF:stä tuulimunaraskaus 1/06 ja 3*PAS tuloksetta. Nyt toisen IVF:n tuoresiirto toi toivotun tuloksen. Pakkasessa vielä 2 huurunenua odottamassa. IVF ainut mahdollisuus onnistua.

Laskettu aika: 8.8.2007

Synnytyspaikka: PHKS

Muuta: Muutettiin näille seuduilla vasta viime kesänä miehen työn perässä ja itse olen työttömänä (ja siis vielä seuraavat 1,5 vuotta ainakin).

Mukavaa viikonloppua ja onnea odotukseen Elohiirille!

- Tammihiiri - ja TaimiArmas (rv 19+2)

Lueskelin omaa hoitohistoriaani tuolta toiselta puolelta, kun en muistanut, millaisia alkioita minulle on aiemmin siirretty. Pitipä sitten ihan " etsiä" teidtä käsiin, Saararebekka, Tammihiiri, Tintti-78 ja vauvaprojekti! Olin niitä harvoja, jotka eivät plussanneet pinostamme marras-joulukuussa.

Oli niin ihana lukea kuulumisianne. On varmaan aika hurjan jännää ottaa potkuja vastaan pikkuisilta =) Olen niin onnellinen puolestanne.

Kaikkea hyvää ja onnea ja voimia loppuraskauteen, koko pinon porukalle! Kasvattakaahan masunne oikein isoksi! =)

Toiovtteleepi Tao_Tao,

pp3 PAS:ista. Nyt on pakkanen tyhjä. Nähtäväksi jää, onko seuraavana edessä uusi ICSI vai äippäloma...

Nimi: Vauvaprojekti

Ikä: 29

Lapset: Esikoinen tulossa

Taustaa: Ekalla ivf:llä tämä plussa

Mihin menet synnytämään: Jorvi

Muuta: Eilen rakenneultrassa kaikki ok!

Hienoa Tammihiiri, että lääkkeet purevat ja vointisi on ok!

Kiva kuulla susta Tao_tao. Täällä pidetään peukkuja ihan hirmusti sulle, että PAS onnistuu!!!

Itsellä alkaa neljäs lepoviikko liiallisten supistusten vuoksi. Seinät alkaa kaatua päälle ja huoli pikkuisesta on ihan älytön. Vielä kuitenkin kaikki kunnossa. Toivottavasti pikkuinen jaksaa pysyä kyydissä vielä monta viikkoa.

vauvaprojekti 23+6

...ja vaavi näytti kaikin puolin olevan kunnossa. Se polki pienillä säärillään kuin olisi harjoitellut juoksukilpailuihin! Tämän autuaampaa oloa ei varmasti voi ihmisellä olla :)

Liikkeiden tuntemisesta en vieläkään ole ihan varma. Mutta istukka peittääkin melkein koko kohdun etuseinän. Vatsa pullistuu kuitenkin huimaa vauhtia ja painokin on lähtenyt vähitellen nousuun.

Aamupahoinvointi palasi muutaman viikon poissaolon jälkeen, en tiedä miksi. Ehkä verensokeri on niin matala aamuisin. Mutta tällä hetkellä tuollaiset pienet asiat eivät tunnu missään.

Keväisiä päiviä kaikille ja onnellisia ultrakokemuksia kaikille!

t. Elliida

ovat tulleet täällä tutuiksi. Onko teillä muilla ollut? Terveydenhoitaja kuitenkin rauhoitteli, että ellei ole kivuliaita tai usein toistuvia ( monta monta kertaa esim.aamupäivän aikana) tai esiintyisi vuotoa niin ei hätää. Kuulema kohtu harjoittelee ja elää, supiostelee useimmilla raskauden puolivälistä alkaen. mulla ollut nyt jokunen per päivä. Alavatsa vain kovettuu hetkeksi ja jos on selällään massu on pallompi ja nousee hiukan, mutta menee hyvin nopeasti ohitse, tuntuu ainoastaan tuo kovuus sellaisena pienenä paineen tunteena. jotenkin ei ole kivaa, mutta onpa tuo hyväksyttävä ja tarkkailtava niiden tiheyttä. kohdunsuun katsovat jos tulisi useammin.

Vihdoin meilläkin oli toinen ultra ja kaikki näytti olevan kunnossa.

On se ihmeellistä miten noi ultra laitteet on kehittyneet, viime raskaudenkin (2v) jälkeen. Me mennään vielä 4D ultraan toukokuun alussa.

Mietin juuri milloin tuolle esikoiselle (täyttää 2v toukokuun alussa) voisi ja miten kertoa tulevasta vauvasta. On kyselty että haluaisiko hän meille vauvan ja kovasti sanoo halivansa ja hoitavansa vauvaa jos sellainen jostain saadaan.

Maha ei ole iso, eikä kiloja ole juuri tullut, mutta pääasiahan on että vauva oli ultrassa saman kokoinen kuin noilla viikoilla olla pitää.

Iloista pääsiäisen aikaa teille kaikille!

Mia

Heipsan! Aika ehtii vierähtää nopeasti ennenkuin kuulumia ehtii kirjoitella. Me käytiin rakenneultrassa pariin otteeseen: ekan kerran jo pari viikkoa sitten. Lääkäri halusi tarkastaa, ettei toisen vauvan vapaassa vatsaontelossa ollut nestettä - oli kuulemma ekalla kerralla näyttänyt vähän siltä. Kaikki oli kuitenkin onneksi kunnossa ja pampulat kasvavat vauhdilla. Ehdin jo viritellä jos jonkinlaista kauhuskenaariota, mitä vauvalla saattaisi olla vialla. Olo on melkoisen turvonnut ja vatsa on jo tosi iso. Ruoka maistuu taas hienosti, mutta vaivoikseni oonkin saanut sitten närästyksen ja suonenvedot - jälkimmäisen tosin sain nopeasti kuriin magnesiumilla (vinkkinä muillekin). Aina ei vaan muista ottaa tabuja...

Hyviä vointeja kaikille!

tintti

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat