Vierailija

Annanko kessutella vai otanko kotiin yhteyttä?

Tilanne:

Viime vuonna opetin kutosia, jotka nyt ovat seiskalla. Asun kaupungin keskustassa ja näen ikkunasta (kyylään verhon takana...ehheh..no en sentään) usein ex-oppilaitani kännissä tai rööki suussa.

Jotenkin tekee pahaa mutta toisaalta olisi tosi kyylämäistä soitella koteihin, kun en opeta enää näitä seiskaluokkalaisia ja nämähän vielä vetävät vapaa-ajallaan sitä kessua.

Itse haluaisin kuitenkin tietää, jos oma lapseni polttaisi kylillä.

Mielipiteitä, mammat???

ope

Kommentit (17)

ja kerro, että sillä tietyllä paikalla polttelee usein nämä 7-luokkalaiset tupakkaa. Älä missään nimessä ota yhteyttä lasten vanhempiin.

kun olen nähnyt oppilaita KOULUMATKALLA tupakalla, mopoilemassa ilmankorttia ym. ja soittanut kotiin. Ei kuulemma kuulu mulle mitä lapsukaiset koulualueen ulkopuolella puuhailee. Ihan oli vanhemmat selvittäneet lakipykäliä myöten, mihin asti opettajan valvontavelvollisuus ja ojentamisoikeus ulottuvat. On se vaan sääli, kun ei tunnu asiat kuuluvan vanhemmillekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ainakin minä ehdottomasti haluaisin tietää, jos lapseni vetää kartsalla rönöä. Ihan sama kuka sen minulle kertoo.

Just tollasten nihkeilyn takia jää vanhemmilta arvokas tieto saamatta.

" leipäpappi" kuittaa onnellisena liksan ja muusta viis, ymmärrän.

Ymmärrän myös ap:n vastuullisen ja aidosti välittävän asenteen. Soisin lapseni mieluummin ap:n oppilaaksi kun tuon työhönsä leipääntyneen opettajan jolle on aivan sama meneeklö oppi perille vai ei.

Jos lapseni tupakoisi kaupungilla niin kuulisin siitä mielelläni ihan sama kuka kertoja olisi, pääasia että saisin tietää. Joten jos muistat näiden lasten vanhempien suhtautumistavan tupakoimiseen yms. yhteistyöhaluiseksi niin ilmoita vaan. Jos lapset on sellaisista perheistä joissa heidän tekemisistä ei välitetä (niitä on paljon) anna asian olla, ovat menetettyjä tapauksia. Näille nuorille voit jutella kun satut nokakkain niin huomaavat että todella välität heistä.

Sit ne kuuluttaa keskusradiossa, että siellä ja siellä nähty seiskojen kessuttelua. No, nehän siirtyy toiseen paikkaan kessuttelemaan.

Mut jos ottaa kotiin yhteyttä, asiaan puututaan varmasti ja tupakointi luultavasti monen kohdalla loppuu.

Miten olisi sellainen nimetön sähköposti hotmail-osoitteesta?

kyyla@hotmail. com

:D

että kannattaako siitä tupakasta ja viinasta vaahdota 5.-6.-luokkalaisille, kun ne kuitenkin yläkoulussa tekevät mitä tekevät.

Jos käyttäisi nekin terveysvalistustunnit vaikka matematiikan opettamiseen, niin tunneista olisi edes jotain hyötyä.

ap ope

Meillä on jatkuva arviointi eli oppilaat antavat opettajalle palautetta tehdystä työstä nimettömästi. Olen saanut todella hyvää palautetta. uskon tämän johtuvan siitä, että olen todella innostunut työstäni ja koska en tuhlaa aikaani epäolennaiseen eli entisten oppilaiden kyttäämiseen, jaksan tehdä työni hyvin ilman uupumista.

anna olla

Minäkin kuuntelen viime vuoden kutosteni juopottelujutut bussissa ihan sujuvasti (kerskuvat toisilleen, eivätkä huomaa, kuka istuu takana).

Sitä kai se yläkoulu on (ja oli jo mun nuoruudessa)

ope

On toki näitä vanhempia, joiden mielestä kenellekään muulle ei kuulu, vaikka lapsi joisi itsensä hengiltä. Mielestäni olet todella ihana ope, kun jaksat välittää vielä vanhoista oppilaistasi.

eihän vanhemmat voi titeää, jos heile ei kerro. Ja kyllähän heidän pitäisi saada kaikki omaan lapseensa liittyvä tieto, jotta tietävät missä mennään.

opettaja, kun tällaisia miettii. Itsellä takana opetusvuosia 21 enkä todellakaan soittele minnekään. Minun vapaa-aikani on minun omaa aikaani eikä minulla ole mitään velvollisuutta vahtia muiden lapsia. Koulussa valvon ja teen sovitut toimenpiteet, mutta muusta ajasta saa vanhemmat vastata.

Minulla ei ole mitään hinkua joutua ex-oppilaiden vanhempien vihankohteeksi. Jos kerran asia ei minulle kuulu, niin polttakoot.

Vaikka kyllähän se vituttaa, kun kuitenkin tätä tupakoimattomuusvalistusta yhdessä tuumin vanhempien kaa annoin.

ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat