Vierailija

Ja vähän reseptiä, kiitos. Syötiin juuri pari päivää makaronilaatikkoa, jossa ei ole varmaan vitamiinin vitamiinia; vehnästä tehtyä pastaa ja jauhelihaa.



4-vuotias syö jo kokonaisia porkkanoita ja hedelmiä, joista saa vitamiinit, mutta alle 2-vuotiaalle kätevintä olisi syöttää kasvikset ruuan seassa.

Kommentit (6)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Perussalaatti kurkun ja tomaatin kanssa, vähän keitettyä riisiä/makaroonia (voi olla vaikka tummaa tai niiitä kaura- yms. riisejä) ja sitten vaikka grillattua broitsua + fetaa/raejuustoa ja jotakin hyvää salaattikastiketta. Jos oikein sotkusalaatin haluaa niin vaikka maissia, herneitä, mandariinia/appelsiinin/anananksen paloja jne. sekaan ja yksi herkkujen herkku lasten mielestä on paahdetut auringonkukansiemenet! Meidän perheessä tuollaista salaattia menisi vaikka joka päivä valtava kipollinen.

Ei muuta kuin 2-3 eri ainesta pataan (esim. porkkanoita, perunoita ja sipulia tai sipulia, perunaa ja kukkakaalia jne.) Kiehutetaan kypsäksi ja soseutetaan. Mausteeksi mustapippuria, ja halutessa kasvisliemikuutio.

Keitä esim. pilkottuja porkkanoita, muutama peruna, purjoa, tai mitä tahansa kasviksia vähässä vedessä,laita kasvisliemikuutio,jos et pelkää lisäaineita. Soseuta sauvasekoittimella,kun kypsiä. Lisää mausteet,esim pippuria ja voit laittaa sekaan ruokakermaa,niin tekee vähän täyteläisyyttä. Tarjoa tuoreen leivän tai sämpylöiden kanssa ja pistä annokseen raejuustoa.

ja sulattaa sulatejuustoa sekaan. Meidän lasten lemppariruoka.



Kastikkeen kanssa voi sen ikuisen ravintoarvoiltaan mitättömän perunan (jollei sitä syö kuorineen) sijaan tarjota vaikka parsa-, ruusu- tai kukkakaalia.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat