Vierailija

Oikeesti. Meillä on samanikäiset tytöt (4v) ja meidän tyttö sai juuri korvikset. Kaveri sanoi että haluaisi niin kovasti omalle tytölleenkin korvikset, mutta kun mies ei anna hänenkään käyttää korvakoruja. Hän otti kuulemma korvikset pois heti, kun tapasi miehensä, koska mies kertoi ettei tykkää korviksista.

Kaveri on töissä ja tienaa vähintään sen mitä miehensäkin, mutta joutuu soittamaan jokaisesta tekemästään ostoksesta miehelleen. Vaatteita ei koskaan osta " ilman lupaa" , vaan soittaa vaatekaupasta miehelleen ja kysyy saako ostaa.

Eniten ihmettelen sitä, että kaverin mies ei halua nähdä mitään vaaleanpunaista tai muuta tyttömäistä heidän tytöllä. Tyttö itse on jo sen ikäinen, että haluaisi prinsessakruunun päähänsä ja ihanan mekon päälleen (meillä käydessään lainaa aina tyttöni balettiasua), mutta iskä ei anna. Kaikki tytön vaatteet on tosi poikamaisia: vihreää, sinisen eri sävyjä, ruskeaa. Pari kirkkaanpunaista sporttista paitaa olen nähnyt, mutta vaaleanpunaista ei koskaan. Viime kesänä oltiin tyttöjen kanssa H&M:ssä ja kaverin tyttö olisi halunnut kivan vaaleanpunaisen hameen, mutta kaveri sanoi ettei voida ostaa semmosta kun iskä ei tykkää niistä. Tyttö sai poikien puolelta ruskeat shortsit. Tytöllä ei ole yhtään mekkoa. Hiuslenkkejä ja pinnejä hänellä ei ole koskaan, pienenä kulki sinisissä rattaissa sininen haalari päällä. Nyt kulkee harmaassa talviasussa ja joka paikassa luulevat pojaksi.

Mulle tulee väkisinkin mieleen, ettei isä taida arvostaa naisia ollenkaan. En tarkoita, että tytöt pitäisi pukea pelkkään vaaleanpunaiseen, mutta ei ole mun mielestä normaalia että tyttölapselle ostetaan melkein kaikki vaatteet poikien puolelta, esim. vauvana kulki bodyissa joissa oli auton kuvia. Lasta luullaan aina pojaksi. Uimarannallakin sillä on vaaleansininen bikinin alaosa ilman yläosaa, ihan kuin pojan uimahousut.

Sen tiedän, että kaverin mies odotti heille poikaa. Vauvasta puhuttiin nimellä Eetu, ja kuvittelin että he olisivat selvittäneet sukupuolen ultrassa, mutta ei. Mies vaan TIESI (hihii) että heille tulee poika, koska hän on aina kuvitellut itsensä pojan isänä ja tiennyt että hänen esikoisensa on poika. Kun tyttö syntyi, tuore isä oli ollut ihan oikeasti hämmästynyt ja pettynytkin lapsen sukupuolen vuoksi. Terve kaunis tyttövauva, ja iso mies kehtaa kiukutella! Nyt he odottavat toista lasta ja mielenkiinnolla odotan mitä tapahtuu jos tämäkin on tyttö.

Mies ei ole mikään afganistanilainen muslimi vaan suomalainen.

Kommentit (7)

kuukausi-budjetti on vaikka kovin tiukka lainanlyhennysten yms vuoksi, ja mies hoitaa raha-asiat joten tietää miten paljon on tässä kuussa varaa tuhlata.

Mutta jos tytöllä on vaan poikien vaatetta eikä saa edes prinsessaa leikkiä, niin se on surullista, ja opettaa tytölle että pojat on parempia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat