Vierailija

Minulla on siis rv 13+1 nyt.

Sivut

Kommentit (34)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ekassa raskaudessa tuli +2kg, synnytyksen jälkeen -8kg

toisessa raskaudessa tuli +9kg, synnytksen jälkeen -2kg

ensimmäisessä raskaudessa kävin ravintoterapeutin luona

toisessa raskaudessa ei kiinnitetty huomiota ruokailuun neuvolan kautta, olin loppuajasta ihan turvoksissa

..rv 35+2, ja painoa tullut n.13kg, lähtömitat: 170/84,5 , ja neuvolassa motkotetaan aivan järkyttävästi, tänään just menossa sinne ja pelottaa jo valmiiksi tulevat valitukset. Käyn kotona vaa´alla päivittäin, ja yritän seurailla syömisiäni, mutta silti nyt vaan tuntuu paino nousevan. Olen ollut koko aikuisikäni ylipainoinen, enemmän tai vähemmän, ja tuntuu etten vaan osaa syödä oikein, vaikka tiedäkin ruokien kalorit jne. Aina vaan sorrun. No, toivon, että synnärille jäis ainakin kuus kiloa, ja että loput saisin laihdutettua sitten ens vuoden aikana.

että koska sokerirasitustestissä oli yksi arvo kohollaan kummallakin kerralla, noudatin sen mukaista terveellistä ruokavaliota.

lapset oli ihan normaalikokoisia syntyessään (3470g ja 3240g).

En seurannut mitään ruokavaliota. Söit perusruokia ja niiden lisäksi aika paljon makeaa. :(

Olen 172cm pitkä.

Ensimmäinen raskaus:

Lähtöpaino 65kg, synnytyksen jälkeen 79kg, laihdutin -> 73kg

Toinen raskaus:

Lähtöpaino 76kg, synnytyksen jälkeen 89kg, laihdutin -> 79kg

Nyt painan taas 85kg puoli vuotta laihduttamisen jälkeen. :(

Paino nousi nopeasti tähän mutta nyt on pysynyt samassa pitkän aikaa.

Kolmas lapsi on haaveissa ja saa nähdä joudunko dieetille tällä kertaa.

Toisella kerralla tehtiin sokerirasitus jossa ei ilmennyt mitään.

Kahdessa raskaudessa aloituspaino ollut 88kg ja 89kg ja molemmissa on tullut n. 12kg ja kaikki on lähtenyt imetyksen aikaan. Neuvolassa ei ole annettu mitään rajaa paljonko saa tulla kiloja. Nuo on saanut tulla ilman mitään huomautteluja. Nyt lähtöpaino oli 87kg ja tähän mennessä tullut 5kg ja rv 23, eli samaa kaavaa menee kuten aiemmatkin. Loppua kohti painon nousu on hidastunut, kun taas tässä keskiraskaudessa sitä tulee kerralla paljon. Vauvat olleet molemmat 3,5kg. Saa nähdä tuleeko tästä samankokoinen =)

Jos jatkaa syömistä normaalisti, en käsitä miten painonnousu pysyy jossain neljässä kilossa? Lapsi painaa, istukka painaa, lisääntynyt verimäärä jne.!

näin:

1. lapsi: lähtöpaino n. 78kg, raskauden lopussa 85, , lapsi 3715g, 1kk synnytyksen jälkeen 75kg, imetyksen jälkeen 85kg

2. lapsi lähtöpaino 88kg, raskauden lopussa 98kg, lapsi 3415g, 1kk synnytyksestä 88, imetyksen jälkeen 102kg

3. lapsi: lähtöpiano 95kg, raskauden lopussa 98kg, lapsi 2865g, imetyksen aikana 103kg, nyt olen ottanut tiukan dieettilinjan, ja paino on jo alle 100, imetän yhä.

Mut on joka kerta "sokerirasitettu", ja tulos on aina ollut loistava. Viimeidin lapsi syntyi kuukauden etuaikaan, siitä pieni koko.

Mulla paino ennen raskautta 85kg pituutta 164. Loppuraskaudessa painoin 96kg. Painoa olisi tullut varmaan enemmänkin kun tykkäsin alussa herkutella, mutta paasto arvo kun oli sokerirasituksessa koholla otin itseäni niskasta kiinni :)

Poika syntyi 39+4 painoa 3100g että ei mikään sokerivauva.

Nyt 3kk synnytyksesta painoa on 87 kg, tähtään 75kg sitten kun olen lopettanut imetyksen.

itelläni lähtöpaino oli 92.kiloja tullut reilu 7kiloa koko raskauden aikana...silti saan neuvolassa haukkumisia joka kerta painostani...harmittaa koska koko odotuksen ilo menee siinä kun miettii lliika kiloja...omasta mielestäni on turha miettiä painoa,ainostaan vauvan hyvinvointia.kilot saa pois raskauden jälkeen..eikä missään nimesssä saa laihduttaa raskauden aikana.luin jostakin että korkeintaan 8 kiloa saa tulla ylipainoisella.

Neuvola tätini ei ilmaise muutenkaan kovin mukavasti painon nousua.kutein yhtenä kerta kun painoa ei ollutkaan tullut lisää niin neuvola täti sanoi että ``hyvä kun ei ole tullut lisää läski kerrosta``

jos painosta on pakko sanoa niin sanoisi edes hienotunteisemmin..kohta tulee masennus jos saan kuunella aina noin loukkaavia kommenteja tai sitten``eikö sinua hävetä kun miehesi on laiha ja sinä noin iso`` mieheni ei edes lihoa vaikka syö kuin hevonen.

raskaus viikkoja minulla on nyt 34+6

kummassakin lähtöpaino 90+kg, ja raskuksien aikan lähti painosta n.10kg vsaikka söinkin ns. normaalisti mutta terveellisesti.

tottakai tehtiin automaattisesti sokerirasitustestit, ja kummassakin paastoarvo hieman kohollaan, joten "raskasudiabetes" toitotus.

lapset syntyessään kumpikin alle 3,5kg, eli ei sokerivauvoja.

kilpiraihashäikkää ollut valitettavasti hoitamattomana kummassakin raskaudessa, liekö sekoittanut asioita entistä enemmän vaan.

Pituutta minulla 160cm

1.raskaus -97: Lähtöpaino 92kg, nousua 6kg, synn jälkeen painoin 89kg.

2.raskaus -99/00: Lähtöpaino 77kg, nousua 20kg, paino asettui ajan mittaan n.80kg:aan.

3.raskaus -07: Lähtöpaino 85kg, nousua 15kg, paino takaisin 85kg kun lapsi n.9kk

4.raskaus nyt menossa: Lähtöpaino taas 85kg, nousua tähän mennessä n.10kg, viikot 32

rv 15 paino oli 90 kg

rv 20 paino oli 92 kg

rv 30 paino oli 95 kg

rv 38 paino oli 97 kg

Kotia kun tulin ja hyppäsin vaakaan paino oli 92 kg

Kuukauden päästä paino oli 85 kg

Puolen vuoden päästä paino oli 74 kg

Nyt painan 68kg

Raskausaikan oli hurja pahoinvointi lähes koko raskauden ajan rv6-35

en ole laihduttanut imetysaikana, että imetys vienyt nuo kilot.

Ensimmäisessä raskaudessa lähtöpaino oli 100-103 kg. Paino laski puoleenväliin mennessä 6 kg rajun pahoinvoinnin vuoksi. Siitä se sitten nousi 8 kg, eli paino ennen synnytystä oli 103 kg. Synnytyksen jälkeen muutamassa kuukaudessa sitten lähtikin 13 kg (en osaa sanoa miten ihmeessä, en edes imettänyt, lienee "piiloliikunta" lisääntynyt), ja sitten tulinkin raskaaksi taas (eli tämä raskaus).

ei esikosta ollut noin ylhäällä oli 83.5 mulla todettiin raskauden aikainen dibetes ja sillä ruokavaliolla olin noin viikosta 20-> ja aamuna jolloin synnytys käynnistettiin (38+3) paino oli 83,5 eli ei tullut kilon kiloa..... ne kaksi mitkä oli tullut ennen viikkoo 20 lähtivät myös loppuaikana.

kakkosta odottaessa en noudattanut diettiä mkoska sokerit pyysyivät kunnossa. silloin alkupaino oli 79 ja loppu paino 84 eli tuli 5kg

ja mulle on kaksi edellistä jättänyt 15kg per muksu, paino noussut aina 20-30 kg.. tosin kun rupesin ensimmäistä odottamaan, painoin peräti 48kg eli tervetulleita kiloja ovat olleet.. nyt lähtöpainoni oli 70 ja risat ja kymmenen kiloa jo tullut rv 30 menossa.. imetin edellisiä vain pari kuukautta,nyt koitan pitempään..

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat