Vierailija

maksaahan se päivähoitokin yhteiskunnalle

Kommentit (8)

Lapset meillä tykkää mennä hoitoon, sielä on kivoja kavereita, leikkejä. Kaikkea voi tehdä kotona; voi mennä ulos ja mulla on lapsien asiat ykkösenä. JOS ne ei viihtyisi hoidossa, jäisin hoitaan kotiin. Näin pienien kanssa on vaihtoehto jäädä kotiin.

Se että lapset menee hoitoon mielissään tarkottaa automaattisesti että kotona lasten on kotona huono olla? Toi on aika sairasta. Onko sulla oikeesti noin huono luotto toisiin ihmisiin hoitajina, että vaan äiti kelpaa -ehkä vähän kenties isä siinä sivussa?

Mää toivon ihan sun omasta puolesta ettet oikeasti ole noin rajottunut. Vai onko sulla huono itsekuva omasta äitiydestäsi?

Sää voit laittaa niitten lukuisien tutkimusten viitteet tai kirjottajat jokka syyllistää naista työssäkäymisestä. Tiedän; moni nainen on tutkija ja sanoo että lapsen paikka on kotona, varsinkin jos oma tapa on olla kotona -mutta tiedä tämä: sille on AINA vastaajana joku joka on toistamieltä.

Mulla ei ole syyllisyyttä työssäkäymisestä koska se toimii meillä. Kaikista ei ole tähän. Ei kaikista varmaan ole kotona maleksimaan -joku saattaa tylsistyä kotona. Mutta asenteet ja tilanteet vaihtelee. Nyt olen töissä, seuraavan synnytyksen jälkeen kolme vuotta kotona. Ei siinä ole minulle mitään ihmeellistä. Sulle ehkä on.

3

Miten se nyt on sitten sun asia puuttua meidän elämään?

Me ei kärsitä että meillä molemmat vanhemmat käy töissä. Lapset tykkää (usko tai älä) mennä hoitoon vaikka ovat alle 3- vuotiaita.

Miksi alle 2- vuotiaat ei saisi olla hoidossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minä en ainakaan usko, että alle 3-vuotias viihtyisi mieluummin päiväkodissa ( pienelle lapselle äärimmäisen rasittavan vilskeen keskellä), kuin kotona rauhassa äidin kanssa... Jos noin tosiaan on, niin silloin on jo lapsen kotioloissa pahasti jotain pielessä.

Ja turhaan te huonoa omaatuntoa työssäkäynnistä potevat mammat tähän vastaan älähdätte; menkää lukemaan lukuisia asiantuntijoiden tekemiä tutkimuksia asiasta, jos vaivaa.

Aika vissi ero....kyllä kahdessa alle 3v lapsessa riittää työmaata, vaikka en sitä työntekona pidä. Meille tämä ratkaisu on paras, että minä olen kotona.

Vaikka hoitopaikka maksaa, niin sillä myös palkataan.

Työntekijä pääsee palaamaan takaisin joka on ISOMPI plussa.

Minusta pitäisi huolehtia lähinnä enempi hoitopaikkojen turvallisuuteen, että hoitajia on enempi, ryhmät pienempiä. Kouluissakin on huomattu että opetus parempaa jos luokkakoot pienempiä.. Samalla tavalla aikuisen kontakti lapseen kasvaa suuremmaksi kun on enempi aikaa yhdelle lapselle.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat