Seuraa 

vai pitäisikö antaa jo vihdoin periksi ja erota. Olen vajaa kolme vuotta elättänyt miestäni hänen " opiskelessa" , tosin opinnot ovat venyneet joten mitään tukia ei tule. Hänellä on ongelmia terveyden kanssa ja siihen liittyen lääkkeiden väärin käyttöä ym. Meillä on pieni lapsi joka kärsii varmasti tilanteesta, jatkuvista riidoista ym.

Joka päivä tuntuu yhtä ahdistavalta, koko ajan odottaa että tulisi jotain tilanteen ratkaisevaa, esim. mieheni saisi opinnot loppuun tms. Mutta minusta tuntuu että minulta loppuu voimat ennenkuin mitään muutosta tapahtuu, ehkä se ero sitten on se paras ratkaisu..

Kommentit (4)

Hei!

Sinä pohdit ongelmallista tilannettasi ja jaksamistasi. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että jossakin menee se jaksamisesi raja ja silloin on vaan vihellettävä peli poikki. Itselläni on sellainen tilanne, että olen katsellut mieheni sekoilua (lähinnä alkoholin kanssa) kolmisen vuotta (hänellä diagnosoitiin juuri kaksisuuntainen mielialahäiriö) ja kovaa ja korkealta on ajoittain pudottu. Nyt on tilanne siinä pisteessä, että olen jo myöntänyt vihdoin itsellekin, ettei minun tarvitse jaksaa kaikkea ja että jossakin vaiheessa on vain ajateltava puhtaasti itseään. Mieheni saa nyt hoitoa ja yritämmekin, että pystyisi pitäytymään loppuelämänsä jatkuvassa lääkehoidossa. Mutta mieheni ja häntä hoitaneiden ihmisten kanssa käytyjen keskustelujen perusteella sanoinkin, että se on nyt näytön paikka hänelle. Mikäli tilanne vielä lipsuu entiselleen, niin peli on sitten siitä poikki. Minä en vain jaksa elää tällaista elämää enää yhtäkään päivää. Kun aikanaan tapasimme, hänellä oli pidempi päihteetön jakso juuri oikeanlaisen lääkityksen vuoksi, mutta homma sitten vähitellen karkasi häneltä käsistä kun lääkitys jäi. Tuolloin hän oli mitä miellyttävin ja mukavin ihminen. Nyt tuntuu kuin eläisin jonkun aivan tuntemattoman ihmisen kanssa.

Toivon sinulle jaksamista ja rohkeutta ajatella vain itseäsi. Koettakaa vielä puhua tilanteesta ja tarvittaessa hakekaa ulkopuolista apua. Mutta muista myös rakastaa itseäsi niin paljon, että pystyt myös lähtemään suhteesta, mikäli tilanne ei muutu. Hyvää kevään jatkoa sinulle.

Tilanne olisi toinen, jos ei lasta olisi. Mies on hyvä isä, hoitaa lasta, jolloin saan pidettyä kiinni liikuntaharrastuksesta.

Nyt hän on kyllä hakeutunut hoitoon ja saanut lääkityksenkin. Lääkärin mielestä masennuksen ja apatian on aiheuttaneet liian monet suuret muutokset elämässä lyhyen ajan sisällä. Voi olla niinkin. Mieheni ei ole suomalainen, olemme siis muuttaneet tänne yhdessä.

Olen valmis katsomaan vielä jonkun aikaa eteenpäin. Onneksi päihde- ym ongelmaa ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tosin lapsia ei ollut kuvioissa, mutta miestä elätin, " ikuista opiskelijaa" . Masennusta ehkä hänelläkin, muttei lääkitystä.

Ja mikä tilanne on nyt: mies on ihan samassa jamassa edelleen. Pärjäsi yksin, vaikka pelkäsin, ettei pärjää. Mutta tilanne ei siis ole muuttunut MIHINKÄÄN.

Ja niin kuin sitä itse aina silloin yritin elää: sitten, kun... Ja sitä ei koskaan tullut.

ONNEKSI ymmärsin lähteä! Olen todella kiitollinen silloiselle itselleni, että näin metsän puilta.

Nyt olen aviossa ihan toisenlaisen miehen kanssa ja elämä on IHAN toisenlaista:) Suosittelen muillekin!

minä olen samoin elättänyt miestäni monta vuotta, hän myös opiskeli kunnes jätti opinnot kesken. Työnsaanti on vaikeaa, kun mitään konkreettista ammattia ei ole. Masennusdiagnoosi on saatu.

Olen todella uuvuksissa: meillä on asuntolainaa ja olen lyhentänyt sitä yksin nyt kaksi vuotta. Lapsi meni tarhaan alle 1-vuotiaana, mitä en ollisi halunnut mutta en pärjännyt kotihoidontuella opiskelevan miehen kanssa.

Teen pätkätöitä ilman lomia, välillä useampaa työtä yhtä aikaa. Nyt olemme muuttamassa toiselle paikkakunnalle, mistä saan paremman työn. Miehen töistä ei ole tietoa sielläkään.

Se, että elätän häntä yksin, aiheuttaa paljon kiistaa. Olen löytänyt itsestäni inhottavia puolia, uupuneena käytän hänen avutonta asemaansa häntä vastaan ja syyllistän häntä siitä, ettei hän elätä perhettä. Hän on loistava isä ja ihana ihminen, mutta joskus haaveilen jostakin muusta....

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat