Vierailija

- Työtä ei tarvitse tehdä, kun yhteiskunta elättää.

- Toisia ihmisiä saa arvostella ja toisten valintoja saa haukkua mielin määrin. Ei ole olemassa kuin yksi ainoa oikea tapa elää.

- Tyttölasten ei kannata uhrata koulunkäyntiin, kun edessä on tulevaisuus kotiäitinä.

- Miehen kuuluu elättää perhe.

ym.

Kommentit (14)

Tyttö katsoi silmät suurina ja ihmetteli että miten niin, äidithän on kotona ja tiskaa ja laittaa ruokaa. Huoh, äitinsä on ollut jo tuon 7 vuotta kotona, kummityttöni on esikoinen ja lapsia heillä 3.

Valistin kyllä sitten kummitädin oikeudella tyttöä elämän tosiasioista...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

vaan perheenisä (joka kyllä maksaa niin paljon veroja, että niillä maksetaan monen työäidin päiväkotikulut.)

Ja toivottavasti osaan opettaa, että lapset ja ihmiset ovat tärkeämpiä kuin työ ja raha. Ja että työtä ehtii kyllä tehdä myös, vaikka olisi välillä kotona ja että naisen koulutus kannattaa aina - niin se on kannattanut minullakin, jolla on korkeakoulututkinto.

Ei minua ainakaan yhteiskunta elätä vaan mieheni. Itse tein jo nuorena valinnan että teen ensin lapset ja sitten käyn koulut ja aloitan työnteon. Onko siinä valinnassa jotain vikaa sitten? Kotiäitinä annan lapsille kaiken aikani nyt kun he ovat pieniä, haluan olla heidän elämässään mahd. paljon. Se minkä mallin annan lapsille ei minusta ole väärä. Jokainen lapsistani voi valita lähteekö ensin opiskelemaan ja töihin ja sitten perustaa perheen vai perustaako ensin sen perheen ja opiskelee ja " tekee" sitä uraa myöhemmin elämässään. Itse pidän tärkeänä sitä ettei ura ja lapset tule samaanaikaan, sillon aika ei riitä kaikille. Pitää tehdä valintoja, minä valitsin lapset ja sitten työnteko.

Nyt kolmas lapseni täyttää 4vuotta joten ensi syksynä alkaa opintoni, tradenomiksi olisi tarkoitus opiskella.

usein puhuvat siitä kuinka oli kivaa kun olin kotona eikä tarvinnut aamulla herätä aikaisin,koulusta oli mukava tulla kotiin kun olin siellä ym.,mielestäni aika positiiviset muistot heille on kotiäidistä jääneet.

vanhempien töistä 7-vuotiaina muutenkaan niin realistiset ole.

Meidän tytön mielestä minä istun kellarissa kaiket päivät (työhuoneeni on entinen askarteluhuone) ja isänsä käy työkseen matkoilla, jotta voi tuoda hänelle kauniita mekkoja.

Tosiasia on, että uravalintaan vaikuttavat enemmän kaveripiiri ja koulun henki.

t. kotiäidin koulutettu työtä tekevä tytär

Vierailija:

Lainaus:

- Työtä ei tarvitse tehdä, kun yhteiskunta elättää.

Minusta yhteiskunta ei elätä kotiäitejä. Sehän on aivan naurettavan pieni summa mitä saa (kotihoidon tuki). Vähemmän mitä työttömät saavat. Sekin loppuu, kun nuorin lapsi täyttää 3-vuotta. Sen jälkeen ei saa mitään rahaa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat