Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mummu niin pyysi, mutta minua hirvittää... Taitaa olla kyse enemmän siitä, että mä pyörin täällä himassa ympyrää, enkä tiedä, mitä tehdä. Viikko tuntuu pitkältä ajalta, kun lapsi on kuienkin toisella puolella suomea...

Kommentit (13)

En tiedä ajatteleeko mummu sitäkin, kun on niin pitkä matka ajaa autolla edes takaisin, ettei sitä parin päivän takia viitsi tehdä... Viikko olis kyllä tälle äidille pitkä aika ilman omaa palleroista. Ja en tiedä siitäkään, kuinka tuttu paikka se on lapselle. Muutettiin pois siltä paikkakunnalta kesällä, ja sen jälkeen ollaan käyty siellä kaks kertaa...

molemmilla kerroilla hän on ollut kaksi yötä.

Hyvin on mennyt. Reippaasti jäänyt. Aika mummon ja papan kanssa on sujunut loistavasti, mutta molemmilla kerroilla, kun olen hakenut kotiin, on tyttö ollut aivan riemuissaan tapaamisesta ja sanonut, kuinka oli äitiä ja isää ikävä. Silti puhuu koko ajan kuinka hän ensi kerrallakin jää mummolle ja papalle yksin yöksi eli positiiviset muistot on.

En kuitenkaan raaskisi jättää koko viikoksi. Minusta se ohje yöstä per ikävuosi tuntuu ihan hyvältä. Jos lapsesi on kuitenkin jo tottunut olemaan pitempiä aikoja pois kotoa, niin sehän muuttaa tilannetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

En jättäisi edes kahdeksi yöksi.

Aluksi jättäisin vain päiväksi. Kun se sujuu, niin sen jälkeen jättäisin yhdeksi yöksi jne.

Meidänkään tyttö ei ole ollut noita kahta kertaa enempää yökylässä ilman vanhempia, mutta on viettänyt aikoja vain isänsä kanssa työmatkojeni takia. Hoidossakin hän on ollut heti 1-vuotiaasta ja silti en todellakaan viikoksi jättäisi.

Itse en ole jättänyt, enkä jätä vanhempaakaan lasta ja siihen on syynsä. Perus juttuhan on se, että lapsi voi olla kotoaan poissa vain niin monta yötä ilman vanhempia kuin hänellä on ikävuosia eli kaksi vuotias kaksi yötä.

mummu on 43 vee, ihan hyvässä kunnossa kyllä... ja mummun uus mies siellä myös hääräilee... en tiedä. jos sitä ite saa lomaa, voishan yrittää niin, että itse lähden sieltä pari päivää aiemmin, ja mummu tuo lapsen kotiin...

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat