Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olemme viime viikonloppuna muuttaneet uudelle alueella. Tämä on ns. " hyvää aluetta" , etelässä, rannan lähellä ja nykyisen kerrostalohuoneiston arvo onkin aika " rapea" kerrostaloksi.

Tänään olen ollut yksin kotosalla järjestelemässä tavaroita (mies lapsen kanssa kyläilemässä) ja tarkastellut ihanan idyllisen sisäpihan menoa. Ensin pari tuntia sitten pihassa leikki hiekkalaatikolla kaksi n. 5-vuotiasta lasta kahdestaan; poika ja tyttö. Tytöllä oli vaaleanpunaiset kangashousut - siis sisähousut - ja pojalla beiget farkut, molemmilla kalliin näköiset vaaleansävyiset takit auki, ei pipoja eikä hanskoja...Tuota, olenko outo, mutta minulle ei tulisi mieleenkään pistää lasta ulos näillä keleillä (pari astetta plussaa, mutta rannan vieressä, jossa meri hönkää koko ajan kylmää) ilman pipoa ja hanskoja ja ulkohousuja ja takit vielä auki. Siksi toiseksikin, onko tämän " hyvän" asuinalueen vanhemmat niin rikkaita ja snobeja, että heillä on varaa laittaa vaaleita merkkikangashousuja ja takkeja loskaleikkeihin pihalle (lapset näyttivät siltä, että oltaisiin lähdössä johonkin juhliin?!) Lapset olivat vielä pihalla todella pitkään, yli tunnin, eli tuskin oli kyse mistään " menkää pihalle odottamaan, että lähdemme kyläilemään" - jutusta.

No, nyt samalle pihalle tuli rapusta ulkolelujen kanssa nainen n. 1-vuotiaan lapsen kanssa vaalean beigessä ulsterissa ja korkosaapikkaissa, tukka laitettuna. Lapsella nyt sentään on haalari ja pipot ym. päällä, mutta nekin tietysti vaaleanpunaiset ja ihan viimeisen päälle. Piha kylpee kurassa ja loskassa kun lumi on osittain sulanut. Siis näinkö täällä nyt sitten ulkoillaan?

Apua, voinko laittaa omaa lastani ihan tavallisissa kurahaalareissa pihalle, entä pitääkö minun ostaa itselleni joku hieno takki pihaleikkejä varten? Itse en edes omista noin hienoja ulkovaatteita, saati sitten että pistäisin niitä pihalle päälle. Ollaanko me nyt tosiaan muutettu jonnekin snobien luvattuun maahan...

Sivut

Kommentit (37)

Olet hyvä malli muille perheille-

tein itsekin asioita niin kuin olin tottunut rivarimme pihalla-

ja kas- nuoremmat perheet ottivat mallia-

kun en tehnyt numeroa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

sa haalarissa. Tottakai itsellänikin on korollisia kenkiä ja hienompia vaatteita. Enkä kyllä ihan niiiin tosissani tätä kirjoittanut.

Mutta, mutta, eikö se ole ihan normaalia, että niitä ulstereita ja korkokenkiä ja " parempia" haalareita pidetään sitten vaikka kun mennään kyläilemään, kaupungille ostoksille tai jotain vastaavaa. Kyllä loskakelillä ulkoillessa minä ainakin laitan tarkoituksenmukaiset vaatteet, eikä ne yleensä ole vaaleansävyisiä, vaikeasti pestäviä tai korollisia. Ja vaikka itsekin meikkaan päivittäin, enkä pukeudu risoihin säkkeihin, niin harvoin minua pihassa lapsen kanssa leikkimässä näkee tukka selvästi kihartimella taivutettuna, täysi meikki naamassa, vaalea ulsteri päällä ja kymmenen sentin korot jalassa. Ihan tosi tuo äidin toiminta näyttää tosi vaikealta koroissa upottavalla ja märällä, loskaisella nurmella; lisäksi hän näyttää tosiaan palelevan. Ja niistä aiemmista lapsista minua ehkä enemmän mietitytti pipojen, hanskojen ja ulkohousujen puute. Ja onko se nyt sitten " normaalia" pistää vaaleat farkut hiekkalaatikolle? Sehän on kätevää, ei tarvitse kuravaatteita ilmeisesti ostaa ollenkaan, eikä lämpimiä välikausipukuja...

ap

erheitä...Ja nyt kun hiekkalaatikkollakin näytetään rypevän juhlavaatteiden näköisissä tamineissa, alkoi vähän hirvittää, että onko tämä nyt sitten kivaa vai hirveän luokkatietoista ja sisäänpäinlämpeävää naapurustoa.

Tottakai ajattelin tutustua ihmisiin ja seutuun ennen kuin vedän herneen nenään tai heitä sen enempää tuomitsen. Kunhan nyt puntaroin...

-ap

Kuulostipa jotenkin 50-lukulaiselta. Ihan kuin olisi jokin isompikin tapaus tai viikon kohokohta. Mekin kyllä käymme kävelyillä koko perhe, mutta kylläpä tuntuisi hassulta puhua " perhekävelystä" . No kukin tavallaan. Joskus jopa törmää vielä ihmisiin, jotka puhuvat " aviovuoteesta" .

Ehkä he vain ovat kylässä ja piipahtavat leikkimässä? Ehkä hän on joku, joka vain tuuraa vanhempia? Ehkä perhe on juuri kotiutunut lomalta ja kaikki fiksut vaatteet ovat pesussa (nämä vähävaatteiset). Olin itse kerran puistossa ja lapsella oli hirveät rytkyt päällä, liian iso takki yms. Joku mamma sanoi kaverilleen, että eikö tuokaan ole voinut ostaa sopivia, siistejä vaatteita lapselleen. Eivät vain tienneet, että oltiin parhaillaan muuttamassa ja kaikki normaalivaatteet olivat jossakin laatikkopinon alimmaisena.

Minua vain nauratti puhisevat mammat. Sainpa jotakin ajatustoimintaa heissä liikkeelle kun sitä ei muuten näyttänyt kauheasti olevan.

Ehdotan, että menet itse nauttimaan auringosta ja kiinnität jatkossa vähän vähemmän huomiota muiden tekemisiin :)

niin totu vaan siihen, että monet ovat ykköset päällä lastenkin kanssa. Pitää luopua ajatuksesta, että paremmat vaatteet ois " kaupunkireissuja" ja kyläilyjä varten: näin täällä eletään: kaupungissa ja lapset voidaan pukea niin, että voi mennä kylään tai lounaalle heidän kanssaan. Ja usein mennäänkin.

Ei silti kukaan ole mua kieroon katsonut, kun ulkoilen lasten kanssa ulkoiluvaatteissa ja lapset myös haalareissa. Joidenkin kanssa juttelen, monien kanssa en. Jotkut täällä Eira/Kaivopuisto/Ullanlinna alueella juttelee sellaisista ajanvietteistä, shoppailusta ym. joka ei kuulu omaan elämääni, ei se mitään, ei tarvitsekaan olla samat jutut ja kaikkien kaveri. Toisaalta puistoissa tulee juttua helposti lasten leikeistä ja kaikki ottavat vastuuta omista lapsistaan, ohjataan jne.

Tervetuloa siis vaan! Täällähän on esim. Sepän leikkipuisto, Betania, seurakuntien kerhot, Suomenlinnassa muskari jne.

Miksi ihmeessä olet muuttanut paikkaan, jossa ilmeisesti poikkeat porukasta räikeästi?

Anna muiden pukeutua miten pukeutuvat ja pukeudu itse lapsinensi niinkuin haluat. Miksi mietit miten muut pukeutuvat?

Onko kyse siitä, että haluaisit näyttää yhtä hienolta ja varakkaalta, mutta olosi on kuin harmaavarpusella papukaijan seurassa?

Jos häiritsee, niin ehkä oikea osoite olisi jossain lähiössä tai sitten opettelet elämään jokainen taaplaa tyylillään-tavalla!

Ihmeellisiä murheita ihmisillä. Naapureilla liian hienot vaatteet.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat