Seuraa 

5-vuotias tyttäremme valitti käydessään iltapissalla pissan olevan kuumaa, on sanonut niin aiemminkin. Mistä voisi olla kysymys? Olemme menossa kahden viikon kuluttua neuvolaan, mutta pitääkö toimia aikaisemmin? Kiitos jo etukäteen avusta!

Kommentit (4)

eli esim. pitkästä ulkoilusta, lumessa istumisesta, uimahallissa käymisestä, kylpemisestä... eli pimpan ja virtsan lämpötilaero aiheuttaa kuuman pissan tunnetta myös. Mutta virtsatulehdus kannattaa toki sulkea pois, virsatietulehduksen ' varma' -merkki kuitenkin pitäisi olla kirvelevä pissaaminen (ainakin tohtori.fi mukaan).

ja minulla tuli myös joskus kuumaa pissaa. Tietääkseni en ole koskaan sairastanut virtsatietulehdusta, joten olen ajatellut, että kuuma tunne johtuu juuri siitä, että alapää on viileä ja tällöin virtsa tuntuu kuumalta. Siis aivan kuten edellinen kirjoittaja asian ilmaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vai virtsatientulehdusko se nyt viralliselta nimeltä on. Eli pissanäytettä labraan, soita aamulla tk:n ja pyydä lähete (ei tarvi yleensä käydä näytillä)

Luulen, että kyseessä on pissatulehdus, eli kehoitan teitä käyttämään tyttöä lääkärissä, niin kuin varmaan olette menossakin. Voit ottaa pissanäytteen vaikka heti aamulla kotonakin, esim keität lasipurkin (pilttipurkin tms.) ja peset lapsesi alapään ja käsket lapsesi pissata purkkiin (ns. keskivirtsasuihku on kaikkein paras tutkittava, mutta se on monesti vaikea saada lapselta otettua, eli tarkoittaa siis että ensin pissaa vähän ja sitten " stoppaa" ja sitten pissaa vasta purkkiin).

Käske lapsesi juoda paljon, sillä konstin poistuu elimistöstä pöpöjä.

Tiedän, että tuollainen voi mennä ohikin, koska virtsatietulehdus voi joskus mennä ohi itsestään, silloin se ei tosin ole pahanlaatuinen, mutta suositeltavaa on käydä antaa pissanäyte.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat