Vierailija

kun uudet ehdokkaat valitaan ja kovin on ainakin lupailtu kaikkea hyvää. Petossyyte pitäs laittaa jos mikään ei toteudu. Toivon ainakin sitä että todella pienituloiset pääsis helpommalla veroissa. Perintöveron poistoa ei sais tapahtua koska sekin vain lisää rikkaiden hyvinvointia.

Kommentit (7)

Vanhempani kuolivat auto-onnettomuudessa.

Olin ensin jossakin ensi-kodissa sos. viranomaisten toimesta, kunnes tätini sai holhoukseni nimiinsä.

Tätini ei ole koskaan puhunut mistään ennakkoperinnöstä, joten en minäkään halua mitään " ennakkoa" vaikka sellainen olisikin perheellemme taloudellisempaa.

No meillä ainakin on todella pienituloisia suku ja tuttavapiiri täynnä. Todella auttaisi meitä, jos perintövero poistettaisiin. Lähes jokaisen vanhemmilla tai isovanhemmilla on mökki jossakin. Siis aivan tavallinen, mutta kovat perintöverot siitäkin tulisi. Kyllä meille olisi iso apu, jos ei näistä vanhempiemme jo kertaalleen maksetuista omaisuuksista enää meiltä kiskottaisi veroa. Toki sitten rikkaillakin olisi sama oikeus, mutta auttaisi se silti meitäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mitä haaskaa siinä on että puhuu asioista.

En todellakaan toivo kenenkään kuolemaa, minulla ei ole äitiä eikä isää (jäin orvoksi kolmivuotiaana), vaan tätini on kasvattanut minut. Tätini ja perheeni on todella läheisiä. Tätini on taiteilija, ja aika erikoislaatuinen ihminen muutenkin. Hän on koko ikänsä puhunut, että kun hänestä aika jättää, niin hän haluaa turvata taloudellisen puolen elämässäni sillä, että jättää perinnöksi asuntonsa ja mökkinsä. Minulla ei ole muita sukulaisia (täti naimaton, ja lapseton).

Tätini on tosi rakas minulle ja jos itse voisin päättää, olisin ikinä saamatta mitään, jos vain hänet voisin pitää elämässäni ainaisesti.

Mutta kuten sanottua erikoinen tätini on omanlaatuisesti juuri puhunut avoimesti aina näistä asioista, ja onpa hän jo näyttänyt minulle tekemänsä testamenttinsa (joissa myös erikoisia hautajaisjärjestely pyyntöjä) jossa jättää kaiken minun nimiini.

eikö noita veroja voisi jotenkin välttää, jos tätisi siirtäisi omaisuuttaan nimiinne jo nyt eläessään? Mutta hänellä olisi kuitenkin elinikäinen hallintaoikeus? En kyllä tiedä noista asioista enempää..

Saako udella, että mitä vanhemmillesi tapahtui? :( ottiko tätisi sinut sitten heti kasvattilapsekseen?

Siis sehän omaisuutta josta on jo kertaalleen maksettu vero!

Meidänkin perhe joka on pienituloinen, tulee saamaan tulevaisuudessa

perintoä (mökki, osake jne...) niin nyt jä hirvittää miten maksaa ne suuret perintöverot... Koska mökistä ei haluta luopua, koska se on kulkenut suvussa jo lähes sata vuotta (ja mökki on iso, tilava, hyväkuntoinen ja aivan ihanalla paikalla järven rannalla).

Osakkeeseen muutamme sitten itse perheinemme täältä vuokralta (nyt ei ole mahdollisuutta muuttaa omistusasuntoon koska hinnat ovat PK-seudulla niin suuret, ja meillä on iso perhe...)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat