Seuraa 

Neljäs lapsi tulossa ja siis auton vaihto tiedossa. Ollaanhan me noita jo pähkäilty mutta kiinnostaisi kuulla, millaisilla autoilla te suurperheet kuljette. Pienoisbussi ei nyt kuitenkaan kai ole vielä ajankohtainen. Lisää lapsia kun ei tule enää takuulla tähän perheeseen. Tietyllä tavalla kiinnostaisi auto josta saa 6. ja 7. penkin lattian sisään mutta eivät liene kuitenkaan jatkuvassa käytössä parhaat mahdolliset. Monessa autossa on myös kai tällöin surkeat tavaratilat. Alunperin suunnittelimme tällaista ennenkuin 4. ilmoitti tulostaan, onko nyt sitten enää järkevä vaihtoehto?

Kommentit (7)

Tuossa Galaxyssa saa niitä penkkejä kokonaan irti tai vaan kumolleen, meillä se seitsemäs penkki on ollut lähes koko ajan kellarissa. Hyvää on se että kaikki seitsemän penkkiä ovat samanlaisia, hyviä penkkejä, siis myös takarivillä pystyy aikuinen hyvin istumaan. Penkkejä pystyy myös liikuttelemaan etu-taka-suunnassa, jolloin jalkatilaa saa säädeltyä. Lisäksi koska ne viisi takimmaista saa kokonaan pois, mahtuu tarvittaessa paljonkin tavaraa, olemme kuskanneet erinäisiä huonekaluja tuolla autolla (ja kahdella matkustajalla).



Huono puoli toki on se, että penkkien poistaminen/käyttöönotto ei suju ihan kädenkäänteessä, varsinkaan kun meillä ei ole käytössä esim. autotallia jossa niitä voisi näppärästi säilyttää, vaan ne on kannettava sisälle tai kellariin. Mutta kovin harvoin tuota tarvitsee tehdä meillä.



Tavaratila on neljän lapsen kanssa riittävä, koska se viimeinen paikka on pois käytöstä, mutta kaikki penkit mukana tilaa ei kovin paljon jää. Esim. Gracon Quattrot (suurimmat Gracot tosin) mahtuvat sinne perään vain jos penkit etummaisessa asennossa, Brion Racet (ilman renkaiden irrottamista) vaikka penkit ihan takana.



Ystävillä Opel Zafira, ja ne takapenkit on kyllä jotain ihan eri luokkaa. Heillä ovatkin vain satunnaisessa käytössä, ja silloinkin lapsilla (aikuisilla voisi tehdä aika tiukkaa). Toki ne penkit saa helposti lattialle kasaan. Tavaratila seitsemällä paikalla on pienempi kuin Galaxyssa.



Meillä muuten auto vuodelta -03, nyt uusiin Galaxyihin taisivat tehdä muutoksia juuri tuohon penkkiasiaan (menivätköhän ne sinne lattian sisään?). Tästä en ole ihan varma, joten jos ihan uutta etsitte, voivat tietoni olla ihan vanhentuneita. Muutokset tulivat mielestäni nyt 06 tai 07 malleihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Olimme kuukausi sitten ostamassa Voaygeria kun törmäsimme itsekin niihin törmäystestin tuloksiin. Selvitimme sitten asiaa ja kuulimme, että nuo testit oli tehty voyagerille, jonka ohjauspyörä on eri puolella kuin Suomessa myytävissä autoissa. Ohjauspyörän paikka suhteessa moottoriin jne tuntuu todella vaikuttavan turvallisuustekijöihin sillä tällä " oikealla" mallilla tehdyissä testeissä Voyager oli saanut huippuarvosanoja.



Sain autokauppiaalta kirjalliset testitulokset ja se oli saanut parhaimmat tähtiluokat mm. Euro Mba (vai mikä se testi nyt onkaan..) sekä jenkkiläisten vastaavassa kolaritestissä myös. Ruotsin vakuutusyhtiöiden tekemän pitkäaikaisselvityksen mukaan (kolaritilastoista) Voyager oli yksi turvallisimmista autoista (muistaakseni 40 % keskimääräistä autoa turvallisempi) sekä yhtenä viidestä tila-autosta se pääsi suositeltujen tila-autojen joukkoon. Yhteensä tila-autoja oli siinä reilut 20 kpl.



Korkean hinnan vuoksi me päädyimme kuitenkin laittamaan tilauksen Citroenin Grant Picasson (pari kuukautta vanha malli). Siinä on paikat seitsemälle hengelle, kaksi viimeistä paikkaa saa tarvittaessa myös maan tasalle jolloin takakonttiin tulee tilaa. Meille on syntymässä kolmas lapsi ja käytämme sitten auto niin, että keskipenkeistä kaksi on pystyssä ja niissä istuvat vauva ja 2-vuotias ja 3-vuotias kävelee maan tasalla olevan keskipenkin päältä takariviin jossa on toinen penkki pystyssä. Yhdistelmävaunut mahtuvat takapenkin viereen (yhden makuulla olevan tuolin päälle). Muuta tavaraa ei kauheasti mahdu mutta ostamme suksiboxin.

Mutta siis ajomukavuus,tilat ym oli mahtavat.

Sitten on toki vastaava tila auto,myös amerikkalainen,Chevrolet transporter.Siinä melkeen enemmänkin taka-tilaa.Kalliimpi on kuin voyager mutta amerikkalaista mukavuutta tarjoaa.



Ja ylipäätään nämä autot joissa 7 paikkaa,joista kaksi saadaan pois/piiloon ovat mielestäni epäkäytännöllisiä.Ikäänkuin korotettuja farmareita joissa istuimet tulee ylös takaluukusta.

Ne kaksi ylimäär.paikkaa ovat juuri väliaikaista kuljetusta varten ja käytössä poistavat taka-tilan lähes totaalisesti!



Kuka tykkää mistäkin!Oma kokemus vaan kys autosta hyvä.Perheen äitinä lähinnä kun kaupunkiajoa ajan.Harrastuksiin ja kauppaan ym.

Niinkään en mitään törmäystestejä ole seuraillut=)Ja jos voyageriin sais 8 paikkaa(amerikasta löytyis,suomesta ilm ei)voi se edelleen olla meidän vaihtoehtomme.

Kun taas nykyinen automme ihanteellinen ajossa ja tilaltaan mutta on sitten jo selkeän suuri kaupunkiajossa.Kaikkiin parkkihalleihin ja paikkoihin ei mahdu ja on" pakettiauton" kömpelyyttää koossaan.

Mutta olen enemmän kuin tyytyväinen,ajatellen meidän perheen tarpeita.



Miten sitten MB viton törmäystestit?Kuka tietää?Ihan mielenkiinnosta!!!=)



Leanna ja viisi nappulaa sekä rv 38+5

ja autona Honda FR-V. Hyvin mahtuu kuusi, kun on kolme paikkaa edessä. Mazda 5:ttäharkittiin myös, mutta se kolmas penkkirivi ei oikein toiminut isommilla muksuilla.

Chrysler voyager joka oli aivan mahtava auto!!!!!!

Hetkisen sitä ennen oli huonona kokeiluna Opel zafira joka myös 7:lle, juuri niin että 2 penkkiä meni lattian alle.Mutta oli tosi huono vaihtoehto.Takatilaa olemattomasti jos 7 penkkiä paikalla ja niihin taempiin penkkeihin oli hankala ylipäätään päästä istumaan.Lapset valittivat etteivät näe ikkunasta ulos sillä taimmat penkit hyvin alhaalla.



Nyt on kuudes tulossa ja MB:n pikkubussi hankittuna.Aivan mahtavaa kun on tilaa ja jää vielä yli paikkojakin=)



Mutta 4:lle lapselle suosittelen ehdottomasti voyageria!!!!!!!



Leanna+5 ja rv 38+4

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat