Seuraa 

Eli onko joku sairastanut? meillä nyt sitä liikkeellä, onkokukaan kokenu sitä loppuraskaudessa? meillä liikkeellä perheessä liikkeellä, jelp

Kommentit (9)

Itselläni ja esikoistytöllä puolen vuoden sisään jo toisen kerran voitteko kuvitella. :o(

Ensin oli silloin ennen joulua kun se epidemia oli liikkeellä ja nyt taas. Ekalla kerralla jouduin tiputukseen mutta nyt selvisin onneksi kotikonstein viidessä päivässä. Mulla nyt rv 28+2 ja alkoi kyllä ikävästi supistelemaan taudin pahimmassa vaiheessa mutta onneksi se meni ohi. Lääkäri onneksi vakuutteli että tämä tauti ei ole sikiölle vaarallinen.

Meitä myös neuvottiin lääkärissä pesemään ja desinfioimaan huolella kaikki kodin pinnat sekä pesemään kaikki petivaatteet ja omat käytössä olleet vaatteet vähintään 60 asteessa. Ja käsien pesusta sanottiin että nimenomaan runsaalla vedellä ja saippualla huolellinen pesu on parempi kuin käsidesi. Itse käytin molempia mutta enpä säästynyt silti. Kai se sitten tulee jos on tullakseen.

tarttui kaikkiin muihin paitsi 2-vuotissynttäreitä meidän muiden sairastumispäivänä viettäneeseen neitiimme :)

Minulla on viikkoja 33 ja hyvin meni. Oksentaminen oli tympeää kun se tuli niin mahan pohjasta ja tuli ihan synnytykset mieleen siitä kun ei voinut kontrolloida itseä :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kieltämättä kuitenkin olen aika kauhuissani.Voimat aika vähissä muutenkin,saati sitten jos joudun taudin kynsiin ja perheestä/lapsistakin pitäis huolehtia!

No nähtäväksi jää!

Leanna

ei mikään mukava tauti, kun lämpöäkin nosti tuonne 37.6. Kesti rajuna pari päivää, lauantaina siis pahin päivä ja harkitsin jo sairaalaan lähtöä kun ruoka ei maistunut nimeksikään, vain nesteitä sain alas ja olo oli sen mukaisesti todella heikko. Onneksi nyt tuntuu, että alkais jo pikkuhiljaa helpottamaan.

vauva2006 rv19+

kakkonen oksentaa ja ripuloi.Sekä on kuumeinen.Itse viikolla 38+3 ja huono olo puskee päälle.

Perheessä 7 henkilöä ja suorastaan itkettää jos se nyt käy meidät kaikki läpi!!

Miten vastasyntynyt,kuinka vaarallinen on vauvalle?Vai saako saako suojan äidin maidosta?

Mitä jos synnytys käynnistyykin nyt ja oksennan synnytyksessä?

Just ollaan influenssasta selvitty,itse hieman vajaa kuntoinen vielä.

Tämä tästä sitten puuttui!!

Leannalle sen verran, että jos teillä on todellakin noroa, niin tehkääpä nyt pari tärkeää hygieeniajuttua. Tosin olen ollut kuulevinani, että tämä norokanta on niin sitkeä, että aina sekään ei tehoa, mutta kannattaa varmaan yrittää. Eli tavallisen flunssan tarttumista voi estää ihan saippualla pesemällä käsiä, mutta vatsatauteihin se harvoin tehoaa ja kannattaa sen takia ostaa käsidesi tai vastaava nyt apteekista teille. Noro säilyy tosiaan pinnoilla 2 viikkoa, joten esim. ovenkahvat ja pöydänpinnat kannattaa steriloida, siis sellaiset paikat, mistä kädet voi mennä suuhun.

Niin ja sitten kun äidilleni tehtiin iso leikkaus, niin siellä sairaalassa kiersi kaliikkivirus ja tuo norohan kuuluu ihan kaliikkivirusten ryhmään, joten uskoisin, että samat systeemit auttais siihen. Siellä ei riittänyt normaali sairaalan pesu vaan käyttöön otettiin klooripohjaiset pesuaineet (klorite varmaan ok kotioloissa, jollei nyt sitten ole kloorille allerginen kuten allekirjoittanut).

Muuta et voi tehdä asian ehkäisemiseksi, mutta nuo minusta aika helppoja ja vaivattomia ja yksikin perheenjäsen jos välttää tuon tartunnan tuolla, niin varmasti teidän kokonaiskaaoksessa kuitenkin vähän auttaa.

Olen kuullut muutamasta raskaana olevasta, jotka ovat sairastuneet tosi lievästi norovirukseen, itseasiassa epäilen, että minullakin on nyt ollut sillä töissä tuota kiersi ihan diagnosoidusti. Kerran olen vain oksentanut, mutta ripulia ollut yli viikon. Toivotaan että sinä siltä vältyt!

se ei haittaa mitään jos synnytyksessä oksentaa, vaikkakin tekee tietysti oman olon himpun verran kurjemmaksi. Mutta siellä ainakin saa tipan suoneen, ettei kuiva ja ravinnon saanti turvataan. Luulenpa ettei vauvasi välttämättä saa koko tautia, tämä noro on kuulemma sellainen, että jättää yleensä pienet lapset rauhaan ja perheessä osalle tulee ja osalle ei, eikä kai tähänkään syytä tiedetä. Pienelle vauvalle pitkäaikainen ripuli on aina koettelemus, mutta nykylääketiedehän pystyy auttamaan esim.tiputuksella ellei vauva syö maitoa tarpeeksi ja on hyvin kovassa vatsataudissa. Otahan kaikessa rauhassa, se tauti ei välttämättä tule teille kaikille vaikka pyöriikin jo teidän perheessä.

Norovirus tarttuu muuten pisaratartuntanakin, joten todella varovainen saa olla hygienian suhteen kaikin puolin. Niin ja virus säilyy esim. matossa pari viikkoa tartuttamiskykyisenä, jos siihen joutuu esim. ulostetta, joten syytä pestä ne huolella jos näin sattuu käymään. Ja tietenkin huolellinen käsienpesu ennen ruokailua ja ruuanlaittoa tai elintarvikkeiden käsittelemistä.

Toivottavasti tästä apua sinun huoleesi.

vauva2006 rv19+

Desinfiointi tipat onkin meillä olleet jo kauan käytössä.Eteisessä,keittiössä ja vessassa on jo vuoden päivät pullot olleet ja lapset hyvin tottuneet sitä käyttämään.Toivottavasti olisikin niin että odottavana säästyisin tai ainakin sairastuisin sitten lievemmin!

Wc-tä täytyy varmaan kuurata muutamaan otteeseen ja tosiaan ovenkahvat pyyhkiä!

Toivotaan parasta,meille ja kaikille!

olen itse selvinnyt ilman tuota tartuntaa (koputan puuta), mutta eräällä tutullani se käynnisti synnytyksen viikolla 32!! Saivat sen sitten onneksi sairaalassa pysäytettyä, siellä hän makasikin liikunta kiellossa viikkoon 34. Että näin, kannattaa siis varoa, tai sit jos haluaa jo synnyttää...hihi Viikkoja mulla nyt 35+4 ja voisin ehkä pikku yrjötaudit ottaa, niin täynnä tätä paisumista jo olen!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat