Vierailija

Kaksi lasta, hoidetaan kotona tai mummolla riippuen työvuoroistani.

Eli omasta työstäni ( keskipalkkainen pikkupomo palvelualalla ) olen hoitovapaalla syksyyn asti.

kuitenkin tiukan talouden takia teen keikkaa kahdella eri työnantajalla 1-5pv viikossa, ja lapset hoidetaan ym. tavalla..

Mitään ylimääräistä ei osteta tai tilata.

Nuorempi ehtii täyttää kaksi kun palaan tekemään nelipäiväistä viikkoa, ja jo nyt ahdistaa..

Kiinnostaa kuitenkin se mihin kategoriaan kuulun: laiskat työtä vieroksuvat kotiäidit vai lapsensa hylkäävät uraohjukset? Täällä kun olen törmännyt joko tai asetelmaan..

Kommentit (19)

Olen jokaisella hoitovapaalla tehnyt myös töitä 1-5pv/vk. Lapset hoidetaan kotona. Teen töitä, kun isä on kotona ja hoitaa lapsia. Meidän perheeseen sopii tälläinen järjestelmä tosi hyvin :)

Mun mielestäni kotiäidin " mittari" menee siinä, että hänellä ei ole kodin ulkopuolista työtä. Kotiäidin työ on kotihommat ja lastenhoito. Ja jos lapset on mummolassakin sen takia että käyt töissä, niin ihan sama kun olisivat tarhassa, eli ei kotihoidossa ;)

T:Oikea kotiäiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Olen nimittäin mieltänyt itseni kotiäidiksi : ( ..

Toisaalta mieskin hoitaa välillä lapsia, ja hän ei todellakaan ole koti-isi..

Olen ilmeisesti väliinputoaja.. sehän onkin nyky-yhteiskunnan yleisiä ongelmia ; )

-ap-

Olen tehnyt silloin tällöin keikkatöitä lähinnä viikonloppuisin, joskus pari arkipäivää, siitä asti kun pienin lapsi oli 2 kk. Pakko, kun minä elätän perheen eikä äippäraha siihen oikein riitä. Enpä ole tässä muuta ongelmaa nähnyt kuin että oli inhottavaa alkuvaiheessa olla aina välillä se päivä imettämättä, mutta jatkuihan toi imetys vuoden ikäiseksi asti kuitenkin. Hölmöjen AV-mammojen luokittelut tai muutkaan mielipiteet eivät jaksa kiinnostaa. : )

ja epävarma työosaamisestasi.

Näin ainakin mulle ollaan sanottu, koska hoidan myös lapset kotona, mutta teen tässä välissä myös töitä.

Täällä kun on tapana ajatella vaan niin mustavalkoisesti, joten ei voi yhtä aikaa hoitaa lapsia kotona ja käydä töissä eihän?

Ja tienaan keikka hommistani huonommin kuin vakityöstäni, mutta ovat tällä hetkellä huomattavasti mielekkäämpiä töitä..

Lisättäköön vielä se, että toinen keikka paikoistani on päiväkoti.. ja se että tieto lisää tuskaa..

Onilleni olen hakenut paikkaa pphlta tietyin varauksin..

-ap-

mutta en tee niitä hommia tosiaan vakituisesti..

Tosin viihdyn kyllä hyvin sijaisena, palkka on vaan niin huono, joten rahan ahneena ei pysty vakituiseksi alkamaan ; )

-ap-

joten pystyn sanomaan milloin " haluan" töihin..

Ja toinen on Varamiespalvelu, soittavat tarpeen mukaan, ja pystyn itse sieltäkin valitsemaan keikat jotka pystyn / haluan tehdä.

Ja sivutulo verokortti on käytössä kummallakin, jottei kukaan pelkästään työssäkäyvä joutuisi kotihoidontukeani ( ainakaan kokonaan ) raadannallaan maksamaan!

-ap-

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat