Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Huomenta,

pino on auki. Ja meillä ulko-ovi, mentävä...

Sivut

Kommentit (104)

Nytpä muistin painaa dementianappulaa.

Pietu, en usko olevani raskaana, napukka ainakin on ihan pyoreä ja pehmeä. Tosin en ole tajunnut hiplailla sitä muissa kierron vaiheissa niin ettei oikein ole vertailukohtaa. Lopetin lääkärin ehdotuksesta terokuurin kesken ja odottelen tätiä huomiseksi.

Vempalle pahoittelut tädistä, vaan onneksi sulla on jo parempi mieli.

Musta tuntuu, että tämä kevät ja valo helpottaa niin, ettei masenna niin pahasti. Mulla tietysti vaikuttaa hoitopäätöskin ja vähän jännittääkin. Sitten kyllä varmaan masentaa jos inssi ei tuota toivottua tulosta.

Maiti, toivottavasti munarakkulat kasvavat ja hoito onnistuu!

Elsamarja, toivottavasti kiertosi tästä nyt tasaantuu kun kuukautiset alkoivat, arvioiko lääkäri kohdun limakalvon paksuutta? Ovulaatio tuntuu mulla alavatsakipuna, joskus tosi voimakkaanakin. Kipua kestää mulla puoli päivää. Yleensä oviksen aikoihin myös turvottaa ja pierettää ja tosiaan kuten Pinkertonkin sanoi, jopa omaa miestä katsoo ikäänkuin ruusunpunaisten lasien läpi. Limat on myös tuttu juttu. Mäkin suosittelen, että kokeilet tikuttamista. Siitä on varmasti apua oman kropan kuulostelussa.

Testasin just äsken acon 10 kasettitestillä PLUSSAN !!!

se toinen viiva ei ole yhtä tumma kun kontrolliviiva mutta ihan selkeä viiva kumminkin !!!

IIKK... nyt iski pakokauhu ja kaikki syksyiset muistot palasivat mieleen.. kamalaa tälläinen pelkopeikkojen kanssa eläminen mutta siperia on opettanut...olen ihan hissunkissun enkä paljasta teidän ja miehen lisäksi uutista ennenkuin on varmaa ja ultrassa käyty !

Nyt on pakko alkaa tekemään jotain huomisia juhlia varten vaikka vaikeeta se on kun on pää ihan sekaisin..

Isotikru joka on IIIIIIIIIIIHAN SEKAISIN......

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Nyt on sitten ääni annettu. Jäi asken plussauutis huumassa kommentoimatta anille; minä olen tikuttanut vasta kp11 alkaen(noin) koska mulla ei kierto ole koskaan ollut alle 28 pvä. En siis osaa sanoa voisiko noin varhain plussan saada. Emmillä ainakin on elävä todiste että voi olla. Itselläni testi viiva on alussa haalea,joskus ei ole ollenkaan. Sitten kun ovisaika lähestyy vahvistuu nopeasti,tässä kierrossa aamun haaleasta illan tasavahvaan viivaan. Minulla on aika selkeät limat myös siihen aikaan kun ovis on. Ensin sellaista paksua ja pari päivää tulee kirkasta. Silloin kun on kirkasta käsitääkseni on ovisaika(tai minulla ainakin on viivoihin verrattuna). Eiköhän se tärkeintä ole että aika oviksen jälkeen jää riittävän pitkäksi. Eikös tuo tarkoita että jos sulla on kp 6 ovis niin kierto olisi n.20 pvä? Sinuna jatkaisin tikuttamista edelleen. Ja muistanko väärin oliko sulla edellisessä kierrossa myös kaksi kertaa vahva ovisplussa?

Emmi,huimaa sulla synnytys lähenee. On se varmasti ihana saada tiinuska omille käsille ja nuuhkia sitä ihanaa vauvantuoksua,sniif...

Omista lääkkeistä kannattaa ottaa allergialääkkeet,reseptilääkkeet mukaan,kaiken muut saat osastolta. Minulla ei kummastakaan ollut sairaalanpuolesta liivisuojia joten ota niitä mukaan ja ehdottamasti omat liivit. Minulle tarjottiin verrkoliivejä ja jestas että ne sattui arkoihin nännipäihin.

Valdevinakin on jo puolenvälin ylittänyt. Mihin nuo viikot karkaa.

Ankkiksen kuulumisia jännityksellä odotellaan.

Kuinkas levinian odotus sujuu? Toivottavasti kaikki on hyvin. Entäs sonjaemma?

Isotikru,onko tullut uusia oireita? Millä kp:llä isotikru ja vemppa testasitte?

Nyt tarjoilemaan välipalaa porukoille,me kun näin viikonloppuisin syödään yksi lämminruoka vasta myöhemmin niin pitää olla jotain kevyttä sapuskaa näin päivällä.

-pietu-

Niin, kuten muutkin ovat sanoneet A) aika menee nopeasti vauvan kanssa sairaalassa. Minusta synnyttäneiden osasto on sellainen " outo" oma maailmansa, jossa ei tiedä maailman tapahtumista eikä ajankulusta mitään. Ja ateriapalvelu toimii :) Ajattele positiivisesti, sinulla on ensimmäiset kaksi viikkoa ihan itsellesi ja vauvallesi ja saatte ottaa yhteisiä ensiaskeleita elon tiellä kaikessa rauhassa. Ja mies pääsee sairaalaan varmasti käymään, ettehän niin kaukana kotoa ole. Ja sinne ei pääse kaikki muut, jotka olisivat mahd.(?) tungeksimassa teille, kun olisit juuri yrittelemässä imetystä, päiväunia, vaihtamassa vaippaa tai itseltäsi sidettä (koska kuitenkin vuotaa kunnolla), haahuilemassa märässä maidonkastelemassa aamutakissa väsyneenä ja kärttyisenä ;) tms. Sinä saat sen ekan kaksi viikkoa ihan vaan olla ja lokostella vauvan kanssa.

B) On muitakin kivunlievityksiä kuin epiduraali ja hyvä, että kaikki kohtalokkaat vaaratilanteet voidaan välttää etukäteen! Jos ymmärsin oikein, niin pieni Tiina voisi hyvinkin olla äiditön syntymänsä jälkeen, jos tähän sukurasitteeseen ei olisi tartuttu ja tutkittu, vai olenko väärässä? Teidän parastahan tässä tilanteessa ajatellaan, vaikka ymmärrän senkin, että harmittaa, kun suunnitelmat kaatuu.

Kiitos, Wemppa, siivoustarjouksesta. Täällä sotketaan (edelleen)urakalla ja aamusta alkaen, joten sinua odotellessa.... ;)

Nyt pieni hymisijä (pienempi laulelee ja hymisee itsekseen) menee äänestä päätellen jonnekin, minne minun oikeastaan kannattaa seurata... Moikkelis!

Voi ani,iso hali ja rutistus mutta kyllä se plussa sieltä tulee,usko pois. Sori kun kyselen mutta mitä testejä olet tilannut,aconeita vai muita? Minä en muita ole tilannut kuin aconeita ja minulla ne ovat toimineet hyvin. Meinaan vaan kun sullehan tuli niitä plussia kahteen otteeseen,olisko testeissä ollut vikaa? Jossitteluahan tämä on... Olikos se niin että se ovisplussa oli siinä jälkimmäisessä plussassa?

No olihan emmillä polikäynti. Siis voiko neuvola ohittaa tuollaisen testin jos taudinkuva on ollut tiedossa,huhhuh! Mihin tässä voi luottaa jos ei neuvolanterkkaan. Toivottavasti saat tiedon kokeista pian. Muuten noilla viikoilla tehty sisätutkimus pehmentää paikkoja aika kivasti, joka taas edesauttaa synnytyksen alkamista,joten jospa tiinuska sieltä pikkuhiljaa alkaa siirtymään tälle puolelle. Niin ja mikä tärkeintä,tiinuska on oikein päin.Hienoa!

Senniina jaksat käydä töissä. Koskas meinasit aloittaa äippäloman? Sanoit että jäät hoitovapaalle,oletko ihan kolme vuotiaaksi asti? Minäkin sitä km:n yhteydessä mietin mutta nyt en ole ajatustakaan moiselle suonut enkä mieti ennenkuin on ajankohtaista(alkaa olla pikkasen taikauskoa).

Ankkis,vemppa,isotikru,kuka muu piinaa seuraavana? Elsamarjan kuulumisia odotellaan ja toivotaan että kaikki on hyvin.

Ani,kyllä minun tekisi mieli sitä reikiä kokeilla mutta peruin tämän päiväisen hieronnan ajan ja meinasin katsoa mitä sanovat ensi viikolla polilla. Oireet ovat selvästi " vahvistuneet" tai sitten ne ovat minun toiveajattelua. Rinnat ovat ihan sika kipeät ja kiinteät. Alamahaa turvottaa,piti aamulla laittaa paita housujen päälle ettei pömpötä. Ja paleltaa välillä välillä taas kuuma. Tuo rintojen aristushan multa on noissa km:ssa puuttunut joten nyt sekin näyttää lupaavalta. Tänään siis olisi n. 5+0 joten tosi alussa vielä mennään...

Nyt isännän kanssa iltakävelylle...

-pietu-

Aivan ihana palata parin päivän tauon jälkeen tänne palstalle kun oli noin ihkuja uutisia Onnea oikein paljon ja nyt käsikädessä tallustellaan kohti marraskuuta !!

Meillä taitaa lasketut ajat osua aika yksiin ?? Millä testillä sä testasit??

Mä testasin kp 30/28-36 ja Acon 10- kasettitestillä...

Sori unohdinpas painaa tässä plussauutishuumassa dementtinamiskaa joten nyt tulee aikas omanapaista tekstiä !!

Olotila on tänään aivan kamala, kaktus on kurkussa ja lämpöä on ja kaikki paikat on niin kipeät että hyvä kun kävelemään pääsee... kait mulle joku per...een a-virus on iskemässä tai sitten tämä on tai sitten sain kuopukselta sen angiina-pöpön..??

Raskausoireita ei ole enempää kun tähänkään asti, rinnat on ajoittain aikas kipeät, iltayöstä nukkumaan mennessä paleltaa ja kumma päänsärky on ollut monena päivänä !!

Tämähän on vasta niin alussa että ehtii monenlaisia oireita vielä ilmaantua...

Mää menin niin sekaisin tuosta Wempan uutisesta etten enään muista mitä mun piti kirjoittaa..

Eilen oli ne isukin bileet ja hyvin menivät kuljeskelin aina joku tölkki( siideriä ja lonkkua) kädessä ja otin niistä välillä pikkupikku hörppyjä eikä kukaan aavistanutkaan mitään...

Kaikki kehuivat tarjoilua ja viihtyivät ja viimeiset vieraat lähtivät kotiin ( 500 km ) päähän ajamaan tuossa yhden aikaan päivällä tänään..

Muistattekos kun valitin teille että olen ykssarvisen kera siivonnut kun raivopää alkuviikosta ja sitten Wemppakin siivosi ja se tiesi molemmille plussaa.. niin tästä lähtien diagnoosi on että yletön raivon vallassa tapahtuva siivous tarkoittaa plussaa vai mitä ?? liitettäneen uusien mahdollisten raskausoireiden listaan ??

Nyt on pakko mennä sohvalle köllimään ja keitettävä jotain kuumaa kun kaktus kasvaa kasvamistaan....

Palaamisiin kultsut ja ihanaa kun olette olemassa !!

IsoTee

Tulin lukemaan josko maitista olisi lääkärikuulumisia. Toivotaan että kaikki on hyvin.

Ankkis,odottele vain tätiä,se tekee hyvää;tiedät miten mulle ja isotikrulle kävi sitä odotellessa. Tulos oli ihanan positiivinen;) Minä jäpitän pitää sulle edelleen peukkuja pystyssä enkä ihan hevillä luovuta.

Hevistä tuli mieleen että mitäs piditte eilisestä idolsista? Minä pidin Arista edelleen ja Kristiina oli yllättävän hyvä.

Nyt voisi lähteä iltakävelylle kun ei tuo siivoaminen edelleenkään innosta....

-pietu-

Ihanaa isotikru,niinhän sen pitikin olla.Onnea ihan hirmuisesti. Ja mikä mukavaa mennään aika samoissa. Minulla on kanssa viime vuosi niin hyvässä,liian hyvässä muistissa että ei tästä osaa vielä iloita,mutta raskaan ollaan ja nautitaan,ei huolehdita tulevista. Illalla kävin varastossa hiplaamassa turvaistuinta,sitteriä,vaunuja ja itsekseni hymisin siellä. Näistä ne meikäläisen pienet odotuksen ilot syntyvät...

Pakkohan minunkin on jostain tuo siivousinto repiä kun teillä talot jo kiiltää. Jospa viikonloppuna....

Ihana emmi että mieli on jo parempi. Kaikki loksahtaa ihan varmasti hyvin paikoilleen.

Missä sonjaemma on,lomallako?

Minä olen sekaisin isotikrun uutisesta ettei osaa mitään kirjoittaa,tuli niin hyvä olo siitä,ihanaa!

Loppukirin paikka töissä ja viikonlopun viettoon.

Onnea vielä isotikru!

-pietu-

Siivousvälineet pakattu autoon, joten lähden tulemaan. Sinä voit lähteä vaikka shoppailemaan minun Visani kanssa ja jättää pienet hymisisjät minun huolekseni.

w

mutta on ihan pakko päästä halaamaan veeämmää! Itku tuli :' ) Olen niin onnellinen puolestasi kuin ihminen vain voi olla!! Se, että juuri sinä plussasit, tuntuu jotenkin vaan niin " henkilökohtaisen" ihanalta =) Tiedät sanomattakin, että Enkelimme suojelemaan lähetän.

((((HALAUS))))

Rakkaudella Sofia

Isotikru onnitteluhalaus sulle ja lämmin sellainen! Sait kuin saitkin sen lahjoista parhaimman annettavaksi miehellesi! Turvallista matkaa!

Ihan huono omatunto tulee kun aatteleekin teitä tehokaksikko ja putsplank-kotejanne! Mulla on tilanne just niin kuin Senniinalla, ainoastaan sillä erotuksella että Senniinalla on siihen hyvä syy.. Ja Senniina; jaan tunteesi ekasta tilistä! Mulle tuli kans eilen eka kokonainen tili pitkään aikaan ja johan piti rynnätä kaupoille. Tosin voipi tulla pää äkkiä vetävän käteen..

Hyvä kuulla että Maitin kyyneleet ovat vaihtuneet iloisiin sellaisiin! Hieno aalto menossa kyllä nyt täällä kultaisissa, jatketaan tätä!

Wemppa; jaksa vaan toivoa, eihän se kaksi kolmannetta.. Eli tuopa sinäkin plussasi joukkoon! Tosin tuttuakin tutummalta kuulostaa tuo " merkinanto" , sitten tauko ja sitten niagara.. Mutta jospa jäisi tällä kertaa siihen tippaan! Ja ihan niin kuin Pinkerton muisteli, minäkin muistan miehen joskus muinoin intissä hakeneen vemppaa..

Mukava että Emmillä on jo parempi mieli!

Leppoisaa viikonloppua kaikille, vauvaliimaa pienimmille, jaksuja odottajille ja plussasäteitä kaikille muille!!!!

walo

Työpäivä taas takana ja alkoi rv25. Niin se aika rientää:-)

Maitille halaukset ja kaikki sormet ja varpaat pystyssä, että perjantain ultraan joku muniksista kasvaisi tarpeeksi!! Lohdutuksen sanoja on vaikea löytää, mutta tiedät, että täällä tiedetään! Ja toivoa on niin kauan, kunnes toisin todistetaan.

Täällä on tarinaa tullut taas reippaasti. On se niin väärin, etten töistä enää voi mennä nettiin. Tai voisin, jos ehtisin ja uskaltaisin...

Ja nyt on kotitöitä niin, ettei kertakaikkiaan pysty kirjoittamaan kaikkea sitä mitä mielessä on. Mutta kaiken teidän kirjoittamanne luin ja olette jokainen mielessäni.

Anille halit ja pahoittelut menkoista! Pahoin pelkään, että perässä tullaan, sen verran on tuttua tunnetta alavatsassa.

Toivon kuitenkin vielä pääseväni Pietun perään, mutta katsotaan nyt loppuviikosta mihin junaan nousen...

Levinialle lepoa ja rauhallisuutta!!

Kaikille tasapuolisesti kaikkea hyvää!! Ja kiitokset sormeen puhalteluista. Se on jo lähes normaalin tuntuinen. Kipu on poissa ja toimiikin melkein täydellä tehollaan.

Mutta, pakko mennä, perhe vaatii huomiota...

wemppa

Ai niin, Emmi, ei se kysymyksesi ollut mitenkään tahditon. Kun se tapahtunut on kuitenkin tätä elämää...

Ihana kuulla maiti sinustakin. Minulla ei ole kokemuksia noista hoidoista mutta tuosta sinun follikkelin koosta on kokemuksia jopa tästä plussatusta kierrosta. Kp 16 kävin ultrassa ja silloin oli vasta 13 mm follikkeli ja vain yksi. Lääkärikään ei hirvittävästi hehkutellut koska kp:t oli jo noinkin paljon mutta totesi että jos kierto on normaalia pidempi niin toivoa sitten on. No kp 19 iltana tein ovisplussan ja kp20 vietettiin herkkää hetkeä ja toistaiseksi(kopkop) kaikki näyttää hyvältä. Mutta en osaa sanoa mitä nuo hoidot vaikuttaa kierron pituuteen,voisiko ovis olla myöhemmin? Paljon peukkuja ja onnea tulevaan ultraan. Ihana että olet joukossamme.

Mukava kuulla trattistakin. Jospa se vaikka auttaa kun ei niin hirveästi joka päivä asian tiimoilta kuumeile. Ja suosittelen sullekin hermoratahierontaa,vaikka huuhaana sitä olen pitänytkin.

Elsamarja,hyvä että asia selkeni ja lykkyä tulevaan lakanoiden pöllytykseen.

Ankkis,sullakin alkaa homma selkeytymään,erittäin hyvä. Ja mikä minusta oli ihana lukea että hoito alkaa heti. Kuinkas sinun olo on nyt? Olisiko mahdollista että olisit tästä kierrosta raskaana?

Ani,kannatan useampaan kertaan päivään tuota testausta ainakin sitten kun viiva alkaa vahvenemaan. Minullahan tässä kierrossa plussa meni suht nopeaan ohi kun taas joissain kierroissa jäi päälle. Uskoisin että niillä on jotain tekemistä raskaaksi tulon kanssa. Sama juttu oli silloin vuosi sitten ekan km:n kohdalla. Muut kierrot ovatkin olleey muutaman päivän plussia.

Vemppa,isotikru...muut huhuu!

Senniinalla huimat viikot ja mukava että olo on edelleen hyvä. Mitä kuuluu sonjaemmalle,pinkertonille....muille odottajille?

Nyt mentävä pyykkien kimppuun. Palataan.

-pietu-

Toivottavasti sinä Ankkiskin saat sen plussan kun seuraavaksi testailet. Täällä on nyt oikeesti varsinainen plussa-aalto meneillään.

Heitelkäähän jotain plussasäteitä meidän piinailijoiden päälle, jos saatais koko lauma plussalle niin voisi koko pino siirtyä tuonne odottajien palstalle...

Hei,

änestämässä käyty. Flunssa iskemässä kouransa minuun, pienempi oli jo eilen kipeä ja nyt on mieskin kuumeessa. Toivon itsellekin kunnon kuumetta, että saisi siten taudin häädettyä - ei jäisi loisimaan viikkokausiksi ja kiusaamaan pienellä lämmöllä....

ISOTIKRU ja WEMPPA; paljon onnea kahdesta viivasta!!! TOivottavasti viivanne kasvavat mahassanne vauvoiksi marraskulle asti!!!

Niin pöhkö olo, että koko ajan tulee typoja sekä ei muista mitään. Menen keittiöön juomaan kupillisen kahvia ja koetan olla jaksavainen edes lasten aterian verran. Ovat jo yhden ruuan saaneet tosin, mutta sekin meni vähän plörinäksi, kun hautasin lihan pippuriin - ihan ajatuksissani....

Oletpas isotikru ollut ajoissa täällä. Peukut on sulle pystyssä. Voi kun pääsisit testaamaan plussan!!!

Pietu: Kuulostaa ihanalta, eka ultra jo tulossa! Ja mä voin tulla sinne siivoomaan, mulla on ihme energia lataus nyt päällä. Eilen kävin illalla juoksemassakin, kun ei kerran vauvaa tule, niin alan sitten vaikka kuntoilemaan ja laihtumaan.

Emmille piti vielä sanoa, että itse en koskaan ole saanut epiduraalia. Tokassa ja kolmannessa synnytyksessä pyysin epiduraalia, mutta minulle sanottiin, että sitä ei anneta uudelleen synnyttäjille. Älä sure etukäteen, sinusta pidetään hyvää huolta.

Onko olo yhtään parantunut eiliesestä? Toivottavasti sait nukuttua.

mukavaa perjantaita!!

wemppa

Niin, Pietulle vielä onnittelut - tarraliima ja -sukkia, etä kyytiläinen pysyy mukana sen tarvittavan ajan (joka on muka 9 kk, mutta tuntuu pieneltä ikuisuudeltä, mitä lähempänä on rv 40....)

Meillä toinen mukuloista kuumeessa, olisiko seurausta lätäköissä _uimisesta_? Uimiselta se tuntuu, kun koko mukula on märkä...

Jaahas, touhutiinat vauhdissa. Kaikille oikein hyvää viikkoa!

Moikka !

Olen ollut taas täällä vähän niin kuin takapiruna, lukenut vain teidän kirjoittelut itse en ole juurikaan kirjoitellut. Meillä tammikussa oli hoito, josta negaa ja olen ollut mieli maassa siitä.

SUPER ONNITTELUT KAIKILLE PLUSSANEILLE !

t:mani

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat