Seuraa 

[color=limegreen][size=3]♥ ♥ ♥EX-HAAHUILIJAT♥ ♥ ♥[/size][/color]

[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]

[color=limegreen] [size=6] ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ [/color][/size]

[color=limegreen]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]

[b][color=darkviolet]Maaliskuu 2007[/color][/b]

[b][color=limegreen] Kerry [/b][/color] Olen 37 v, mies 41 v ja lapset 10, 6 ja 3 v. Takana kaksi keskenmenoa: 06/01 ja viimeisin 03/06, nyt odotan neljättä.[color=violet] LA 5.3.[/color]

[b][color=limegreen] Lizie [/b][/color] oma ikä 28v, mies 30v, esikoinen -04, spontaani km 4/-06 rv11+6.[color=violet] LA 11.3.[/color]

[b][color=darkviolet]Toukokuu 2007[/color][/b]

[b][color=limegreen] Limetti1 [/b][/color] 23-vuotias 1 1/2 vuotiaan pikkutaaperon äiti. Keskenmenon sain heinäkuussa rv6 ja nyt heti tärppäsi uudestaan, ilman menkkoja välissä.[color=violet] LA 1.5[/color]

[b][color=limegreen]Pirpaliina: [/b][/color] vm-78 mies vm-80, ennestään tytön 01/03 ja pojan 08/04 äiti, km koettu rv8+ 08/06 ja nyt raskaana ennen km jälkeisiä menkkoja[color=violet] LA 17.5[/color]

[b][color=limegreen]emunainen: [/b][/color] 23 v mies 27 v, esikoista odotellaan. km 11/05 n. 8 rv:lla. Itä-Helsingissä asustellaan. [color=violet]LA 19.5.07[/color]

[b][color=darkviolet]Kesäkuu 2007[/color][/b]

[b][color=limegreen]Juuliar74: [/b][/color] Olen vm 74, samoin mieheni. Asun Etelä-Karjalassa ja meillä on yksi tyttö, synt. 03/2005. Toista lasta aloimme yrittää tänä kesänä ja ensimmäinen (ja toivottavasti myös viimeinen) km tuli 08/2006. [color=violet] LA 12.6[/color]

[b][color=limegreen]Sani-74: [/b][/color] minä -74 mies -68, kaksi lasta -01 ja -03 syntyneet. Km 8/05 (kohdunulkopuolinen). [color=violet] LA 26.6[/color]

[b][color=limegreen]Koala-72: [/b][/color] Minä siis -72, mies-71. Ensimmäistä hartaasti odotetaan. Km 11/2005 (kaksoset). Nyt plussa lokakuussa. [color=violet] LA 28.6.[/color]

[b][color=darkviolet]Heinäkuu 2007[/color][/b]

[b][color=limegreen]DreamOne: [/b][/color] Olen 29-vuotias, mies 26-vuotias. Ensimmäinen clomeilla avustettu raskaus päättyi keskenmenoon vuonna 2004 ja toinen raskaus todettiin tuulimunaksi viikolla 12 kesällä 2006. Nyt plussasin ensimmäisestä clomikierrosta ma 13.11.2006. [color=violet] LA 25.7.[/color]

[b][color=darkviolet]Elokuu 2007[/color][/b]

[b][color=limegreen]Helga76: [/b][/color] Molemmat 3-kymppisiä. Ekaa yritetään. Keskeytynyt km 07/06. Plussauspv 2.12.06. [color=violet] LA 13.8.[/color]

[b][color=limegreen]Kaisuli79: [/b][/color] Minä 27, mies 31. Meillä on poika s.-04. Km 7/06 rv 22+6. [color=violet] LA 13.8.[/color]

[b][color=darkviolet]Syyskuu 2007[/color][/b]

[b][color=limegreen]Joululahja: [/b][/color] minä 32v, mies 39v, poika 12/04, keskeytynyt km rv 12 05/06. Plussasin 28.12. [color=violet] LA 30.8.[/color]

[b][color=limegreen]Ultsi75: [/b][/color] Sain km:n 12/06 rv 6 ja uuden plussan sain heti seuraavasta kierrosta 7.1.07. Aikaisemmat lapset syntyneet -01 ja -03. Ykkösen ja kakkosen välissä mulla oli myös km rv 10+ (vai olikohan se 11+). [color=violet] LA 13.9.[/color]

[b][color=limegreen]levinia: [/b][/color] Neljän tytön äiti ulkomailta, minä ' 69 ja mies ' 66, takana tm 3/06 ; ja km:t 6/06 ja 10/06 viikoilla 8+. [color=violet] LA 16.9.[/color]

[b][color=limegreen]Tuutupii: [/b][/color] 28 v kuumeilija, mies on 31 v. Meillä on 1 v 9 kk ikäinen poika ja asumme Itä-Suomessa. Toisen lapsen yritys alkoi loppukesällä 2006. Minulla todettiin tuulimuna 10/06. Nyt siis uusi plussa 12.1.07. [color=violet] LA 23.9.[/color]

[b][color=darkviolet]Lokakuu 2007[/color][/b]

[b][color=limegreen]Tari: [/b][/color] Minä 34 ja mies 36,lapset poika 6/03 ja tyttö 8/04, km 10/05, tm 8/06 ja km 1/07 ja plussasin sit uudelleen 19.2.[color=violet] Näiltä näkymin LA on 25.10.07 menkoista laskettuna, mutta luulempa et ultrassa vielä muuttuu.[/color]

[b][color=darkviolet]Marraskuu 2007[/color][/b]

[b][color=limegreen]72oinas: [/b][/color] Yritys aloitettiin 05/06 ja km sain 11/06.

ja nyt 26.2 plussasin uudestaan. Kolmatta odotellaan. Ollaan 35-vuotiaita molemmat ja pohjanmaalta kotoisin.[color=violet] LA olisi marraskuun alussa.[/color]

[color=limegreen]♥ [/color][color=limegreen] Vauvoja vuoden ajalta: [/color][color=limegreen] ♥[/color]

[color=6959cd][b] kati. [/color][/b] 15.3. [color=darkgreen]poika[/color], 2870 g ja 48 cm

[color=6959cd][b] miusumausu [/color][/b] .3. [color=darkgreen]poika[/color], 3490 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] Melike77 [/color][/b] 23.3. [color=darkgreen]poika[/color], 4300 g ja 54 cm, pipo 35,5cm

[color=6959cd][b] Wilkuna-72 [/color][/b] 2.4. [color=purple]tyttö[/color], 3360 g ja 49 cm, pipo 35cm

[color=6959cd][b] Riax [/color][/b] 16.4. [color=purple]tyttö[/color], 4325 g ja 53 cm, pipo 37cm

[color=6959cd][b] joanna04 [/color][/b] 30.4. [color=purple]tyttö[/color], 3592 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] petjuska [/color][/b] 5.5. [color=darkgreen]poika[/color], 2980 g ja 47 cm

[color=6959cd][b] Miikuko [/color][/b] 6.5. [color=purple]tyttö[/color], 3710 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] Mauku75 [/color][/b] 24.5. [color=purple]tyttö[/color], 3555 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] uba-aba[/color][/b] 27.5. [color=darkgreen]poika[/color], 3220 g ja 49 cm, pipo 34,5 cm

[color=6959cd][b] Aapeli_77[/color][/b] 10.6. [color=darkgreen]poika[/color], 3620 g ja 52 cm, pipo 36,5 cm

[color=6959cd][b] Kengu76 [/color][/b] 25.6. [color=purple]tyttö[/color], 2855 g ja 49 cm, hattu 32 cm

[color=6959cd][b] kuutar-74 [/color][/b] 5.7. [color=purple]tyttö[/color], 4000 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] Vinku75 [/color][/b] 29.6.[color=darkgreen] poika[/color], 3330 g ja 49 cm

[color=6959cd][b] Hope74 [/color][/b] 17.7. [color=darkgreen] poika[/color], 3390 g ja 50,5 cm, pää 34 cm

[color=6959cd][b] Wannabemami [/color][/b] 26.7. [color=darkgreen] poika[/color], 3280 g ja 48 cm, pipo 36 cm

[color=6959cd][b] Niamey_85 [/color][/b] 19.8. [color=purple]tyttö[/color], 3230 g ja 50 cm, pipo 36,5 cm

[color=6959cd][b] Lauris [/color][/b] 19.8. [color=darkgreen] poika[/color], 3930 g ja 52 cm,pipo 35 cm

[color=6959cd][b] Sartsu [/color][/b] 23.8. [color=darkgreen] poika[/color], 3545 g ja 52 cm

[color=6959cd][b] Kerttukasperi [/color][/b] 26.8. [color=darkgreen] poika[/color], 3005 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] Femmamma [/color][/b] 7.9. [color=purple] tyttö[/color], 3805 g ja 51 cm, pipo 37 cm

[color=6959cd][b] Neronja [/color][/b] 7.9. [color=purple] tyttö[/color], 3650 g ja 49 cm, pipo 36 cm

[color=6959cd][b] Kuonokas [/color][/b] 8.9. [color=darkgreen] poika[/color], 3185 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] Masunasu [/color][/b] 15.9. [color=darkgreen] poika[/color], 4480 g ja 52 cm, pipo 36 cm

[color=6959cd][b] Peebee [/color][/b] 15.9. [color=purple] tyttö[/color], 3465 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] UusiNuppu [/color][/b] 26.9. [color=darkgreen] poika[/color], 4070 g ja 51.5 cm

[color=6959cd][b] ulriina [/color][/b] 4.10. [color=purple] tyttö[/color], 4310 g ja 54 cm

[color=6959cd][b] myttynen75 [/color][/b] 4.10. [color=darkgreen] poika[/color], 3864 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] hexu83 [/color][/b] 13.10. [color=darkgreen] poika[/color], 3840 g ja 52 cm

[color=6959cd][b] marrasmamma [/color][/b] 2.12. [color=darkgreen] poika[/color], 3370 g ja 49 cm, pipo 34 cm

[color=6959cd][b] nippula [/color][/b] 23.12. [color=darkgreen] poika[/color], 3080 g ja 49,5 cm

[color=6959cd][b] maria80 [/color][/b] 16.1. [color=darkgreen] poika[/color], 4320 g ja 53 cm

[color=6959cd][b] Hannele-81 [/color][/b] 10.2 [color=darkgreen] poika[/color], 2890 g ja 49 cm

[color=6959cd][b] Enni-Maija [/color][/b] 20.2 [color=darkgreen] poika[/color], 3700 g ja 48 cm

[color=6959cd][b] titi75 [/color][/b] 3.3 [color=darkgreen] poika[/color], 3210 g ja 52 cm

[color=6959cd][b] mami-74 [/color][/b] 6.3 [color=darkgreen] poika[/color], 4325 g ja 53,5 cm

[color=6959cd][b] eka-vekara [/color][/b] 9.3 [color=purple]tyttö[/color], 3285 g ja 48 cm

[color=6959cd]Ex-haahujen yahoo-lista:[/color]

[b][color=darkviolet] groups.yahoo.com/group/exhaahut [/color][/b]

[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki exät, jo jakautuneetkin :)[/color]

[color=limegreen] [size=6] ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ [/color][/size]

Sivut

Kommentit (34)

...ja sitten lopetan tästä asiasta jauhamisen :-)

Eli soitin äsken teratologiseen palvelunumeroon ja sieltä vastattiin, että puudutus on ihan turvallista käyttää raskausaikana, koska kyseessä on paikallispuudutus. Ei kuulemma ole mitään hätää :-) Siellä sanottiin myös, että paikallisia röntgenkuviakin voi ottaa, kunhan saa tarpeeksi hyvän suojauksen. Se säteilymäärä on kuulemma niin pieni.

No, niin, nyt on taas hyvä mieli :-)

-Ultsi + Lahja edelleen 14+0-

jäi viime viikolla kesken:

Ei meillä mitenkään erityisen hankalaa ole että siksi ois iskenyt babyblues mutta muutama päivä kotiintulon jälkeen oli vain tosi itkuinen. Meilläkin alkuun oli kiltti vauva, mutta 1,5 vkon ikäisenä alkoi kitinät jotka jatkuu edelleen. raskastahan se on, mutta sinnillä hammasta purren päivä kerrallaan, ja joku päivä se helpottaa! (toivon mukana, kokemustahan asiasta ei ole)

Toivottavasti teidän vauveli pysyy " kilttinä" jatkossakin! Onnea vielä!

EKA-VEKALLE onnittelut tytön johdosta!

HANNELE + kelmi 4 vko 2 pv

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Täällä taas yksi supistusten takia huonosti nukuttu yö takana. Juuri kun luulin että ovat jättäneet kiusaamiseni. No nyt sängyn pohjalta kirjoittelen ja koetan taas muistaa ottaa rauhallisesti. Eilen oli aika hulina päivä ja tuli käveltyäkin ihan reippaasti. Siinä varmaan syy. Vauvan pää tuntuu myös painavan tosi alas.

Olihan minulla neuvolakin tässä, sf-mitta taas huitelee nätisti plussakäyrällä: 32cm ja paino oli tullut kilon alaspäin. Siinä kai tärkeimmät. Niin ja vauveli viihtyy oikeinpäin, eli pää alaspäin. Tuo painon nousu on kuitenkin kokonaisuudessaan ollut ihan hyvä, niin ei siitä sen kummempia tuo terkka sanonut, kun sf-mittakin oli kasvanut.

Olen kaikenlaista pientä järjestellyt vauvaa varten myös. Kaappiin tilaa tavaroille, neulonut hahtuvapöksyjä ja ostin nettikirpparilta äp-makuupussin, kun emme pakkausta ottaneet ja tuo on kyllä ainakin meillä ollut yksi parhaista jutuista sieltä pakkauksesta. Myös ihanan pehmeän vauvapyyhkeen ostin ja harsoja paketin. Niitä tarvitsee kyllä varmaan vielä toisen, kun vaippoina käytetään.

Sani: kärsivällisyyttä vain vaunuhankintojen pähkäilyyn. Meillä mennään vanhoilla, mutta ehjillä emmaljungilla, jotka on olleet meidän esikoisen lisäksi ainakin kahdella lapsella. Niin eipä ole antaa vinkkejä uusista malleista.

Tuutupii: mites kävi sokerirasituksessa? Onnea myös minun puolestani hienoista 12 viikosta!

Ultsi: hienoa, että rauta-arvot on paremmat, helpompaa kaikinpuolin, kun ei huimaile ja väsytä tuon takia.

Joululahja: hieno eka päiväkotiviikko:) Jospa se siitä tasaantuisi. Liikkeistä sen verran, että minä tunsin sekä nyt, että esikoista odottaessa liikket noin 16+, eli aivan mahdollista on.

Emunainen: toivottavasti rupeaisi nuo sokeriarvot pysymään hyvinä, kun kerran kovasti yrität. Hienoa, että jaksat lenkkeillä, pitäisihän siitä kunnostkin pitää huolta tässä ennen synnytystä.

DreamOne: ihana lukea sinun onnellisia mietteitäsi. Aikamoisia lahjojahan nämä pienet ihmiset ovat. Jotenkin sitä on enemmän oppinut arvostamaan myös esikoista keskenmenon jälkeen, kun pamahti mieleen, että ei nää asiat tosiaankaan mitään itsestäänselvyyksiä ole. Nautihan vain masun esittelystä ja vauvajutuista, olet tosiaan onnesi ansainnut!

Helga: hauska kuulla mietintöjäsi saitkin hyviä vastauksia dreamOnelta, kun on hänellä asiat tuoreessa muistissa. Lisäisin vielä, että aluksi noitten liikkeiden kanssa käy helposti niin, että yksi päivä tuntuu jotain ja sitten taas menee useampi päivä, ettei mitään. Koita nyt kärsivällisesti odottaa.

Eka: Voi kun ihania kuulumisia! Nautihan nyt onnestasi ja perheestäsi täysillä ja muista lepäillä ja parannella itseäsi ja anna niitten perheen miesten passata!

Pirpaliinalle kovasti jaksuja sinne sairaalapetiin!

Missäs Lizie luurailet ja pidät meitä jännityksessä? Joko olet jakautunut?

Nytpä jatkan lepäilyä ja toivon, että tämä olo tästä taas rauhoittuisi.

Limetti 33+1

Sanille kiitos onnitteluista, on tosiaan ihana fiilis, kun pahimmat riskiviikot alkaa olla takana. Nyt vaan jännittää tuo np-ultra, kun viimeksi siinä " kärähdettiin" , vaikka kaikki olikin sitten ok.

Oma napuli: Huomenna sokerirasitukseen ja torstaina siis np-ultraan. Riittää viikolle touhua. Sokerirasituksen tulokset tulee onneksi jo to, joten niitä ei tarvi pitkään ootella. Seuraavan kerran pääsen koneelle luultavasti vasta viikonloppuna, joten oikein mukavaa loppuviikkoa vain kaikille toivottelen!

Tuutupii ja Masuli rv 12+2

Hyi että oli tänään paha olo aamulla :-/ Oma vikani tietty, kun lähdin töihin ilman aamupalaa...ei vaan siihen aikaan ruoka maistunut ja ajattelin, että syön sitten töissä. No, nyt on olo jo parempi :-) Kävin muuten töissä mittauttamassa sen mun hemoglobiininkin ja oli nyt 125 eli rauta on tehonnut! Hyvä niin, jatkan kuitenkin sen syömistä edelleen, kun näköjään tuppaa veriarvot laskemaan ilman rautaa...

SANILLE kiitokset vaan sanoistasi :-) Kyllähän se niin on, että riskiviikot ovat jo takanapäin ja katse on jo syyskuussa! Äkkiä se aika menee! Tänään olis tasan 6kk la:han ja tosiaan reilun kuukauden päästä on jo puoliväli :-) Kyllä se on jännä, miten aika menee, vaikka alussa tuntuikin matelevan. Hyvä niin :-)

PIRPALIINALLE minun piti jo aikaa sitten lähettää virtuaalihalaus ja kovasti jaksamisia sinne pötköttelyyn! Onneksi sinullakin on jo rv 30 -se on hyvä juttu!

EMUNAISELLE onnittelut 30-viikoista :-)

Eipä tässä tällä kertaa muuta olekaan. Oma napa voi hyvin :-)

-Ultsi + Lahja (13+5 tai nlan mukaan 13+6)-

Menin aikaisin nukkumaan, kun väsytti niin pirusti. Heräsin puoli tuntia sitten ja nyt ei väsytä enää ollenkaan...

LIZIELLE HIRMUISEN SUURET ONNITTELUT TYTTÖVAUVAN JOHDOSTA!

Omaan napaan ei sitten niinkään hyvää. :( Oon tällä hetkellä ihan masentunut. Torstain np-ultrassa saatiin sikiön niskaturvotusarvo selkeästi yli " sallitun" . Maanantaina istukkanäytteeseen. Taas. Esikon kanssa kävin ja oli sen verran ikävä kokemus, etten olisi halunnut uudestaan. Mutta eniten surettaa se, että taas on hirveä pelko persiissä, jos vauva todetaankin pahasti vammaiseksi tms. En voi kestää ajatusta, että pitäisi jotain ratkaisuja sitten miettiä. :' ( Tuntuu niin saa**nan epäreilulta, että kaikki paska miedänkin tarttee jaksaa. Esikon kanssa sama pelko, sitten se, että esikko melkein kuoli synnytyksen jälkeen, sitten tuulimuna ja taas tämä. Kyllä mä nyt hel**tti olen kovan käden kautta tullut hyvin tietoiseksi siitä, ettei lapsia tehdä, ne saadaan, mutta mikään muistuttelu ei vaan tunnu riittävän... Itkettää niin. Huoh, anteeksi purkaus.

No, sokerirasituksen tulokset oli sentään ok, ei ollut mitään häikäntapaistakaan, ihan normaalit arvot. Ultrassa lohdullista oli se, että nenäluu näkyi, mitat vastasi kaikki täysin toisiaan (raskauden kesto pidemmällä kuin menkoista laskettuna, mutta la ei muutettu) ja rakenteet näytti hyviltä.

Vaan mä lähden tästä taas itkeskelemään, ehkä uni tulee ja pelastaa alakulolta tai sitten ei. Viime yönäkin painajaisia aiheesta näin...

Epätoivoinen Tuutis ja Masuli rv 13+5

Oikein suuret onnittelut tyttövauvan johdosta!! =) Tosi ihanaa! Pääsitte sitten tekin nuuhkimaan sitä ihanaa vauvan tuoksua.

Muillekin onnellista odotuksen jatkoa!! Voikaahan " paksusti" . =)

Katri

Kiva että tykkäsitte listan muutoksista, sopivat nyt oikein hyvin tähän ihanan aurinkoiseen ja lämpimään päivään. Vielä ei uskalla sanoa kevätpäivään jos takatalvi sittenkin yllättää :D

Olen muuten poistellut syntyneitä vauvoja vuoden ajalta-listasta sitä mukaan kun tulee vuosi täyteen. Eli kun ex-haahujen vauvat täyttävät vuoden, olen heidät ottanut pois. Näin lista oikeasti kuvaa vauvoja vuoden ajalta eikä siitä tule liian pitkä. Toivottavasti käytin oman käden ja listaemon oikeutta oikein :)

Laitan seuraavalla viikolla vauva-puolen ex-haahujen pinon nimen näkyviin, jospa täällä ahkerasti kirjoitelleet löytäisivät tiensä sinne. Täällä jo exiä siihen pinoon huudeltiinkin.

Tuutis: Tuntuu kyllä hassulta että BMI:llä 21 raskausdiabetestä tulisi. Tosin ei kai se painoa loppujen lopuksi katso jos sokerit heittelee. Toivottavasti sulla ei sitä kuitenkaan ole! Tsemppiä torstain ultraan!

Ultsi: Kurjaa kuulla hammaskipuilustasi. Aika jännä juttu että sinun hammaslääkärisi puuduttaa raskauden aikana. Kaikkihan eivät sitä suostu tekemään. Ilman muuta juurihoito tarvitsee puudutusta ja eihän sitä voi kipujakaan sietää jos kovia ovat. Mullakin tuntui sitä kuplintaa ihan melkein alusta asti, jostain viikolta 8. Nyt se on tosin loppunut ja tuntemukset ovat kokonaisvaltaisempia ja selvempiä. Se kuplinta on varmasti normaalia ja hyvä merkki :)

emunainen: Kiitos myötäelämisestä! Muakin välillä itkettää kun lukee muiden juttuja ja varsinkin jos on tapahtunut jotain ihanaa :) Onhan tämä mahtavaa, ei tämmöistä tunnetta pysty selittämään ellei ole itse kokenut. Jotenkin askel askeleelta pääsee koko ajan lähemmäksi vauvaa; ensin viiva tikussa, sitten pienet nipistelyt, sydänäänet ja nyt nämä muksimiset. Ja kohta alkaa jo konkreettisesti näkemään vauvan kun se kiemurtelee masussa ja vaihtaa asentoa. Eikä aikaakaan kun se pikkuinen on ihan oikeasti sylissä ja voi koskea ja katsoa. Tuntee toisen hengityksen ja tietää että tämä onni on juuri minua ja meidän perhettä varten. Ihan liikkiksenä täällä pohdiskelen tätä suurta ihanaa tapahtumaa :) Halaus ja voimia tuohon ikävään sokrujen tarkkailuun. Muista että asia ei missään nimessä ole sinun vikasi eikä kukaan tuollaista toiselle toivo. Kuten sanoitkin, pikkuisen parhaaksi kaikki tehdään :) Tsemppiä huomiseen ultraan, kerropa pikkuiselle terveisiä! Ja onnea kymppien poksumisesta!

sani: Minäkään en osaa vaunuasioissa neuvoa kun on ensimmäistä kertaa pappia kyydissä :D Me ollaan hankittu jo yhdistelmävaunut pehmeällä kopalla, kertoilin tuossa muutama viikko aiemmin. Uskaltauduin kuitenkin ottamaan pehmeän kopan, koska jos hyvin käy, me ei enää talvella koko koppaa tarvitakaan. Puolivuotias saattaa jo pystyä jonkinlaiseen istuma-asentoon ratasosassa. Oli muuten tosi kiva kuulla susta, varsinkin kun mennään aikalailla samoissa :)

omaa napaa: Ja taas poksuu huomenna viikot, huh! Kuten täällä todettiin, nyt ne viikot alkaa mennä toooosi nopeasti. Olen nauttinut niin paljon nyt kun raskaus alkaa näkyä ja ihmiset vaihvihkaa katselevat vatsanseutua ja rohkeimmat jopa kysyvät " tuleekos teille vauva..." Olo on niin tavattoman ylpeä ja haluaisin esitellä vatsankumpua kaikille! Ja yhtä mahtavaa on sanoa, että kahden kuukauden päästä jään mammalomalle! En olisi ikinä kuuna päivänä uskonut että saan esitellä vatsaani muille ja puhua ihmisten kanssa vauvajuttuja. Käsi sydämellä voin sanoa, että jossain vaiheessa tätä neljää vuotta on oikeasti usko ja toivo jo loppuneet. Mutta elämä on ihmeellistä ja jostain syystä meille on tällainen onni ja autuus suotu. Sanat eivät riitä kuvaamaan sitä tunnetta joka minulla on :) Ja mikä parasta, te KAIKKI ihanat ihmiset täällä tiedätte täsmälleen miltä se tuntuu! Teille ei tarvitse selitellä :)

Onnenkyyneleitä täällä vuodattava D.O. kera nappulan rv 20+6

Nostellaanpas pinoa ettei vajota ihan syvyyksiin.

Limetti: Onpas sinulla komea sf-mitta! Varmasti ihana pyöreä masu :) Ikävä kuulla suppareista, toivottavasti pysyvät ihan vaarattomina vielä hetken aikaa. Muistahan lepäillä ja välttää rasituksia. Hieno juttu että vauveli viihtyy hyvin pää alaspäin, varmastikin pysyykin oikeinpäin loppuun asti. On niin ikävää kun täälläkin on muutama perätilavauva ollut ja se synnyttää kyllä ylimääräisiä sydämentykytyksiä äideille.

On kyllä ihana kirjoittaakin onnellisia mietteitä, tuntuu tosiaan siltä että on vihdoin onnen saanut ja ansainnut. Eilen oli hauska tilanne töissä, kun puhuttiin syömisestä, niin yksi työkaveri katsoi minuun ja sanoi kovaan ääneen " hyvin on syöty juu" . Siinä vähän hämmentyneenä paijailin masua ja sanoin että kyllä kyllä... Eikä kukaan katsonut minuun sillä tavalla, että olipas inhottavasti sanottu toiselle, jolla on vähän ylimääräisiä kiloja, vaan kaikki katsoivat minuun hymyillen ja nyökyttelivät. Ja nämä muut eivät siis tienneet raskaudestani etukäteen, ainoastaan tämä kommentin heittänyt työkaveri. Silloin tuntui siltä, että hei, mä todellakin olen raskaana ja ihmiset näkevät heti että mulla on vauvamaha, eikä vain muutama vähän ylimääräinen kilo! :)

omaa napaa: Nappula on alkanut futailemaan masussa oikein kunnolla, jatkuvaa pientä muksimista. Välillä alkaa oikein naurattaa kun ajattelee mitä mun mahan sisällä tapahtuu :D Olisi niin ihanaa jos olisi röntgenkatse ja näkisi missä asennossa se milloinkin on ja mitä puuhailee. Mieskin aina kovasti yrittää bongata liikkeet, mikä naurattaa mua ihan kauheasti. Yritän aina sanoa että odotellaan nyt rauhassa vielä useampi viikko ennenkuin ne ulospäin tuntuu. Mutta annan nyt hänenkin iloita asiasta, tuntuu olevan niin mahdottoman onnellinen ja innoissaan tuo miekkonen!

D.O. ja nappula rv 21+2

Meillä esikoinen meni viime viikolla ekaa kertaa päiväkotiin... ja eikös heti oltu koko perhe vuorotellen = yhteensä 5 päivää putkeen oksutaudissa. Hieno homma :P

Mutta asiaan: onnea vielä EKA-VEKARAlle ja MAMIlle!!!

Kovasti kiitoksia myös tsempityksistä ja onnentoivotuksista tänne päin. OIkeasti tuntui että ainakin kaikista pahin pelko hellitti positiivisten np-ultrakuulumisten myötä. Silti ei tässä meinaa yhä tajuta että sieltä voisi joku oikeasti syyskesällä putkahtaa, ja sitä myöten ei ole tullut mietittyä oikein mitään käytännön asioitakaan vielä.

DO kiva että liikkeitä tuntuu jo :) Henk koht mietin eilen ekan kerran että näin toisella kierroksella voisiko olla mahdollista tuntea jotain jo vkolla 16?? Ehkä se oli kummiskin vielä vatsataudin jälkipörinää... tiedä häntä.

ULTSI en ole kertonut vielä töissä. Pari työkaveria on arvannut. Ajattelin kertoa tod näk ensi viikolla, maanantaisen neuvolan jälkeen (=jos siellä kuulisi sydänäänet- taidan olla yhä vähän km-harhainen...), nimittäin kohta tämä alkaa väkisinkin näkyä + pari kollegaa tosiaan tietää jo + en uskalla puhua tästä muuallakaan ihan vapaasti ennen kuin olen kertonut töissä, kun piirit on aina pienet eikä ole kiva jos se tulee pomojen korviin muuta kautta.

Tarttee opetella katsomaan ketjua vieressä samalla kun kirjoittaa itse. Unohdan aina mitä piti kommentoida, kun avaan kirjoitusnäkymän.

Se olisi sitten niin kuin oikein hyvää loppuviikkoa kaikille, hyvää vointia ja aurinkoisen iloisia kevätpäiviä, kun niitä näyttää olevan luvassa :)

t Joululahja, rv 15+6

Lizie suuren suuret onnitteluhalit pienen prinsessan syntymän johdosta! Ihanaa, kun kuulostat onnelliselta! Tahtoo kans! :) Ei vaite toivottavasti tämä nyt vielä ainakin reilu 10 viikkoa kasvais masussa.. :) Rauhallista vauva-arkea teille!

Tuutupii: Voimia ja jaksamista kovasti sulle! Tosi ikävää, että teitä näin koitellaan! :( Pura tänne vaan rauhassa mieltäs, sen(kin) takia me täälä ollaan. Lähetän tuonne yläkerran ukolle kovasti toiveita, että hälytys olisi väärä ja kaikki olisi kuitenkin hyvin niin kuin esikoisenkin kanssa!

Enni-Maija: Hienoa, että teillä on alkanut taival hyvin pikkuherran kanssa! Kyllä lapset on kasvaneet hyvin iät ja ajat pulloruokinnallakin, että koita olla surematta sitä ettei imettäminen onnistunut (vaikka toki ymmärrän, että kun kerta oisit halunnut imettää, niin se surettaa).

Titi: joko teillä on nimi poitsulle valmiina? Mukavia ristiäisvalmisteluja teille! :)

D.O: hyvä homma, että päänsärky meni ohi. Se voi olla tosi kurja vaiva raskauden aikana..

Oma (.): ns harjoitussupisteluja on ollu kovasti tällä viikolla. Iltasin on välillä maha koko ajan kovana, kun on jalkeilla. Levossa sitten vähän helpottaa.. Onneks on ens tiistaina lääkärineuvola, niin näkee ovatko tehneet mitään. Vaunut on muuten nyt hankittu, viime vuoden mallia Brion novat.. Se on pehmeällä kopalla, mikä vähän harmittaa, kun oisin halunnut kovan, mutta niihin ei enää saanut. Siis ei muuten harmita, mutta mietityttää onko se liika kuuma kesävauvalle.. Myyjä kyllä vakuutti että käy ihan hyvin kesävauvalle.

Mukavaa vaali-iltaa kaikille, jotka vaaleja seuraavat!

-Sani rv 25+5

Titi, mami ja eka-vekara suuren suuret onnittelut teille kaikille uusista perheenjäsenistä! Mukavaa ja rauhallista vauva-arkea! :)

Onkohan Lizie vielä yhtenä kappaleena?

Hannele: kyllä se ajan kanssa helpottaa, toisilla aiemmin toisilla myöhemmin. Muista huilata aina kun vauvakin ja jätä kotihommat siihen, kun väsymys helpottaa!

D.O: Onnea liikkeistä! :) Kiva on esittelylista, ihan mukava saaha vaihtelua välillä.

Pirpaliinalle jaksuja ja tsemppitykset! Hyvä homma, että 30 meni rikki! On varmasti kovaa olla erossa lapsista! :(

Emunaiselle myös onnittelut 30rv ylittämisestä! Niin ne viikot ja päivät vaan kuluu.. :)

Tuutupiillä ja ultsilla alkaa olemaan kanssa jo " riskiviikot" kasassa, hieno homma. Onnittelut siitä! :)

Niin ja tänne oli tullut uusiakin sitten viime kirjoitteluni.. Ainakin Tari ja 72oinas Tervetuloa ex-haahuihin minunkin puolestani ja onnittelut plussauksesta! Kiva saaha uutta väkeä tänne! Jos oli vielä muita uusia, niin tervetulotoivotus ja onnittelut on tarkoitettu myös teille! :)

Oma (.): harjoittelusuppareita on alkanut olemaan, välillä enemmän välillä vähemmän. Olo on pääasiassa ihan hyvä; ajoittain esiintyy huonoa oloa ja väsymystä, mutta ei voi suuremmin valittaa, kun kaikki on menny tähän asti niin hyvin. Vaunuja oon koittanut katella kovasti, vielä en kuitenkaan oo osannu päättää.. Ehkä jos jostain löyän vielä viime vuoden Brio-novat, niin niihin alan kallistumaan tai sitten jos jostain tulee vastaa hyvät käytetyt.. Onko kellään antaa vinkkejä vaunuista? Meillä on vanhemmilla lapsilla ollu emmaljungat käytössä, mitkä ostettiin käytettynä esikolle, mutta nyt tarvitaan tälle tulokkaalle uudet.. Toinen hankinta tulee olemaan kaukalo. Siitäkin otetaan vinkkejä kiitollisuudella vastaan. :)

Hyviä vointeja kaikille masuasukkeineen!

T.Sani rv 24+6

Pakko oli tulla sulta kysymään, että mistä olet kuullut/lukenut, etteivät kaikki hammaslääkärit puuduta raskaana ollessa? Saan nimittäin ylimääräisiä sydämentykytyksiä tuosta kommentista :-D Mä kyllä yritän kovasti luottaa siihen hammaslääkäriin -nimittäin 6 vkoa sitten oli eri lääkäri ja hän sanoi, ettei puudutuksesta ole haittaa koska paikallista. Edellisessä raskaudessa jouduin myös käymään hammaslääkärissä ja silloinkin oli eri lääkäri joka puudutti ja vakuutteli ettei siitä ole haittaa. Ja nyt tämä kolmas. Röntgenkuviin ovat kaikki sanoneet ehdottoman ein ja se on mun mielestä ihan selvä juttu.

Mä ajattelen sen puudutuksen niin, että se on vaan paikallista ja tosi pieni määrä menee verenkiertoon. Eihän mulla tosiaan ole puuduksissa kuin osa toisesta poskesta ja sekin vain pari tuntia...Kait tätä on turha murehtia enää jälkikäteen ja luottaa, että lääkäri tiesi mitä teki.

Muuten ei mitään kummempia, kommentoin myöhemmin muille, kunhan ehdin.

-Ultsi + Lahja 14+0 *meillä taitaakin DreamOnen kanssa vaihtua viikot samaan aikaan!!!!*

Poika jo heräskin unilta ja isä viihdyttää sitä hetken...kunnes alkaa pikkunen vaatia taas äiten eväitä. Olisin halunnut kirjoitella enemmän, mutta kyllä se näin on, että tää touhotus vaatii veronsa ja sen pienen hetken kun on aikaa vaan olla, niin ei sitä koneelle oikein jaksa tulla vaikka mieli tekis.

Kello on nyt just sen verran, että meidän poika on nyt juuri tasan 2 vkoa vanha. Tähän tuli vielä kaikkeen kiireeseen hätä järjestää ristiäisetkin 1½ vkon varotusajalla kun meidän haluamalle papille ei muu päivä käynyt. Kun on kirkkoherra eikä periaatteessa enää näitä tälläisiä juttuja tee, mutta vanhoja tuttavuuksia hoitaa sen mukaan jos vaan on aikaa. Oli kuitenkin mun konfirmaatiopappina ja meidän vihkipappina, niin haluttiin se myös sitten kastepapiksi. Joten täällä on mennyt sitten loppu vapaa aika kutsujen väsäämiseen. Onneksi mummi ja mamma ovat auttaneet järjestelyissä parhaansa mukaan.

Ihan perhekeskeinen kastejuhla tulee ja vaan ehkä 12 henkee joten ei mitään suurempaa paniikkia oteta. Varmaan ihan kivat juhlat saadaan ja poikakin saa jo pikaisesti sitten nimen. Kivaa. =)

HANNELE: No näköjään se on vakio, että tuo ehkä 1½ vkoa meilläkin meni niin, että poika oli vähän liiankin kiltti, mutta nyt alkaa jo tahtoa vähän enemmän löytyä ja kitisee ja känisee ehkä enemmän ja yölläkin pikkuisen valvottaa kun maitomäärän noustessa tietyst alkaa vähän kipristellä sitten sitä masuakin enemmän. Toivottavasti pysyy normaalin rajoissa, eikä ala tuo koliikki painamaan päälle. Mutta ihan normaalia kitinää ja itkua vielä ainakin toistaiseksi täällä. Miehestä on ollut niin suuri apu, että vähän jännittää että miten kädet ja aika riittää kun hän menee ens to takaisin töihin. On huolehtunut täysin ruuan laitot ja aamupalat ja siivoillut vähän. Keitellyt vieraille kahvit, tehnyt kauppareissut tai sitten menty yhdessä, hoitanut vauvaakin sen minkä ehtinyt. Auttanut kylvetyksissä ja vaipan vaihdoissa, vaikka sanookin, että tuo pukeminen onnistuu multa paljon paremmin kun häneltä niillä isoilla käsillä. =) Mutta eiköhän se siitä.

EKA-VEKARA: Koitahan ottaa varovaisesti sielä kotosalla nyt kuitenkin vielä. Kyllä se peijakkaan väsy kuitenkin iskee sen vkon tai puolentoista jälkeen, joten koita levätä mahd. paljon. Ihanaa kun kuitenkin olette jo kotiutuneet ja sieläkin leijutaan niissä pilvilinnoissa. Itse olen vieläkin ihan onnen kukkuloilla, vaikka ajoittain tuntuu väsy painavan. Jotenkin tuo paketti on siltikin vaan niin ihmeellinen, että poskeensahan sen pistäisi. Ihanaa kun on kaksi NIIN IHANAA miestä rakastettavana. =)

Nyt jo eväitään huutelee, enkä siis ehdi enempää kommentoida. Kiitos kaikille onnen toivotuksista ja tsempityksistä. Niitä lähettelen myös täältä kaikille jo jakaantuneille vauva-arjessa jaksamiseen, sekä sitten niille jotka vielä odottavat ihanaa nyyttiään.

Palaan taas kun ehdin.

titi ja poika tasan 2vkoa

Oli pakko tulla vastailemaan kun tuli niin monta lähelle osuvaa kysymystä :)

Mäkin ihmettelen joka päivä aina sitä kuinka korkealla oma nimi listassa onkaan :D Tuntuu niin epätodelliselta nousta koko ajan sieltä häntäpäästä ylöspäin. Pitkä matka on tultu, todellakin!

Kelan lappujen täyttäminen on tarkkaa puuhaa, tai siis niiden oikeaan aikaan täyttäminen. Minulle määriteltiin seuraava neivola-aika sen mukaan, milloin on ensimmäinen mahdollinen aika niitä kelan papereita täyttää. Minulla neuvola on siis ensi viikon torstaina jolloin viikkoja on koossa tasan 22. Eli etköhän ensi viikolla saa ainakin tietoa siitä milloin lappuja täyttelette. Perhevalmennuksesta minäkin aion kysellä ensi viikolla, alkuraskauden infotilaisuuksissa on ollut meilläpäin mahdollisuus jo käydä. Niihin on kuulunut raskausajan ravintoa, liikuntaa, hammashoitoa yms. Mutta ihan tuo perhevalmennus kiinnostaa minuakin kovasti.

Minulta on kohtua käsikopelolla kokeiltu ihan alusta asti ja viikolla 18 otettiin ensimmäistä kertaa kohdunkorkeusmitta. Neuvolakortin mukaan kohdunkorkeutta aletaan mittailla aikaisintaan juurikin tuolla 18 viikolla, eli eiköhän sekin ole sinulla ensi viikolla edessä. Mitta otetaan mittanauhalla häpyluusta vatsan korkeimpaan kohtaan. Sitä mittaa on muuten älyttömän kiva seurata! :)

Möngerryksistä ja liikeistä sen verran, että minähän täällä olen itkeskellyt jo monta viikkoa kun mitään ei tunnu. Kun niin monet sanovat tunteneensa liikkeet jo viikoilta 16-17 asti. Mutta nämä tuntemukset ovat tosiaan niin kovin yksilöllisiä ja sekin on alkanut pikkuhiljaa kaaliini mennä. Neuvolassa asiaa viime viikolla kysyin ja th sanoi että jopa viikolle 23 asti voi ihan rauhassa odotella. Minullekin sanoi, ettei edellytyksiä liikkeiden tuntemiselle vain ole. Itselläni vaikuttaa kohdun sijainti ja rakenteet. Mutta pari päivää käynnistä aloinkin liikeitä jo tuntemaan, mikä oli tietenkin ihan älyttömän huojentavaa! Eikä vauva vieläkään ihan älyttömiä elämöi, noin kolme muljahdusta olen päivittäin tuntenut ja tänään vain yhden. Mutta huolissani en ole, kyllä ne vielä sieltä vahvistuvat.

Eli malttia vain, kyllä ne sieltä alkavat tuntua. Äidit ja vauvat ovat tässäkin asiassa yksilöllisiä. Minuakin ainakin huojensi ja lohdutti kovasti tsemppaus jonka täältä sain :)

D.O. ja nappula rv 20+6

Täytyypä tästä lähteä päivällä äänensä antamaan, kunhan saa nämä aamutouhuilut alta pois. Laitoin jo pyykkiä koneeseen ja aamun vauvisteluja palstalla ei saa unohtaa ;)

Oinas: Harmi että joudut yövuoroja huonovointisena tekemään. Täytyy vaan yrittää kestää niitä äklötysoloja, kyllä ne siitä ajan myötä helpottavat. Voipi olla, ettei vielä sydänääniä ekalla neuvolakerralla ole kuultavissa, meillä ei edes kuunnella ennen viikkoa 12 ettei tule hirveitä pettymyksiä ja huolestumisia. Mutta pahoinvointisi viittaa kyllä siihen, että pikkuinen siellä voi hyvin ja kovasti kasvaa :)

titi ja Ennis: Kiva kuulla teidän vauva-arjesta, tuollaista se sitten meilläkin kesällä on :) Haleja teille mameille!

Lizietä onnittelinkin jo, oikein paljon haleja myös sinnepäin ja vauvalle kanssa!

Tuutis: Tulipa todella ikävä mieli kun kirjoituksesi luin! Olen hyvin pahoillani tästä koettelumuksesta johon olette joutuneet. Tuntuu kyllä niin epäreilulta ettei voi sanoin kuvailla, hitto vieköön. Ehkäpä tulokset ovat yhtä hyviä kuin esikoisen kanssa, eli jospa teitä vaan turhaan säikyteltiin raja-arvojen ylittymisellä. Toivotaan parasta, kaikki varpaat ja peukut ovat puolestanne pystyssä! Ja voimia maanantaihin!

omaa napaa: Eilen oli ikävä päänsärkypäivä ja olin vielä töissäkin. Mutta onneksi tänään päänsärky on poissa ja pystyy tekemään kotihommeleitakin. Nappula potkiskelee jo ihan reilusti, vieläkään en voi olla ihmettelemättä tuota tunnetta kuinka ihanalta se tuntuu :)

Mukavaa sunnuntaipäivää

D.O. ja nappula rv 21+4

Onpas täällä ollut nyt hiljaista kun meidän kaikki mammislomalaiset ovat jakautuneet. Mutta eiköhän tästä vielä vilkasta keskustelua saada aikaan kun meillä puoliväliläisillä lomat alkaa :)

Lizietä huhuilen... Olisiko käynyt niin onnekkaasti että vaavi olisi maailmaan jo tullut kun ei ole mitään kuulunut?!

Vieläkö Pirpaliina on vuoteen omana sairaalassa?

eka: Ihana kuulla että teillä on tummatukkainen tyttö! Voi kuinka suloista. Kuulostaa siltä että olet hyvin tervehtymässä sektiosta, sehän on hyvä juttu. Kunhan nyt muistat kuitenkin levätä ja olla varovainen vielä näin alussa. Ja pistät miehenkin hommiin ;) Kiitos haleista, täältä tullaan kovaa vauhtia perässä! :) Ihanaa vauvantuoksuista aikaa sinulle ja koko teidän perheelle!

Joululahja: Teidän esikoiselle tapahtuikinsuuri asia elämässä, päiväkotiin meno. Mites on lähtenyt käyntiin? Oksutaudista selvittyänne siis. Kyllähän sitä sanotaan että toista kertaa odottaja saattaa liikkeet tuntea jo jopa viikolta 15 alkaen, joten ihan hyvin mahdollista että olet pikkuisen liikkeet jo bongannut. Saattavathan ne olla jotain suoliston plörinöitä, mutta ei mahdottomuus kuitenkaan että vauva se siellä jo kovasti myllertäisi :) Minullakin on ollut aina kaikenlaisia etappeja, ultria, neuvolakäyntejä, sydänääniä jne. ennenkuin on asioista mielellään muille puhunut. Tai lähipiiri ja työkaverit ovat melkein alusta asti kyllä tinneet, mutta olen pyrkinyt jättämään turhat hehkutukset pois ennenkuin on aina seuraava etappi saavutettu. Nyt kun raskaus alkaa jo näkyä, niin ihmiset mielellään tulevat juttelemaan vauvajuttuja. Olen kyllä antanut itselleni luvan niihin jo osallistua antaumuksella, sen verran pitkällä tässä jo ollaan. Mutta km-peikko täälläkin on taustalla ihan päivittäin. Se taitaa olla meidän exien risti :(

Haleja kaikille mammoille täältäkin

toivottaa D.O. ja nappula rv 21+1

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat